Subaru Libero
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Subaru Libero
Zebrałem trochę wiadomości dot. tego wyjątkowego samochodu. Dla mnie jest podwójnie wyjątkowy, bo wiozłem się nim do ślubu :-D
[color=blue]Subaru Libero
Subaru Libero jest to mikrobus produkowany przez FHI w latach 1984-1998 jako rozwinięcie Subaru Sambar. Jest to urocze, bardzo funkncjonalne autko z niezliczonymi wprost możliwościami aranżacji wnętrza. Samochód posiadał dwoje klasycznych drzwi z przodu. Parę drzwi odsuwanych w środkowej części pojazdu i drzwi tylne otwierane do góry. Przy niespełna 3,42m długości oferował 6 miejsc w 3 rzędach siedzeń (7 osób siedziało całkiem wygodnie). Subaru Libero oferowany był z dwoma 3-cylindrowymi silnikami o pojemnościach 1.0l i 1.2l. Te rzędowe jednostki napędowe umieszczone były z tyłu pojazdu pod podłogą i napędzały tylną oś. W gałce zmiany biegów umieszczony był przełącznik umożliwiający elektromagnetyczne dołączenie napędu na przednią oś czyniąc z tego auta pełnowartościowe 4WD. Dzięki niewielkiej długości auta, małemu promieniowi skrętu, stosunkowo dużemu prześwitowi, oraz niewielkiej odległości między osiami, samochód cechowała duża dzielność terenowa. Cecha ta, jak również wielofunkcyjność auta powodowała, że zdobyło bardzo dużą popularność w rejonach górskich Europy (Austria, Niemcy, Szwajcaria). Samochód często obsługiwał małe hotele i pensjonaty będąc jednocześnie samochodem ciężarowym, taksówką, oraz samochodem rodzinnym właścicieli.
Przednia oś umieszczona była pod siedzeniem kierowcy, co powodowało, że auto prowadziło się bardzo specyficznie, niemal jak autobus.
W czasie 14 lat produkcji Subaru Libero przeżyło 2 przeobrażenia.
[color=blue]I Generacja (1984-1986)
Nazwa kodowa: KJ6. Auto wyposażone było w litrowy, gaźnikowy, 3 cylindrowy silnik rzędowy E10 (997cm3, 37kW - stosowany również w modelu Justy) i pięciobiegową skrzynię biegów. Od pierwszego modelu standardem był stały napęd na oś tylną i dołączany napęd na oś przednią. Libero KJ6 fabrycznie wyposażony był w opony 155/80R13 lub 165/65R13.
Dane techniczne:
silnik: 997 cc (37 kW), rzędowy, 3 cylindrowy
długość: 3,425 mm
szerokość: 1,430 mm
waga pojazdu: 905 kg
Subaru Libero KJ6
[color=blue]II Generacja (1986-1993)
Nazwa kodowa: KJ8. Wyposażony w większy, nadal gaźnikowy silnik E12 (1189cm3, 38kW) z katalizatorem. Wygląd zewnętrzny zmienił się o podwyższany dach. Ze względu na dużą powierzchnię boczną auto było dość wrażliwe na podmuchy bocznego wiatru. Jednak nisko umieszczony silnik przekładał się na nisko umieszczony środek ciężkości co zapewniało całkiem bezpieczną jazdę. Dostęp do silnika był przez podnoszoną klapę znajdującą się pod ostatnim rzędem siedzeń. Dodatkowo samochód posiadał otwierany do dołu zderzak pod którym mieścił się korek wlewu oleju, pokrywa zaworów i elementy wydechu.
Dane techniczne:
silnik: 1,189 cc (38 kW), rzędowy, 3 cylindrowy
długość: 3,425 mm
szerokość: 1,430 mm
wysokość: 1935 mm
waga pojazdu: 920 kg
Subaru Libero KJ8
Możliwości aranżacji wnętrza
Wymiary Libero KJ8
[color=blue]III Generacja (1993-1998)
Nazwa kodowa: FA. W stosunku do poprzednika przeprojektowane zostało nadwozie. Zostało skrócone o 7cm i zwężone o 2cm. Auto miało duży dwuczęściowy szklany dach, więcej zaokrągleń i charakterystyczne wystające zderzaki z przodu i z tyłu. Podwójne światła z przodu zoastały zastąpione pojedynczymi. Szyby w przednich drzwiach były sterowane elektrycznie. Silnik E12 został wyposażony w układ wtryskowy co spowodowało podniesienie mocy do 40kW.
Dane techniczne:
silnik: 1,189 cc (40 kW), rzędowy, 3 cylindrowy
długość: 3,255 mm
szerokość: 1,415 mm
wysokość: 1925 mm
waga pojazdu: 980 kg
Subaru Libero FA
[color=blue]Libero na prospektach reklamowych
[color=blue]Libero - inspiracje
Źródła
http://subarulibero.org
http://www.libero.wz.cz
http://de.wikipedia.org/wiki/Subaru_Libero
http://subarulibero.org
http://freenet-homepage.de/Subaru-Libero
[color=blue]Subaru Libero
Subaru Libero jest to mikrobus produkowany przez FHI w latach 1984-1998 jako rozwinięcie Subaru Sambar. Jest to urocze, bardzo funkncjonalne autko z niezliczonymi wprost możliwościami aranżacji wnętrza. Samochód posiadał dwoje klasycznych drzwi z przodu. Parę drzwi odsuwanych w środkowej części pojazdu i drzwi tylne otwierane do góry. Przy niespełna 3,42m długości oferował 6 miejsc w 3 rzędach siedzeń (7 osób siedziało całkiem wygodnie). Subaru Libero oferowany był z dwoma 3-cylindrowymi silnikami o pojemnościach 1.0l i 1.2l. Te rzędowe jednostki napędowe umieszczone były z tyłu pojazdu pod podłogą i napędzały tylną oś. W gałce zmiany biegów umieszczony był przełącznik umożliwiający elektromagnetyczne dołączenie napędu na przednią oś czyniąc z tego auta pełnowartościowe 4WD. Dzięki niewielkiej długości auta, małemu promieniowi skrętu, stosunkowo dużemu prześwitowi, oraz niewielkiej odległości między osiami, samochód cechowała duża dzielność terenowa. Cecha ta, jak również wielofunkcyjność auta powodowała, że zdobyło bardzo dużą popularność w rejonach górskich Europy (Austria, Niemcy, Szwajcaria). Samochód często obsługiwał małe hotele i pensjonaty będąc jednocześnie samochodem ciężarowym, taksówką, oraz samochodem rodzinnym właścicieli.
Przednia oś umieszczona była pod siedzeniem kierowcy, co powodowało, że auto prowadziło się bardzo specyficznie, niemal jak autobus.
W czasie 14 lat produkcji Subaru Libero przeżyło 2 przeobrażenia.
[color=blue]I Generacja (1984-1986)
Nazwa kodowa: KJ6. Auto wyposażone było w litrowy, gaźnikowy, 3 cylindrowy silnik rzędowy E10 (997cm3, 37kW - stosowany również w modelu Justy) i pięciobiegową skrzynię biegów. Od pierwszego modelu standardem był stały napęd na oś tylną i dołączany napęd na oś przednią. Libero KJ6 fabrycznie wyposażony był w opony 155/80R13 lub 165/65R13.
Dane techniczne:
silnik: 997 cc (37 kW), rzędowy, 3 cylindrowy
długość: 3,425 mm
szerokość: 1,430 mm
waga pojazdu: 905 kg
Subaru Libero KJ6
[color=blue]II Generacja (1986-1993)
Nazwa kodowa: KJ8. Wyposażony w większy, nadal gaźnikowy silnik E12 (1189cm3, 38kW) z katalizatorem. Wygląd zewnętrzny zmienił się o podwyższany dach. Ze względu na dużą powierzchnię boczną auto było dość wrażliwe na podmuchy bocznego wiatru. Jednak nisko umieszczony silnik przekładał się na nisko umieszczony środek ciężkości co zapewniało całkiem bezpieczną jazdę. Dostęp do silnika był przez podnoszoną klapę znajdującą się pod ostatnim rzędem siedzeń. Dodatkowo samochód posiadał otwierany do dołu zderzak pod którym mieścił się korek wlewu oleju, pokrywa zaworów i elementy wydechu.
Dane techniczne:
silnik: 1,189 cc (38 kW), rzędowy, 3 cylindrowy
długość: 3,425 mm
szerokość: 1,430 mm
wysokość: 1935 mm
waga pojazdu: 920 kg
Subaru Libero KJ8
Możliwości aranżacji wnętrza
Wymiary Libero KJ8
[color=blue]III Generacja (1993-1998)
Nazwa kodowa: FA. W stosunku do poprzednika przeprojektowane zostało nadwozie. Zostało skrócone o 7cm i zwężone o 2cm. Auto miało duży dwuczęściowy szklany dach, więcej zaokrągleń i charakterystyczne wystające zderzaki z przodu i z tyłu. Podwójne światła z przodu zoastały zastąpione pojedynczymi. Szyby w przednich drzwiach były sterowane elektrycznie. Silnik E12 został wyposażony w układ wtryskowy co spowodowało podniesienie mocy do 40kW.
Dane techniczne:
silnik: 1,189 cc (40 kW), rzędowy, 3 cylindrowy
długość: 3,255 mm
szerokość: 1,415 mm
wysokość: 1925 mm
waga pojazdu: 980 kg
Subaru Libero FA
[color=blue]Libero na prospektach reklamowych
[color=blue]Libero - inspiracje
Źródła
http://subarulibero.org
http://www.libero.wz.cz
http://de.wikipedia.org/wiki/Subaru_Libero
http://subarulibero.org
http://freenet-homepage.de/Subaru-Libero
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Libero
Było podobne. L300. W ogóle jest kilka podobnych japońskich starych vanów. Np. Toyota, ale nie pamiętam nazwy.
Re: Subaru Libero
Jeżdziłem takim samochodem 10 lat BOMBA. Suzuki jest 2WD i ma z tyłu sztywny most inna bajka inn klasa samochodu na miasto nie ma lepszej fury.
Re: Subaru Libero
Fido wg. moich źródeł były tylko dwie generacje Libero (to co Ty potraktowałeś jako I i II tam jest określone jako Libero I). Kolejna generacja to już Dias Wagon a nie Libero :
- JARP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Subaru Libero 1200 Allrad
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 51 razy
Re: Subaru Libero
Witam,
czy ktoś jeszcze ma Libero?
czy ktoś jeszcze ma Libero?
... jeszcze tak nie było, żeby jakoś nie było...