Informacja dla posiadaczy Subaru z Litwy...

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Informacja dla posiadaczy Subaru z Litwy...

Post 2 lut 2010, o 00:11

W dzisiejszym Auto Świecie (Nr 6, z 1 lutego 2010) w dziale Interwencje jest informacja, która może zainteresować posiadaczy Subaru zakupionych na Litwie bądź w innych krajach, a posiadających eurogwarancję. Przepisałem w całości, bez komentarza redakcji.

Sprawdźcie czy Wasz sprzedawca dochował "wszelkiej staranności", żeby nie mieć problemów przy ewentualnej naprawie gwarancyjnej.
I treść (pierwsza linijka to nagłówki z tekstu)

"Nowy Forester, a bez gwarancji. Kupił Subaru na Litwie, a teraz ma problem. Importer pomoże

W listopadzie 2009 kupiłem nowego Forestera w Wilnie. Otrzymałem książkę gwarancyjną wypełnioną przez sprzedawcę. Auto ma więc gwarancję europejską.
Polski importer z Krakowa zażądał jeszcze faktury zakupu. Dostarczyłem potrzebny dokument. Firma Subaru Import Polska stwierdziła jednak, że Forester nie ma gwarancji, gdyż diler z Wilna nie aktywował jej w systemie producenta. Litewski sprzedawca twierdzi, że wszystko jest OK. Czy to oznacza, że polski importer chce mnie ukarać za to, iż kupiłem nowego Forestera za granicą?

Kazimierz Kubacz"

I odpowiedź SIP:

"Gwarancja europejska zobowiązuje sprzedawcę do usunięcia usterek. W określonych przypadkach nie wyklucza się konieczności wykonania naprawy odpłatnie (np. z powodu braku książki gwarancyjnej), której koszty zostaną zwrócone przez gwaranta (sprzedawcę) po wyjaśnieniu niejasności.
Żeby uniknąć kłopotliwych sytuacji, diler jest zobligowany przy sprzedaży nowego samochodu dochować wszelkiej staranności, m.in. dokonać rejestracji auta w specjalnym systemie producenta, co pozwala wszystkim autoryzowanym partnerom serwisowym jednoznacznie stwierdzić, że koszt ewentualnej naprawy zostanie zrekompensowany na zasadach ogólnych.
Po wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji nie będzie żadnych problemów z bezgotówkowym rozliczaniem ewentualnych napraw gwarancyjnych.
W opisanej sytuacji klient może zwrócić się do sprzedawcy w celu wyjaśnienia wątpliwości lub upoważnić Subaru Import Polska do wykonania tej czynności.

Witold Rogalski"



minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Informacja dla posiadaczy Subaru z Litwy...

Post 2 lut 2010, o 00:43

Badziew i tyle.
Kolejne miganie sie SIPu i Rogalskiego od "dobrej obsługi klienta".

Co to klienta obchodzi, że ktoś tam nie wpisał czegoś w wewnętrzne systemy Subaru.

Gówno nie firma.

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Informacja dla posiadaczy Subaru z Litwy...

Post 2 lut 2010, o 13:55

minimus pisze:Badziew i tyle.
Kolejne miganie sie SIPu i Rogalskiego od "dobrej obsługi klienta".

Co to klienta obchodzi, że ktoś tam nie wpisał czegoś w wewnętrzne systemy Subaru.

Gówno nie firma.
nie bylbym tak kategoryczny... :whistle:

calkiem mozliwe, ze litewski diler popelnil gafe (wiele uzytkownikow nowych Subarakow nie ma dobrego zdania o naszym lokalnym dilerze, inni z kolei chwala :-> )

ja bym wyslal jakies oficjalne zapytanie do europejskiej siedziby FHI (pewnie maja cos takiego) i wtedy wyjdzie na jaw, czy po zakupie zostala dokonana "aktywacja w systemie producenta"... jezeli okaze sie, ze "nie", to zgnile jajka leca w strone litewskiego dilera, o jezeli "tak" - to w strone SIP :giggle:
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Informacja dla posiadaczy Subaru z Litwy...

Post 2 lut 2010, o 15:49

Nie zmienia to w niczym faktu, ze to nie sa tematy, ktore powinny interesowac posiadacza samochodu na gwarancji.
Jacek "AMI" Rudowski

ODPOWIEDZ