Strona 1 z 1
Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 01:32
autor: matzerath
Panowie czy i jeśli tak to gdzie i za ile? Czy da się jeździć na co dzień na szybkiej przekładni? Jeśli tak to jakim kosztem? Muszę przypakować? Czy działa przy tym wspomaganie? Jak tym się jeźdźi??
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 01:41
autor: jarmaj
Szybkie przekładnie nie są tanie. To parę tyś zł. Ale jak masz na to kasę, to bym w to szedł.
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 01:57
autor: AMI
A STI z 2004 nie ma szybkiej przekladni? A przynajmiej relatywnie szybkiej - cos ok. 2.5 obrotu l2l?
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 01:59
autor: jarmaj
AMI pisze:A STI z 2004 nie ma szybkiej przekladni? A przynajmiej relatywnie szybkiej?
2,7 jak się nie mylę. Jak każde STi.
To nie jest szybka przekładnia (nowy dupowóz Astra 4 ma 2,5

)

Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 02:01
autor: AMI
No pewnie i tak krotsza niz w WRX czy GT - skoro taki popyt jest na przekladnie z new age STI jako upgrade do klasykow?
W takim razie jako upgrade pewnie zostaja tylko jakies q-rack'i za gruba dosc kase faktycznie?
Zreszta z tego co widze na stronie q-rack, to tez jest w takim razie "tylko" ok. 2.4-2.5 obrotu l2l (nie wiem, ktora z wersji: 12.5:1 and 11.5:1 -
wiec byc moze, ktoras jest nieco szybsza )
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 02:37
autor: matzerath
nie no zmieniać żeby zmieniać jest bez sensu. Z 2,7 do załóżmy 2,4 za kilka klocków to raczej nie. Myślałem o jakiejś bardziej istotnej zmianie. Pomijając na razie cenę to czy jeździliście czymś takim? Czy będę musiał wołać kolegów do pomocy przy kręceniu kierownicą pod bomi?
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 02:46
autor: Azrael
AMI, wolniejszy q-rack jest szybszy od przekładni w Evo, a szybszy to już prawie jak WRC, więc nie wiem skąd te liczby Ci się wzięły.
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 02:50
autor: Alan, Alan, Alan!
matzerath, bez ironi, ale ostatnio pisałeś, że nie do końca ogarniasz. Może zamiast przekładni - SJS 1 & 2 lub coś innego, może track day? Później parenaście baków na zakrętach. IMHO lepsze to niż gadżet, który Ci nic nie da (o ile nie latasz już na tyle dobrze, żeby coś dawał - tego nie wiem)
Jarmaj teraz kozakuje, ale on seryjnym WRXem by stłukł niejedno Evo
jarmaj pisze:
To nie jest szybka przekładnia (nowy dupowóz Astra 4 ma 2,5

)
czy to nie zaczyna być niebezpieczne dla przeciętnego Kowalskiego?

Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 11:26
autor: jarmaj
remek pisze:czy to nie zaczyna być niebezpieczne dla przeciętnego Kowalskiego?

Trzeba by go zapytać.
Serio, to takie przełożenia są bardzo OK, w przeciwieństwie do stosowanego teraz często elektrycznego wspomagania, które powoduje że masz wrażenie jazdy steer by wire.

Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 11:57
autor: AMI
Azrael pisze:AMI, wolniejszy q-rack jest szybszy od przekładni w Evo, a szybszy to już prawie jak WRC, więc nie wiem skąd te liczby Ci się wzięły.
Wprost ze strony q-rack:
http://www.q-rack.com/WhatIsQRack.html
Oczywiscie, jesli jest lepiej, to tym lepiej.
Moglbys Azrael zatem podac konkretne wartosci l2l dla tych przekladni, poprosze?
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 12:18
autor: matzerath
remek pisze:matzerath, bez ironi, ale ostatnio pisałeś, że nie do końca ogarniasz. Może zamiast przekładni - SJS 1 & 2 lub coś innego, może track day? Później parenaście baków na zakrętach. IMHO lepsze to niż gadżet, który Ci nic nie da (o ile nie latasz już na tyle dobrze, żeby coś dawał - tego nie wiem)
Jarmaj teraz kozakuje, ale on seryjnym WRXem by stłukł niejedno Evo
jarmaj pisze:
To nie jest szybka przekładnia (nowy dupowóz Astra 4 ma 2,5

)
czy to nie zaczyna być niebezpieczne dla przeciętnego Kowalskiego?

Prawda. Chcę po prostu kompleksowo podejść do projektu i zrobić możliwie najwięcej "za jednym zamachem". Wiem, że do końca tak się nie da ale wczoraj mnie tknęło, że może jeszcze to. Skoro mówicie, że normalna przekładnia na początek wystarczy to bardzo dobrze - nie szukam kosztów na siłę. Czyli, że wystarczy?!?
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 12:29
autor: Alan, Alan, Alan!
matzerath, moim zdaniem przekładnia później. O ile nie chcesz się ścigać o ułamki sekund, a wystarczy Ci "trochę" frajdy. Ogromna większość Subaraków - nawet GT - jeździ na seryjnej i wielu potrafi robić cuda tymi autami.
Oczywiście, jeżeli masz nadmiar gotówki to why not
Jeżeli masz seryjne koło kierownicy, to warto zamienić. Ja mam serię jeszcze i widzę sporą różnicę pomiędzy sportową a moją.
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 13:18
autor: matzerath
Dzięki

Będzie tylko kiera.
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 15:21
autor: Azrael
AMI, wolniejsza ma ok 1,9 l2l. Z szybszą nie miałem okazji jeździć. Pamietaj że wartości l2l zależą od tego jaki ma skręt kół dany samochód - czyli np. 1.9 l2l w Subaru to znacznie szybsza przekłądnia niż 1,9 l2l w Lancerze.
Re: Przekładnia kierownicza - modyfikacja.
: 3 sty 2010, o 15:27
autor: AMI
No to tez niby fakt - nie pomyslalem o takim drobiazgu. Dzieki.
Pewnie tez dlatego zreszta - ze nie bardzo mialem okazje przymierzyc sie do Evo :)