Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Subaru Forester

Encyklopedia Subarowa - baza wiedzy o wszystkim co związane z Subaru, a czasem więcej

Post 25 maja 2008, o 18:12

esilon napisał(a):o o o liczba ojców sukcesu rośnie :mrgreen:

gratulacje 8-)

ja sie do tego nie przylozylem :razz: wiem jednak coniecko ;-)
A poza tym przepraszam. Nie wiem czy mogę z racji pełnionej funkcji.
Alan, Alan, Alan!
Administrator
 
Auto: WiśniaNieWiśnia
  

Post 9 cze 2008, o 19:40

Jestem pod wrażeniem . Pięknie opracowana , jasna i czytelna .
Pokłony dla autora :thumb:
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa


Spotkało Cię gradobicie lub parkingowa szkoda , zadzwoń - 608-42-49-26( rejon dolnego śląska )
Piter 35
Rada forum
 
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 17 cze 2008, o 23:28

Bardzo wartościowa strona. Proponuję tylko usprawnić troszkę przeglądanie galerii. Zamykanie każdego zdjęcia jest nieco irytujące. Przydałby się jakiś przycisk "następne".
Filip Cz
2 gwiazdki
 
Auto: WRX 2001 kombi
Skąd: Warszawa / Garwolin
  

Post 18 cze 2008, o 19:02

fajna stronka :)
czy można tylko wrzucić w stronkę o danych MY09 (http://www.4forester.pl/dane-techniczne-09.php) tenże model?
rozpanoszył się tam MY01 ...

ciekawostki mnie rozbawiły, szczególnie ten Woody :thumb:
marcyś
2 gwiazdki
 
Auto: czarna legaśka, kaszląca
Skąd: Gdańsk
  

Post 18 cze 2008, o 21:46

marcyś, dzięki za info o błędzie - przekażę komu trzeba ;-)
WRC fan
Moderator
 
Skąd: inąd
  

Post 25 cze 2008, o 13:33

w/g info ze strony http://www.4forester.pl/historia-modelu.php


"...MY98. Również ilość przestrzeni we wnętrzu uwidacznia kompaktowe pochodzenie Forestera. W przypadku układu przeniesienia napędu również zastosowano znane już z innych modeli rozwiązania.W przypadku układu przeniesienia napędu również zastosowano znane już z innych modeli rozwiązania. Wersje z manualną skrzynią biegów posiadają otwarty przedni dyferencjał, a centralny i tylny wyposażono w blokadę wiskotyczną..."

czy to oznacza ze forester manual EU w wersji N/A MY'99 ma LSD w tylnym dyfrze?
Obrazek
były niemcy, teraz dam szansę japońcowi
ppmarian
1 gwiazdka
 
Auto: leśniki szuwareki 2.0MT MY'99+ 2.5AT MY'08
  

Post 25 cze 2008, o 15:46

ppmarian napisał(a):czy to oznacza ze forester manual EU w wersji N/A MY'99 ma LSD w tylnym dyfrze?


Wg informacji które pozyskałem tak właśnie jest. Tak przynajmniej było na rynku niemieckim.
WRC fan
Moderator
 
Skąd: inąd
  

Post 25 cze 2008, o 16:17

ppmarian, tutaj masz dodatkowo dane techniczne poszczególnych modeli Forestera na rynku niemieckim: http://www.subaru.de/kundenservice/pros ... ester.html
So What!
6 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Kraków
  

Post 26 cze 2008, o 07:14

WRC fan, So What!, do tej pory panuje opinia ze pierwsza generacja forestera w wersji TURBO ma LSD w centralnym i tylnym dyfrze a N/A tylko w centralnym :wall:

poza tym jak interpretowac ten schemat? dot. forka N/A MY'99 2.0 UE

http://www.detali.ru/cat/su/pics/0_S10_195_02.gif
Obrazek
były niemcy, teraz dam szansę japońcowi
ppmarian
1 gwiazdka
 
Auto: leśniki szuwareki 2.0MT MY'99+ 2.5AT MY'08
  


Post 15 lis 2010, o 22:01

Poniżej wrzucam ciekawy artykuł o historii Forestera. Jest naprawdę rzetelnie napisany i szczerze mówiąc czegoś takiego szukałem gdy sam kupowałem Forka, mam nadzieję, że komuś się przyda.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

LINK do PDF- http://hotfile.com/dl/82790882/a353d6d/ArtykuFOrester.pdf.html
kitewinger
2 gwiazdki
 
Auto: Forester 2.0 XT
  

Post 22 lis 2010, o 01:47

i jeszcze źródło powyższego, ze wszystkimi (no dobra: z większością) szykanami:
Wojciech Buczek, "Klasyk KOMBI", "magazyn off-road 4x4" nr. 10(122) 2010 str. 42-47.
damaz
Rada forum
 
Skąd: z Damaziowa
  

Post 2 wrz 2011, o 15:42

na niekórych rynka, między innymi u naszych wschodnich sąsiadów, dostępny jest obok zwykłego Forestera 2.5 XT (230KM), Forester S-Edition:

silnik H4 2.5 (263 KM)
skrzynia E-5AT z Sti (ze zmiennym rozdziałem momentu)
twardsze zawieszenie,
felgi Sti,
fotele obszyte niebieską alcantarą,
i tym podobne smaczki stylistyczne ala Sti


Link: http://www.youtube.com/watch?v=n31g5Pa9jHk

fajnie to się prezentuje i zapewne fajnie jeździ :)
Лукашэнка
6 gwiazdek
 
  

Post 7 wrz 2011, o 20:28

Лукашэнка napisał(a):skrzynia E-5AT z Sti (ze zmiennym rozdziałem momentu)



Nie żebym się czepiał...ale była/jest w ogóle taka skrzynia ??? To, że w przyrodzie występuje automat ze sterownikiem 5EAT to fakt ale żeby opatrzony logiem STI i stosowany w jakiemkolwiek Subaru z logiem STI to nie wiedziałem :o


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
6 gwiazdek
 
Skąd: Adamów
  

Post 12 wrz 2011, o 17:07

Grzesiek_67, był (pewnie nadal jest) Lanos STI z taką skrzynią, choć pewnie to to samo co w H6.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:
rrosiak
Rada forum
 
Auto: Dacia :)
Skąd: W-wa, Kutno
  

Post 12 wrz 2011, o 17:42

Grzesiek_67, jest ;-) W Legacy H6.
So What!
6 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Kraków
  

Post 12 wrz 2011, o 21:34

Grzesiek_67 napisał(a):
Лукашэнка napisał(a):skrzynia E-5AT z Sti (ze zmiennym rozdziałem momentu)



Nie żebym się czepiał...ale była/jest w ogóle taka skrzynia ??? To, że w przyrodzie występuje automat ze sterownikiem 5EAT to fakt ale żeby opatrzony logiem STI i stosowany w jakiemkolwiek Subaru z logiem STI to nie wiedziałem :o


a proszę bardzo:

Obrazek

a to co nazwałem "zmiennym rozdziałem momentu" nazywa się w języku FHI - Variable Torque Distribution (VTD).
Лукашэнка
6 gwiazdek
 
  

Post 13 wrz 2011, o 20:09

No skoro tak, to nie pozostaje mi nic innego, niż powiedzieć :

MAŁO JESZCZE WIDZIAŁEM :oops:

Dzięki za informację :mrgreen:

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
6 gwiazdek
 
Skąd: Adamów
  

Post 14 wrz 2011, o 21:12

Grzesiek_67,
nie widziałeś, bo to na razie egzotyka...
Imprezę Sti z tą automatyczną skrzynią wprowadzili najpierw w Japonii w MY 2010, a w MY 2011 w Australii. Może gdzieś jeszcze - ale nie wiem.

Entuzjazmu to wielkiego jednak nie wzbudza.
Bo raz, że w zasadzie to rozwiązanie techniczne identyczne z tym stosowanym już od ośmiu lat w mocniejszych wersjach Legacy, OBK i w Tribece, czyli 5-biegowy automat tradycyjnej konstrukcji, a nie np. dwusprzęgłowy jak w Mitsu Evo.
Dwa, że w tych Sti z A/T obniżono maksymalny moment obrotowy dla ochrony tej skrzyni
A trzy, manualna zmiana biegów działa tutaj + do przodu, - do tyłu, czyli odwrotnie niż w prawidłowych rozwiązaniach, jak np. tutaj:

Obrazek
:mrgreen:
Лукашэнка
6 gwiazdek
 
  

Post 28 paź 2011, o 22:21

Kitewinger, nie masz przypadkiem jeszcze tego PDFa? Link się zrobił nieaktualny, a te skany to jakoś mi ciężko odczytać ;-)
W oczekiwaniu na Forestera.
Supiotr
0 gwiazdek
 
Auto: rodzinny hiszpański temperament, mały japoński żonowóz, a na lato nastoletnia włoszka bez dachu
Skąd: podwarszawie - WPI
  

Post 10 gru 2012, o 00:54

Zauważyłem że podawane są dwie wersje silnika 2.0 N/A 122KM i 125KM. Czy te różnice w mocy są spowodowane jakimiś szczególnymi zmianami technicznymi silnika?
KonradMB
0 gwiazdek
 
Auto: Hyundai Terracan
Skąd: okolice Torunia
  

Poprzednia strona

Powrót do Subarupedia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość