za http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... 15120.html
za http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktua ... 94965.htmlgazeta pisze: Toyota zacieśnia sojusz z Subaru qub, AP
2008-04-13, ostatnia aktualizacja 2008-04-13 16:52
Toyota podwaja swoje udziały w produkującej auta marki Subaru japońskiej firmie Fuji Heavy i wspólnie z nią zamierza projektować nowe modele sportowych samochodów.
Największy japoński koncern motoryzacyjny Toyota wyda około 310 mln dolarów, aby zwiększyć z 8,7 do 16,5 proc. swoje udziały w firmie Fuji Heavy, która specjalizuje się w produkcji aut z napędem na cztery koła. Pierwszy pakiet akcji Fuji Heavy japoński gigant odkupił dwa i pół roku temu od General Motors. Po tej transakcji Toyota wprowadziła swoje auta na niewykorzystane linie produkcyjne fabryki Subaru w USA. Ogłoszony wczoraj przez Toyotę zakup dodatkowych akcji Fuji przypieczętował zacieśnienie luźnych dotąd związków. Firmy będą razem konstruować nowe sportowe auta, napędzane silnikami w układzie boxer - jakie produkują tylko Subaru i Porsche. Fuji będzie też handlować niezwykle popularnymi w Japonii miejskimi auta, zamawianymi u Daihatsu, producenta samochodów z grupy Toyota. Subaru zostaje bardziej wchłonięte przez Toyotę, a ten z kolei koncern w większym niż dotąd stopniu wykorzystane słynne talenty inżynierów Subaru.
Ankieta, którą rozsyła SIP też jest wykonana na zlecenie Toyota Motor Europe...www.mojeauto.pl pisze: Powróci sportowa Toyota 2008 - 04 - 11 | 11:33 źródło: Toyota mojeauto.pl
Toyota, dzięki bliższej współpracy z Subaru, ponownie wprowadzi do swojej gamy modelowej sportowe auto. Premiera rynkowa spadkobiercy takich modeli jak MR2 i MRS, Celica czy Supra przewidziana została na 2011 rok.
Powróci sportowa Toyota Czy sportowa Toyota będzie choć trochę podobna do modelu Supra? Nowy model będzie efektem współpracy obu japońskich firm. Na rynku auto będzie oferowane pod obiema markami. Przy jego produkcji zostanie wykorzystana płyta podłogowa z najnowszej Imprezy, jednak najprawdopodobniej zostanie w niej zmniejszony rozstaw osi. Pod maskę zaś trafi zapewne któryś z boxerów Subaru. W celu obniżenia kosztów oba modele będą dzielić z pewnością jeszcze wiele podzespołów, jednak już nadwozia mają być zupełnie odrębnymi konstrukcjami.
Tym samym Toyota już w 2011 roku (wówczas to na rynku powinny pojawić się pierwsze egzemplarze nowego modelu) powróci do grona producentów oferujących sportowe modele. A przypomnijmy, że w niedalekiej w końcu przeszłości, największy japoński koncern motoryzacyjny mógł się pochwalić aż trzema sportowymi autami. W 1984 r. pojawił się model MR2, w 1999 zastąpiony przez MR S, którego produkcja zakończyła się przed rokiem. Z kolei przed dwoma latami na emeryturę odszedł model Celica. Toyota Supra zaś była produkowana w latach 1978-2002.
Zacieśnienie współpracy pomiędzy Toyotą a Subaru nie będzie dotyczyło tylko nowego samochodu sportowego. Toyota planuje zwiększyć swoje udziały w FHI z 8,7 do 16,5%. Jednocześnie Subaru będzie montować kompaktowe modele Toyoty i sprzedawać pod własną marką. Najprawdopodobniej Subaru zakończy również całkowicie produkcję najmniejszych aut, skupiając się na swoich głównych gałęziach produkcji. W sprzedaży zaś pojawią się małe auta z marką Subaru pochodzące od Daihatsu.