Powiew historii - Subaru Legacy
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Powiew historii - Subaru Legacy
Wypadło na mnie, to zebrałem do kupy. Zapraszam wszystkich do edycji, wyłapywania błędów i rozwijania tego wątku.
[color=blue]Subaru legacy
Auto klasy średniej wprowadzone do produkcji w roku 1989. Zaprojektowany całkowicie od zera, jako następca modelu Subaru Leone.
[color=blue]Generacje:
[color=blue]I Generacja: 1989-1994
wersje silnikowe:
1.8 L SOHC 102 KM (76 kW)
2.0 L SOHC 116 KM (87 kW)
2.2 L SOHC 130 KM (97 kW) H4
2.0 L DOHC 150 KM (110 kW)
2.2 L SOHC Turbo 163 KM (122 kW)
2.0 L DOHC GT 200 KM (150 kW)
2.0 L DOHC RS 220 KM (160 kW)
skrzynie biegów:
4 biegowy automat
5 biegowy manual
wersje kodowe nadwozia:
BC - Sedan
BJ - Wagon (kombi)
BF - Touring Wagon albo Super Station (podwyższany dach)
wersje wyposażenia:
Europa:
- GX, GL - wersje z podstawowym wyposażeniem, AWD oferowane w opcji, silnik 1,8 (w GX 2,2)
- GX Gala - wersja ze skórzaną tapicerką
- Station - kombi, Super Station - kombi z podwyższanym dachem
US:
- L, LS - wersje z podstawowym wyposażeniem - silnik 2.2 N/A
- LSi = LS skórzana tapicerka - silnik 2.2 wolnossący
- Sport Sedan - silnik 2.2 turbo
Inne kraje:
- RS - wersja turbo dostępna tylko w JP (2.0 L DOHC 220 KM), koła 15''
- GT - jw (2.0 L DOHC GT 200 KM)
fot. 1 - Legacy sedan 1989-1994
fot. 2 - Legacy sedan 1989-1994
fot. 3 - Subaru boxer 1990r
fot. 4 - Subaru Legacy RS
fot. 5 - Subaru Legacy RS
fot. 6 - Subaru Legacy RS - 2.0 L DOHC RS 220 KM (160 kW)
fot. 7 - Subaru Legacy RS - wnętrze
fot. 8 - Subaru Legacy Super Station
Facelift w 1992 roku (tylko Japonia) - reszta świata w 1993 :
nowy grill, zderzak, pokrywa silnika i światła.
fot. 9 - Subaru Legacy 1994
fot. 10 - Subaru Legacy Super Station 1994
[color=blue]II Generacja: 1995-1999
Całkowicie nowy wygląd zewnętrzny zaprojektowany przez francuskiego designera Oliviera Boulay'a. W 1994 do oferty weszły nowe silniki 2.5l. W 1995 pojawiła się pierwsza wersja Legacy Outback, najpierw znana jako "Legacy Grand Wagon" a potem w 1997 r "Legacy Lancaster". W 1996 Subaru zdecydowało o tym, że AWD będzie standardowym wyposażeniem wszystkich aut.
Legacy Outback nazwany został pierwszym na świecie SUW-em. Popularności nadał mu aktor Paul Hogan, który jeździł Outbackiem w "Krokodylu Dundee". Paul wziął udział w kampanii reklamowej nowego auta
Link: http://www.youtube.com/watch?v=ESsoZJtMbqc
Link: http://www.youtube.com/watch?v=qveKSQTgTx4
wersje silnikowe:
2.0 L SOHC 115 KM (86 kW) H4
2.0 L DOHC 150 KM (110 kW) H4
2.2 L SOHC 137 KM (102 kW) H4
2.5 L SOHC 165 KM (123 kW) H4
2.0 L DOHC twin turbo 280 KM (210 kW)
skrzynie biegów:
4 biegowy automat
5 biegowy manual
wersje kodowe nadwozia:
BD - sedan
BK - wagon (kombi)
BG - "Touring Wagon" albo "Super Station" (podwyższany dach)
wersje wyposażenia:
Oprócz wersji z poprzedniej generacji oferowane były:
- GT z nowym silnikiem 2.5l
- wersje Limited - skórzana tapicerka, szklany szyberdach
fot. 11 - Subaru Legacy GT
fot. 12 - Subaru Legacy GT 1996
fot. 13 - Subaru Legacy GT 1997
fot. 14 - Subaru Liberty GX Station Wagon (wersja australijska)
fot. 15 - Subaru Lancaster 1997 (protoplasta outbacka)
fot. 16 - Subaru Legacy Grand Wagon 1996
fot. 17 - EJ20TT (Twin Turbo)
[color=blue]III Generacja: 1998-2004
Na rynku japońskim pojawił się w rolu 1998. W Stanach w roku 2000. W roku 2001 w ofercie pojawił się nowy sześciocylindrowy silnik 3.0 H6. Legacy staje się jedynym autem klasy średniej na świecie, który oferowany jest standardowo z napędem AWD. W 2003 następuje trwały rozwód legacy - outback. Auta mają wiele wspólnych elementów, ale zaczynają podążać swoimi drogami.
wersje silnikowe:
2.0 L DOHC 125 KM (93 kW) H4
2.0 L DOHC 280 KM (210 kW) turbo H4 manual
2.0 L DOHC 265 KM (198 kW) turbo H4 automatic
2.5 L SOHC 165 KM (123 kW) H4
3.0 L DOHC Flat-6 (162kW at 6000 rpm and 289 N·m (213 ft·lbf) at 4400 rpm)
skrzynie biegów:
4 biegowy automat
5 biegowy manual
wersje kodowe nadwozia:
BE - sedan
BH - wagon (kombi)
wersje wyposażenia:
B4 RSK - sedan z silnikiem 2.0l twin turbo 280 KM (manual) 265KM (sport shift automat). Rozdział momentu przód-tył 50/50 (manual) 35/65 (automat).
B4 RS25 - j.w. z silnikiem 2.5l N/A 165 KM (rok 2001)
B4 RS30 - j.w. z silnikiem 3.0l (rok 2002)
B4 CNG - tak, tak, wersja, w której FHI eksperymentalnie dostosowało silnik do zasilania gazem http://www.fhi.co.jp/english/news/press ... 10_14e.pdf
GT-B (Bilstein) - stuninigowana wersja kombi.
GT30 - j.w. z silnikiem 3.0l
Blitzen - wersja powstała we współpracy z Porsche. Oprócz zaprojektowania wnętrza, kół, spojlerów, Porsche dostarczył sekwencyjną skrzynię biegów Porsche Tiptronic. Pierwsza wersja kombi powstała w roku 2001, odświeżona w roku 2002
Avignon - zaprezentowana na Tokyo Motor Show w 2001 wersja kombi z silnikiem 2.5l i unikalną kolorystyką i wyposażeniem
fot. 18 - Subaru Legacy Sedan 2000-2004
fot. 19 - Subaru Legacy Wagon 2000-2004
fot. 20 - Subaru Legacy B4
fot. 21 - Subaru Legacy B4
fot. 22 - Subaru Legacy Avignon
fot. 23 - Subaru Legacy Avignon
fot. 24 - Subaru Legacy Avignon
fot. 25 - Subaru Legacy Avignon
fot. 26 - Subaru Legacy Blitzen Wagon
fot. 27 - Subaru Legacy Blitzen
fot. 28 - Subaru Legacy Blitzen
[color=blue]IV Generacja: 2004-
Nadwozie zostało całkowicie przeprojektowane i usztywnione. Pojawiają się 5 biegowa skrzynia automatyczna i 6 biegowa skrzynia manualna. W 2006 subaru zapowiada wprowadzenie pierwszego silnika diesla w układzie bokser. Na rynku amerykańskim przestaje być produkowany outback sedan i legacy kombi, co sugeruje kierunek rozwoju kombi -> outback, sedan -> legacy.
wersje silnikowe:
2.0i DOHC 138 KM (101 kW) H4
2.0i DOHC 165 KM (123 kW) H4
2.0t DOHC Dual AVCS 280 KM (210 kW) H4
2.0td 148 KM (110 kW) H4
2.5i SOHC 175 KM (130 kW) H4
2.5t DOHC AVCS 250 KM (190 kW) H4
3.0i DOHC AVCS 250 KM (190 kW) H6
skrzynie biegów:
4-biegowy automat
5-biegowy manual
5-biegowy automat
6-biegowy manual
wersje kodowe nadwozia:
BL - sedan
BP - wagon (kombi)
wersje wyposażenia (Europa):
2.0R - 5MT z redukcją / SPORTSHIFT E-4AT
2.5i - 5MT z redukcją / SPORTSHIFT E-4AT
3.0R - SPORTSHIFT E-5AT
3.0R spec B - 6MT / SPORTSHIFT E-5AT
Inne kraje:
2.5i, 2.5i Limited, 2.5 GT Limited, 2.5SE, 3.0R, 2.5GT Spec.B.
fot. 29 - Subaru Legacy 3.0R Spec.B kombi 2007
fot. 30 - Subaru Legacy 3.0R Spec.B sedan 2007
fot. 31 - Subaru Legacy 3.0R Spec.B sedan 2007
fot. 32 - Subaru Legacy 2.5GT Spec.B
fot. 33 - Subaru Legacy 2.5GT Wagon
Źródła:
http://www.conceptcarz.com
http://en.wikipedia.org
http://www.subaru-global.com
http://www.subaru.pl
[color=blue]Subaru legacy
Auto klasy średniej wprowadzone do produkcji w roku 1989. Zaprojektowany całkowicie od zera, jako następca modelu Subaru Leone.
[color=blue]Generacje:
[color=blue]I Generacja: 1989-1994
wersje silnikowe:
1.8 L SOHC 102 KM (76 kW)
2.0 L SOHC 116 KM (87 kW)
2.2 L SOHC 130 KM (97 kW) H4
2.0 L DOHC 150 KM (110 kW)
2.2 L SOHC Turbo 163 KM (122 kW)
2.0 L DOHC GT 200 KM (150 kW)
2.0 L DOHC RS 220 KM (160 kW)
skrzynie biegów:
4 biegowy automat
5 biegowy manual
wersje kodowe nadwozia:
BC - Sedan
BJ - Wagon (kombi)
BF - Touring Wagon albo Super Station (podwyższany dach)
wersje wyposażenia:
Europa:
- GX, GL - wersje z podstawowym wyposażeniem, AWD oferowane w opcji, silnik 1,8 (w GX 2,2)
- GX Gala - wersja ze skórzaną tapicerką
- Station - kombi, Super Station - kombi z podwyższanym dachem
US:
- L, LS - wersje z podstawowym wyposażeniem - silnik 2.2 N/A
- LSi = LS skórzana tapicerka - silnik 2.2 wolnossący
- Sport Sedan - silnik 2.2 turbo
Inne kraje:
- RS - wersja turbo dostępna tylko w JP (2.0 L DOHC 220 KM), koła 15''
- GT - jw (2.0 L DOHC GT 200 KM)
fot. 1 - Legacy sedan 1989-1994
fot. 2 - Legacy sedan 1989-1994
fot. 3 - Subaru boxer 1990r
fot. 4 - Subaru Legacy RS
fot. 5 - Subaru Legacy RS
fot. 6 - Subaru Legacy RS - 2.0 L DOHC RS 220 KM (160 kW)
fot. 7 - Subaru Legacy RS - wnętrze
fot. 8 - Subaru Legacy Super Station
Facelift w 1992 roku (tylko Japonia) - reszta świata w 1993 :
nowy grill, zderzak, pokrywa silnika i światła.
fot. 9 - Subaru Legacy 1994
fot. 10 - Subaru Legacy Super Station 1994
[color=blue]II Generacja: 1995-1999
Całkowicie nowy wygląd zewnętrzny zaprojektowany przez francuskiego designera Oliviera Boulay'a. W 1994 do oferty weszły nowe silniki 2.5l. W 1995 pojawiła się pierwsza wersja Legacy Outback, najpierw znana jako "Legacy Grand Wagon" a potem w 1997 r "Legacy Lancaster". W 1996 Subaru zdecydowało o tym, że AWD będzie standardowym wyposażeniem wszystkich aut.
Legacy Outback nazwany został pierwszym na świecie SUW-em. Popularności nadał mu aktor Paul Hogan, który jeździł Outbackiem w "Krokodylu Dundee". Paul wziął udział w kampanii reklamowej nowego auta
Link: http://www.youtube.com/watch?v=ESsoZJtMbqc
Link: http://www.youtube.com/watch?v=qveKSQTgTx4
wersje silnikowe:
2.0 L SOHC 115 KM (86 kW) H4
2.0 L DOHC 150 KM (110 kW) H4
2.2 L SOHC 137 KM (102 kW) H4
2.5 L SOHC 165 KM (123 kW) H4
2.0 L DOHC twin turbo 280 KM (210 kW)
skrzynie biegów:
4 biegowy automat
5 biegowy manual
wersje kodowe nadwozia:
BD - sedan
BK - wagon (kombi)
BG - "Touring Wagon" albo "Super Station" (podwyższany dach)
wersje wyposażenia:
Oprócz wersji z poprzedniej generacji oferowane były:
- GT z nowym silnikiem 2.5l
- wersje Limited - skórzana tapicerka, szklany szyberdach
fot. 11 - Subaru Legacy GT
fot. 12 - Subaru Legacy GT 1996
fot. 13 - Subaru Legacy GT 1997
fot. 14 - Subaru Liberty GX Station Wagon (wersja australijska)
fot. 15 - Subaru Lancaster 1997 (protoplasta outbacka)
fot. 16 - Subaru Legacy Grand Wagon 1996
fot. 17 - EJ20TT (Twin Turbo)
[color=blue]III Generacja: 1998-2004
Na rynku japońskim pojawił się w rolu 1998. W Stanach w roku 2000. W roku 2001 w ofercie pojawił się nowy sześciocylindrowy silnik 3.0 H6. Legacy staje się jedynym autem klasy średniej na świecie, który oferowany jest standardowo z napędem AWD. W 2003 następuje trwały rozwód legacy - outback. Auta mają wiele wspólnych elementów, ale zaczynają podążać swoimi drogami.
wersje silnikowe:
2.0 L DOHC 125 KM (93 kW) H4
2.0 L DOHC 280 KM (210 kW) turbo H4 manual
2.0 L DOHC 265 KM (198 kW) turbo H4 automatic
2.5 L SOHC 165 KM (123 kW) H4
3.0 L DOHC Flat-6 (162kW at 6000 rpm and 289 N·m (213 ft·lbf) at 4400 rpm)
skrzynie biegów:
4 biegowy automat
5 biegowy manual
wersje kodowe nadwozia:
BE - sedan
BH - wagon (kombi)
wersje wyposażenia:
B4 RSK - sedan z silnikiem 2.0l twin turbo 280 KM (manual) 265KM (sport shift automat). Rozdział momentu przód-tył 50/50 (manual) 35/65 (automat).
B4 RS25 - j.w. z silnikiem 2.5l N/A 165 KM (rok 2001)
B4 RS30 - j.w. z silnikiem 3.0l (rok 2002)
B4 CNG - tak, tak, wersja, w której FHI eksperymentalnie dostosowało silnik do zasilania gazem http://www.fhi.co.jp/english/news/press ... 10_14e.pdf
GT-B (Bilstein) - stuninigowana wersja kombi.
GT30 - j.w. z silnikiem 3.0l
Blitzen - wersja powstała we współpracy z Porsche. Oprócz zaprojektowania wnętrza, kół, spojlerów, Porsche dostarczył sekwencyjną skrzynię biegów Porsche Tiptronic. Pierwsza wersja kombi powstała w roku 2001, odświeżona w roku 2002
Avignon - zaprezentowana na Tokyo Motor Show w 2001 wersja kombi z silnikiem 2.5l i unikalną kolorystyką i wyposażeniem
fot. 18 - Subaru Legacy Sedan 2000-2004
fot. 19 - Subaru Legacy Wagon 2000-2004
fot. 20 - Subaru Legacy B4
fot. 21 - Subaru Legacy B4
fot. 22 - Subaru Legacy Avignon
fot. 23 - Subaru Legacy Avignon
fot. 24 - Subaru Legacy Avignon
fot. 25 - Subaru Legacy Avignon
fot. 26 - Subaru Legacy Blitzen Wagon
fot. 27 - Subaru Legacy Blitzen
fot. 28 - Subaru Legacy Blitzen
[color=blue]IV Generacja: 2004-
Nadwozie zostało całkowicie przeprojektowane i usztywnione. Pojawiają się 5 biegowa skrzynia automatyczna i 6 biegowa skrzynia manualna. W 2006 subaru zapowiada wprowadzenie pierwszego silnika diesla w układzie bokser. Na rynku amerykańskim przestaje być produkowany outback sedan i legacy kombi, co sugeruje kierunek rozwoju kombi -> outback, sedan -> legacy.
wersje silnikowe:
2.0i DOHC 138 KM (101 kW) H4
2.0i DOHC 165 KM (123 kW) H4
2.0t DOHC Dual AVCS 280 KM (210 kW) H4
2.0td 148 KM (110 kW) H4
2.5i SOHC 175 KM (130 kW) H4
2.5t DOHC AVCS 250 KM (190 kW) H4
3.0i DOHC AVCS 250 KM (190 kW) H6
skrzynie biegów:
4-biegowy automat
5-biegowy manual
5-biegowy automat
6-biegowy manual
wersje kodowe nadwozia:
BL - sedan
BP - wagon (kombi)
wersje wyposażenia (Europa):
2.0R - 5MT z redukcją / SPORTSHIFT E-4AT
2.5i - 5MT z redukcją / SPORTSHIFT E-4AT
3.0R - SPORTSHIFT E-5AT
3.0R spec B - 6MT / SPORTSHIFT E-5AT
Inne kraje:
2.5i, 2.5i Limited, 2.5 GT Limited, 2.5SE, 3.0R, 2.5GT Spec.B.
fot. 29 - Subaru Legacy 3.0R Spec.B kombi 2007
fot. 30 - Subaru Legacy 3.0R Spec.B sedan 2007
fot. 31 - Subaru Legacy 3.0R Spec.B sedan 2007
fot. 32 - Subaru Legacy 2.5GT Spec.B
fot. 33 - Subaru Legacy 2.5GT Wagon
Źródła:
http://www.conceptcarz.com
http://en.wikipedia.org
http://www.subaru-global.com
http://www.subaru.pl
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009, o 07:30 przez Konto usunięte, łącznie zmieniany 3 razy.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 363 razy
Subaru Legacy w Australii nazwane jest Liberty, ze wzgledu na to, ze wczesniej istniala organizacja Legacy Australia.
Legacy Australia ([`legəsɪ] spadek, legat, spuścizna, dziedzictwo - za http://www.ling.pl) to organizacja pomagająca weteranom i ich rodzinom w czasie trwania i po wojnach.
http://en.wikipedia.org/wiki/Legacy_Australia
Legacy Australia ([`legəsɪ] spadek, legat, spuścizna, dziedzictwo - za http://www.ling.pl) to organizacja pomagająca weteranom i ich rodzinom w czasie trwania i po wojnach.
http://en.wikipedia.org/wiki/Legacy_Australia
Ostatnio zmieniony 22 lut 2008, o 18:13 przez Alan, Alan, Alan!, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 363 razy
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
A czy ten 138 KM to nie był SOHC? Z tego co mi się wydaje to główna zmiana w tym silniku między MY04-05 a MY06-07 to było właśnie dołożenie wałka i zwiększenie stopnia sprężania.Konto usunięte pisze: [color=blue]IV Generacja: 2004-
[...]
wersje silnikowe:
2.0i DOHC 138 KM (101 kW) H4
2.0i DOHC 165 KM (123 kW) H4
[/b]
PS. SZACUN za zebranie tego do kupy! Fajnie się czyta
Docurobei
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
docurobei, mnie się też tak wydaje. Ale nie mogę znaleźć nigdzie wiarygodnych danych.
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
Jeszcze w kwestii diesla - tak wygląda oznaczenie na tylnej klapie :
- Fala
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: KPHTH MOU
- Auto: OBK H6 3.0 / GT / 328iA / TT Roadster / Habana Custom / 855 T5 / 900se turbo cabrio / Legacy CVT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 0
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
O! Ciekawy wątek
A czy faktycznie już w 97r. Lancaster miał karoserię wprowadzoną w Europie dopiero rok później?
...tam na antypodach jednak faktycznie słońce wcześniej wstaje...
A czy faktycznie już w 97r. Lancaster miał karoserię wprowadzoną w Europie dopiero rok później?
Konto usunięte pisze: Obrazek
fot. 15 - Subaru Lancaster 1997 (protoplasta outbacka)
...tam na antypodach jednak faktycznie słońce wcześniej wstaje...
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 363 razy
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
... i jest to okropnie wkurzajace kiedy mama, o poranku wg czasu Au (czyli kiedy normalny czlowiek chce isc spac), zaczyna Cie pytac, czy zjadles, czy wyprane, czy posptrzatane, czy sie zle nie czujesz, zrob syrop z miodu i cebuli (czy czegos tu sie zawsze wylaczam), za duzo pracujesz, cos malo rozmowny jestes, wszystko ok? etc etc etcthe Wave pisze: tam na antypodach jednak faktycznie słońce wcześniej wstaje
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
Znalazłem coś co kiedyś widziałem:Konto usunięte pisze:docurobei, mnie się też tak wydaje. Ale nie mogę znaleźć nigdzie wiarygodnych danych.
http://www.subaruklub.hu/subaru/modellek/legacy.html
- Fala
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: KPHTH MOU
- Auto: OBK H6 3.0 / GT / 328iA / TT Roadster / Habana Custom / 855 T5 / 900se turbo cabrio / Legacy CVT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 0
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
docurobei pisze: Znalazłem coś co kiedyś widziałem:
http://www.subaruklub.hu/subaru/modellek/legacy.html
Zrobili bratankowie kilka błędów np. dot wersji silnikowych - 2200 najpierw miało 136 a potem (od 1994r) 128km
Przy okazji - ciekawostki:
http://www.geocities.com/subarulegacyturbo/
http://www.legacycentral.org/
http://homepages.ihug.co.nz/~ccgrant/legacyhome.htm
http://www.thirtythree.org/legacygt/
http://www.autozine.org/Graveyard/html/ ... _1998.html
http://www.cars-directory.net/specs/subaru/legacy/
http://www.autospeed.com/cms/A_0098/article.html
Ostatnio zmieniony 27 lut 2008, o 13:58 przez Fala, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
Dobrze gadasz. Faktycznie obrazek jest rok młodszy niż lancaster. Zaraz poprawię.the Wave pisze:O! Ciekawy wątek
A czy faktycznie już w 97r. Lancaster miał karoserię wprowadzoną w Europie dopiero rok później?
Konto usunięte pisze: Obrazek
fot. 15 - Subaru Lancaster 1997 (protoplasta outbacka)
...tam na antypodach jednak faktycznie słońce wcześniej wstaje...
EDIT. Poprawione. the Wave, dzięki
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
245KM to chyba będzie 180kWKonto usunięte pisze: 2.5t DOHC AVCS 250 KM (190 kW) H4
3.0i DOHC AVCS 250 KM (190 kW) H6
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
Pozwolę sobie zadać pytanie tutaj.
Czy użytkownicy turbodziadka mogliby mnie uświadomić jakie realne przyśpieszenie 0-100 ma seryjny legaś turbo? W jednym z linków zapodanych przez Falę widzę 0-100 w 7,7 sekundy. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Wydaje mi się, że te osiągi są zaniżone. GT jest wg suchych danych sporo szybszy a lżejszy jest "tylko" o 150 - 200 kg.
To jak będzie? Pomożecie? :)
Czy użytkownicy turbodziadka mogliby mnie uświadomić jakie realne przyśpieszenie 0-100 ma seryjny legaś turbo? W jednym z linków zapodanych przez Falę widzę 0-100 w 7,7 sekundy. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Wydaje mi się, że te osiągi są zaniżone. GT jest wg suchych danych sporo szybszy a lżejszy jest "tylko" o 150 - 200 kg.
To jak będzie? Pomożecie? :)
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
pablonas, ja tam nie wiem, ale z tego: http://www.autospeed.com/cms/A_0098/article.html wynika. że 6.8. Dane dla GT podają 6.4 a faktycznie w testach wychodziło jeszcze inaczej, więc straszny mętlik jest z tymi danymi.
czarne jest piękne...
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
vibowit pisze: pablonas, ja tam nie wiem, ale z tego: http://www.autospeed.com/cms/A_0098/article.html wynika. że 6.8. Dane dla GT podają 6.4 a faktycznie w testach wychodziło jeszcze inaczej, więc straszny mętlik jest z tymi danymi.
O dzięki! Ten artykuł jakoś mi umknął... ale tutaj z kolei podają dziwną wagę Legasia. 1355 kg podczas gdy w danych z tym "słabym" przyśpieszeniem, legaś t. waży prawie 1,5 tony. Coraz więcej rozbieżności
Mimo wszystko realne osiągi nadal mnie interesują
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 301 razy
- Polubione posty: 57 razy
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
Tutaj masz dane Legacy Turbo MY'92: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... urbo92.pdfpablonas pisze: O dzięki! Ten artykuł jakoś mi umknął... ale tutaj z kolei podają dziwną wagę Legasia. 1355 kg podczas gdy w danych z tym "słabym" przyśpieszeniem, legaś t. waży prawie 1,5 tony. Coraz więcej rozbieżności
Nie podali niestety przyspieszenia
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
Różnica kombi - sedan?pablonas pisze:ale tutaj z kolei podają dziwną wagę Legasia. 1355 kg podczas gdy w danych z tym "słabym" przyśpieszeniem, legaś t. waży prawie 1,5 tony. Coraz więcej rozbieżności
czarne jest piękne...
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
So What! pisze: Nie podali niestety przyspieszenia
Podali, w opisie na str 2 folderka. "6.7 sekunden".
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 301 razy
- Polubione posty: 57 razy
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
WiS, opisu nie czytałem Przeglądnąłem tylko tabelkę. Ale ze mnie leniwiec trójpalczasty
- Fala
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: KPHTH MOU
- Auto: OBK H6 3.0 / GT / 328iA / TT Roadster / Habana Custom / 855 T5 / 900se turbo cabrio / Legacy CVT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 0
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
pablonas pisze: Mimo wszystko realne osiągi nadal mnie interesują
Turbodziadka?
Z własnej ciekawości zmierzę po powrocie do W-wy - teraz OBK'iem we Wrocku.
...a "zeks koma siben sekunden" brzmi strasznie, ale chyba realnie ;-P
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
To co mówisz + dane z niemieckiego prospektu przywracają mi wiarę w dziadka Te 7,7s to byłaby porażka i gwóźdź do trumny z pomysłem zakupu przeze mnie tego autathe Wave pisze: ...a "zeks koma siben sekunden" brzmi strasznie, ale chyba realnie ;-P
Dzięki wszystkim za pomoc
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
He he. Dopiero teraz znalazłem temata. Fajny. Ciekawe jak się rozwinie?
pablonas, prawie seryjny Turbodziadek leje seryjnego GT '97 na prostej ze startu zatrzymanego.
pablonas, prawie seryjny Turbodziadek leje seryjnego GT '97 na prostej ze startu zatrzymanego.
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
A no właśnie miałem Cię zapytać. Co tam masz u siebie nadłubane? I jaka jest teraz szacunkowa moc?
Re: Powiew historii - Subaru Legacy
widzisz pablonas.
Bierz tego herrkamowego sztrucla i lej GTki na prostej ze startu zatrzymanego.
Bierz tego herrkamowego sztrucla i lej GTki na prostej ze startu zatrzymanego.
czarne jest piękne...