Strona 1 z 1
WRX czy STI?
: 14 maja 2010, o 19:26
autor: Swiergol
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam do wydania ok. 30-40tys. zl na Subaru Impreza.
Ale nie wiem czym mam sie sugerowac kupujac Subaru, na co mam zwrocic uwage, co powinno miec. Czy zwykły WRX czy STI i w ktorej budzie - GC czy GD...
Czy Subaru po tzw, przekładce z Anglika na Europejczyka jest dobra?
Chciałbym wiedziec wszystko to co mi sie moze przydac przy zakupie.
Prosze o wszystkie wasze wskazówki, rady i uwagi.
Jezeli ktorys forumowicz ma do sprzedania Impreze rowniez prosze pisac :)
Licze na wasza pomoc:)
Re: WRX czy STI?
: 14 maja 2010, o 19:34
autor: jarmaj
Przede wszystkim, czego oczekujesz od auta?
STI GC nigdy nie było w wersji LHD. Jak już to przekładka. A jak nie ma być druciarska i bez kundlenia auta, to niestety trochę kosztuje. Oczywiście porządnie zrobiona jest całkowicie OK i auto nic nie traci.
W tej cenie poszukałbym dobrze utrzymanego GT-ka, albo WRX-a.
STi GD w tych pieniądzach nie istnieje. Oczywiście jak chodzi o sensowne egzemplarze
Re: WRX czy STI?
: 14 maja 2010, o 20:01
autor: maf1
jarmaj pisze:
STi GD w tych pieniądzach nie istnieje. Oczywiście jak chodzi o sensowne egzemplarze
No właśnie. Ja GD kupiłem za 29 ale tylko GX

Re: WRX czy STI?
: 14 maja 2010, o 20:04
autor: ky
Swiergol pisze:
Licze na wasza pomoc:)
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... rx_czy_sti
Chociaż w Twoim przypadku sprawa jest prosta. Na STi nie masz wystarczającej sumy pieniędzy.
r.
Re: WRX czy STI?
: 14 maja 2010, o 20:05
autor: AMI
Hm. Zalezy oczywiscie duzo od przeznaczenia samochodu.
Ale gdyby na upalanie, to cena na ex-Adamusowego bialasa sie wlasnie dosc mocno obnizyla.
Za 36tys. mozna kupic naprawde bardzo fajna konfiguracje, z tego co pamietam.
Co nie zmienia faktu - odnoszac sie do posta tego co zna trendziakow (dobrze, ze nie trondziakow ;)) - ze warto sie zastanowic, czy jest kasa na utrzymanie samochodu do upalania, gdzie jednak koszta czesci przy upalaniu pewnie moga dobic.
Jesli samochod do w miare szybkiego i wygodnego przemieszczania sie, to pewnie zdecydowanie lepiej new age wrx - mlodsze, wygodniejsze w srodku.
Jednak gc8, jakkolwiek nadal twierdze, ze mozna na codzien takim jezdzic, nawet type-r/type-ra, jest nieco tandetny :)
Przy czym "nieco" mozna potraktowac w kategoriach wygody i jakosci wykonania wnetrza jako duzy eufemizm :)
Re: WRX czy STI?
: 14 maja 2010, o 21:14
autor: Witek
Swiergol pisze:
Mam do wydania ok. 30-40tys. zl na Subaru Impreza.
A ile masz na utrzymanie? Bo całkiem poważnie może się okazać, ze nawet na WRXa nie wystarczy, bo na STi to na pewno.
Re: WRX czy STI?
: 14 maja 2010, o 21:50
autor: Azrael
AMI pisze:
Jednak gc8, jakkolwiek nadal twierdze, ze mozna na codzien takim jezdzic, nawet type-r/type-ra, jest nieco tandetny :)
Przy czym "nieco" mozna potraktowac w kategoriach wygody i jakosci wykonania wnetrza jako duzy eufemizm :)
Kwestia gustu. Ja się dużo lepiej czuję w GTeku 99 niż w WRX 01, WRX się dużo bardziej zestarzał relatywnie.
Re: WRX czy STI?
: 24 maja 2010, o 19:17
autor: Swiergol
Widze, że całkiem sensownie chłopaki gadają, ile trzeba wydawać na
utrzymanie takiej Imprezy? :P
I generalnie raczej nie będę jej upalał na nonstopie tylko dynamicznie
się nią przemieszczał jak już coś ;)
Chyba zadowolę się jakimś podkręconym WRXem w budzie GD... Zapewne
taki GT lepiej się prowadzi ale aż tak mi na tym nie zależy, podejrzewam
że w porównaniu do mojej 7 to każde subaru się lepiej prowadzi w
zakrętach :D A dla mnie najważniejsze jest żeby nie było wolniejsze ;)
W jakich latach była ta przejściówka w budzie GD?
http://allegro.pl/item1051125562_subaru ... 68_km.html
ten niby 2003 a wydawało mi się, że 2003 to już powinien być ten
nowszy:
http://allegro.pl/item1045242859_subaru ... encja.html
(ta mimo wszystko najbardziej mi się podoba bo jest czarna i ma lpg ;) )
one były dopiero w 2004?
Które WRX turbo mają kuty silnik? Ile można z nich wycisnąć?
http://allegro.pl/item1044833639_piekna ... warto.html
np takie 280 km jest realne i bezpieczne czy raczej gosc sobie tylko tak
napisal a nawet jak ma te 280 to silnik padnie za 5 tysiecy kilometrow?
Pozdr :)
Re: WRX czy STI?
: 24 maja 2010, o 19:32
autor: jarmaj
Tu jest historia kolejnych roczników modeli:
http://www.4impreza.pl/historia-turbo.php
Nigdy żaden WRX nie miał kutych elementów.
280KM jest jak najbardziej realne, tylko jeżeli będzie się te konie wykorzystywać, to mogą być problemy ze skrzynią.
Re: WRX czy STI?
: 24 maja 2010, o 20:13
autor: Azrael
jarmaj pisze:
Nigdy żaden WRX nie miał kutych elementów.
Chyba takie 94 czy coś to miały ;)

(chociaż co do dokładnej technologii produkcji też były spory - "kute" to takie słowo wytrych i różne technologie różni ludzie przez to rozumieją)
Re: WRX czy STI?
: 24 maja 2010, o 20:43
autor: jarmaj
Azrael pisze:jarmaj pisze:
Nigdy żaden WRX nie miał kutych elementów.
Chyba takie 94 czy coś to miały ;)
To pewien skrót myślowy i świadome przekłamanie. Bo dla mnie WRX oznacza Imprezę MY2001+, a to co było wcześniej to GT-ki
