Strona 1 z 12

Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 13:54
autor: dareq
Jak wiedzą nieliczni posiadam od jakiegoś czasu kampera i chodzi mi po głowie żeby go troszkę "podkręcić" ;-) Nie mam zamiaru palić nim gumy ale myślę, że troszkę mocy i moentu by się przydało szczególnie podczas norweskich podjazdów :thumb:

Pytałem w jednej firmie i odpowiedź była...przyrost mocy 25 km a moment ok 50

Co sądzicie o tym i kogo możecie mi polecić? Jakieś za jakieś przeciw? Bardzo liczę na jakąś konstruktywną rozmowę z której będę mógł wyciągnąć dalsze wnioski.
Jak jest z tym spalaniem po chipie? Jedni pisza, że spada inni , że wzrasta ? Czy silnik na tej modyfikacji po dłuższym użytkowaniu nie dostanie po dupie?

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 14:21
autor: Azrael
My robiliśmy kiedyś kampera dla jednego teamu rajdowego - byli zadowoleni ale sprzęgła nie dawały rady za długo. Myślę że taka prosta modyfikacja nie spowodije jakichś wielkich negatywnych efektów w krótkim czasie, o ile sprzęgło w tym modelu jest dość mocne (kampery są ekstremalnie ciężkie jak na możliwości danej platformy)

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 14:42
autor: dareq
W tej chwili sprzęgło chodzi bez zarzutu. Sugerujesz, że po chipie może się to zmienić ?

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 15:04
autor: Azrael
No tak to jest ze sprzęgłami.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 15:11
autor: vibowit
dareq pisze:W tej chwili sprzęgło chodzi bez zarzutu. Sugerujesz, że po chipie może się to zmienić ?
Sprzęgła mają to do siebie, że sobie chodzą bez zarzutu, a potem się po prostu kończą. :-)

Po zwiększeniu momentu na pewno ich żywot nie będzie łatwiejszy, wiec należy to brać pod uwagę. Nie wiem jak jest u Ciebie, ale sprzęgła z dwumasą niestety trochę kosztują.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 15:20
autor: dareq
vibowit pisze: Nie wiem jak jest u Ciebie, ale sprzęgła z dwumasą niestety trochę kosztują.
heh...też nie wiem :lol:

Umówmy się , że nie żyłuję tego auta a jedynie musi się trochę pomęczyć na norweskich podjazdach bo tam czuję braki i to jest główny motyw dlaczego chodzi mi po głowie chiptuning

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 15:21
autor: Azrael
Co nie zmienia faktu że ten podzespół będzie dodatkowo obciążony. Ja bym się tym nie przejmował ale to kwestia tego jakie masz priorytety.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 15:27
autor: dareq
W tym wypadku to zwiększenie mocy i momentu ale muszę brać pod uwagę rónież skutki uboczne których nie znam ale o których pomału się dowiaduję. Trochę już poczytałem ale nigdzie jakoś nie natknąłem sie na problemy ze sprzęgłem.
A więc sprzegło może się poddać a co z sinikiem ? Spalaniem ? Czy przy tej modernizacji wskazana jest również wymiana np zwykłego filtra powietrza na K&N ?

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 15:35
autor: Azrael
Filtra nie tykać.

Silnikowi nic nie powinno być pewnie zamiast 400klkm przejedzie 350kkm ;)

Zużycie paliwa podczas spokojnej jazdy powinno spaść o kilka procent.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 15:54
autor: dareq
Azrael wniskuję, że mój pomysł na chipowanie ma sens w tym aucie ? Pytanie teraz tylko gdzie i ile ?

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 16:09
autor: Azrael
Myślę że ma sens. My powinniśmy móc takiego zrobić, chociaż to zależy od rocznika. Jak to jest auto z 2000-2005 na EDC15+ to jak najbardziej.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 16:11
autor: dareq
jest z 99 roku

na zapytanie z jednej firmy tym się zajmującej dostałem odp " Nie dokonujemy modernizacji w tych silnikach (sprzed 2000 roku) gdyż w większości przypadków występują tam stare sterowniki z pamięciami typu EPROM (jednokrotnego użytku, które jako nowe już dawno przestały być produkowane) . "

tzn ten sterownik ulega zniszczeniu i już go nie można nabyć no ale znowu się czegoś dowiedziałem i muszę to zweryfikować :oops:

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 17:12
autor: gregski
vibowit pisze: Po zwiększeniu momentu na pewno ich żywot nie będzie łatwiejszy, wiec należy to brać pod uwagę. Nie wiem jak jest u Ciebie, ale sprzęgła z dwumasą niestety trochę kosztują.

vibek, to nie subaru.. 8-)
Azrael pisze:Myślę że ma sens. My powinniśmy móc takiego zrobić, chociaż to zależy od rocznika. Jak to jest auto z 2000-2005 na EDC15+ to jak najbardziej.
no wlasnie chip kazdego diesla ma ponoc sens.. czy oni to robia specjalnie?
silnik i graty kandydata na nastepne auto da sie bezpiecznie zchipowac z 240 na 300 kucy..
naprawde sporo wiecej.. po cholere robi sie az taki margines ???

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 17:50
autor: jarmaj
gregski pisze: po cholere robi sie az taki margines ???
Bo gwarancje kosztują producenta. Bo auto ma być idiotoodporne. Bo trzeba założyć, że użytkownik nie ma śladowej wiedzy na temat prawidłowej eksploatacji auta.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 18:20
autor: dareq
Może mi ktos powiedzieć o co chodzi z tymi sterownikami ??

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 20:09
autor: gregski
jarmaj, no dobrze, ale co takiego moze zrobic uzytkownik auta w okresie gwarancyjnym czego mu sie nie udowodni?

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 20:20
autor: WitAce
dareq, Przerob na gaz. Moc wzrasta o 20-30% i tyle samo mozna zaoszczedzic na paliwie.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 22:22
autor: jarmaj
gregski pisze:jarmaj, no dobrze, ale co takiego moze zrobic uzytkownik auta w okresie gwarancyjnym czego mu sie nie udowodni?

Długo by można wymieniać. ;-)

To tak jak jeden twierdzi że w Subaru sprzęgła padają, a inny przejeżdża na nim w cholerę km (nie oszczędzając auta). Ale jak zapytasz, to każdy powie że oczywiście świetny z niego kierowca i wszystko robi dobrze, by nie powiedzieć najlepiej na świecie.

Tylko jeden psioczy potem na markę, a drugi wręcz przeciwnie. :giggle:

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 5 gru 2011, o 22:57
autor: vibowit
gregski pisze:vibek, to nie subaru.. 8-)
ale ja miałem na myśli audi/vw/skodę. :-)

nie jest to może koszt dieslowego sprzęgła w ASO Subaru, ale nadal jest to kwota, która bardzo mi się nie podoba. 8-)

Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 6 gru 2011, o 00:52
autor: gregski
700 pln nowe sachs.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 6 gru 2011, o 01:20
autor: vibowit
Ja pisałem o komplecie z dwumasą. 3k. :-P

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 6 gru 2011, o 11:21
autor: dareq
Widzę, że rozmowa idzie w lekki off top :oops: Czy ktoś mi powie o co chodzi z tym sterownikiem o który wcześniej pytałem ?? :roll:
WitAce pisze:dareq, Przerob na gaz. Moc wzrasta o 20-30% i tyle samo mozna zaoszczedzic na paliwie.
pierwsze słyszę :!: z ciekawości zgłebię temat.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 6 gru 2011, o 11:35
autor: Azrael
dareq pisze: Czy ktoś mi powie o co chodzi z tym sterownikiem o który wcześniej pytałem ??

Ale o co ma chodzić bo ja nie rozumiem Twojego pytania?
dareq pisze: WitAce napisał(a):
dareq, Przerob na gaz. Moc wzrasta o 20-30% i tyle samo mozna zaoszczedzic na paliwie.

pierwsze słyszę z ciekawości zgłebię temat.

Super skomplikowane i sensowne w dużych maszynach i np. autobusach miejskich. W kamperze na pewno nie chyba że jeździsz dookoła swiata nim.

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 6 gru 2011, o 11:53
autor: dareq
Azrael, na zapytanie z jednej firmy tym się zajmującej dostałem odp " Nie dokonujemy modernizacji w tych silnikach (sprzed 2000 roku) gdyż w większości przypadków występują tam stare sterowniki z pamięciami typu EPROM (jednokrotnego użytku, które jako nowe już dawno przestały być produkowane) . "

Re: Chip tuning w kamperze VW LT 35 2.5 tdi

: 6 gru 2011, o 12:16
autor: Azrael
Podaj mi dokładnie jaki masz samochód to to sprawdzę i Ci powiem o co chodzi. Na pewno modyfikowanie auta z EPROMem do programowania przestało być popularne i nie opłaca się inwestować w sprzęt do tego.