Strona 1 z 1

Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 17 paź 2010, o 18:56
autor: matzerath
Jakie radzicie ustawienie DCCD na suchy asfalt? A jakie na mokry? Które według was są najbardziej skuteczne a które najlepsze do nauki zachowania samochodu?

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 17 paź 2010, o 21:18
autor: Witek
matzerath, pobaw się, wypróbuj. Teraz masz dobrą okazję, często pada, niedługo będzie śnieg. Pamiętaj tylko, aby zbyt mocno nie spinać DCCD jeśli jest za duża przyczepność, bo je zniszczysz (mi mówiono, że na suchym asfalcie lepiej nie spinać na pomarańczowe). Nie zdziwiłbym się gdyby dla zwykłego kierowcy najszybszym ustawieniem było auto.

Masz może instrukcję do DCCD? Napisali w niej coś ciekawego? Ja mam szwedzką, więc boję się nawet zaglądać. ;-)

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 16:34
autor: matzerath
No właśnie bawię się i próbuję. Ciekaw byłem jak mają inni

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 17:58
autor: Piter 35
Ot kawiory se gadają :idea: My śmiertelnicy ze zwykłymi turbinami nie mamy takich problemów co tu se ustawić :mrgreen:

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 18:12
autor: Alan, Alan, Alan!
ja ostatnio ustawiam bardziej do tyłu fotel. Kręgosłup już nie ten. :mrgreen:

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 18:20
autor: Chloru
remek, zamiast DCCD to się z lewej ustawia a nie fotel. ;-)

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 19:22
autor: matzerath
wczoraj jeździłem głównie na max rozpiętym. Jakoś tak specjalnie chętnie bokiem nie chciała latać. Chociaż 3 razy mnie obróciło :-)

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 19:34
autor: Witek
matzerath, im bardziej rozpięty tym bardziej jak przednionapędówka, im bardziej spięty, tym bardziej jak tylno. Tak mi w telegraficznym skrócie tłumaczyli. ;-) Na rozpiętym się nie bawiłem, ale w deszczu na trochę spiętym już tak. Fajniej niż na auto można gazem tył nad rzucać.

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 19:54
autor: matzerath
nie no jak? Na rozpiętym jest tylnionapędówka. (?) Im bardziej spięty tym bardziej 4x4.

With the control wheel moved all the way forward, lock-up is 100 percent with torque distribution at 50 percent front/50 percent rear. The percentage of lock-up from the top “LOCK” stage to the bottom is:

* 100 percent (50% front/50% rear)
* 85 percent
* 65 percent
* 35 percent
* 15 percent
* 0 percent (35% front/65% rear)

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 21:29
autor: Witek
matzerath, możliwe że coś pomyliłem. :wall:

Jeśli środkowa szpera jest otwarta, to teoretycznie całość powinna iść na tą oś która ma najmniejszą przyczepność, chyba, że źle rozumuję?

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 21:32
autor: leon
matzerath pisze:... lock-up is 100 percent with torque distribution at 50 percent front/50 percent rear. ...
O ile dobrze zrozumiałem wykłady Azraela, to jest bull-shit.

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:01
autor: rrosiak
leon, IMHO w tym przypadku chodzi o stan ustalony, gdy wszystkie koła będą miały jednakową przyczepność, bo spięty na 100% DCCD to taki "zespawany" dyfer i faktycznie na prostej po suchym będzie to 50:50, natomiast w skrajnych przypadkach może być 0:100 lub 100:0.

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:08
autor: matzerath
leon pisze:

O ile dobrze zrozumiałem wykłady Azraela, to jest bull-shit.
no możliwe. Znalazłem to na stronie Subaru ale może nie zapytali Azraela :mrgreen: Witek myślę o tym prawie tak często jak o sensie istnienia ale za każdym razem jak już wydaje mi się że jestem blisko okazuje się jednak, że nie rozumiem.

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:11
autor: Chloru
matzerath, zamiast kręcić tym śmiesznym pokrętłem proponuję je zostawić i zacząć kręcić tym większym zamocowanym na wprost fotela kierowcy :razz:

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:15
autor: matzerath
no jednak w mojej naturze leży przyciskanie wszelkich guziczków żeby sprawdzić co będzie. Poza tym poślizg kontrolowany to fajna rzecz a mam wrażenie, że to pokrętełko ma coś z tym wspólnego

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:20
autor: Chloru
matzerath, to duże okrągłe ma więcej wspólnego z kontrolowaniem auta niz to mniejsze okrągłe ;-)

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:21
autor: So What!
Chloru pisze: matzerath, to duże okrągłe ma więcej wspólnego z kontrolowaniem auta niz to mniejsze okrągłe ;-)
Zapomniałeś o trzech mentosach pod tym dużym okrągłym ;-)

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:28
autor: matzerath
Chloru pisze:matzerath, to duże okrągłe ma więcej wspólnego z kontrolowaniem auta niz to mniejsze okrągłe ;-)
ale które bo są aż cztery?!?

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:37
autor: Chloru
So What!, przez grzeczność ;-)

matzerath, długa droga przed Tobą :->

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:39
autor: matzerath
Chloru pisze: matzerath, długa droga przed Tobą :->
dlatego nabyłem samochód

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 22:40
autor: Grzesiek_67
matzerath pisze: ale które bo są aż cztery?!?

Nawiewów w to nie mieszaj :mrgreen:


Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 18 paź 2010, o 23:07
autor: matzerath
miałem na myśli kołpaki :mrgreen:

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 19 paź 2010, o 11:21
autor: Azrael
Te procenty to jakiś marketoidalny bełkot, tak samo jak to przesuwanie napędu między przodem a tyłem Witkowe.

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 19 paź 2010, o 11:55
autor: Alan, Alan, Alan!
Azrael pisze: tak samo jak to przesuwanie napędu między przodem a tyłem Witkowe.
może ma poduszki skrzyni wybite :mrgreen:

Re: Jakie ustawienie DCCD na tor?

: 19 paź 2010, o 13:34
autor: matzerath
no możliwe, ja się nie znam - dlatego na forum pytam. Po prostu wpisałem DCCD manual i google wypluło to: http://www.driveperformance.subaru.com/ ... eprint.asp