Strona 1 z 1
"Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 18:29
autor: Azrael
Jest taka akcja
http://r2rc.pl/
Pomyślałem sobie że wrzucę na forum bo to w sumie w interesie wszystkich użytkwników samochodów. Nie będę tu pisał o co chodzi w akcji bo wszystko jest na strnie, w każdym razie myslę ze to was zainteresuje.
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 18:34
autor: cArLoS
w interesie tak - ale myślisz ze mamy jakiś realny, nawet mikro wpływ na podejmowane decyzje?
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 18:40
autor: Azrael
cArLoS, szczerze? Nie mam bladego pojęcia, normalnie takie protesty i inicjatywy mnie conajwyżej śmieszą, ale jak zobaczyłem ze to zorganizowana akcja we wszystkich krajach unijnych popierana przez tysiące firm itp. to pomyslałem że może?
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 18:47
autor: cArLoS
to jest jak z konfliktem gazowym - wiesz że możesz mieć zimno w mieszkaniu, lub gaz który będziesz musiał zakupić z innego źródła (aniżeli ZSSR) będzie droższy lub reglamentowany, ale nie myslisz o tym codziennie i nie rwiesz włosów z głowy, ponieważ wiesz iż brak kompromisu nie leży po żadnej ze stron - tak samo jest z ta sprawą - wiesz, wiem, lub przypuszczamy iż będzie kompromis który nie zburzy dotychczasowych ustalen i to pozwala Nam jeść spokojnie bułki rano i zapijać kawą bez konieczności natychmiastowego wypróznienia się (chodź to może nie najtrafniejszy przykład ;) )
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 20:00
autor: Piter 35
A ja myślę ,że taka akcja ma sens , tylko w jedności siła .
Lobby dużych koncernów jest oczywiście silne .I to jest właśnie przykład do czego chcą doprowadzić

naprawiamy tylko w serwisach .
Jak słyszę jakie sztosy , jakie chore ceny i jaka jakość niektóre serwisy autoryzowane oferują to włos na głowie staje . Tylko konkurencja wymusza na nich normalność cen i jakoś usług .
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 20:18
autor: Virus12
a i tak normalność cen i jakości usług im nie wychodzi.
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 20:29
autor: cArLoS
bedzie dobrze - zresztą jak nie będzie - to i tak jakoś będzie
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 20:33
autor: minimus
sie podpisałem sie

Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 22:34
autor: michal
czytałem jakiś czas temu - jestem za. koncerny motoryzacyjne lobbują za zniesieniem gvo - wtedy aso mogłyby jeszcze bardziej rypać na cenach części i robocizny.
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 22:41
autor: pablonas
IMO GVO nie zostanie zniesione. Za dużo ludzi poszłoby z torbami żeby socjalistyczna UE na to sobie pozwoliła... zwłaszcza w dobie "kryzysu" i rosnącego w związku z nim bezrobocia.
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 22:53
autor: michal
tych samych argumentów używają koncerny moto...
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 22:56
autor: Azrael
To jest trochę taka sytuacja ze koncerny moto się same zapędziły w ślepą uliczkę i nie są się w stanie utrzymać i próbują używać swojej dużej siły do pasożytowaniu na otaczającym je rynku. Niezależnie od tego jak to się dalej potoczy to ktoś straci.
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 23:06
autor: pablonas
michal, nie wiem czy takiego argumentu używają koncerny ale jeśli tak to słaby argument. IMO w licytacji 'przy którym wariancie więcej ludzi pójdzie na bruk' koncerny stoją na przegranej pozycji bo więcej ludzi pracuje w niezależnych warsztatach czy sklepach mniej czy bardziej związanych z motoryzacją niż w samych "fabrykach" i "ASO"
Moim zdaniem JEŚLI GVO by nie zostało utrzymane to sprzedaż nowych aut spadnie jeszcze bardziej. W dobie aut przeładowanych elektroniką z którą nawet ASO sobie często nie radzą i niestety ciągle spadającą niezawodnością nowych samochodów, wielu potencjalnych klientów będzie wolała zostać przy swoim 3-4 letnim aucie bo "pan Kazio go naprawi bo umi, a tego nowego nie... a nie będę płacił tym złodziejom z ASO 300 pln netto za roboczogodzinę bo mnie zwyczajnie na to nie stać." Zwłaszcza jeśli zrobi się szum medialny (który już powoli ma miejsce) i media nastraszą "Kowalskiego", że nie kupi części do swojego nowego VW w sklepie za rogiem...
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 23:08
autor: michal
skomplikowanie elektroniki samochodowej wzrasta - może to miał być model biznesowy na uwiązanie klienta do aso?
Re: "Prawo do naprawy"
: 25 lis 2009, o 23:15
autor: michal
Różnice na częściach są kolosalne między ASO a "niezależnymi".
Przykład filtr kabinowy Forester XT 06-08 ASO 215 PLN brutto, Intercars _detalicznie_ 65 PLN brutto.
Re: "Prawo do naprawy"
: 26 lis 2009, o 08:51
autor: piotruś
Tylko konkurencja wymusza na nich (ASO) normalność cen i jakoś usług .
I dlatego też się podpisałem

Re: "Prawo do naprawy"
: 26 lis 2009, o 20:52
autor: Alan, Alan, Alan!
także się wpisałem, w myśl zasady 'nie głosujesz nie narzekaj'.
Z resztą ostatnia akcja paru zapaleńców zrzeszyła ponad 100k czy 200k userów i meczyk przy pustych trybunach był. A i paru sponsorów pogroziło panom z pzpn. Tak więc internet jest mocny w gębie.