Strona 1 z 3

Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 16 lip 2011, o 20:11
autor: eXecutte
Teścik Forestera w benzynie 2,0 - do poczytania do wieczornej herbaty :D

http://autokult.pl/2011/07/16/subaru-fo ... utokult-pl

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 16 lip 2011, o 20:17
autor: j33mbo
z chęcią przejechałbym się tym forkiem po lifcie, ponoć nad tylnym zawiasem popracowali mocno i już nie lata jak ten MY09

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 16 lip 2011, o 20:32
autor: WiS
Tiaaa...

Forek, jak Forek. Tylko kolor dziwny.

Ale autor "testu" i tekstu - mistrz :mrgreen:

Co prawda, większość informacji dosyć oczywista, i możnaby to samo napisać patrząc w tabelkę z danymi technicznymi i listą wyposażenia, a nie "testując" auto... ale nie, nie wszystko.
Na przykład, w żadnych materiałach promocyjnych Subaru nie chwali się, że nowy Forester umie sam wciskać przycisk na kluczyku (migając przy tym kierunkowskazami), ani że wnętrze auta samo otwiera drzwi (ukazując się oczom):
Wciskając przycisk na trochę staromodnym kluczyku, Forester zamrugał kierunkowskazami. Otwierając drzwi moim oczom ukazało się obszerne wnętrze,
:mrgreen:

Itepede. Wniosek: portalowi przydałby się redaktor 8-)

Nie mylić z reduktorem ;-)

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 16 lip 2011, o 21:19
autor: damaz
a ja się czepnę.

bo pan autor narzeka na wołowatość powyżej 120 km/h.

ja mam dość podobny silnik i - o ile dobrze pamiętam - 120 km/h osiągam w okolicach 4 krpm, czyli w bardzo fajnym dla silnika momencie. jeśli jadę na 4.
bo jeśli za wcześnie zmienię na 5, to owszem, będzie wołowato. tylko że 5 bieg nie jest do przyspieszania (autora: "dynamiczna jazda") a do oszczędzania (jazdy wcale nie dynamicznej). prędkości maksymalnej nie da się - na ten przykład - osiągnąć na 5 biegu.


o.

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 16 lip 2011, o 21:43
autor: tadeklodz
dołożyli wskaźnik temp. płynu chłodzącego

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 16 lip 2011, o 22:31
autor: Gootek
tadeklodz pisze:dołożyli wskaźnik temp. płynu chłodzącego
i dlatego kosztuje aż 113 tys. zł? :roll:

Mitsubishi Outlander w podobnej specyfikacji z 2-litrowym silnikiem benzynowym kosztuje 90 tys.
(i też ma wskaźnik temp. płynu chłodzącego!!)

:mrgreen:

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 16 lip 2011, o 22:35
autor: ky
Лукашэнка pisze: dlatego kosztuje aż 113 tys. zł?
Czepiasz się. Kosztuje tylko 113k PLN. A w ogóle to jest za darmo, 113 kilozeta płacisz za legendę, forka dostajesz w prezencie ;)

r.

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 16 lip 2011, o 23:19
autor: marcyś
j33mbo pisze: ponoć nad tylnym zawiasem popracowali mocno i już nie lata jak ten MY09


nooo, przy przeglądach każdy SIPowy pseudomajster od subaru nie omieszka o tym napomknąć.. ;-)
swoją drogą może ktoś porównywał organoduptycznie?

edyta:
eliminacja wpływu alkopromili

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 00:07
autor: barton
ky pisze:
Лукашэнка pisze: dlatego kosztuje aż 113 tys. zł?
Czepiasz się. Kosztuje tylko 113k PLN. A w ogóle to jest za darmo, 113 kilozeta płacisz za legendę, forka dostajesz w prezencie ;)

r.
auto dla fanatyków, skoro za niższe pieniądze można dostać coś jak Kia Sportage, Mitsu czy Skodę Yeti. Choć w sumie też trzeba sobie przeliczyć czy koszty serwisu i części nie są jakieś zabójcze (w stosunku do Subaru).

PS. za 90k dostaniemy Mitsu z silnikiem 2.0 i napędem tylko na koła przednie (FWD) (patrzać na porównywarkę ze strony samar.pl)

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 07:39
autor: Gootek
Barthol pisze:za 90k dostaniemy Mitsu z silnikiem 2.0 i napędem tylko na koła przednie (FWD) (patrzać na porównywarkę ze strony samar.pl)
Dzięki.
Dopiero teraz zaważyłem, że w Outlanderze przy 2-litrowym silniku jest 2WD. Może to i niegłupie?

A Outlander 4WD z silnikiem 2.4 (170KM), 7-miejscowe, wersja Intense+, mimo wysokiej akcyzy kosztuje tylko 111 990 zł.

Kia Sportage 2.0 (163 KM) 4WD, w najbogatrzej wersji XL kosztuje 97 300 zł. (7 lat gwarancji).

A na koniec:
Ford Kuga 2.5 (200 KM) cennikowo zaczyna się od 119 450 zł, jednak znając praktykę w Fordzie można negocjować.
Kto z powątpiewaniem myśli o tym samochodzie, niech się przejedzie.

:cofee:

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 12:30
autor: ky
A jeśli może być krótszy o te 15cm, to ix35 jest do wyjęcia już za 81k.

r.

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 12:53
autor: jarmaj
Лукашэнка pisze: w Outlanderze przy 2-litrowym silniku jest 2WD. Może to i niegłupie?

SUV z napędem na jedną oś, super. To jakby zrobić bezalkoholową wódkę. :wall:


;-)

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 13:30
autor: ky
Biorąc pod uwagę, że SUV-y jeżdżą głównie po mieście (wszak poza się ubrudzą, porysują i gotowe się zakopać), to zwykle 4WD im na plaster. Tylko większe koszty generuje.

r.

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 13:32
autor: jarmaj
Biorąc pod uwagę, że ktoś jeździ głównie po mieście, to SUV mu na plaster.

Osobówka lepiej by się sprawdzała. No ale ta moda.... ;-)

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 13:37
autor: ky
Ale SUV jest modny, siedzi się wysoko, a poza tym trzeba przyznać, że zwykle sporo można doń wrzucić (dwa Billy i kilka innych paczek do Tucsona wchodzą).

r.

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 13:49
autor: jarmaj
ky pisze:że zwykle sporo można doń wrzucić
Jak do osobowego kombi ;-)

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 14:12
autor: leon
jarmaj pisze:
ky pisze:że zwykle sporo można doń wrzucić
Jak do osobowego kombi ;-)
Do VAN-a więcej, i 7 osób może wejść.

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 14:33
autor: WiS
jarmaj pisze: SUV z napędem na jedną oś, super. To jakby zrobić bezalkoholową wódkę.
Jako (współ)posiadacz bezalkoholowej wódki w postaci For-Sexa wyjasniam:
- na krawężniki się dobrze wjeżdża, co w mieście z deficytem rownych miejsc parkingowych nie jest bez znaczenia,
- zimą na nieodśniezonych miejscach parkingowych mniejsze ryzyko zawiśnięcia brzuchem,
- podczas rocznej konieczności dojeżdżania do pracy, położonej na placu budowy drogi krajowej (tak, to nie żart ani przesada) - j.w.
- na pagórkowatych drogach nieco bezpieczniej się wyprzedza, bo dalej widać,
- no i w wąskiej spódnicy się lepiej wsiada, niż do niskiego (tak słyszałem ;-) ).

Dodatkowy pseudonapęd tyłu ani razu nie był nam (tzn. mnie i właścicielce) potrzebny - byłby natomiast droższy o jakieś 14 tys. przy zakupie, o jakieś pol litra wachy na każde 100 km i o jakąś sekundę sprintu do setki. Poza tym, obowiązkowo zawierałby automatyczną klimę, przyciemniane szyby z tyłu i bezdotykowy kluczyk, więc przynajmniej w przypadku Suzuki SX AWD jest IMHO bez sensu, natomiast 2WD stanowi zupełnie zgrabny, znośny i praktyczny samochód - znacznie praktyczniejszy niż porównywalne kompakty o niższym zawieszeniu.

Nie wykluczam więc calkiem, ze - per analogiam - przedniopędne ix-y Hyundaia czy też Outlandery Mitsu mają swój sens, poza oczywistym zwiększaniem wskaźnika lansu (względnego).
Barthol pisze: Skodę Yeti. Choć w sumie też trzeba sobie przeliczyć czy koszty serwisu i części nie są jakieś zabójcze (w stosunku do Subaru).
Serwisowo Yeti zdaje się wypadać znacznie taniej. No i benzyniak AWD osiąga setkę w 8.4 sek, a nie "jutro w południe". 8-)

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 14:36
autor: burat
WiS pisze: no i w wąskiej spódnicy się lepiej wsiada, niż do niskiego (tak słyszałem ;-) ).
bo ty kilt masz przecież szeroki :mrgreen:

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 14:41
autor: WiS
Elegancki kilt to ośmiojardówka, więc pozwala na więcej niż portki :mrgreen: - ale kobity, to czasem miewają faktycznie przechlapane :evilgrin: Niedawno widzialem taką jedną damę w wąskiej kiecce za kolano, która nieostroznie wysiadala z autobusu - i się jej nagle zrobił niekontrolowany rozporek z tyłu, tak do początku pleców...

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 14:42
autor: burat
WiS, ale przynajmniej warta była oglądania :?: czy był to widok mało estetyczny ;-)

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 14:52
autor: WiS
burat, jakby to powiedzieć... coś akurat jak nowy Forester, ino chromów było mniej :whistle:

PS. raczej diesel, bo z wyraźnym dodatkowym otworem.

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 15:50
autor: Alan, Alan, Alan!
ky pisze: Czepiasz się. Kosztuje tylko 113k PLN. A w ogóle to jest za darmo, 113 kilozeta płacisz za legendę, forka dostajesz w prezencie ;)
chlolera, to jaką legendą musi być BMW, że za X3 chcą 208 klocków. :mrgreen:
ky pisze: ix35 jest do wyjęcia już za 81k.
forek startuje od 90... i zaskoczę Was, ma awd. :mrgreen:

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 16:31
autor: barton
Swoją drogą zawsze można się zdecydować na Daćkę Duster :thumb: z plastikowym wnętrzem jak w starych Subaru ;-).

Re: Test nowego Forestera w benzynie 2,0

: 17 lip 2011, o 17:13
autor: esilon
Barthol pisze: plastikowym wnętrzem jak w starych Subaru

i wogóle przypomina w pewnym sensie dawniejsze forestery, te dacie przestały byc smieszne, po prostu samochody w cenie samochodów( anie gadźetów i "marki"), pozazdrościć,
a u nas co moze się kiedys pojawic, fso1500 czyli fiat ?

ja czekam az w koncu za syrene ktos sie zabierze, moze nie byc nawet "terenowa";)