Strona 1 z 1

Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 24 sty 2012, o 23:08
autor: Zwibel
Wacham się z zamiarem zamiany mojego N/A na coś z suszarką. Tylko teraz niestety zaczyna przemawiać do mnie rozsądek. Moje N/A jest na cyklonie. Prawdopodobnie suszarka też by była lub zabawił bym się w wója Adolfa i ją zagazował.
Jednak jakie różnice są w spalaniu??
Czy awaryjność GTka w porównaniu do N/A jest dużo większa??
Przykładowa wymiana rozrządu-to samo czy drożej??

Niestety nie mam mamony jak lodu, ale od dziecka marzenia były przy imprezie :wall: . Teraz zastanawiam się czy mocno mój budżet ucierpi na GTku (dusza przynajmniej będzie pokrzepiona) :thumb:
Pamiętam jak kupowałem N/A i wszyscy mówili że i tak zaraz będe chciał suszarkę, ta chwila nastąpiła :oops:

Jeszcze jedno - warto kupywać seriię czy już auto pomodzone?
Z góry dzięki za porady:)

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 24 sty 2012, o 23:15
autor: Bergen
Zwibel pisze: Jednak jakie różnice są w spalaniu??
śmiem przewrotnie twierdzić, że tylko nieznacznie wyższe dla GT.
Zwibel pisze: Czy awaryjność GTka w porównaniu do N/A jest dużo większa??
Większa, zależna od przebiegu i kto jak dbał.
Zwibel pisze: Przykładowa wymiana rozrządu-to samo czy drożej??
Trochę drożej, bo silnik jest DOHC, ale dupy nie urywa.
Zwibel pisze: czy mocno mój budżet ucierpi na GTku
Jeśli planujesz dbać, to ucierpi. Częstsze zmiany oleju, droższe hamulce itd.
Zwibel pisze: warto kupywać seriię czy już auto pomodzone?
Jeśli dobrze pomodzone, to wyjdzie taniej niż kupić serię i potem modzić.

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 24 sty 2012, o 23:51
autor: pablonas
Zwibel pisze: Jednak jakie różnice są w spalaniu??
Przy emeryckiej jeździe - różnice są małe. Przy upalaniu w GTku zobaczysz okolice 30 litrów/100 km - ciężko to osiągnąć GLem :-)
Zwibel pisze: Czy awaryjność GTka w porównaniu do N/A jest dużo większa??
Elementy eksploatacyjne żyją podobnie długo - o ile nie upalasz. GTek trochę bardziej motywuje do zabawy "w rajdowca" stąd zawias i hamulce mogą bardziej dostać. W normalnej eksploatacji wypadają podobnie ale...
Jeśli jednak przydarzy się brzydkie słowo na Pe (panewka) to jesteś w czarnej D. Remont od 5 do 10k pln - i nie myśl, że "może mnie to ominie" - prędzej czy później zacznie stukać. Jak nie po miesiącu to po roku ale zacznie :evilgrin:
Skrzynia też lubi się zmielić, zwłaszcza jak często jeździsz z włączonym "Hołek mode". Używka 2kpln, naprawa od 1k pln w góóóóórę, zależy co się spsuło :-) Turbiny używane nie są drogie(w porównaniu do np laguny dci ;-) - używka kosztuje połowę takiej do laguny :mrgreen:
Zwibel pisze: Przykładowa wymiana rozrządu-to samo czy drożej??
Odrobinkę drożej w GT
Zwibel pisze: Jeszcze jedno - warto kupywać seriię czy już auto pomodzone?
A po co modować? Masz za dużo pieniędzy? :evilgrin: Do czego Ci te "mody" potrzebne i o jakich "modach" rozmawiamy?

Co do LPG. Wymagana częstsza kontrola i ew. regulacja luzów zaworowych. W zależności od rocznika masz albo regulację hydrauliczną czyli problem z głowy. Od 97-> regulacja jest na płytki, to już może trochę boleć - od kilkuset do ponad 1k pln.

Generalnie kupowanie starego GTka to średnio udany pomysł. Jest drogi, kosztowny w utrzymaniu (paliwo!) i powoli robi się niesprzedawalny (znowu przez drogie paliwo). Trzeba wręcz mieć coś z głową żeby sobie taką skarbonkę kupić... i dlatego niedawno kupiłem drugiego GTka :wall: :wall:

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 25 sty 2012, o 00:08
autor: WRC fan
pablonas pisze: Generalnie kupowanie starego GTka to średnio udany pomysł. Jest drogi, kosztowny w utrzymaniu (paliwo!) i powoli robi się niesprzedawalny (znowu przez drogie paliwo). Trzeba wręcz mieć coś z głową żeby sobie taką skarbonkę kupić... i dlatego niedawno kupiłem drugiego GTka :wall: :wall:
O popatrz, a mnie Szrot ostatnio spalił średnio 10l/100km :-p Chciałeś to cierp :mrgreen:

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 25 sty 2012, o 00:11
autor: pablonas
WRC fan pisze: spalił średnio 10l/100km
O to zaszalałeś :evilgrin: PeKaeSa wyprzedziłeś? :razz: :razz:

Nie no autentycznie tak jak przy pierwszej Żabie cieszyłem się jak dziecko tak tutaj ciągle mi dzwoni z tyłu głowy żem debil. Może mi przejdzie jak auto zacznie jeździć ale na razie... ciągle nie wiem czy dobrze zrobiłem.
No nic. Zawsze można sprzedać (a przynajmniej próbować... po tym jak się sej sprzedaje to nie wiem czy Subaru Turbo jest w ogóle w tym momencie "sprzedawalne" )

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 25 sty 2012, o 00:15
autor: Bergen
pablonas pisze: PeKaeSa wyprzedziłeś? :razz: :razz:
OWNED :mrgreen:
pablonas pisze: Zawsze można sprzedać

Można też 2.2 / 2.0 N/A włożyć jak remont nie wyjdzie :idea: Zabawa z 4x4 pozostanie, a koszty spadną

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 25 sty 2012, o 00:20
autor: WRC fan
pablonas, jak faktycznie kupiłeś za psi pieniądz to nie ma co roztrząsać.
pablonas pisze: Może mi przejdzie jak auto zacznie jeździć
Tak myślę ;-)
pablonas pisze: O to zaszalałeś :evilgrin:
Szczerze to mi szczęka opadła jak na kompie średnie pokazało się bodajże 9.8 :mrgreen: Co prawda to wszystko w normalnym ruchu bez "pycenia", ale z drugiej strony praktycznie cały czas na niedogrzanym aucie (do roboty mam 6 km).

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 25 sty 2012, o 00:25
autor: pablonas
WRC fan pisze: pablonas, jak faktycznie kupiłeś za psi pieniądz to nie ma co roztrząsać.
Czy to taki psi pieniądz to będę wiedział jak auto odpali i będzie jeździć :evilgrin: Na razie już kilka rzeźb znaleźliśmy :whistle:
WRC fan pisze: do roboty mam 6 km
Ja mam 2,5 :wall: Super dystans na dojazdy GTkowe :razz: Może się sej nie sprzeda i problem się sam rozwiąże :thumb:

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 25 sty 2012, o 20:46
autor: Zwibel
Dzięki coś już wiem, fajnie mądrych posłuchać. W sumie coś coraz bardziej czuje że zostane przy starym N/A. Lepszy znany wróg niż nowy przyjaciel:P.
W sumie najbardziej boje się słowa na p... Żeby nie to to reszta jest do przełknięcia.
Cały czas tłumacze sobie tak że GTki już na wartości nie tracą, więc jak będe miał w miarę zadbany egzemplarz to nawet przy odsprzedaży powinienem nie być w plecy jak na jakimś francuzie.

Jest szansa żeby jakoś sprawdzić przy zakupie panewkę?? Czy tak jak sądze objawia się to z nienacka :wall:

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 25 sty 2012, o 21:03
autor: jarmaj
Zwibel pisze: Jest szansa żeby jakoś sprawdzić przy zakupie panewkę?? Czy tak jak sądze objawia się to z nienacka :wall:

Rozciąć filtr oleju i poszukać opiłków.

Zbliżającej się awarii panewki nie będzie dało się tak wykluczyć, ale czasem może się udać potwierdzić jej bliskość.

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 25 sty 2012, o 21:31
autor: Wełniacz
Miałem GLa ale zaryzykowałem i kupiłem GT i założyłem LPG (sorry Jarmaj ;) ) i póki co nie żałuję bo wychodzi mnie tylko 1-3l więcej w trasie i przy spokojnej jeździe a jazda jest 10x fajniejsza niż w GLem :evilgrin: Tutaj moje statystyki spalania http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/41693
Wydaje mi się, że GT jest równie mocne zawieszeniowo jak GL i jak się mocno go tyrać nie będzie to raczej nic odpaść nie powinno jak w GLu :)
Ale fakt dużo zależy od przeszłości auta, ja chyba nienajgorzej trafiłem a przynajmniej wszystko na to wskazuje po 2 miesiącach jazdy :thumb:

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 25 sty 2012, o 22:09
autor: pablonas
Ty Łukasz dużo jeździsz więc gaz się zwróci bardzo szybko. Po 10k km będziesz na samym paliwie 4k pln do przodu więc i na ewentualne naprawy zostaje "górka".
Ale chociaż sam Cię mocno zniechęcałem do GTka to widzę, że masz taki fun z tego auta, że dobrze zrobiłeś kupując go 8-)

Może za rok benzyna będzie po 15 pln. Może to ostatni dzwonek na zakup takiego auta :?: :roll:

Re: Różnice między N/A a GT 9ekonomia w pigułce II)

: 26 sty 2012, o 01:33
autor: WiS
pablonas pisze: Może za rok benzyna będzie po 15 pln. Może to ostatni dzwonek na zakup takiego auta
To raczej wtedy będzie dobry moment na zakupy, wlaściciele będą zaturbione subaraki oddawać za bilet miesięczny i rower :mrgreen:

Wtedy wezmę ze dwie sztuki 2.0 i 2.5, jak w jednym padnie panewka, a w drugim wydmucha uszczelkę, to jest szansa, że nie jednoczesnie :evilgrin: