Klub Zielonej Kury

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 25 maja 2016, o 16:30

Wurc Cię zaraz sprowadzi do poziomu :-)

prędzej mial wyjść nastepca tych modeli
Obrazek
Obrazek


"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 25 maja 2016, o 16:31

gregski pisze:Akurat tutaj niemce nie oszczedzaja.
No żeby nie było, nie tylko niemce (a co se mam nie wrzucić ze swojego podwórka ;-) )

https://www.polsl.pl/Lists/AktualnosciU ... alue2=1532


:razz:



I po tych stażach trochę młodych inżynierów dostaje u nas propozycje zatrudnienia. I sprawdzają się potem.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 4 wrz 2016, o 08:40


Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 4 wrz 2016, o 09:04

nie martw się, Mazda jest za to ładna
:mrgreen:

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 09:54

Od lat wiadomo, że Skoda – wykorzystująca w swoich autach podzespoły Grupy Volkswagena – to coraz ważniejszy konkurent macierzystej marki. Czesi z roku na rok coraz bardziej rozpychają się na rynku i w końcu zaczęło to przeszkadzać władzom koncernu.
Powód starcia ze Skodą jest jasny. Volkswagen zmuszony jest minimalizować skutki afery z silnikami Diesla, Skoda zaś – mniej kojarzona z tymi problemami – poprawia swoją sytuację na rynku. Marka z Wolfsburga chce zatem nieco pogorszyć środowisko, w jakim funkcjonuje czeska marka, która – według menedżerów Volkswagena – korzysta z najnowszych technologii, ale korzysta z przewagi polegającej na wykorzystywaniu tańszej siły roboczej.
żródło: http://moto.onet.pl/aktualnosci/sukces- ... ena/m22wnx
Skoda zarabia za dużo, korzystając z taniej siły roboczej – tak z grubsza można skwitować pretensje menedżerów i związków zawodowych Volkswagena. Choć obie firmy wypracowują zysk dla tego samego właściciela i akcjonariuszy, ale jednak każda z marek jest rozliczana ze swoich wyników.

A w tej kwestii Skoda wypada znacznie lepiej. Po pierwsze dlatego, że korzysta z rozwiązań wypracowanych przez inżynierów Volkswagena (m.in. silników i nowych systemów), a po drugie ma znacznie niższe koszty produkcji. Skoda przynosi Niemcom ogromne zyski. W trzy lata potroiła je – w 2016 roku wyniosły aż 1,2 mld euro. Marża Skody wyniosła przy tym aż 8,7 procent, podczas gdy sam Volkswagen wypracował zaledwie 1,8-procentową marżę.
sporu ciąg dalszy: http://moto.onet.pl/aktualnosci/ciag-da ... aja/1mv7lr

tak to jest jak "franczyza" pokonała swoją matkę...

Edyta: aż nie chce mi się wierzyć, żeby producent aut jechał na marży poniżej 2%
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 10:54

Pytanie jak duży udział w kosztach produkcji mają koszty pracy. Przy bardzo wysokim poziomie automatyzacji linii produkcyjnych, chyba nie tak duży, żeby wynikała z tego aż taka różnica w rentowności.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 11:49

Konto usunięte pisze:Pytanie jak duży udział w kosztach produkcji mają koszty pracy. Przy bardzo wysokim poziomie automatyzacji linii produkcyjnych, chyba nie tak duży, żeby wynikała z tego aż taka różnica w rentowności.
Konto usunięte,
automatyzacja automatyzacją ale jednak te koncerny zatrudniają ogromną ilość ludzi, nie tylko bezpośrednio na liniach produkcyjnych.
Skoda to zdaje się około 30 000 pracowników w Czechach.
VW w Niemczech, to zapewne z 60 000 - 80 000 pracowników.
To na pewno jest ważna część kosztów.

A co do wypracowanej marży, to bywa ona w tym przemyśle nawet ujemna w gorszych latach.
Nie jest to wcale takie proste by na produkcji samochodów zarabiać, jak wydaje się politykom dobrej zmiany, którzy śnią, że Polska (oczywiście dzięki "polskim" firmom) stanie się potęgą w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 212 razy
Polubione posty: 491 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 11:53

Konto usunięte, raczej pytanie w jakiej formule Skoda płaci za R&D. Co do kosztów osobowych to przyjmijmy:

1. 4000 pracowników - tyle co Opel w Gliwicach w/g http://www.opel.pl/poznaj-opla/gmmp-gli ... start.html
2. ~1000€ miesięcznego wynagrodzenia
3. 5 fabryk (tak naprawdę Skoda ma ich 10 ;-) )

Daje to rocznie ~50 M€ kosztów osobowych / fabrykę. 200-250 baniek € w sumie. Wychodzi więc ~20% przychodu. Mało?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 11:58

mało/dużo - to można ocenić na szerszym obrazie, znając przychody i koszty

tylko czy koszty pracy są jedynym czynnikiem wpływającym na to, że zielona kura robi marżę prawie 10%, a VW ledwo ponad koszty wystaje
IMHO nie jest to decydujący czynnik
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 212 razy
Polubione posty: 491 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 13:18

busik pisze: mało/dużo - to można ocenić na szerszym obrazie, znając przychody i koszty
Nie chce mi się teraz zaglądać do sprawozdań finansowych. Jak dla mnie ~20% kosztów osobowych związanych z produkcją to dużo. Trzeba jeszcze uwzględnić koszty związane z R&D, marketingiem, inwestcyjami w fabryki itp. itd. Pomijam fakt ile tego zatrudnienia może być dodatkowo zakontraktowane przez agencje pracy.

busik pisze: tylko czy koszty pracy są jedynym czynnikiem wpływającym na to, że zielona kura robi marżę prawie 10%, a VW ledwo ponad koszty wystaje
IMHO nie jest to decydujący czynnik

Dlatego napisałem, że wiele zależy od tego jak się firmy rozliczają za np. R&D.

Uwaga uwaga - teoria spiskowa: może to jest tylko i wyłacznie wynik księgowy aby ostudzić zapędy związane z wysokością kar jakie VW przyjdzie płacić. o! :razz:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 13:40

Chloru pisze:Konto usunięte, raczej pytanie w jakiej formule Skoda płaci za R&D. Co do kosztów osobowych to przyjmijmy:

1. 4000 pracowników - tyle co Opel w Gliwicach w/g http://www.opel.pl/poznaj-opla/gmmp-gli ... start.html
2. ~1000€ miesięcznego wynagrodzenia
3. 5 fabryk (tak naprawdę Skoda ma ich 10 ;-) )

Daje to rocznie ~50 M€ kosztów osobowych / fabrykę. 200-250 baniek € w sumie. Wychodzi więc ~20% przychodu. Mało?
Też się zastanawiałem na ile Skoda ma własne R&D, a na ile większość jest dostarczana przez działy badawcze VW.
Z tymi pracownikami to racja, liczby mówią swoje, mimo automatyzacji linii produkcyjnych.

Tak czy siak jest to dla nas, patrzących z boku, zabawna sytuacja i wygląda na to, że Niemcy utracili nad tym kontrolę.

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 13:41

Chloru pisze: Uwaga uwaga - teoria spiskowa: może to jest tylko i wyłacznie wynik księgowy aby ostudzić zapędy związane z wysokością kar jakie VW przyjdzie płacić. o! :razz:
A może to wynik kosztów, jakie VW już musiał ponieść w związku z dieselgate? Same Stany to jak dotąd 30 miliardów $...

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 212 razy
Polubione posty: 491 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 14:13

skwaro, e tam ... Twoja teoria jest taka prosta i oczywista, że nie ma tu miejsca na powołanie żadnej komisji ;-) :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 169 razy
Polubione posty: 103 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 14:32

Czesi maja potężny deficyt siły wykwalifikowanej, U Nas w pasie przygranicznym cały czas jest nabór i poszukiwania kadry wszelkiego rodzaju .
Bardzo chętnie przyjmują Małżeństwa :idea: Warunki z tego co wiem to też dość dobre .

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 212 razy
Polubione posty: 491 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 15:36

Piter 35, nie tylko Czesi i nie tylko wykwalifikowanej. Rok temu Uberem wozili mnie Polacy, teraz rzadko kiedy to się zdarza. Coraz częściej słyszę w kawiarni, restauracji etc. wschodni akcent.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 47 razy
Polubione posty: 110 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 15:37

Chloru, to normalnie jak w Londynie :mrgreen:
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 16:32

No nie wytrzymałem i musiałem zajrzeć do sprawozdań :mrgreen:

Może i Skoda ma 8.7%, ale Audi ma 8.2%, a Porsche 17.4% (!). A Seat 1.7% I jak to się ma do tez w artykule? Moim zdaniem nijak... Takie pitolenie bez sensu...
A koszty pracowników w Skodzie to tylko jakieś 7% wszystkich kosztów sprzedaży, dystrybucji i administracji (i podobnie w porównaniu do przychodów).

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 10 paź 2017, o 16:41

dodajcie do tych dywagacji łańcuchy dostaw. każda fabryka OEM samochodów to tysiące poddostawców (śrubek, blaszek, światełek...). Czesi oferują porządną jakość za mniejsze pieniądze (niż Niemcy).

jeśli chodzi o R&D, to owszem, Zielona Kura ma takowy, chociaż (informacja sprzed 5 lat) stosunki między mamą a córką są skomplikowane. przykład Octavii: platformę typ A zaprojektowali Niemcy, ale "górę" "doprojektowali" Czesi, z tym że musieli pilnować, żeby np. siedzenia wziąć od ulubionego producenta siedzeń wskazanego przez centralę.

istotne też jest to, że część małego R&D jest u podwykonawców. duży prosi o zrobienie jakiegoś dynksa i jedyne, co definiuje, to parametry, jakie dynks musi spełniać (wytrzymałość mechaniczna, tzw. kompatybilność środowiskowa itp). po stronie poddostawcy jest wówczas część projektowa.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 11 paź 2017, o 12:05

Azja. A kunkretnie Chiny. To tam sie dzieje - w dodatku prawie 10% wzrost.
http://annualreport2016.volkswagenag.co ... eries.html

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 11 paź 2017, o 13:00

Godlik pisze:No nie wytrzymałem i musiałem zajrzeć do sprawozdań :mrgreen:

Może i Skoda ma 8.7%, ale Audi ma 8.2%, a Porsche 17.4% (!). A Seat 1.7% I jak to się ma do tez w artykule? Moim zdaniem nijak... Takie pitolenie bez sensu...
A koszty pracowników w Skodzie to tylko jakieś 7% wszystkich kosztów sprzedaży, dystrybucji i administracji (i podobnie w porównaniu do przychodów).
W ogóle koszty samego wytwarzania samochodów (czyt. płace, media, materiały pośrednio produkcyjne, narzędzia, koszty bieżących napraw i konserwacji sprzętu, jakieś opłaty środowiskowe itp), czyli koszty funkcjonowania fabryk, to nieduży procent ogólnego kosztu funkcjonowania koncernu. Zwykle to góra kilkanaście procent całości.

Ale w tym koszcie wytwarzania płace stanowią największy czynnik.
O tym jak jest on duży, świadczy koszt wytworzenia przeliczony na jeden samochód. W krajach płacowo drogich i tanich (jak my, Czechy, Słowacja itp) różnica to nawet kilkukrotność.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Klub Zielonej Kury

Post 14 paź 2017, o 21:15

Ostatnio pojeździłem trochę nową octavią kombi vRS.
230 KM, DSG, ACC, DCC. BCC i CCC tez pewnie gdzieś są. ;)

W sumie może być.
czarne jest piękne...

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 14 paź 2017, o 21:21

vibowit, gratki :thumb:

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 169 razy
Polubione posty: 103 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 14 paź 2017, o 22:53

Vibek i rajdowe korzenie ma :mrgreen:

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 14 paź 2017, o 23:09

no.
to teraz z chlorem i szrekiem sobie zróbcie ustawkę.


ja jakoś takoś obstawiam Leona :cofee:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:






edit:
a bo ja się poprzednim modelem przejechałem. i wcześniejszym odi rs. i Q5 quatro.

według moich odczuć DSG jest jednak przereklamowane. szarpie i wcale nie rozumie kierowcy. automat i tyle.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Klub Zielonej Kury

Post 14 paź 2017, o 23:12

damaz, ke ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

ODPOWIEDZ