Strona 1 z 1

Dzwon, pożar, dlaczego?

: 25 lis 2012, o 11:58
autor: FUX
Aby w Kubicowym watku nie śmiecić, niech ktoś kumaty się wypowie, co dzieje się z pompą paliwa w benzynach w przypadku dzwonu?
Czy jest jakiś warunek, który w chwili np. zadziałania poduszek, wyłącza pompę.
Ten forek ostatnio zjarany na autostradzie, kolejny przypadek + kilka innych w ostatnich dniach we mgle.

Wniosek jest taki, że pompa paliwa podaje dalej i podsyca płomień.

W bawarce są systemy pirotechniczne przy akumulatorze, które zrywają obwód elektryczny.

Re: Dzwon, pożar, dlaczego?

: 25 lis 2012, o 12:01
autor: TERZO
FUX, Pytasz co się dzieje w przypadku dzwonu z pompą paliwa, czy co się dzieje z pompą paliwa w przypadku dzwonu? :mrgreen:

Re: Dzwon, pożar, dlaczego?

: 25 lis 2012, o 12:12
autor: So What!
TERZO pisze:FUX, Pytasz co się dzieje w przypadku dzwonu z pompą paliwa, czy co się dzieje z pompą paliwa w przypadku dzwonu? :mrgreen:
Dzwon z pompą paliwa może być bardzo niebezpieczny :giggle:

Re: Dzwon, pożar, dlaczego?

: 25 lis 2012, o 12:27
autor: FUX
Ach, już poprawiam... :oops:

Re: Dzwon, pożar, dlaczego?

: 25 lis 2012, o 22:36
autor: Gootek
FUX pisze:W bawarce są systemy pirotechniczne przy akumulatorze, które zrywają obwód elektryczny.
To jakiś gadżet.
Gdyby to było skuteczne, to montowaliby to w każdym samochodzie...
a już na pewno w innych markach premium, jak Jaguar albo LandRover, a nie tylko w dresowozach ;-)

http://www.fakt.pl/Spalili-sie-w-BMW-St ... 279,1.html

http://www.fakt.pl/x,artykuly,170172,1.html

http://gietrzwald.wm.pl/102433,Bmw-zder ... z2DGiw5Bgs

itd...

Re: Dzwon, pożar, dlaczego?

: 26 lis 2012, o 16:53
autor: Konto usunięte
FUX pisze: W bawarce są systemy pirotechniczne przy akumulatorze, które zrywają obwód elektryczny.

Hmm, taa.

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 51418.html

Tu ewidentnie zaczęło płonąć od akumulatora. Może jednak coś innego rozpoczęło pożar, nie elektryka.

Re: Dzwon, pożar, dlaczego?

: 26 lis 2012, o 17:00
autor: lukass
Pracująca pompa paliwa po wypadku to najmniejszy problem. Generalnie rzecz ujmując najczęściej zapalenie jest wynikiem kontaktu płynów ustrojowych typu olej i paliwo (wystarczy to co wyleci z przewodu nawet bez dalszej przacy pompki) z rozgrznymi elementami wydechu itp. lub zwarcia w elektryce. Uszkodzenia są na tyle nieregularne i nieprzewidywalne, że żaden system tutaj nie uchroni przed niekontrolowanym samozapłonem auta :idea: . ?No chyba że założymy system który w razie wypadku będzie powodował kontrolowany samozapłon, co skutecznie uniemożliwi wystapienie niekontrolowanego samozapłonu :giggle:

Re: Dzwon, pożar, dlaczego?

: 26 lis 2012, o 17:20
autor: FUX
Konto usunięte pisze:
FUX pisze: W bawarce są systemy pirotechniczne przy akumulatorze, które zrywają obwód elektryczny.

Hmm, taa.

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 51418.html

Tu ewidentnie zaczęło płonąć od akumulatora. Może jednak coś innego rozpoczęło pożar, nie elektryka.
Ale dzwonu nie było...
Bawary maja aku w bagażniku.

Re: Dzwon, pożar, dlaczego?

: 26 lis 2012, o 19:18
autor: Azrael
Większość samochodów europejskich ma wstrząsowy wyłącznik zasilania pompy, Subaru go nie ma, ale ma on też wady i może być niebezpieczny. Ja kiedyś straciłem w jednym Fordzie napęd po tym jak przejechałem przez duży uskok, gdyby to się zdarzyło przy wyprzedzaniu nie byłoby miło.

Pożar w rajdówce to inna sprawa - tam jest wiele rzeczy, które mają wiele setek stopni i nie da się z tym za wiele zrobić.

Re: Dzwon, pożar, dlaczego?

: 26 lis 2012, o 19:21
autor: Chloru
Azrael, to nie był uskok tylko się asfalt skończył :mrgreen: