Autko bardzo ciekawe i bardzo mi się podoba, może kiedyś kupię żonce
Wielka szkoda, że nie mogę powiedzieć Wam więcej na jego temat :-x
: 22 lut 2008, o 23:05
autor: jarmaj
Te przyspieszenie jest kompletnie nierealne dla tej mocy. Ale i tak może być ostry wózek.
: 22 lut 2008, o 23:13
autor: Paweł_BB
jarmaj pisze:Te przyspieszenie jest kompletnie nierealne dla tej mocy
Też mi się tak wydaje, z tego co kiedyś słyszałem auto waży ok. 1050-1100 kg więc to tylko ok. 140-145 KM na tonę podczas gdy Evo czy STi mają prawie 200 KM na tonę no i oczywiście 4WD a przyspieszają podobnie
A są jakieś foty tyłu auta? widziałem i słyszałem na ulicy że w tylnym zderzaku są fajne dyfuzory i 2 pięknie brzmiące rury
: 22 lut 2008, o 23:18
autor: jarmaj
Do porównania wystarczy np Clio Sport, które kiedyś miało jak dobrze pamiętam jakieś 1150 kg i 172 konie i w okolicy 7,2 do setki.
: 22 lut 2008, o 23:25
autor: Paweł_BB
Z kolei nowy Civic Type-R ma zdaje się 6,6 s.
: 22 lut 2008, o 23:34
autor: devlin
Paweł_BB pisze:A są jakieś foty tyłu auta? widziałem i słyszałem na ulicy że w tylnym zderzaku są fajne dyfuzory i 2 pięknie brzmiące rury
Ponoć mająÂ być dwie wersje - 150KM fabryczna i 180KM "dealer installed performance pack"
Natomiast tutaj:
Jest podane, nie wiadomo skąd, że silnik 1,6 turbo, 970kg, 200KM, 5,8 do setki. Fiat robi taki silnik?
Mini eater jak się patrzy
: 22 lut 2008, o 23:38
autor: ky
Różne źródła podają różne moce: od 135 do bodajże 180KM w wersji EsseEsse.
Paweł_BB pisze:widziałem i słyszałem na ulicy że w tylnym zderzaku są fajne dyfuzory i 2 pięknie brzmiące rury
Abarth powinien mieć dwie rury obok siebie. Ten ma dwie rynny porozstawiane po rogach. Porażka. (obrazek był gdzieś w Estetach).
r.
: 23 lut 2008, o 00:49
autor: WRC fan
Paweł_BB pisze:A są jakieś foty tyłu auta? widziałem i słyszałem na ulicy że w tylnym zderzaku są fajne dyfuzory i 2 pięknie brzmiące rury
Ja jestem od dawna zauroczony nowym cinquecento - Abarth będzie superoski :)
: 23 lut 2008, o 00:57
autor: EterycznyŻołądź
Patrząc na inne samochody to taki WRX też nie powinien tak szybko przyśpieszać do 100km/h, bo auta mniejsze i mocniejsze mają 6,5-7 sek, a on mniej niż 6.
Może ma bardzo krótka skrzynię?
Na wygląd to on mnie się nie podoba w przeciwieństwie do wersji zwykłej.
ky pisze: Abarth powinien mieć dwie rury obok siebie. Ten ma dwie rynny porozstawiane po rogach. Porażka. (obrazek był gdzieś w Estetach).
Z tego co pamiętam to Abarth istnieje obecnie tylko jako nazwa marketingowa, puste słowo pod którym nic się nie kryje.
: 23 lut 2008, o 01:56
autor: WiS
Co do przyspieszenia - ważniejsza od relacji moc/masa i przełożeń skrzyni będzie kwestia trakcji, a więc nacisk na oś i jakość (szerokość?) opon.
Ktoś kiedyś udowadniał, że bez względu na silnik - z ośki trudno wykrzesać coś wyraźnie poniżej 7 sekund, nawet ze szperą.
Zupełnie minimalna różnica w sprincie ze startu stojącego pomiędzy Yarkiem TS 109 i 150 koni, o której kiedyś wspominałem, zdawałaby się potwierdzać, że samo śrubowanie mocy w lekkiej ośce to droga donikąd.
: 23 lut 2008, o 02:00
autor: 5qra
Fotkę z pierwszego posta ma aktualnie na tapecie :p ale widziałem dziś na mieście żółtego z czarnym paskiem - poprudzonego - LIPA straszliwa, juz białe i czerwone na lawecie czy testówki ładniej wyglądały
: 23 lut 2008, o 04:10
autor: EterycznyŻołądź
WiS pisze:Ktoś kiedyś udowadniał, że bez względu na silnik - z ośki trudno wykrzesać coś wyraźnie poniżej 7 sekund, nawet ze szperą.
Znaczy, że brzydka wielka luksusowa limuzyna w postaci M5 nie istnieje? Ciekawe... :-P
Głupia Alfa 147 GTA czy Vectra OPC, (które też nie istnieją) ma niewiele ponad 6sek...
: 23 lut 2008, o 04:46
autor: Bergen
Piątka "luksusową limuzyną" ?
: 23 lut 2008, o 10:32
autor: Paweł_BB
5qra pisze:ale widziałem dziś na mieście żółtego z czarnym paskiem - poprudzonego - LIPA straszliwa
Tyle że to nie był Abarth tylko 500 Sporting 100 HP z takim paskiem, możesz mi wierzyć, wiem co mówię
WRC fan pisze:
Paweł_BB pisze:A są jakieś foty tyłu auta? widziałem i słyszałem na ulicy że w tylnym zderzaku są fajne dyfuzory i 2 pięknie brzmiące rury
No i z czego się śmiejesz
devlin pisze:Jest podane, nie wiadomo skąd, że silnik 1,6 turbo, 970kg, 200KM, 5,8 do setki. Fiat robi taki silnik?
Robi, ale raczej nie nastawiajcie się na 200 KM, 180 KM to max, w/g mnie realnie max zrobią w okolicy 160 KM na silniku 1.6 turbo.
ky pisze:Różne źródła podają różne moce: od 135 do bodajże 180KM w wersji EsseEsse.
Też tak słyszałem że 135 KM ma być podstawą, ale 180 KM osobiście się nie spodziewam.
ky pisze: Abarth powinien mieć dwie rury obok siebie. Ten ma dwie rynny porozstawiane po rogach.
Eee tam, w/g mnie pięknie to wygląda i jeszcze piękniej brzmi :-D
A nie ma żadnego więcej info np. o hamulcach czy zawieszeniu?
: 23 lut 2008, o 11:32
autor: Arti
EterycznyŻołądź pisze:Znaczy, że brzydka wielka luksusowa limuzyna w postaci M5 nie istnieje? Ciekawe...
Głupia Alfa 147 GTA czy Vectra OPC, (które też nie istnieją) ma niewiele ponad 6sek...
Przecież WiS wyraźnie napisał, że ciężko zejść poniżej 7sekund (tzn. że można ale jest to trudne). A swoją drogą to nie wiem czy wiesz ale OPC ma trochę wiecej niż 150 koni, nie mówiąc już o M5tce.
: 23 lut 2008, o 13:29
autor: devlin
Paweł_BB pisze:A nie ma żadnego więcej info np. o hamulcach czy zawieszeniu?
Ponoć zmodyfikowane jedno i drugie - a czy mi się wydaje, czy Ty wiesz o tym z nas najwięcej, tylko się przyznać nie możesz?
: 23 lut 2008, o 13:57
autor: Paweł_BB
devlin pisze:czy mi się wydaje, czy Ty wiesz o tym z nas najwięcej, tylko się przyznać nie możesz?
Moze i wiem najwięcej (i fakt, nie mogę się przyznać co wiem) ale nie wiem wszystkiego dlatego pytam czy może ktoś wygrzebał w necie coś o hamplach i zawieszeniu
: 23 lut 2008, o 15:04
autor: EterycznyŻołądź
Arti pisze:A swoją drogą to nie wiem czy wiesz ale OPC ma trochę wiecej niż 150 koni, nie mówiąc już o M5tce.
Ok, niech będzie. Caterham CSR w wolniejszej wersji, ma 200KM i 0-100km/h w jakieś 4sek. Wprawdzie też 200KM, a nie 150, ale 4sek, a 7 to różnica kolosalna. :-P Ponadto auto niewyrafinowane technicznie prostsze od cepa, a na pewno od pięćsetki czy Yarisa.
Bergen pisze:Piątka "luksusową limuzyną" ?
A czym? :shock: W porównaniu z STi ma masę rzeczy ułatwiających życie... szpanerom i kompletnie nie przydatnych do samej jazdy. Znaczy się luksusowa limuzyna. No chyba, że to roadster jest, ja się w tych segregacjach nie wyznaję i czasem mylę, wybacz.
: 23 lut 2008, o 18:57
autor: Arti
EterycznyŻołądź pisze: Caterham CSR
waży około 500 kg a Fiat 500 waży 865-980 kg. Wyobrażasz sobie tą różnicę?
: 23 lut 2008, o 19:11
autor: owoc666
Co do przyspieszenia - ważniejsza od relacji moc/masa i przełożeń skrzyni będzie kwestia trakcji, a więc nacisk na oś i jakość (szerokość?) opon.
Ktoś kiedyś udowadniał, że bez względu na silnik - z ośki trudno wykrzesać coś wyraźnie poniżej 7 sekund, nawet ze szperą.
Ciekawe kto taki mądry.
: 23 lut 2008, o 19:49
autor: EterycznyŻołądź
Arti pisze:
EterycznyŻołądź pisze: Caterham CSR
waży około 500 kg a Fiat 500 waży 865-980 kg. Wyobrażasz sobie tą różnicę?
Jeden ma 4 a drugi może 6 sek do 100km/h. Wyobrażasz sobie tą różnicę? Zresztą teraz dyskusja przeszła, że jakoby trudno ośką zejść poniżej 7sek.
: 23 lut 2008, o 20:29
autor: Alan, Alan, Alan!
Od kiedy M5 i Caterham są ośkami? :shock: Musiało to się stać między - wczoraj 20 a dzisiaj 15, bo mało co pamiętam
owoc666 pisze:Ciekawe kto taki mądry.
Owoc, ośki mają problemy z przyśpieszaniem (edit - na niewielkich predkosciach), prawda stara jak świat.
Ten Fiat jest kozak. Chyba fajniejszy jak Mini.
: 23 lut 2008, o 21:58
autor: LouCyphre
remek pisze:Owoc, ośki mają problemy z przyśpieszaniem (edit - na niewielkich predkosciach), prawda stara jak świat.
Otóż to, bo przyspieszenia aut RWD to zupełnie inna bajka. Fizyka się kłania Panowie
: 23 lut 2008, o 23:43
autor: EterycznyŻołądź
remek pisze:Od kiedy M5 i Caterham są ośkami? :shock: Musiało to się stać między - wczoraj 20 a dzisiaj 15, bo mało co pamiętam
Chyba od zawsze mają napęd na jedną oś, a nie na dwie...