Outback dylemat...

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Levis
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback dylemat...

Post 10 mar 2010, o 19:55

Witam.

Poszukuję, w zasadzie to dopiero rozważam kupno outback-a tego do 2003roku i mam takich kilka dylematów...

Co najczęściej w tych autach sprawia problemy, jakie są przybliżone koszta wymiany kpl hamulców, amortyzatorów, przeguby i inne często zużywające się elementy(same części, wymiany się nie boje, robię sam).
Zastanawiam się nad silnikiem H6 ~210KM, z tego co się zdążyłem pobieżnie zorientować to ciężko z jakimikolwiek częściami do wersji z tym silnikiem.
Wcześniej miałem audi A6 C4 2.8ACK 193KM z automatyczną skrzynią, stałym 4x4 i spalanie rzędu 18l/100km w mieście mnie nie przeraża.
Nie ukrywam że będę je molestował instalacją LPG bo taki jest zamiar, miałem w audi i sobie chwaliłem, no chyba ze subaru nie toleruje czegoś takiego w żaden sposób. Nigdy nie miałem żadnego auta z rodziny subaru ale od zawsze mi się podobały, miałem okazję kilka razy "potaczać" się imprezą STI no i banan od ucha do ucha.
Ogólnie mam 4 podstawowe założenia: stałe AWD, wolnossące circa 200KM, automat, kombi, no i jeszcze 5 założenie: pełne wyposażenie ale naprawdę pełne a nie polska interpretacja tego znaczenia w stylu "bez skóry i automatu".

Może podpowiecie na co uważać mając zamiar kupić takie auto? A może w ogóle sobie darować taki pomysł? Zdaję sobie z tego sprawę że materiały eksploatacyjne nie będą kosztować tyle co do Fabii czy golfa MK3 ale domyślam się ze wszystko w granicy rozsądku a nie tak jak np do Legnum-a VR4 chyba ze źle się domyślam...

Rozważałem przez pewien czas Lexusa IS300 ale brak stałego AWD całkowicie zniechęca mnie do takiego wyboru.

A może poszukać o wiele bardziej popularnego silnika 2.5? Ma ktoś porównanie jazdy takim sprzętem do czegoś podobnego do mojego byłego A6? będzie odczuwalnie brakować tych około 30KM? A właśnie, jaka jest różnica w pochłanianiu paliwa między 2.5 a 3.0? Lekko traktując te auta potrafią osiągnąć spalanie w granicy rozsądku a nie w stylu "ile wlejesz"?

Z góry dzięki za pomoc.



rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: Outback dylemat...

Post 10 mar 2010, o 20:01

Levis, czy to przypadkiem nie Ty pomagałeś mi wypychać OBK z zaspy :?: :whistle:

W temacie starszego OBK H6 pomęcz uzytkownika will3, a co do LPG w H6, to jest z tym więcej kłopotów niż korzyści.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, o 20:12 przez rrosiak, łącznie zmieniany 2 razy.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 10 mar 2010, o 20:02

rrosiak, Audi cie wyciągło?? :evil:

:giggle:

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: Outback dylemat...

Post 10 mar 2010, o 20:04

minimus pisze:rrosiak, Audi cie wyciągło?? :evil:

:giggle:
Nie, bo samo nie mogło się ruszyć z miejsca, ale kierownik pomagał wypychać 8-)
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

vicu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: OBK
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 10 mar 2010, o 20:10

Levis pisze: Zastanawiam się nad silnikiem H6 ~210KM,[...]
Nie ukrywam że będę je molestował instalacją LPG bo taki jest zamiar, miałem w audi i sobie chwaliłem, no chyba ze subaru nie toleruje czegoś takiego w żaden sposób.
Z tego co się czyta, również tutaj, to silnik H6 z gazem chyba średnio chce współpracować.
Obrazek

"Speed never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you." - J. Clarkson

Levis
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 10 mar 2010, o 20:21

@rrosiak hmm OIDP kiedyś pomagałem wypychać jednego OTB ale to było w B-stoku i raz wyciągałem z zaspy Saaba 9-3 nie sądzę ze to mógłby być aż taki zbieg okoliczności :D
Nie dziwcie się ze Audi, miałem Torsena też dawał radę :D
A co do LPG właśnie tak czytam ze H6 coś majaczy przy instalacji LPG ale samych H6 było chyba kilka wersji, zmienne fazy itd, ogólnie to jeżeli chodzi o instalacje LPG to oczywiście sekwencyjny wtrysk więc mniejsze zło, a te 2.5 jakoś do mnie nie przemawia, z praktyki wiem że silniki ze zmienną fazą jak się je łagodnie traktuje potrafią być bardzo oszczędne...
Korci mnie te min 200KM bo po przesiadce z mojego bądź co bądź potworka, 160KM może mnie nie zadowalać, co innego gdybym nie miał 4x4, bo wtedy to by się rekompensowało.

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: Outback dylemat...

Post 10 mar 2010, o 20:30

Levis pisze: @rrosiak hmm OIDP kiedyś pomagałem wypychać jednego OTB ale to było w B-stoku i raz wyciągałem z zaspy Saaba 9-3 nie sądzę ze to mógłby być aż taki zbieg okoliczności :D

Zapytałem, bo mnie niedawno kierownik takiego właśnie Audi pomagał się uwolnić z opresji i mówił wówczas, że przymierza się do OBK, a ja odesłałem go na forum :-)
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 10 mar 2010, o 20:33

2,5 faktycznie demonem szybkości nie jest. W sumie H6 też chyba nie. Ale powiedzmy, że to pojęcie względne ;-)
2,5 palił mi po mieście jakieś 12 -13 litra. W trasie najmniej ile mi się udało to chyba 7. Zaskoczony byłem, że tak mało.

Levis
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 10 mar 2010, o 20:34

rrosiak pisze: Zapytałem, bo mnie niedawno kierownik takiego właśnie Audi pomagał się uwolnić z opresji i mówił wówczas, że przymierza się do OBK, a ja odesłałem go na forum :-)
To chyba jednak nie byłem ja...
Ogólnie to przekopałem już chyba wszystkie marki i modele dostępnych na świecie samochodów i jedyne co mi przychodzi na myśl to właśnie OTB 3.0H6, pomysł z kupieniem japońskiego Legnuma EC5W VR4 i przełożeniu na naszą stronę był nieco szalony :D

aaa i jeszcze jedna rzecz, chyba jedna z ważniejszych, blachy na OTB gniją tak jak na Galancie czy są dość wytrzymałe na korozje?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 00:55

Levis pisze: Nie ukrywam że będę je molestował instalacją LPG bo taki jest zamia
Tylko nie zapomnij o dodatkowych kosztach - częsta regulacja zaworów, a to w H6 kosztuje.

A w razie czego remont H6 to już spory kawał pieniądza....

No ale Twój wybór.

Levis
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 09:35

a często tzn ile 15kkm 30, 50, 70, 100??
Remont to i mojego ACK dużo by kosztował, ale nie popadajmy w skrajność, za 3kzł kupujemy rozbitego anglika i robimy co chcemy...

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 10:32

Levis pisze:a często tzn ile 15kkm 30, 50, 70, 100??
Myślę, że co 30.

Levis pisze:Remont to i mojego ACK dużo by kosztował, ale nie popadajmy w skrajność, za 3kzł kupujemy rozbitego anglika i robimy co chcemy...
A, chyba że tak :giggle:

Levis
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 10:42

z tego co się zdążyłem dowiedzieć instrukcja zaleca co 110kkm na noPB więc na gazie niech będzie 2 razy częściej to i tak 50-60kkm

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 15:46

A sprawdzałeś, ile kosztuje ta regulacja? Bo może rzeczywiście lepiej co 30-50kkm kupować następny silnik?

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 16:15

ky, taka rutynowa wymiana silnika co 30kkm to zalatuje już rdzawym Adasiem i Granadą.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 16:20

Silnik na zielono, a pompa na czerwono? ;))) Tylko że kolonijne 2.3 czy 2.8 to się przerzuca w mig: kilka kostek/konektorów, podłączyć gaźnik, alternator, chłodnicę i w sumie po zawodach. A tu? ;)))

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Levis
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 16:32

sprawdzałem ile taka regulacja, około 1200zł

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 16:36

Levis, w H6? Ze zmiennymi fazami i wzniosem zaworów czy bez?

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 16:40

Levis pisze:sprawdzałem ile taka regulacja, około 1200zł
Liczyłeś płytki? ;)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 16:54

ky, tam są szklanki, nie płytki

Levis
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 17:12

209KM oznaczenie silnika bodajże EZ30

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 11 mar 2010, o 17:27

Azrael pisze:ky, tam są szklanki, nie płytki
Szklanki, płytki, whatever [1]. Ważne że kosztują tyle, ile kosztują.

r.

[1] jak usłyszałem cenę kompletu płytek do Mikrolota, to się nogami z wrażenia nakryłem (w granicach 10% ceny pojazdu -- nówki sztuki w podstawowej konfigruacji ;)))
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

bean
1 gwiazdka
Auto: subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 12 mar 2010, o 21:45

Regulacja zaworow w H-6 wiaze sie z wyjeciem silnika co 40000km

Levis
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Outback dylemat...

Post 15 mar 2010, o 12:59

Hmm no cóż, pomimo całej masy zalet, ten serwis silnika mnie jednak skutecznie odstrasza. Chyba ponownie będę szukał audi... może C5 2.7BiTurbo...

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: Outback dylemat...

Post 15 mar 2010, o 13:04

Levis pisze: Chyba ponownie będę szukał audi... może C5 2.7BiTurbo...
Rozumiem ,że audi przyjmuje gaz bez problemowo :?:

ODPOWIEDZ