Strona 1 z 1

Subaru Libero i soft-offroad?

: 20 gru 2011, o 22:44
autor: witeks1968
Czy ktoś może mi napisać, czy Libero warty jest zakupu (jego wady i zalety)? Byłby on używany do jazdy po lesie (w celach zawodowych).

Re: Subaru Libero i soft-offroad?

: 26 gru 2011, o 16:01
autor: Bergen
Napęd na cztery i nisko położony środek ciężkości, nieduża szerokość oraz dużo miejsca na martwe sarenki w środku - to in plus.

Mały prześwit i kółeczka (może się zawiesić na koleinie i trudniej wyciągnąć niż "zwykły" samochód) - to in minus.

Może koledzy ofdebitentrakowcy coś dodadzą.

Re: Subaru Libero i soft-offroad?

: 26 gru 2011, o 16:50
autor: Gootek
witeks1968,
obejrzyj taki filmik instruktażowy

Link: http://www.youtube.com/watch?v=AvivnlcBfPA

Wygląda na to, że w lekkim terenie Libero nie ma problemów w pezejechaniem.
Niewielka masa własna, dobry napęd i niski środek ciężkości przy nienajgorszym prześwicie.

Re: Subaru Libero i soft-offroad?

: 26 gru 2011, o 18:04
autor: Konto usunięte
Libero to fajny i całkiem dzielny samochodzik, ale nie spodziewaj się po nim możliwości np. forestera. Dużą jego wadą jest to, że aktualnie ciężko Ci będzie znaleźć niezmęczony egzemplarz, bo przestał być produkowany bodaj w 1998 albo 1999 roku.

No i pytanie co oznacza jeżdżenie po lesie w celach zarobkowych. Czy nie lepiej rozważyć jakąś ładę nivę, wolnossącego forka, albo cuś...

Re: Subaru Libero i soft-offroad?

: 26 gru 2011, o 18:17
autor: leon
Konto usunięte pisze: No i pytanie co oznacza jeżdżenie po lesie w celach zarobkowych.

Czy da się śpiwór rozłożyć. :whistle:

Re: Subaru Libero i soft-offroad?

: 26 gru 2011, o 22:29
autor: damaz
problem z polskimi lasami jest taki, że piasek to nie problem. :razz: problemem jest błoto i koleiny. typowy polski las - jak jest sucho - jest przejezdny. typowy polski las - jak jest mokro - jest ubłocony a koleiny, których nikt nie zauważał stają się poważnym problemem (oczywiście, mamy też nietypowe polskie lasy :-) )

dlatego wydaje mi się, że z jednej strony filmik jest trochę zwodniczy (piaskownica to nie błoto), z drugiej strony z błotem walczy się oponami a dopiero potem napędami. ten krasnal w odpowiednich kapciach na pewno lepiej sobie poradzi niż zwykła ośka.


z tym, że autko raczej będzie stare. poza tym jest egzotyczne. w przypadku samochodu roboczego to bardziej wada niż zaleta (części).

Re: Subaru Libero i soft-offroad?

: 27 gru 2011, o 13:09
autor: BiP
Z racji wymiarów pięknie można nim okraczyć koleiny (lepiej, jak maluchem, przy 4x4 nie nosi go na boki). Kilka lat temu spotkałem takiego pracującego w lesie, ekipa pilarzy takim się woziła.

Re: Subaru Libero i soft-offroad?

: 27 gru 2011, o 14:07
autor: inquiz
Auto jest lekkie i dorabiając mocowania pod ręczną wyciągarkę którą się będzie wozić ze sobą powinno dawać radę w więszości przypadków. damaz słusznie napisał że podstawą będą opony, jak autko ma być typowo do lasu to można jakieś traktory dopasować i jeździć. Może warto doprecyzować zastosowanie skoro myślisz nad małym busikiem a nie Nivą albo starym patrolem czy landkiem, warto rozważyć Mitsu L300 4x4, też busik a części łatwiej dostępne tyle że równie trudno będzie kupić dobry egzemplarz jak libero , coś takiego http://otomoto.pl/mitsubishi-l300-4x4-4 ... 16399.html. Widziałem taki jeden egzemplarz zrobiony w Wwie i wyglądał naprawdę dzielnie, można podnieść zawieszenie i włożyć większe kółka, niski środek ciężkości a właściwości terenowe z pajero.

Re: Subaru Libero i soft-offroad?

: 29 gru 2011, o 09:41
autor: piotruś
witeks1968, A kontrabas Ci się zmieści do tego Libero ;-)

Tutaj masz jeszcze trochę informacji:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... o#p1224126
i tutaj (od połowy strony)
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... o#p1229517

Podobno trudniej o części niż do innych modeli Subaru, więc może jednak pomyśl o samochodzie dla Leśnika :idea: czyli
Foresterze. Owocnych poszukiwań :thumb: