Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
: 15 lut 2018, o 14:52
Chloru, dopiero po wypadku zestrzelenia holenderskiego samolotu jak pamiętam wprowadzono obowiązek omijania Ukrainy
miałeś szczęście
miałeś szczęście
Ale obecnie nad Ukrainą latają tylko lokalne linie a zagraniczne tylko z portem docelowym w tym kraju, cały tranzyt na bliski wschód idzie bokiem przez Rumunię, omija Syrię i leci nad Irakiem. Wystarczy popatrzeć na flightradar:Chloru pisze:busik, dramatyzujesz. Zobacz sobie na globus Ukrainy Walki toczyły się na wschodzie, na Bliski Wschód latało się raczej nad zachodnią Ukrainą.
Ja tam się nie znam, ale czy nie istnieją jakieś środki na uspokojenie dla dzieci?busik pisze:takie 8 godzin lotu... bym chyba matkę powiesił
https://finance.yahoo.com/news/lufthans ... 25104.html
aviomarinbarbie pisze:Ja tam się nie znam, ale czy nie istnieją jakieś środki na uspokojenie dla dzieci?busik pisze:takie 8 godzin lotu... bym chyba matkę powiesił
https://finance.yahoo.com/news/lufthans ... 25104.html
barbie pisze: tylko coś co gówniarza ubije i uśpi
zamula i to dość konkretniebarbie pisze:Konto usunięte, mi nie chodzi o chorobę lokomocyjną, tylko coś co gówniarza ubije i uśpi. No chyba że aviomarin ma taki efekt, nigdy nie brałam.
barbie pisze: tylko coś co gówniarza ubije i uśpi
Chloru pisze:
- Co to jest czerwone i szkodzi na zęby?
- Cegła.
Ja to jednak mało kreatywna jestemGrzegorz pisze:
Pavulon ?
no popatrzyłem. pomijając omijanie Ukrainy, to rzuciło mi się w oczy, żeskwaro pisze:Wystarczy popatrzeć na flightradar:
Jeśli chodzi o transport to niestety nie jedyna poroniona inwestycja, która ma być misiem na miarę naszych możliwości. Poczytaj co eksperci piszą o przekopie Mierzei Wiślanej i próbie robienia z Elbląga portu morskiego.damaz pisze:no popatrzyłem. pomijając omijanie Ukrainy, to rzuciło mi się w oczy, żeskwaro pisze:Wystarczy popatrzeć na flightradar:
1. jesteśmy zadupiem lotniczym
2. a jednak zapowiadamy budowę jakiegoś absurdalnie monstrualnego lotniska.
sorki za off-top
Najgorsze są cudze ;) Kiedyś leciałem z ekipą żółtych młodych sportowców. Zostałem rasistą zaraz po otworzeniu pierwszej paczki z suszonymi rybkami. Taki ich przysmak, mógłby zastąpić prostytutkę w dowcipie o skunksie.Konto usunięte pisze:Dzieci są tylko dziećmi, ale najgorsze są chińskie
młodzi jesteście, to możecie już nie pamiętać:skwaro pisze:Jeśli chodzi o transport to niestety nie jedyna poroniona inwestycja, która ma być misiem na miarę naszych możliwości. Poczytaj co eksperci piszą o przekopie Mierzei Wiślanej i próbie robienia z Elbląga portu morskiego.damaz pisze:no popatrzyłem. pomijając omijanie Ukrainy, to rzuciło mi się w oczy, żeskwaro pisze:Wystarczy popatrzeć na flightradar:
1. jesteśmy zadupiem lotniczym
2. a jednak zapowiadamy budowę jakiegoś absurdalnie monstrualnego lotniska.
sorki za off-top
W żadnym wypadku nie jestem jakimś ekspertem od lotnictwa, bywałem kiedyś częstym użytkownikeim na pograniczu "Up in the air", ale teraz to przeszłość. Niemniej jednak zewsząd słyszę (z najróżniejszych mediów) o jakichś dziesiątkach milionów pasażerów w nadchodzących latach i o osiągnięciu maksymalnej przepustowości Okęcia tuż -tuż. Może więc ten pomysł CPL ma jakiś sens?skwaro pisze: Jeśli chodzi o transport to niestety nie jedyna poroniona inwestycja, która ma być misiem na miarę naszych możliwości. Poczytaj co eksperci piszą o przekopie Mierzei Wiślanej i próbie robienia z Elbląga portu morskiego.
Dlatego eksperci piszą o rozbudowie Modlina co jest bardziej sensowne i dużo tańsze. Prognozy ruchu przedstawiane przez władze stawiają CPL w pierwszej trójce największych portów lotniczych na świecie. Nie muszę pisać jaka to bzdura.Gal pisze:W żadnym wypadku nie jestem jakimś ekspertem od lotnictwa, bywałem kiedyś częstym użytkownikeim na pograniczu "Up in the air", ale teraz to przeszłość. Niemniej jednak zewsząd słyszę (z najróżniejszych mediów) o jakichś dziesiątkach milionów pasażerów w nadchodzących latach i o osiągnięciu maksymalnej przepustowości Okęcia tuż -tuż. Może więc ten pomysł CPL ma jakiś sens?skwaro pisze: Jeśli chodzi o transport to niestety nie jedyna poroniona inwestycja, która ma być misiem na miarę naszych możliwości. Poczytaj co eksperci piszą o przekopie Mierzei Wiślanej i próbie robienia z Elbląga portu morskiego.
A co do "przekopu". Trudno mi coś powiedzieć o komercyjnej wartości tego pomysłu, ale sam doświadczyłem 40 lat temu skutków braku polskiego wyjścia z Zalewu Wiślanego; w rejsie bałtyckim wpadło nam do głowy zawinąć do Krynicy i wejść na zalew. Do końca rejsu zostaliśmy w Krynicy, bo Rosjanie zamknęli cieśninę piławską z dnia na dzień. Dlaczego? Bo mogli.
Nie mam linków na potwierdzenie, ale pamiętam, że jak Modlin był dopiero planowany, to plany były równie huczne, co obecne wobec CPL. Miał odciążyć Okęcie, obsługiwać wielkie samoloty, linie transatlantyckie i takie tam czary-mary. Co z tego wyszło wiemy wszyscy.skwaro pisze:Dlatego eksperci piszą o rozbudowie Modlina co jest bardziej sensowne i dużo tańsze. Prognozy ruchu przedstawiane przez władze stawiają CPL w pierwszej trójce największych portów lotniczych na świecie. Nie muszę pisać jaka to bzdura.Gal pisze: W żadnym wypadku nie jestem jakimś ekspertem od lotnictwa, bywałem kiedyś częstym użytkownikeim na pograniczu "Up in the air", ale teraz to przeszłość. Niemniej jednak zewsząd słyszę (z najróżniejszych mediów) o jakichś dziesiątkach milionów pasażerów w nadchodzących latach i o osiągnięciu maksymalnej przepustowości Okęcia tuż -tuż. Może więc ten pomysł CPL ma jakiś sens?
No tak nie do końca z tymi planami było. Pierwszy biznesplan zakładał otwarcie w 2008 i przewiezienie miliona pasażerów w 2009. W 2010 Ryanair podał że to będzie jego baza z ruchem na poziomie 3,5mln pasażerów rocznie. Finalnie stanęło na planie 900 000 pasażerów w pierwszym roku działalności czyli 2012, a było 857 481 pasażerów.barbie pisze:Nie mam linków na potwierdzenie, ale pamiętam, że jak Modlin był dopiero planowany, to plany były równie huczne, co obecne wobec CPL. Miał odciążyć Okęcie, obsługiwać wielkie samoloty, linie transatlantyckie i takie tam czary-mary. Co z tego wyszło wiemy wszyscy.skwaro pisze:Dlatego eksperci piszą o rozbudowie Modlina co jest bardziej sensowne i dużo tańsze. Prognozy ruchu przedstawiane przez władze stawiają CPL w pierwszej trójce największych portów lotniczych na świecie. Nie muszę pisać jaka to bzdura.Gal pisze: W żadnym wypadku nie jestem jakimś ekspertem od lotnictwa, bywałem kiedyś częstym użytkownikeim na pograniczu "Up in the air", ale teraz to przeszłość. Niemniej jednak zewsząd słyszę (z najróżniejszych mediów) o jakichś dziesiątkach milionów pasażerów w nadchodzących latach i o osiągnięciu maksymalnej przepustowości Okęcia tuż -tuż. Może więc ten pomysł CPL ma jakiś sens?
O tym, czy lotnisko się przyjmie nie decydują rządy ani samorządy, a przewoźnicy. A ci z kolei decydują na podstawie decyzji pasażerów. A mało komu będzie się opłacało korzystanie z lotniska oddalonego o 100km od stolicy, kiedy jest w niej lotnisko o dość dużej przepustowości i drugie 40km w bok. I jeszcze Radom
Skrajną głupotą jest po doświadczeniach takiego Modlina i Radomia sądzić, że warto inwestować grube miliardy w kolejne lotnisko, jeszcze bardziej oddalone od miasta.
Szczęśliwie cała ta hucpa prawdopodobnie jest tylko sposobem na wyciągnięcie lub wypranie trochę kasy z budżetu, a później z hukiem glebnie zanim ktokolwiek wbije łopatę. Mam taką nadzieję.