Strona 1 z 1

EU vs US Spec

: 20 lip 2010, o 11:41
autor: tomek_k
Witam,

Pomyślałem, że warto zebrać info na temat różnic wersji (US i EU) subaraków (jak dla mnie wystarczy impreza:)).
Wiem, że różnice są opisane w wielu miejscach, np tu:
http://www.4impreza.pl/roznice-us-ue.php

Lecz chodzi tu o coś innego :)
Mianowicie, jedyną różnicą jaką znam, a która wpływa bezpośrednio na bezbieczeństwo i pewnie też radość z jazdy są hamulce (tylko przednie, tak?).
Czy rzeczywiście US Spec hamuje za słabo?
Słyszałem opinie, że do "normalnej jazdy" da radę. Jakie jest Wasze zdanie?

Od razu pójdę krok dalej: z jakim kosztem trzeba się liczyć chcąc zmienić w US Spec WRX zaciski/tarcze/klocki choćby na serię z EU?
A może lepiej (czytak: niedużo drożej) od razu wrzucić coś lepszego?

A jeszcze jedno: jak to jest z fotelami? Mam wrażenie, że widziałem US WRX bez pełnych kubełków (były fotele z zagłówkami).
Czy jest na to jakaś reguła? Wersja wyposażenia? Rok produkcji? A może w US po prostu takie są zawsze?

Wszelkie sugestie/ciekawostki mile widziane.

Pozdrawiam,
Tomek

Re: EU vs US Spec

: 20 lip 2010, o 11:58
autor: jarmaj
Tylne też są inne.

EU WRX hamuje dość słabo. W przypadku US speca przed 2006 rokiem mówienie w ogóle o hamowaniu jest chyba sporym nadużyciem. Lepiej byłoby powiedzieć, że udaje mu się trochę zwalniać.
Używane hamulce z WRX EU można kupić dość tanio, sporo osób je też wymienia.

Nie wiem jak w US, ale sprzedawane w Polsce Bug eye miały takie fotele:
Obrazek

Potem były takie już z połączonym zagłówkiem z fotelem, ale poza tym były takie same (trzymanie siedziska, oparcia)

Re: EU vs US Spec

: 20 lip 2010, o 12:28
autor: citan
tomek_k pisze: Czy jest na to jakaś reguła? Wersja wyposażenia? Rok produkcji? A może w US po prostu takie są zawsze?
ZTCW w USA występuje wersja WRXa o oznaczeniu TR (tuner ready) bez kubełków i z minimalistycznym wyposażeniem.

Re: EU vs US Spec

: 20 lip 2010, o 21:14
autor: tomek_k
Czy tarcze/zaciski z EU zmieszczą się w fabrycznych felgach US (16")???

Re: EU vs US Spec

: 20 lip 2010, o 22:00
autor: citan
tomek_k pisze: Czy tarcze/zaciski z EU zmieszczą się w fabrycznych felgach US (16")???
Chyba ważny jest tutaj rocznik (albo model rocznikowy). Masz jakiegoś konkretnego WRXa na oku?

Re: EU vs US Spec

: 20 lip 2010, o 22:01
autor: mizoo
W bug-u US sa dokladnie takie fotele.

Re: EU vs US Spec

: 22 lip 2010, o 08:55
autor: tomek_k
citan pisze:
tomek_k pisze: Czy tarcze/zaciski z EU zmieszczą się w fabrycznych felgach US (16")???
Chyba ważny jest tutaj rocznik (albo model rocznikowy). Masz jakiegoś konkretnego WRXa na oku?
Na razie nic konkretnego, ponieważ do tej pory byłem w 100% zdecydowany na EU spec, ale...
jeżeli rozsądnym kosztem (najlepiej uwzględnionym przez sprzedającego) dałoby się zrobić "EU" z US, to może warto.

A jeszcze odnośnie wagi rocznika: fundusz pozwala mi na BUG'a. Czy dla różnych roczników tego nadwozia ('01-'03) hamulce/felgi się zmieniały?

Pozdrawiam,
Tomek

Re: EU vs US Spec

: 23 lip 2010, o 09:55
autor: anakinsky
tomek_k, spokojnie z tymi hamulcami w wersji US - to trochę taki "urban legend" :roll:
sam wprawdzie wymieniłem w Foresterze na KSport na przód i WRX na tył, ale wcześniej miałem Forestera EU i nie odczułem specjalnie różnicy pomiędzy serią US a serią EU.
Hamulce w Subaru (poza wersjami STi) nie są (ogólnie rzecz biorąc) najmocniejszym aututem, wystarczy spojrzeć na ofertę SIP: Brembo do nowych Foresterów. Jeśli chcesz dobrze hamować, to i tak czeka Cię upgrade.

Re: EU vs US Spec

: 14 lis 2010, o 21:42
autor: Agroman
Witam
w tym temacie co do hamulców
Tribeca US -wymiana klocków - 100 kkm - przód, 120 kkm - tył (lub na odwrót:))* - wszystkie przeglady miała w ASO ( co 20 kkm)
Wg naszego importera wersja na Europe do niej miała si jak świnia do jelenia (Tzn cytuje : świnia z jeleniem ma więcej cech wspólnych niż wersja us i eu). Ile da sie przejechać na klockach w wersji EU?


* nie to nie ja blokuje drogi poruszając sie 70km h poza zabudowanym :giggle:

Re: EU vs US Spec

: 6 kwie 2014, o 12:56
autor: miru
A takie mam pytanie czy oprócz hamulców czy są jakieś istotne różnice w US a EU? Gdzieś wygrzebałem informacje, że us są bardziej miękkie, a jak przeglądałem katalog części na http://opposedforces.com/parts/impreza/ to znalazłem różnice.
Czy jest ktoś kto miał US i EU albo przy nich grzebał i może mi to łopatologicznie wyjaśnić? :->

Mierze się własnie z zamiarem kupna BUGa WRX :-d i znalazłem kilka ładnych modeli własnie US i kilka EU i nie wiem czy się bać US czy nie? (wiem brać ten w lepszym stanie)
Wiem że z hondami np były takie jaja, że ciężko było niektóre części dostać do US-spec. :-/

Drugie pytanie: Czy możliwe jest, żeby EU wersja miała konsole środkową z US-spec, bo na allegro jest takich modeli kilka błotniki EU, zegary w km, a konsola własnie z tym suwaczkiem na dole. :?: