Witam,
Pomyślałem, że warto zebrać info na temat różnic wersji (US i EU) subaraków (jak dla mnie wystarczy impreza:)).
Wiem, że różnice są opisane w wielu miejscach, np tu:
http://www.4impreza.pl/roznice-us-ue.php
Lecz chodzi tu o coś innego :)
Mianowicie, jedyną różnicą jaką znam, a która wpływa bezpośrednio na bezbieczeństwo i pewnie też radość z jazdy są hamulce (tylko przednie, tak?).
Czy rzeczywiście US Spec hamuje za słabo?
Słyszałem opinie, że do "normalnej jazdy" da radę. Jakie jest Wasze zdanie?
Od razu pójdę krok dalej: z jakim kosztem trzeba się liczyć chcąc zmienić w US Spec WRX zaciski/tarcze/klocki choćby na serię z EU?
A może lepiej (czytak: niedużo drożej) od razu wrzucić coś lepszego?
A jeszcze jedno: jak to jest z fotelami? Mam wrażenie, że widziałem US WRX bez pełnych kubełków (były fotele z zagłówkami).
Czy jest na to jakaś reguła? Wersja wyposażenia? Rok produkcji? A może w US po prostu takie są zawsze?
Wszelkie sugestie/ciekawostki mile widziane.
Pozdrawiam,
Tomek
EU vs US Spec
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 75 razy
- Polubione posty: 438 razy
Re: EU vs US Spec
Tylne też są inne.
EU WRX hamuje dość słabo. W przypadku US speca przed 2006 rokiem mówienie w ogóle o hamowaniu jest chyba sporym nadużyciem. Lepiej byłoby powiedzieć, że udaje mu się trochę zwalniać.
Używane hamulce z WRX EU można kupić dość tanio, sporo osób je też wymienia.
Nie wiem jak w US, ale sprzedawane w Polsce Bug eye miały takie fotele:
Potem były takie już z połączonym zagłówkiem z fotelem, ale poza tym były takie same (trzymanie siedziska, oparcia)
EU WRX hamuje dość słabo. W przypadku US speca przed 2006 rokiem mówienie w ogóle o hamowaniu jest chyba sporym nadużyciem. Lepiej byłoby powiedzieć, że udaje mu się trochę zwalniać.
Używane hamulce z WRX EU można kupić dość tanio, sporo osób je też wymienia.
Nie wiem jak w US, ale sprzedawane w Polsce Bug eye miały takie fotele:
Potem były takie już z połączonym zagłówkiem z fotelem, ale poza tym były takie same (trzymanie siedziska, oparcia)
Re: EU vs US Spec
ZTCW w USA występuje wersja WRXa o oznaczeniu TR (tuner ready) bez kubełków i z minimalistycznym wyposażeniem.tomek_k pisze: Czy jest na to jakaś reguła? Wersja wyposażenia? Rok produkcji? A może w US po prostu takie są zawsze?
Re: EU vs US Spec
Chyba ważny jest tutaj rocznik (albo model rocznikowy). Masz jakiegoś konkretnego WRXa na oku?tomek_k pisze: Czy tarcze/zaciski z EU zmieszczą się w fabrycznych felgach US (16")???
Re: EU vs US Spec
W bug-u US sa dokladnie takie fotele.
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria
Re: EU vs US Spec
Na razie nic konkretnego, ponieważ do tej pory byłem w 100% zdecydowany na EU spec, ale...citan pisze:Chyba ważny jest tutaj rocznik (albo model rocznikowy). Masz jakiegoś konkretnego WRXa na oku?tomek_k pisze: Czy tarcze/zaciski z EU zmieszczą się w fabrycznych felgach US (16")???
jeżeli rozsądnym kosztem (najlepiej uwzględnionym przez sprzedającego) dałoby się zrobić "EU" z US, to może warto.
A jeszcze odnośnie wagi rocznika: fundusz pozwala mi na BUG'a. Czy dla różnych roczników tego nadwozia ('01-'03) hamulce/felgi się zmieniały?
Pozdrawiam,
Tomek
Re: EU vs US Spec
tomek_k, spokojnie z tymi hamulcami w wersji US - to trochę taki "urban legend"
sam wprawdzie wymieniłem w Foresterze na KSport na przód i WRX na tył, ale wcześniej miałem Forestera EU i nie odczułem specjalnie różnicy pomiędzy serią US a serią EU.
Hamulce w Subaru (poza wersjami STi) nie są (ogólnie rzecz biorąc) najmocniejszym aututem, wystarczy spojrzeć na ofertę SIP: Brembo do nowych Foresterów. Jeśli chcesz dobrze hamować, to i tak czeka Cię upgrade.
sam wprawdzie wymieniłem w Foresterze na KSport na przód i WRX na tył, ale wcześniej miałem Forestera EU i nie odczułem specjalnie różnicy pomiędzy serią US a serią EU.
Hamulce w Subaru (poza wersjami STi) nie są (ogólnie rzecz biorąc) najmocniejszym aututem, wystarczy spojrzeć na ofertę SIP: Brembo do nowych Foresterów. Jeśli chcesz dobrze hamować, to i tak czeka Cię upgrade.
Re: EU vs US Spec
Witam
w tym temacie co do hamulców
Tribeca US -wymiana klocków - 100 kkm - przód, 120 kkm - tył (lub na odwrót:))* - wszystkie przeglady miała w ASO ( co 20 kkm)
Wg naszego importera wersja na Europe do niej miała si jak świnia do jelenia (Tzn cytuje : świnia z jeleniem ma więcej cech wspólnych niż wersja us i eu). Ile da sie przejechać na klockach w wersji EU?
* nie to nie ja blokuje drogi poruszając sie 70km h poza zabudowanym
w tym temacie co do hamulców
Tribeca US -wymiana klocków - 100 kkm - przód, 120 kkm - tył (lub na odwrót:))* - wszystkie przeglady miała w ASO ( co 20 kkm)
Wg naszego importera wersja na Europe do niej miała si jak świnia do jelenia (Tzn cytuje : świnia z jeleniem ma więcej cech wspólnych niż wersja us i eu). Ile da sie przejechać na klockach w wersji EU?
* nie to nie ja blokuje drogi poruszając sie 70km h poza zabudowanym
Re: EU vs US Spec
A takie mam pytanie czy oprócz hamulców czy są jakieś istotne różnice w US a EU? Gdzieś wygrzebałem informacje, że us są bardziej miękkie, a jak przeglądałem katalog części na http://opposedforces.com/parts/impreza/ to znalazłem różnice.
Czy jest ktoś kto miał US i EU albo przy nich grzebał i może mi to łopatologicznie wyjaśnić?
Mierze się własnie z zamiarem kupna BUGa WRX i znalazłem kilka ładnych modeli własnie US i kilka EU i nie wiem czy się bać US czy nie? (wiem brać ten w lepszym stanie)
Wiem że z hondami np były takie jaja, że ciężko było niektóre części dostać do US-spec.
Drugie pytanie: Czy możliwe jest, żeby EU wersja miała konsole środkową z US-spec, bo na allegro jest takich modeli kilka błotniki EU, zegary w km, a konsola własnie z tym suwaczkiem na dole.
Czy jest ktoś kto miał US i EU albo przy nich grzebał i może mi to łopatologicznie wyjaśnić?
Mierze się własnie z zamiarem kupna BUGa WRX i znalazłem kilka ładnych modeli własnie US i kilka EU i nie wiem czy się bać US czy nie? (wiem brać ten w lepszym stanie)
Wiem że z hondami np były takie jaja, że ciężko było niektóre części dostać do US-spec.
Drugie pytanie: Czy możliwe jest, żeby EU wersja miała konsole środkową z US-spec, bo na allegro jest takich modeli kilka błotniki EU, zegary w km, a konsola własnie z tym suwaczkiem na dole.