Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Dawno nie było tematu tego typu, więc czas nadrobić zaległości.
STi 05 DCCD vs STI 06. Które lepsze, dlaczego, jeśli to drugie to czy warto dopłacać ponad 15%?
STi 05 DCCD vs STI 06. Które lepsze, dlaczego, jeśli to drugie to czy warto dopłacać ponad 15%?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Ja bym spokojnie dopłacił do MY05 te głupie 15%.
Tak serio, to moim zdaniem nie ma w ogóle nad czym się zastanawiać.

Tak serio, to moim zdaniem nie ma w ogóle nad czym się zastanawiać.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
jarmaj pisze:
Tak serio, to moim zdaniem nie ma w ogóle nad czym się zastanawiać.
Ja tu na dyskusję liczyłem, odgrzanie zastałej wiedzy u forumowiczów, a Ty tak ucinasz temat. Ponoć STI MY06 po remoncie silnika jest równie trwałe jak 05, a w przypadku podstawowego remapu 2,5 jest szybsze i do tego ekonomiczniejsze.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Jak chcesz zaczynać posiadanie auta od dość kosztownej zabawy z silnikiem....
W STi 2.5 nie poszedłbym nawet za dopłatą. Pogadaj sobie, może lepiej nie na publiku, z ludźmi którzy te auta naprawiają. Ile tego jest. Jak wyglądają pęknięte tłoki itp. To po prostu nieudany motor. Pewnie że można go podratować żeby działał. Ale to dalej poprawianie czegoś, co pierwotnie nie wyszło. I przede wszystkim to kosztuje.
W STi 2.5 nie poszedłbym nawet za dopłatą. Pogadaj sobie, może lepiej nie na publiku, z ludźmi którzy te auta naprawiają. Ile tego jest. Jak wyglądają pęknięte tłoki itp. To po prostu nieudany motor. Pewnie że można go podratować żeby działał. Ale to dalej poprawianie czegoś, co pierwotnie nie wyszło. I przede wszystkim to kosztuje.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
jarmaj, rozmawiałem z osobami, które naprawiają te silniki. Twierdzą, że po włożeniu w niego ok. 7k, ten silnik jest równie niezawodny jak 2.0, a samym remapem można z niego bezpiecznie osiągnąć więcej NM i KM.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Tylko jeżeli mówimy o aucie 4 letnim, to albo wcześniej już to ktoś zrobił i o ile masz pewność, że tak było to masz szczęście, albo nie i wtedy już pewnie oprócz tego trzeba wsadzić z 10k w remont.
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Witek pisze: Twierdzą, że po włożeniu w niego ok. 7k, ten silnik jest równie niezawodny jak 2.0, a samym remapem można z niego bezpiecznie osiągnąć więcej NM i KM.
ale zdaje się, że Azrael gdzies przyznał, że niezawodność po poprawkach jest także do czasu, ( albo może nie tyle niezawodnośc co trwałość)
ponieważ się interesowałem lekko tematem to wniosek jakim wyciągnał (byc może błędny)w sprawie kucizny był taki że: sporo kosztuje i owszem daje spokój ducha lecz niestety nie "na zawsze"
czyli błędne koło

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
esilon, nic nie jest na zawsze. AFAIR pierwszy silnik 2.5 w ogóle jaki robiliśmy nadal jeździ i zrobił już z 70kkm na kutych tłokach. Ale jak oczekujesz auta do tłuczenia kilometrów to rzeczywiście to może nie jest najmądrzejszy pomysł.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Azrael, tylko wiesz, od użytkowego auta na co dzień raczej oczekujesz krotności tego przebiegu do konieczności w ogóle zaglądnięcia w silnik.
Więcej to maluchy wytrzymywały ;)
Więcej to maluchy wytrzymywały ;)
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Azrael pisze: zrobił już z 70kkm
czyli miał prawo mniej
Azrael pisze: jak oczekujesz auta do tłuczenia kilometrów to rzeczywiście to może nie jest najmądrzejszy pomysł.
no 100kkm to raczej nie jest tłuczenie a wniosek jest taki, że kuciznę warto robic w "trzecim aucie w domu"

- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
esilon, bo 2.0 turbo w Imprezach jest wieczny.
Jak na razie wszyscy jedynie demonizują silnik roku 2005 (2006?), a nikt nie mówi które auto lepsiejsze.

Jak na razie wszyscy jedynie demonizują silnik roku 2005 (2006?), a nikt nie mówi które auto lepsiejsze.

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Witek, 06 lepiej jeździ, dla mnie lepiej wygląda, ma fajniejszy środek. Co Ci jeszcze mamy napisać?
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
esilon pisze: czyli miał prawo mniej
Zważywszy że ma ze 60% więcej mocy niż seria to by nie było w tym nic dziwnego.
Nie sądzę żeby ktoś miał doświadczenia z silnikiem budowanym za jakąś grubszą kasę jeżdżącym z seryjną moca i jeszcze dużym przebiegiem, to po prostu nie ma sensu.
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Azrael,
http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=15&t=132409
fakt, że dopiero 20kkm po poprawkach ale jednak seryjna moc

fakt, że dopiero 20kkm po poprawkach ale jednak seryjna moc

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
brać to co będzie w lepszym stanie blacharsko-mechanicznym 

"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Witek, dla Twojej mamy spokojnie wystarczy kompletnie seryjne i nie poprawiane 2.5l z rocznika, który jej się bardziej podoba. DCCD możesz zalepić plajstrem
Ja nie mam i żyję, a nawet czasami skręcam 
A jak dla Ciebie to kup sobie bugsti i nie kombinuj z pokrętłami. Pamiętaj tylko o sprawdzaniu oleju


A jak dla Ciebie to kup sobie bugsti i nie kombinuj z pokrętłami. Pamiętaj tylko o sprawdzaniu oleju

-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Ale MY05 ma już chyba ten sam środek co 06 tylko podświetlenie deski jest inne.Azrael pisze:Witek, 06 lepiej jeździ, dla mnie lepiej wygląda, ma fajniejszy środek. Co Ci jeszcze mamy napisać?
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
06 ma też tzw. "opening ceremony" zegarów, czego chyba wcześniej nie było
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Ja tam mam wprawdzie tylko WRXa, ale 2,5. Przejechał 60kkm calkowicie seryjny i żyje (TFU ODPUKAĆ!). Upalany wprawdzie nie jest, ale na autostradzie nie znam litości i potrafię przez 2h lecieć ok 180kmh. A tego też podobno nie lubi. No i trudno 

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
To tak jak ja Yarkiembarbie pisze: na autostradzie nie znam litości i potrafię przez 2h lecieć ok 180kmh.

To zależy, ile pracy/wyrzeczeń wymaga to 15%, ewentualnie co innego można sobie za to kupić (tonę książek, wycieczkę w ciekawe miejsca, harem dziewic, dużą działkę za miastem, dużo malutkich działek w mieście, etc. - kwestia gustów i preferencji), nie?Witek pisze: czy warto dopłacać ponad 15%?
Czyżby Mops Ci się znudził...?Witek pisze: STi 05 DCCD vs STI 06. Które lepsze, dlaczego,

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Ale Yarkom chyba tego nie zabraniają, a mój silnik tego ponoć bardzo nie lubi i się nie powinno się. Tylko zastanawiam się, czy po to mam 230KM żeby jeździć 100kmh, bo a może coś?WiS pisze:To tak jak ja Yarkiembarbie pisze: na autostradzie nie znam litości i potrafię przez 2h lecieć ok 180kmh.![]()

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
No właśnie dlatego napisałembarbie pisze: Yarkom chyba tego nie zabraniają,

Owszem, w dużym fiacie kiedyś mi poleciał z tego powodu silnik - po godzinie jednostajnej jazdy na maksa - ale ten fiat miał z 400 tysięcy przebiegu i chyba po prostu czekał na jakikolwiek pretekst

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
Kat!WiS pisze: Owszem, w dużym fiacie kiedyś mi poleciał z tego powodu silnik - po godzinie jednostajnej jazdy na maksa - ale ten fiat miał z 400 tysięcy przebiegu i chyba po prostu czekał na jakikolwiek pretekst

Dolce far niente 

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06
barbie, 180km/h? Twój to ew. nie lubi żeby jechac z butem w podłodze a 180km/h to daleko od buta w podłodze.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy