FUX pisze:
aki jest sens budowanie wielkiego lotniska w centrum PL? Ono nie przejmie całego ruchu lotniczego z PL!
Czy ktoś będzie jechał z Gdańska do Baranowa? Jeżeli będzie musiał, to tak. Z mojej wsi mam do Okęcia jakieś 4h zgodnie z przepisami. Do Wrocka 45 min też zgodnie z przepisami. Poznań 120 km 2h.
Uznam sens, gdy z Wrocka dolecę w 20 min za 50 zł do Baranowa, ale bezsensem jest przychodzenie 2h przed odprawą, a w praktyce więcej, bo samochód zaparkować trzeba, w Baranowie także będę musiał być 2h przed odprawą. Kalkulację wygody, kosztów, zmitrężenia czasu, biorą w łeb.
O ile wiem, to CPL ma być hubem dla LOTu, więc tak, dolecisz w 30 min z Wrocka, w cenie Twojego biletu do Honolulu
i nie będziesz potrzebował 2h na CPL, bo odprawę przejdziesz we Wrocławiu. Podobnie ten ktoś z Gdańska.
Przynajmniej taka jest idea.
barbie pisze:
Wyobrażasz sobie budowę metra do Baranowa?
Nie, ale
skwaro pisze, że będzie Hyperloop. Jak dla mnie styknie.
skwaro pisze:
Zwracam honor, pomyliłem planowany ruch z obecnym, nie wiem jakim cudem. Ale nadal biorąc pod uwagę ze Okęcie to ok 30% ruchy lotniczego w PL to zakładanie 100mln dla CPL jest z kosmosu. Żeby miał sens musiałby przejąć całkowicie ruch z Okęcia, Modlina, Łodzi i Radomia. Dlaczego w takim razie taki Radom jest rozwijany? Ja jestem bardzo sceptyczny bo założenia są bardzo optymistyczne, a źródeł finansowania nie widzę.
Zdaje się, że takie jest założenie, że przejmie ten ruch, a do uruchomienia CPL jeszcze 10, a pewnie bardziej 15 lat. Gdzieś te samoloty w tym czasie muszą lądować, a przepustowość Okęcia na poziomie 22 mln pasażerów to czysta teoria - mogłoby tak być gdyby loty odbywały się 24h/dobę i były równo rozłożone.
Nie wiem, czy 100 mln jest z kosmosu. ULC prognozuje 94 mln w Polsce w 2035, a CPL ma zdaje się działać również po 2035, więc...
Bogu dzięki nie jestem minstrem finansów i nie muszę się martwić o finansowanie