jak przerobic subaru sti na wersje europejską
jak przerobic subaru sti na wersje europejską
witam jestem tu nowy wiec chciałem sie najpierw przywitac:)mam do was pytanko czy wiecie moze cos na temat przerobienia subaraka sti rocznik około 95-98 na wersje europejska bo mam zamiar sam to z robic z pomoca elektryka ,poniewaz jestem blacharzem samochodowym od 7 lat i mam pojecie o takich sprawach,tylko pytanie jest takie czy sa jakies mankamenty ze sciana grodziową mimo ze bede miał dawce z europy ale wersja nie turbo czy to wszystko jakos tak łatwo pójdzie prosze o pomoc z góry dziekuje
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Przegroda to pikuś, ale masa części Ci będzie dalej brakować do przeróbki na LHD.boju21 pisze:czy sa jakies mankamenty ze sciana grodziową mimo ze bede miał dawce z europy ale wersja nie turbo czy to wszystko jakos tak łatwo pójdzie prosze o pomoc z góry dziekuje
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
ale mozesz mi cos wiecej na ten temat powiedziec???czy trzeba silnik wyciagac i takie tam szczeguliki;co naprzykład od dawcy jeszcze bedzie mi brakowac bo naprawde jestem miłosnikiem tej marki ale dopiero teraz stac mnie na takie autko i zabardzo jeszcze nie mam pojecia czym sie rózni wersja sti od gt np
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
boju21 pisze: akos tak łatwo pójdzie
Ni sądzę. Widziałem na żywo, i to dla kogoś kto robi to 1 raz jest drogą przez mękę.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
znaczy sie inaczej robiłem juz kiedys przekładki ale nie w subaru impreza nie raz jest bardzo łatwo bo sciany sa do tego przygotowane a nie raz jest naprawde dramat
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
boju21, przekładnia kierownicza, pedały, reflektory, wiązka, deska... Więcej pewnie dopisze Azrael 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Od STI. Nie od czegokolwiek :)Chloru pisze: przekładnia kierownicza
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
ale czy pedały pasuja od zwykłej wersji nie od sti>>.czy kolumna jest taka sama>>.czy sciane trzeba duzo przerabiac a robił juz to ktos z was koledzy??/
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Się tą ścianą nie zajmuj. To 0,01% roboty i schodów przy tej przekładce.boju21 pisze:ale czy pedały pasuja od zwykłej wersji nie od sti>>.czy kolumna jest taka sama>>.czy sciane trzeba duzo przerabiac a robił juz to ktos z was koledzy??/
Nie, pedaliera od wolnego ssaka nie pasuje to wersji turbo. Przekładnia kierownicza LHD z takiego STi jest prawie nie do zdobycia, a nowa kosztuje majątek. Wiązka z wolnego ssaka nie pasuje do turbo, a wiązka RHD jest kompletnie inna niż LHD. Tu są problemy.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
a to powiadasz ze taki ze tak powiem kibel??z sti???a normalny gt to juz łatwiej>>bo juz sam nie wiem chce sobie zrobic subaraka takiego o jakim sniłem czyli błekit duza lota i spojler wysoki a niestety akurat takiego zdobyc to jest nie lada sztuka poprostu nie ma
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
a co Za skrót LHD??/widze ze w subaru te oznaczenia to jest szok??/wy to operujecie A JA NIE MAM BLADEGO POJECIA OCO KAMAN a chce w koncu wejsc w swiat subaru..... 

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
boju21, sama krótka przekładnia kierownicza taka jak w sti rhd to min. 6000 plnów
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Przekładanie zwykłego turbo (w Europie nazywanego GT, w Japonii i GB był to WRX) nie ma chyba najmniejszego sensu. Taniej wyjdzie kupić coś na miejscu. Co najwyżej można wersje RHD potraktować jako dawcę części, jak padnie silnik, skrzynia itp.
Przekładanie STi ma sens, ale jest drogie.
Przekładanie STi ma sens, ale jest drogie.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
No, chyba, ze zrobic rzezbe z przekladnia z new age - to bedzie pewnie polowa tej kwoty :)
Ogolnie wszystko fajnie - ale prawde mowiac chyba zwyklego sedana czy kombi przekladac to by mi sie nie chcialo jakos smiertelnie.
Nie lepiej kupic GT i zrobic fajne GC8 na czesciach z new age? Do tego poprawic zawieszenie i cieszyc sie szybkim autem?
Ogolnie wszystko fajnie - ale prawde mowiac chyba zwyklego sedana czy kombi przekladac to by mi sie nie chcialo jakos smiertelnie.
Nie lepiej kupic GT i zrobic fajne GC8 na czesciach z new age? Do tego poprawic zawieszenie i cieszyc sie szybkim autem?
Jacek "AMI" Rudowski
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
czyli wychodzi na to ze tylko z sti sa takie problemy tak??
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Nie - problemy z przekladka STi GC8 beda w sumie takie same mniej wiecej jak z przekladka WRX'a czy Turbo 2000.
Moze poza przekladnia kierownicza - ktora oczywiscie mozna zalozyc od GT - tylko troche szkoda tracic zalety szybkiej przekladni kierowniczej.
Moze poza przekladnia kierownicza - ktora oczywiscie mozna zalozyc od GT - tylko troche szkoda tracic zalety szybkiej przekladni kierowniczej.
Jacek "AMI" Rudowski
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
To nie ma nic wspólnego z Subaru. Left Hand Drive i Right Hand Drive to ogólna nazwa na świecie na auta z kierą po lewej i prawej stronie.boju21 pisze:a co Za skrót LHD??/widze ze w subaru te oznaczenia to jest szok??
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, o 01:00 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
a teraz kumam poprostu tłumaczenie;p ale naprawde tych objasnien co piszecie ja nic nie rozumiem kurde gdzie wy sie tego wszystkiego uczyliscie ??sam chciał bym z kims tak pogadac z kims kto wie co i jak kto by mi doradził bo tak nie znam nikogo angole sa tansze i dlatego na to chce sie połasic tak na poczatek ale teraz to juz z głupiałem i sma juz nic nie wiem a boje sie ze moge sie utopic bo nie znajde jakis czesci i dopiero bedzie klapa
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
chciałem sie połasic na to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11355004 ale sami powieccie??wiem ze teraz jest okropna ale sam bym ja dopiescił zmiana koloru i tp była by lala tylko czy sa do tego czesci do przekładki??
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Tak prawde mowiąc to nie jestem nawet do końca pewien, czy zwykłe STi z tamtych lat miały szybką przekładnię kierowniczą, czy TypeR/TypeRA nie miały jedynie, i to też w przypadku pierwszych roczników jedynie jako opcja.
Tak czy inaczej szybka przekładnia to fajna sprawa.
A co do reszty - nie wiem jaki masz budżet - ale tak czy inaczej doprowadzenie samochodu do ładu, zwłaszcza, że nie jest to najmłodszy samochód - może trochę kosztować.
Tak czy inaczej szybka przekładnia to fajna sprawa.
A co do reszty - nie wiem jaki masz budżet - ale tak czy inaczej doprowadzenie samochodu do ładu, zwłaszcza, że nie jest to najmłodszy samochód - może trochę kosztować.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Mnóstwo już było o tym na forum. Na pewno nie jest to taki spacerek. W przypadku STi sprawy komplikuje odrobine brak odpowiedniej wiązki LHD. Tak czy siak trzeba w to sporo pracy włożyć żeby było dobrze i poza unikalnymi samochodami ma to bardzo ograniczony sens.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
ale czy naprzykład takiej wiązki nie można przedłuzyc?/elektryk sobie nie da rady??/a ta krótka przekładnia to w czym tkwi sens??zwykła kolumna sie nie nada??
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Przełożenie i potem doprowadzenie takiego samochodu do stanu akceptowalnego będzie zapewne kosztowało kilkukrotność ceny z tego ogłoszenia. Jak jesteś na to przygotowany, to próbuj.
Bo pamiętaj że to leciwe auto, nie oszczędzane zapewne wcześniej przez nikogo, więc silnik pewnie do remontu (od 10 tyś zł w górę), skrzynia pewnie też (też parę patyków minimum), cała masa innych pierdół, które pochłoną następne tysiące w tempie expresowym.
Bo pamiętaj że to leciwe auto, nie oszczędzane zapewne wcześniej przez nikogo, więc silnik pewnie do remontu (od 10 tyś zł w górę), skrzynia pewnie też (też parę patyków minimum), cała masa innych pierdół, które pochłoną następne tysiące w tempie expresowym.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
boju21 pisze: a ta krótka przekładnia to w czym tkwi sens??
W ilości obrotów od lewej do prawej :)
Jacek "AMI" Rudowski
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Kolumna nie ma nic do przekładni. Kolumna to ....hmmm kolumna, a przekładnia to przekładnia.boju21 pisze:a ta krótka przekładnia to w czym tkwi sens??zwykła kolumna sie nie nada??

STi ma szybszą przekładnie, kundleniem auta byłoby wkładać do STi wolną przekładnie z GT czy wolnego ssaka.