W dzisiejszym Auto Świecie (Nr 6, z 1 lutego 2010) w dziale Interwencje jest informacja, która może zainteresować posiadaczy Subaru zakupionych na Litwie bądź w innych krajach, a posiadających eurogwarancję. Przepisałem w całości, bez komentarza redakcji.
Sprawdźcie czy Wasz sprzedawca dochował "wszelkiej staranności", żeby nie mieć problemów przy ewentualnej naprawie gwarancyjnej.
I treść (pierwsza linijka to nagłówki z tekstu)
"Nowy Forester, a bez gwarancji. Kupił Subaru na Litwie, a teraz ma problem. Importer pomoże
W listopadzie 2009 kupiłem nowego Forestera w Wilnie. Otrzymałem książkę gwarancyjną wypełnioną przez sprzedawcę. Auto ma więc gwarancję europejską.
Polski importer z Krakowa zażądał jeszcze faktury zakupu. Dostarczyłem potrzebny dokument. Firma Subaru Import Polska stwierdziła jednak, że Forester nie ma gwarancji, gdyż diler z Wilna nie aktywował jej w systemie producenta. Litewski sprzedawca twierdzi, że wszystko jest OK. Czy to oznacza, że polski importer chce mnie ukarać za to, iż kupiłem nowego Forestera za granicą?
Kazimierz Kubacz"
I odpowiedź SIP:
"Gwarancja europejska zobowiązuje sprzedawcę do usunięcia usterek. W określonych przypadkach nie wyklucza się konieczności wykonania naprawy odpłatnie (np. z powodu braku książki gwarancyjnej), której koszty zostaną zwrócone przez gwaranta (sprzedawcę) po wyjaśnieniu niejasności.
Żeby uniknąć kłopotliwych sytuacji, diler jest zobligowany przy sprzedaży nowego samochodu dochować wszelkiej staranności, m.in. dokonać rejestracji auta w specjalnym systemie producenta, co pozwala wszystkim autoryzowanym partnerom serwisowym jednoznacznie stwierdzić, że koszt ewentualnej naprawy zostanie zrekompensowany na zasadach ogólnych.
Po wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji nie będzie żadnych problemów z bezgotówkowym rozliczaniem ewentualnych napraw gwarancyjnych.
W opisanej sytuacji klient może zwrócić się do sprzedawcy w celu wyjaśnienia wątpliwości lub upoważnić Subaru Import Polska do wykonania tej czynności.
Witold Rogalski"
Informacja dla posiadaczy Subaru z Litwy...
Re: Informacja dla posiadaczy Subaru z Litwy...
Badziew i tyle.
Kolejne miganie sie SIPu i Rogalskiego od "dobrej obsługi klienta".
Co to klienta obchodzi, że ktoś tam nie wpisał czegoś w wewnętrzne systemy Subaru.
Gówno nie firma.
Kolejne miganie sie SIPu i Rogalskiego od "dobrej obsługi klienta".
Co to klienta obchodzi, że ktoś tam nie wpisał czegoś w wewnętrzne systemy Subaru.
Gówno nie firma.
- eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Informacja dla posiadaczy Subaru z Litwy...
nie bylbym tak kategoryczny...minimus pisze:Badziew i tyle.
Kolejne miganie sie SIPu i Rogalskiego od "dobrej obsługi klienta".
Co to klienta obchodzi, że ktoś tam nie wpisał czegoś w wewnętrzne systemy Subaru.
Gówno nie firma.

calkiem mozliwe, ze litewski diler popelnil gafe (wiele uzytkownikow nowych Subarakow nie ma dobrego zdania o naszym lokalnym dilerze, inni z kolei chwala

ja bym wyslal jakies oficjalne zapytanie do europejskiej siedziby FHI (pewnie maja cos takiego) i wtedy wyjdzie na jaw, czy po zakupie zostala dokonana "aktywacja w systemie producenta"... jezeli okaze sie, ze "nie", to zgnile jajka leca w strone litewskiego dilera, o jezeli "tak" - to w strone SIP

Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 

Re: Informacja dla posiadaczy Subaru z Litwy...
Nie zmienia to w niczym faktu, ze to nie sa tematy, ktore powinny interesowac posiadacza samochodu na gwarancji.
Jacek "AMI" Rudowski