Strona 64 z 67

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 17 lut 2018, o 19:16
autor: FUX
Fanaberie za nasza kasę.
Niech sobie PPL przeprowadzą ekspansję za swoje lub bankowe i spektakularnie trzasną jak 101.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 17 lut 2018, o 21:18
autor: Konto usunięte
barbie pisze:Gdyby przerzucić 3mln na Modlin, albo jeszcze go rozbudować do np. 5mln, to znacząco zwiększyłoby ogólne zdolności komunikacyjne stolicy i nie wymagało idiotycznej inwestycji z rozmachem, do którego nie mamy ani zdolności finansowej, ani tym bardziej potrzeby.
Wszystko to prawda. Ale co zrobić z wykupionymi działkami pod Mszczonowem czy innym Grodziskiem? Ci, którzy je wykupili, nie mogą przecież stracić...

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 17 lut 2018, o 22:09
autor: Gal
barbie pisze: Gdyby przerzucić 3mln na Modlin, albo jeszcze go rozbudować do np. 5mln,
Lobbowanie za inwestowaniem w Ryanair ma sens jak jesteś udziałowcem Ryanair. Jesteś? ;-)
barbie pisze: Do kompletu niestety przeszkadza co bystrzejszym mieszkańcom stolicy, którzy pobudowali się w okolicy, a teraz mają żal, że głośno.
Ile znasz lotnisk w stolicy europejskiego kraju, położonych 4km w linii prostej od centrum?
Prędzej czy później Okęcie będzie zlikwidowane.
skwaro pisze: CPL ma mieć zdolność obsługi 100mln pasażerów rocznie, największy port lotniczy na świecie Atlanta obsługuje 104mln pasażerów rocznie. Największe w Europie Heathrow ma 75mln rocznie.
Ale już mamy CPL? Bo mam wrażenie, że zestawiasz dane bieżące Heathrow z planowaną maksymalną przepustowością lotniska, które powstanie pewnie nie wcześniej niż za 10 lat, a maksymalną przepustowość osiągnie za dwadzieścia...
Ilu pasażerów obsłużyło Heathrow 20-cia lat temu?
Ilu pasażerów obsłużyło Okęcie 20-cia lat temu?


Być może są tu na Forum eksperci od planowania inwestycji infrastrukturalnych (ja nim na pewno nie jestem), ale uważam, że Twoje porównanie jest raczej tendencyjne.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 17 lut 2018, o 22:39
autor: Chloru
Gal, można też spytać ile PAXów osbłużył Modlin 20 lat temu ;-) Nie musisz odpowiadać jakoś w ~2002 kibicowałem tam jednej z szybszych Imprez w Polsce w wyścigach na ćwiartkę.


Modlin jest trochę między młotem a kowadłem z obecnym kontraktem z Ryanairem. Natomiast w przeciwieństwie do CPL/CPK ma działające lotnisko, linie kolejową któa zapewnia transfer ze stolicy w ~1h (?) oraz jest połozony niedaleko planowanej S7. Mam wrażenie, że to jest mimo wszystko dużo bezpieczniejsza inwestycja niż CPL/CPK ale jak mówił klasyk "Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na droogich, słomianych inwestycjach [...]".

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 17 lut 2018, o 23:16
autor: skwaro
Gal pisze:
skwaro pisze: CPL ma mieć zdolność obsługi 100mln pasażerów rocznie, największy port lotniczy na świecie Atlanta obsługuje 104mln pasażerów rocznie. Największe w Europie Heathrow ma 75mln rocznie.
Ale już mamy CPL? Bo mam wrażenie, że zestawiasz dane bieżące Heathrow z planowaną maksymalną przepustowością lotniska, które powstanie pewnie nie wcześniej niż za 10 lat, a maksymalną przepustowość osiągnie za dwadzieścia...
Ilu pasażerów obsłużyło Heathrow 20-cia lat temu?
Ilu pasażerów obsłużyło Okęcie 20-cia lat temu?
Ruch na Heathrow w poprzednich latach łatwo sprawdzić nawet na wikipedii, w 1998 było 60mln. Na Okęciu 4mln, obecnie jest 12,7mln, Okęcie może obsłużyć kolejne 10mln. A wg szacunków ekspertów cały ruch w PL w 2035 będzie wynosił 30-35mln. Wystarczy połączyć dane żeby się zorientować że założenia CPL są wyssane z palca. Co zresztą zostało wyjaśnione przez ekspertów z Politechniki Warszawskiej, jasno pokazali że plany CPL to stek bzdur zaczynając od szacunków ruchu po założenia komunikacyjne z Warszawą.
Gal pisze: Być może są tu na Forum eksperci od planowania inwestycji infrastrukturalnych (ja nim na pewno nie jestem), ale uważam, że Twoje porównanie jest raczej tendencyjne.
Moje porównanie bazuje na opiniach ekspertów i ogólnie dostępnych danych, które można sobie łatwo sprawdzić.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 17 lut 2018, o 23:18
autor: Gal
Chloru pisze: Modlin jest trochę między młotem a kowadłem z obecnym kontraktem z Ryanairem. Natomiast w przeciwieństwie do CPL/CPK ma działające lotnisko, linie kolejową któa zapewnia transfer ze stolicy w ~1h (?) oraz jest połozony niedaleko planowanej S7.
Nie za bardzo jest "między młotem, a kowadłem", bo sytuacja jest dośc klarowna; inwestowanie w Modlin pozwoli Ryanairowi zwiększyć ilość lotów i obniżyć opłaty za PAX. Modlin jak był nierentowny, tym bardziej będzie nierentowny przy jeszcze niższych stawkach, a żadna inna linia tam nie usiądzie, bo musiałaby płacić stawki "startowe". Jedyna różnica, że dołoży się jeszcze parędziesiąt milionów bezzwrotnej inwestycji w Ryanaira.
Inna sprawa, czy nie można by zastąpić Modlinem Okęcia - pewnie można by, ale jak rozumiem, nie o to chodzi. Tak, jak przebieg A2 wydaje się być idiotyczny, to ma pewien sens i być może dzięki temu Łódź nie przeniesie się do Warszawy. CPL ma spełnić podobną rolę. I nie ma być tylko lotniskiem, ale inwestycje związane z nim planowane są dużo szerzej niż tylko budowa lotniska.

Kto chce, nazwie to mrzonkami, kto chce, zacznie sprawdzać własność działek albo dopytywać się o warunki przetargu - nie bez powodów z przeszłości. Ja jednak daję temu pomysłowi pewien kredyt zaufania - zobaczymy.

Ewentualnym komentatorom radzę cofnąć się o dwa lata i przeczytać własne posty prognozujące konsekwencje różnych innych pomysłów rządowych. ;-)

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 17 lut 2018, o 23:56
autor: stach22
Gal pisze: Ewentualnym komentatorom radzę cofnąć się o dwa lata i przeczytać własne posty prognozujące konsekwencje różnych innych pomysłów rządowych. ;-)
Gal, czyli jednak jest jakaś nadzieja na rechrystianizację Europy? :giggle:

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 00:05
autor: Gal
skwaro pisze: Ruch na Heathrow w poprzednich latach łatwo sprawdzić nawet na wikipedii, w 1998 było 60mln. Na Okęciu 4mln, obecnie jest 12,7mln, Okęcie może obsłużyć kolejne 10mln. A wg szacunków ekspertów cały ruch w PL w 2035 będzie wynosił 30-35mln. Wystarczy połączyć dane żeby się zorientować że założenia CPL są wyssane z palca. Co zresztą zostało wyjaśnione przez ekspertów z Politechniki Warszawskiej, jasno pokazali że plany CPL to stek bzdur zaczynając od szacunków ruchu po założenia komunikacyjne z Warszawą.
Mam takie wrażenie, że dane podane przez Ciebie (oprócz Heathrow i, być może Okęcia - nie udało mi się sprawdzić) są niezbyt wiarygodne. Pierwszy link z Google'a na temat prognoz ruchu lotniczego w Polsce, mówi o 36 mln pasażerów odprawionych w polskich portach w 2017 (czyli więcej, niż według cytowanych przez Ciebie ekspertów, będzie za 17 lat) i o 94-u milionach w 2035. Prognozy ULC.
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ta/9m14m9q

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 00:13
autor: barbie
Gal pisze:
barbie pisze: Gdyby przerzucić 3mln na Modlin, albo jeszcze go rozbudować do np. 5mln,
Lobbowanie za inwestowaniem w Ryanair ma sens jak jesteś udziałowcem Ryanair. Jesteś? ;-)
No pewnie ;-)
Nawet nie wiedziałam że Ryan jest właścicielem bądź ma jakąś wyłączność na to lotnisko. Mnie chodziło o przeniesienie części ruchu z Okęcia, ale oczywiście nie wiem jakie są obwarowania biznesowe w tym zakresie.
Gal pisze:
barbie pisze: Do kompletu niestety przeszkadza co bystrzejszym mieszkańcom stolicy, którzy pobudowali się w okolicy, a teraz mają żal, że głośno.
Ile znasz lotnisk w stolicy europejskiego kraju, położonych 4km w linii prostej od centrum?
Prędzej czy później Okęcie będzie zlikwidowane.
Warszawa 512km2 powierzchni miasta - Okęcie do centrum 8km.
Berlin 892km2 powierzchni - Tegel 11km, Schonefeld 23km do centrum
Londyn 1572km2 powierzchni - Heathrow 29km do centrum
Zurich 90km2 powierzchni - Kloten 10km do centrum.
Więc chyba to Okęcie nie jest tak strasznie dziwne i za blisko, jak się nam wmawia. Myślę, że główny problem to kretyńskie planowanie przestrzeni (lub całkowity jego brak) wokół lotniska.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 00:26
autor: skwaro
Gal pisze:
skwaro pisze: Ruch na Heathrow w poprzednich latach łatwo sprawdzić nawet na wikipedii, w 1998 było 60mln. Na Okęciu 4mln, obecnie jest 12,7mln, Okęcie może obsłużyć kolejne 10mln. A wg szacunków ekspertów cały ruch w PL w 2035 będzie wynosił 30-35mln. Wystarczy połączyć dane żeby się zorientować że założenia CPL są wyssane z palca. Co zresztą zostało wyjaśnione przez ekspertów z Politechniki Warszawskiej, jasno pokazali że plany CPL to stek bzdur zaczynając od szacunków ruchu po założenia komunikacyjne z Warszawą.
Mam takie wrażenie, że dane podane przez Ciebie (oprócz Heathrow i, być może Okęcia - nie udało mi się sprawdzić) są niezbyt wiarygodne. Pierwszy link z Google'a na temat prognoz ruchu lotniczego w Polsce, mówi o 36 mln pasażerów odprawionych w polskich portach w 2017 (czyli więcej, niż według cytowanych przez Ciebie ekspertów, będzie za 17 lat) i o 94-u milionach w 2035. Prognozy ULC.
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ta/9m14m9q
Zwracam honor, pomyliłem planowany ruch z obecnym, nie wiem jakim cudem. Ale nadal biorąc pod uwagę ze Okęcie to ok 30% ruchy lotniczego w PL to zakładanie 100mln dla CPL jest z kosmosu. Żeby miał sens musiałby przejąć całkowicie ruch z Okęcia, Modlina, Łodzi i Radomia. Dlaczego w takim razie taki Radom jest rozwijany? Ja jestem bardzo sceptyczny bo założenia są bardzo optymistyczne, a źródeł finansowania nie widzę.

P.S. Wg prognoz (bo nie ma jeszcze wyników) Modlin ma za 2017 wyjść na plus.

P.S.2 Nawet jeżeli się myle w moich opiniach to "sukces" lotniska w Radomiu nie pozwala mi zaufać obecnie rządzącym i wierzyć w powodzenie tej inwestycji.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 00:30
autor: Gal
barbie pisze: Warszawa 512km2 powierzchni miasta - Okęcie do centrum 8km.
Berlin 892km2 powierzchni - Tegel 11km, Schonefeld 23km do centrum
Londyn 1572km2 powierzchni - Heathrow 29km do centrum
Zurich 90km2 powierzchni - Kloten 10km do centrum.
Więc chyba to Okęcie nie jest tak strasznie dziwne i za blisko jak się nam wmawia. Myślę, że główny problem to kretyńskie planowanie przestrzeni (lub całkowoty jego brak) wokół lotniska.
To się pobawmy 8-)
Okęcie - 8km po ulicach do terminalu, a nie w linii prostej do pasa startowego - ale OK.
Berlin - I co? Tegel forever? Coś tam budują?
Londyn - 29km - OK
Zurich (nie stolica, ale rozumiem)- jak im znajdziesz jakiekolwiek płaskie miejsce w promieniu 50 km to Cię ozłocą.
Baranów - 45 km od Pałacu Kultury (nie 100). Tak dużo więcej niż do Heathrow? 8-)

Jedyne co się liczy, to czas dojazdu, a nie odległość. Z mojej podwarszawskiej wsi do Modlina samochodem dojadę w 1.5h. I nie ma pomiłuj, bo szybszej ścieżki nie ma.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 00:47
autor: barbie
Gal pisze:
barbie pisze: Warszawa 512km2 powierzchni miasta - Okęcie do centrum 8km.
Berlin 892km2 powierzchni - Tegel 11km, Schonefeld 23km do centrum
Londyn 1572km2 powierzchni - Heathrow 29km do centrum
Zurich 90km2 powierzchni - Kloten 10km do centrum.
Więc chyba to Okęcie nie jest tak strasznie dziwne i za blisko jak się nam wmawia. Myślę, że główny problem to kretyńskie planowanie przestrzeni (lub całkowoty jego brak) wokół lotniska.
To się pobawmy 8-)
Okęcie - 8km po ulicach do terminalu, a nie w linii prostej do pasa startowego - ale OK.
Berlin - I co? Tegel forever? Coś tam budują?
Londyn - 29km - OK
Zurich (nie stolica, ale rozumiem)- jak im znajdziesz jakiekolwiek płaskie miejsce w promieniu 50 km to Cię ozłocą.
Baranów - 45 km od Pałacu Kultury (nie 100). Tak dużo więcej niż do Heathrow? 8-)
Gigantycznie dużo, biorąc pod uwagę powierzchnię miasta (dlatego je podałam) oraz wynikającą z tego infrastrukturę komunikacyjną. Wszystkie podane przeze mnie lotniska są w mieście (no może nie Zurich). Do Heathrow dociera komunikacja miejska, włącznie z metrem. Wyobrażasz sobie budowę metra do Baranowa? :mrgreen:
Jedyne co się liczy, to czas dojazdu, a nie odległość. Z mojej podwarszawskiej wsi do Modlina samochodem dojadę w 1.5h. I nie ma pomiłuj, bo szybszej ścieżki nie ma.
Tu zgoda, ale nie wiem w czym Baranów miałby być lepszy.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 01:12
autor: bojar
Gal pisze:
Jedyne co się liczy, to czas dojazdu, a nie odległość. Z mojej podwarszawskiej wsi do Modlina samochodem dojadę w 1.5h. I nie ma pomiłuj, bo szybszej ścieżki nie ma.
A ja z mojej podwarszawskiej wsi dojadę w 40min.A na Okęcie jeszcze szybciej. I jeśli podajesz taki czas to do Baranowa będziesz jechał 2,5h

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 01:48
autor: Gal
Aż mnie wzięło na sprawdzenie i Gugiel pokazuje czas dojazdu (dzisiaj, 0:36) - 56 min. do terminala w Modlinie i...
56 min. (dokładnie) do downtown (z braku terminala) Baranowa... :-d
Te czasy są, być może, realne w tej chwili, ale są nierealne na codzień. Realny czas dojazdu do Modlina to 1,5h (Pd Warszawy). Do Baranowa nigdy nie jechałem, więc nie wiem.

Prawdziwy czas dojazdu do lotniska zależy od tego jak ono będzie połączone z miastem. Jeżeliby Miasto zdecydowało, że warto wybudować parę przystanków na istniejącej linii kolejowej z Konstancina, to pewnie można by się dostać ode mnie do Modlina prędzej. Wszystko zależy od decyzji i inwestycji.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 01:54
autor: leon
Wzruszonym niemiernie dyskusją co państwo powinno dla nas zrobić. Widać duch sowiecki w narodzie jeszcze nie umarł.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 01:57
autor: Chloru
Gal pisze: Nie za bardzo jest "między młotem, a kowadłem", bo sytuacja jest dośc klarowna; inwestowanie w Modlin pozwoli Ryanairowi zwiększyć ilość lotów i obniżyć opłaty za PAX. Modlin jak był nierentowny, tym bardziej będzie nierentowny przy jeszcze niższych stawkach, a żadna inna linia tam nie usiądzie, bo musiałaby płacić stawki "startowe". Jedyna różnica, że dołoży się jeszcze parędziesiąt milionów bezzwrotnej inwestycji w Ryanaira.

PPL twierdzi, że właśnie dlatego nie wyłoży kasy na Modlin bo Ryanair. Z drugiej strony kasa jest potrzebna na rozwój dzięki któremu można by poprawić rentowność. Tak jak napisał skwaro - czekamy na wynik 2017.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 02:12
autor: Gal
Chloru pisze: czekamy na wynik 2017.
Jestem z innej branży, więc skojarzyło mi się z innymi firmami.
Była taka firma państwowa (i ciągle jest), która jechała na permanentnej stracie. Sytuacja była jasna - albo wyjdzie na prostą, albo natychmiastowa prywatyzacja za wszelką cenę. Kluczowy rok wykazał zysk. PLN 50'000. Przy PLN 140'000'000 sprzedaży.
Wszyscy odetchnęli i spokojnie zaraportowali stratę PLN 17'000'000 w roku następnym. 8-)

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 09:59
autor: FUX
Cfaniaki Warszawiaki ;-)

Z pozycji terenu, jak to aktor Łapicki mawiał.

Jaki jest sens budowanie wielkiego lotniska w centrum PL? Ono nie przejmie całego ruchu lotniczego z PL!
Czy ktoś będzie jechał z Gdańska do Baranowa? Jeżeli będzie musiał, to tak. Z mojej wsi mam do Okęcia jakieś 4h zgodnie z przepisami. Do Wrocka 45 min też zgodnie z przepisami. Poznań 120 km 2h.
Uznam sens, gdy z Wrocka dolecę w 20 min za 50 zł do Baranowa, ale bezsensem jest przychodzenie 2h przed odprawą, a w praktyce więcej, bo samochód zaparkować trzeba, w Baranowie także będę musiał być 2h przed odprawą. Kalkulację wygody, kosztów, zmitrężenia czasu, biorą w łeb.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 10:47
autor: Konto usunięte
Idea dużego, rozwojowego lotniska ma sens tylko pod warunkiem, że jest dobrze skomunikowane. Pamiętam ile trwała budowa stacji kolejowej na Okęcie i jak długo jedzie teraz pociąg. W Modlinie jest stacja odległa o kilka km od portu lotniczego i autobusy wahadłowe. Przesiadki z bagażem nie mają sensu.

W Baranowie do linii łódzkiej czy poznańskiej jest około 10 km. Zakładając odnogę, wymaga to zbudowania węzła na jednej lub drugiej, które są intensywnie eksploatowane.

Znając nasze umiejętności, zostanie zrobiona jakąś prowizorka z planem, że jakoś się to rozwiąże w przyszłości. Autostrada jest już teraz zapchana

Dlatego jestem sceptyczny.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 11:02
autor: Chloru
Gal pisze:
Chloru pisze: czekamy na wynik 2017.
Jestem z innej branży, więc skojarzyło mi się z innymi firmami.
Była taka firma państwowa (i ciągle jest), która jechała na permanentnej stracie. Sytuacja była jasna - albo wyjdzie na prostą, albo natychmiastowa prywatyzacja za wszelką cenę. Kluczowy rok wykazał zysk. PLN 50'000. Przy PLN 140'000'000 sprzedaży.
Wszyscy odetchnęli i spokojnie zaraportowali stratę PLN 17'000'000 w roku następnym. 8-)
Czekamy więc na wyniki lotniska w Radomiu. ;)

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 11:03
autor: skwaro
Fido, w planach jest dobudowanie pasa na A2 i budowa kolei Hyperloop ktora dojedzie do lotniska w 6 minut z Warszawy :)

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 11:06
autor: FUX
A efekt będzie taki, jak z http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci ... -2069.html
Do dzisiaj nieczynne. Pomnik wałków i łapówkarstwa.

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 12:07
autor: leon
skwaro pisze: budowa kolei Hyperloop

Równie realne, jak budowa teleportera (kto zna Star Trek wie OCB). :giggle:

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 12:36
autor: FUX
leon, rakiety nośne także do niedawna w całości na Ziemię nie wracały.
A że kasa napędza postęp...
;-)

Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają

: 18 lut 2018, o 12:45
autor: Gal
FUX pisze: aki jest sens budowanie wielkiego lotniska w centrum PL? Ono nie przejmie całego ruchu lotniczego z PL!
Czy ktoś będzie jechał z Gdańska do Baranowa? Jeżeli będzie musiał, to tak. Z mojej wsi mam do Okęcia jakieś 4h zgodnie z przepisami. Do Wrocka 45 min też zgodnie z przepisami. Poznań 120 km 2h.
Uznam sens, gdy z Wrocka dolecę w 20 min za 50 zł do Baranowa, ale bezsensem jest przychodzenie 2h przed odprawą, a w praktyce więcej, bo samochód zaparkować trzeba, w Baranowie także będę musiał być 2h przed odprawą. Kalkulację wygody, kosztów, zmitrężenia czasu, biorą w łeb.
O ile wiem, to CPL ma być hubem dla LOTu, więc tak, dolecisz w 30 min z Wrocka, w cenie Twojego biletu do Honolulu ;-) i nie będziesz potrzebował 2h na CPL, bo odprawę przejdziesz we Wrocławiu. Podobnie ten ktoś z Gdańska.
Przynajmniej taka jest idea. 8-)
barbie pisze: Wyobrażasz sobie budowę metra do Baranowa?
Nie, ale skwaro pisze, że będzie Hyperloop. Jak dla mnie styknie.
skwaro pisze: Zwracam honor, pomyliłem planowany ruch z obecnym, nie wiem jakim cudem. Ale nadal biorąc pod uwagę ze Okęcie to ok 30% ruchy lotniczego w PL to zakładanie 100mln dla CPL jest z kosmosu. Żeby miał sens musiałby przejąć całkowicie ruch z Okęcia, Modlina, Łodzi i Radomia. Dlaczego w takim razie taki Radom jest rozwijany? Ja jestem bardzo sceptyczny bo założenia są bardzo optymistyczne, a źródeł finansowania nie widzę.
Zdaje się, że takie jest założenie, że przejmie ten ruch, a do uruchomienia CPL jeszcze 10, a pewnie bardziej 15 lat. Gdzieś te samoloty w tym czasie muszą lądować, a przepustowość Okęcia na poziomie 22 mln pasażerów to czysta teoria - mogłoby tak być gdyby loty odbywały się 24h/dobę i były równo rozłożone.
Nie wiem, czy 100 mln jest z kosmosu. ULC prognozuje 94 mln w Polsce w 2035, a CPL ma zdaje się działać również po 2035, więc...
Bogu dzięki nie jestem minstrem finansów i nie muszę się martwić o finansowanie ;-)