ja sie do tego nie przylozylem wiem jednak coniecko
Re: Subaru Forester
: 9 cze 2008, o 20:40
autor: Piter 35
Jestem pod wrażeniem . Pięknie opracowana , jasna i czytelna .
Pokłony dla autora
Re: Subaru Forester
: 18 cze 2008, o 00:28
autor: Filip Cz
Bardzo wartościowa strona. Proponuję tylko usprawnić troszkę przeglądanie galerii. Zamykanie każdego zdjęcia jest nieco irytujące. Przydałby się jakiś przycisk "następne".
"...MY98. Również ilość przestrzeni we wnętrzu uwidacznia kompaktowe pochodzenie Forestera. W przypadku układu przeniesienia napędu również zastosowano znane już z innych modeli rozwiązania.W przypadku układu przeniesienia napędu również zastosowano znane już z innych modeli rozwiązania. Wersje z manualną skrzynią biegów posiadają otwarty przedni dyferencjał, a centralny i tylny wyposażono w blokadę wiskotyczną..."
czy to oznacza ze forester manual EU w wersji N/A MY'99 ma LSD w tylnym dyfrze?
Re: Subaru Forester
: 25 cze 2008, o 16:46
autor: WRC fan
ppmarian pisze:
czy to oznacza ze forester manual EU w wersji N/A MY'99 ma LSD w tylnym dyfrze?
Wg informacji które pozyskałem tak właśnie jest. Tak przynajmniej było na rynku niemieckim.
WRC fan, So What!, do tej pory panuje opinia ze pierwsza generacja forestera w wersji TURBO ma LSD w centralnym i tylnym dyfrze a N/A tylko w centralnym
poza tym jak interpretowac ten schemat? dot. forka N/A MY'99 2.0 UE
Poniżej wrzucam ciekawy artykuł o historii Forestera. Jest naprawdę rzetelnie napisany i szczerze mówiąc czegoś takiego szukałem gdy sam kupowałem Forka, mam nadzieję, że komuś się przyda.
i jeszcze źródło powyższego, ze wszystkimi (no dobra: z większością) szykanami:
Wojciech Buczek, "Klasyk KOMBI", "magazyn off-road 4x4" nr. 10(122) 2010 str. 42-47.
Re: Subaru Forester
: 2 wrz 2011, o 16:42
autor: Gootek
na niekórych rynka, między innymi u naszych wschodnich sąsiadów, dostępny jest obok zwykłego Forestera 2.5 XT (230KM), Forester S-Edition:
silnik H4 2.5 (263 KM)
skrzynia E-5AT z Sti (ze zmiennym rozdziałem momentu)
twardsze zawieszenie,
felgi Sti,
fotele obszyte niebieską alcantarą,
i tym podobne smaczki stylistyczne ala Sti
fajnie to się prezentuje i zapewne fajnie jeździ :)
Re: Subaru Forester
: 7 wrz 2011, o 21:28
autor: Grzesiek_67
Лукашэнка pisze:
skrzynia E-5AT z Sti (ze zmiennym rozdziałem momentu)
Nie żebym się czepiał...ale była/jest w ogóle taka skrzynia ??? To, że w przyrodzie występuje automat ze sterownikiem 5EAT to fakt ale żeby opatrzony logiem STI i stosowany w jakiemkolwiek Subaru z logiem STI to nie wiedziałem
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Subaru Forester
: 12 wrz 2011, o 18:07
autor: rrosiak
Grzesiek_67, był (pewnie nadal jest) Lanos STI z taką skrzynią, choć pewnie to to samo co w H6.
Re: Subaru Forester
: 12 wrz 2011, o 18:42
autor: So What!
Grzesiek_67, jest W Legacy H6.
Re: Subaru Forester
: 12 wrz 2011, o 22:34
autor: Gootek
Grzesiek_67 pisze:
Лукашэнка pisze:
skrzynia E-5AT z Sti (ze zmiennym rozdziałem momentu)
Nie żebym się czepiał...ale była/jest w ogóle taka skrzynia ??? To, że w przyrodzie występuje automat ze sterownikiem 5EAT to fakt ale żeby opatrzony logiem STI i stosowany w jakiemkolwiek Subaru z logiem STI to nie wiedziałem
a proszę bardzo:
a to co nazwałem "zmiennym rozdziałem momentu" nazywa się w języku FHI - Variable Torque Distribution (VTD).
Re: Subaru Forester
: 13 wrz 2011, o 21:09
autor: Grzesiek_67
No skoro tak, to nie pozostaje mi nic innego, niż powiedzieć :
MAŁO JESZCZE WIDZIAŁEM
Dzięki za informację
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Subaru Forester
: 14 wrz 2011, o 22:12
autor: Gootek
Grzesiek_67,
nie widziałeś, bo to na razie egzotyka...
Imprezę Sti z tą automatyczną skrzynią wprowadzili najpierw w Japonii w MY 2010, a w MY 2011 w Australii. Może gdzieś jeszcze - ale nie wiem.
Entuzjazmu to wielkiego jednak nie wzbudza.
Bo raz, że w zasadzie to rozwiązanie techniczne identyczne z tym stosowanym już od ośmiu lat w mocniejszych wersjach Legacy, OBK i w Tribece, czyli 5-biegowy automat tradycyjnej konstrukcji, a nie np. dwusprzęgłowy jak w Mitsu Evo.
Dwa, że w tych Sti z A/T obniżono maksymalny moment obrotowy dla ochrony tej skrzyni
A trzy, manualna zmiana biegów działa tutaj + do przodu, - do tyłu, czyli odwrotnie niż w prawidłowych rozwiązaniach, jak np. tutaj:
Re: Subaru Forester
: 28 paź 2011, o 23:21
autor: Supiotr
Kitewinger, nie masz przypadkiem jeszcze tego PDFa? Link się zrobił nieaktualny, a te skany to jakoś mi ciężko odczytać
Re: Subaru Forester
: 10 gru 2012, o 01:54
autor: KonradMB
Zauważyłem że podawane są dwie wersje silnika 2.0 N/A 122KM i 125KM. Czy te różnice w mocy są spowodowane jakimiś szczególnymi zmianami technicznymi silnika?
Subaru Forester
: 30 lis 2019, o 16:20
autor: Siemax
Mam pytanie do użytkowników obecnych lub byłych Forester II. Jak wygląda sytuacja z poziomem hałasu w trasie? Sytuacja taka, że jedziemy 120-130 km/h ekspresówką. Czy w kabinie jest w miarę znośnie i da się rozmawiać czy trzeba używać megafonów? :) Rozumiem, że ten model to nie jest limuzyna, ale chciałbym poznać opinię bo jestem zainteresowany zakupem Forester II 2,0 156 KM manual a w miarę komfortowa jazda w rozsądnych prędkościach podróżnych jest dla mnie ważnym czynnikiem.
Subaru Forester
: 1 gru 2019, o 00:59
autor: Adam_lbn
Mówisz i masz. Podobne pytanie zadawałem sobie prawie pół roku temu przed zakupem swojego auta (kupiłem dokładnie ten model który Ty chcesz kupić) i mam nadzieję że trochę rozwieję wątpliwości . Przed zakupem naczytałem się na temat głośności przy prędkościach przelotowych (dla jednych to 120 km/h, dla innych 180 km/h), świszczących uszczelkach itd. Kupiłem auto które swoje przeżyło, na pewno nie było używane tylko do niedzielnych wyjazdów do kościoła. W zakresie prędkości o których piszesz jazda ekspresówką jest przyjemnością, ale inne odczucie jest przy bezwietrznej pogodzie, inne kiedy jedziesz pod wiatr, inne kiedy masz wiatr z ukosa (w różnych warunkach pojawiają się mniejsze lub większe świsty na uszczelkach, ale ja spodziewałem się czegoś gorszego). Na Twoim miejscu bardziej obawiałbym się wszechogarniających stuków z każdych możliwych plastików (deska, oparcie kanapy, roleta bagażnika, klapa bagażnika), tu naprawdę poczułem się jakbym cofnął się do auta z połowy lat 80 (mówię o jeździe po mieście, na przelotach po lepszych nawierzchniach o tym zapominam). Ale piszę o tym dlatego że to bardzo istotna sprawa, plastiki w moim aucie na wiosnę będę wygłuszał bo to co jest teraz kaleczy ucho. A teraz wg mnie najważniejsze - jeśli kupisz bardzo pogięte powypadkowe auto to być może i szyb nie da się wyregulować do uszczelek i odczucia będą zupełnie inne.
Subaru Forester
: 2 gru 2019, o 07:41
autor: tomzyl
U mnie pryz 160 świszczą uszczelki dachowe - znaczy relingi od frontu.
Stuków nadmiernie nie ma, ale jak się zmienia nawierzchnia to może być odczucie potworne, cisza a później jakby telewizor śnieżył u mnie drzwi wyciszone, nadkola tylne od wewnątrz, klapa bagażnika tyle o ile oraz sam bagażnik aż za zejście siedziska kanapy tylnej.
Subaru Forester
: 29 sty 2021, o 10:44
autor: bellyman
Dla mnie jeden z najładniejszych modeli Subaru, szczególnie trójeczka z nawiewem na masce. Piękne.