Witajcie, impreza leży w zakresie moich zainteresowań - ale czy się nadaje na drogi, którymi jeżdżę?
tj. polne dziurawe drogi, z dołkami słusznej wielkości powodowanymi przez opady deszczu i ciężki pojazdy. a w zimę - głębokie koleiny błoto, śnieg, itp.
wiem że impreza ma prześwit 15-15,5cm - jest to dużo i mało - więcej niż większość osobówek - mniej niż suvy czy też inne terenowe (ale to jest różnica zazwyczaj tylko 3cm),
nie chcę forestera, outbacka, tylko impreza wrx mnie interesuje - jak to wygląda w praktyce? nada się?
czy można zwiększyć prześwit (i o ile) zakładając opony o wyższym profilu
Re: impreza na drogi szutrowe
: 7 lis 2009, o 22:14
autor: barton
może niewiele wniosę do tematu, ale sądząc po filmiku to ktoś miał podobny dylemat do Twojego:
radeq, a jakie auta jeżdzą bez problemu po tych drogach?
Impreza dopóki się nie powiesi to jedzie.
Re: impreza na drogi szutrowe
: 7 lis 2009, o 22:21
autor: WiS
Na krzywej drodze więcej (IMO) zależy od wyobraźni i wyczucia kierowcy, niż od tych 2-4 cm prześwitu, które róznią większość SUV-ów od zwykłej osobówki.
Zdarzyło mi się kiedyś Polonezem zajechać dalej, niż ekipa w Oplu Fronterze
Imprezą WRX - chyba user Intak (z forum z kropką) zawstydził kiedyś jakichś SUV-owców (pamiętam takie story z jakiejś krzywej okolicy).
Tutejszy moderator Bergen Imprezą (starszą) jeździł skutecznie po terenie podczas niedawnej wycieczki do Skandynawii...
Jak się chce i umi, to się da... Acz oczywiście, kiedyś wreszcie, wraz ze wzrostem stopnia trudności drogi, przyjdzie wreszcie ten moment - w którym Impreza już nie da rady, a Forek jeszcze by pewnie mógł... Ja w Imprezie mniej obawiałbym się o prześwit, bardziej o zwisy i zderzak.
radeq pisze:
czy można zwiększyć prześwit (i o ile) zakładając opony o wyższym profilu
Pomijalnie mały zysk. Strata na prowadzeniu po asfalcie będzie raczej większa.
Re: impreza na drogi szutrowe
: 7 lis 2009, o 22:23
autor: Dyzio_d
Pozostaje jeszcze Impreza outback...
Re: impreza na drogi szutrowe
: 7 lis 2009, o 22:23
autor: Arti
Z moim obserwacji wynika, że WRX bez problemu radzi sobie z typową wyboista drogą, żadnych obtarć ani zgrzytów. W przeciwieństwie do mojego ex-dupowozu Forda Escorta TD, który to miał tak nisko położony silnik, że zahaczało się o wszystko, zawsze i wszędzie. Raz rozwaliliśmy miskę olejówą na kamieniu podczas podróży przez... Rumunię. Co to była za katastrofa wtedy.
Re: impreza na drogi szutrowe
: 7 lis 2009, o 22:26
autor: WRC fan
Na pierwszych Plejadach JOY WRX'em przejechał przez przypadek jeden odcinek trasy terenowej ;]
Re: impreza na drogi szutrowe
: 7 lis 2009, o 22:29
autor: Alan, Alan, Alan!
WiS pisze:
Imprezą WRX - chyba user Intak (z forum z kropką) zawstydził kiedyś jakichś SUV-owców (pamiętam takie story z jakiejś krzywej okolicy).
zdaje się, że chłopaki w 'terenófkach' czaili się na jakąś stromą górę wzajemnie przechwalając się który z nich ma lepszy sprzęt. A Intak poprostu wjechał WRXem
Re: impreza na drogi szutrowe
: 7 lis 2009, o 22:34
autor: WiS
remek, o to to
A z opowieści jeszcze dawniejszych, bodajże nieobecny tu Piotr - kiedyś na gruntowej, dziurawej, błotnistowyboistej drodze zaoferował był pomoc panom z dostawczego Mercedesa z towarem, bo się zakopali.
A jechał turboantykiem (mającym terenowe walory mniej-więcej takie same, jak Impreza).
No i - choć klienci ponoć popatrzyli nań jak na wariata... - wyciągnął i zaholował na twarde
Re: impreza na drogi szutrowe
: 7 lis 2009, o 22:58
autor: radeq
no, z filmu wynika że można.
przy okazji czy hatchback ma krótsze zwisy od kombi?
a jeżeli chodzi o tzw. "dzielność w terenie" może nie do końca chodzi faktycznie o prześwit - tylko jak się zachowuje impreza podczas jazdy quasi-terenowej - czyli po prostu po bardzo nierównej wiejskiej drodze - jakich dużo w polsce poza miastami - na osiedlach domków ; nie chodzi mi o ekstremalne zabawy na zasadzie udowodnienia sobie że wjadę gdzieś tam, tylko o codzienny bezproblemowy przejazd odcinkami, które zwykle samochodowy właśnie albo zahaczają miską olejową, albo po prostu nie radzą sobie z wybieraniem nierówności - obecnie jeżdżę audi a4 - i po prostu jest zbyt delikatne na te drogi. (wahacze nie wytrzymują tych polskich ekstremów)
Re: impreza na drogi szutrowe
: 7 lis 2009, o 23:10
autor: Alan, Alan, Alan!
radeq pisze:
obecnie jeżdżę audi a4 - i po prostu jest zbyt delikatne na te drogi
Jak dajesz radę a4 to jakimkolwiek subaru zdecydowanie będzie lepiej, WiS dobrze napisał że nie sam prześwit się liczy.
Jak się wolno jedzie to outback ze sporymi zwisami wjeżdżał w miejsca gdzie wielu się dziwiło.
WRC fan, ciekawe ile wozów serwisowych śmigało poza kadrem. Ale pewnie nie aż tyle co w przypadku Daewoo Nexi, która wystartowała w jakimś rajdzie, chyba to było Safari
Re: impreza na drogi szutrowe
: 8 lis 2009, o 01:13
autor: Witek
Czy dobrze rozumuję, że na dziurach WRXy do MY04 włącznie będą miały wytrzymalsze i wygodniejsze zawieszenie, ze względu na brak upsajddałnów?
radeq, mnie w WRXie w zawieszeniu zużywały się jakieś łączniki stabilizatorów i ich tuleje (tuleje nawet często, ale to dość groszowe sprawy, nawet w aso). Mowa o aucie z przebiegiem blisko 100kkm, głównie po Wrocławiu i bez odejmowania gazu na dziurach (średnio 1 felga do prostowania co sezon ). Kupujesz płytę pod silnik, te ruskie kute felgi, które nie kosztują majątku i jeździsz, jeździsz i jeździsz i to dużo wygodniej na nierównościach niż np. A4 z 2002, czy kiedy tam była ta zmiana generacji.
Barthol pisze:
WRC fan, ciekawe ile wozów serwisowych śmigało poza kadrem. Ale pewnie nie aż tyle co w przypadku Daewoo Nexi, która wystartowała w jakimś rajdzie, chyba to było Safari
Taaa, bo na pewno masz doświadczenie z Nexiami.
Re: impreza na drogi szutrowe
: 8 lis 2009, o 01:41
autor: WRC fan
Barthol pisze:
WRC fan, ciekawe ile wozów serwisowych śmigało poza kadrem.
Assistance and spares will be provided by six support vehicles: three Fiat cars which will be replaced by three Alfa Romeos in Mexico, and three specially equipped Iveco trucks. As the Tour's technical partner, Shell will be providing a specially equipped vehicle and its own team of technicians for the entire duration of the Tour.
Jak na 32000km trasę to chyba nie najgorzej.
Mówcie co chcecie, ale Grand Tourismo uwalone pyłem i błotem, stojące na szutrowej drodze wygląda prześlicznie. 100x lepiej niż wypucowane pod kasynem w MonteCarlo.
Re: impreza na drogi szutrowe
: 8 lis 2009, o 01:56
autor: Witek
WRC fan pisze:
Mówcie co chcecie, ale Grand Tourismo uwalone pyłem i błotem, stojące na szutrowej drodze wygląda prześlicznie. 100x lepiej niż wypucowane pod kasynem w MonteCarlo.
Dokładnie. To strasznie brzydkie Ferrari jest (zresztą w tym wieku chyba nie stworzyli jeszcze ładnego ).
Ciekawi mnie na ile seryjne są te auta, na tych zdjęciach wydają się wyżej zawieszone.
Re: impreza na drogi szutrowe
: 8 lis 2009, o 06:58
autor: Kruszyn
Witek pisze:
Dokładnie. To strasznie brzydkie Ferrari jest (zresztą w tym wieku chyba nie stworzyli jeszcze ładnego ).
Masz w domu lustro
Re: impreza na drogi szutrowe
: 8 lis 2009, o 08:31
autor: WRC fan
Witek pisze:
Ciekawi mnie na ile seryjne są te auta, na tych zdjęciach wydają się wyżej zawieszone.
"The two specially-liveried 599 GTB Fioranos (one a Tour de France blue and the other a Rossa Corsa red) will only be very slightly modified to help them cope with terrain in the toughest parts of the route.
They will each be fitted with a special underbody protector made from 4 mm thick duralumin rather than plastic and their suspension set-up will be slightly higher to cope with the difficult road conditions. Apart from this, however, they will be regular production models powered by a 620 hp 65° V12 engine which delivers 62 kgm of maximum torque at 5,600 rpm. Both cars will be equipped also with the electro-actuated six-speed F1 gearbox and transaxle transmission."