Strona 2 z 2

Re: Subaru Forester

: 25 maja 2008, o 19:12
autor: Alan, Alan, Alan!
esilon pisze: o o o liczba ojców sukcesu rośnie :mrgreen:

gratulacje 8-)
ja sie do tego nie przylozylem :razz: wiem jednak coniecko ;-)

Re: Subaru Forester

: 9 cze 2008, o 20:40
autor: Piter 35
Jestem pod wrażeniem . Pięknie opracowana , jasna i czytelna .
Pokłony dla autora :thumb:

Re: Subaru Forester

: 18 cze 2008, o 00:28
autor: Filip Cz
Bardzo wartościowa strona. Proponuję tylko usprawnić troszkę przeglądanie galerii. Zamykanie każdego zdjęcia jest nieco irytujące. Przydałby się jakiś przycisk "następne".

Re: Subaru Forester

: 18 cze 2008, o 20:02
autor: marcyś
fajna stronka :)
czy można tylko wrzucić w stronkę o danych MY09 (http://www.4forester.pl/dane-techniczne-09.php) tenże model?
rozpanoszył się tam MY01 ...

ciekawostki mnie rozbawiły, szczególnie ten Woody :thumb:

Re: Subaru Forester

: 18 cze 2008, o 22:46
autor: WRC fan
marcyś, dzięki za info o błędzie - przekażę komu trzeba ;-)

Re: Subaru Forester

: 25 cze 2008, o 14:33
autor: ppmarian
w/g info ze strony http://www.4forester.pl/historia-modelu.php


"...MY98. Również ilość przestrzeni we wnętrzu uwidacznia kompaktowe pochodzenie Forestera. W przypadku układu przeniesienia napędu również zastosowano znane już z innych modeli rozwiązania.W przypadku układu przeniesienia napędu również zastosowano znane już z innych modeli rozwiązania. Wersje z manualną skrzynią biegów posiadają otwarty przedni dyferencjał, a centralny i tylny wyposażono w blokadę wiskotyczną..."

czy to oznacza ze forester manual EU w wersji N/A MY'99 ma LSD w tylnym dyfrze?

Re: Subaru Forester

: 25 cze 2008, o 16:46
autor: WRC fan
ppmarian pisze: czy to oznacza ze forester manual EU w wersji N/A MY'99 ma LSD w tylnym dyfrze?

Wg informacji które pozyskałem tak właśnie jest. Tak przynajmniej było na rynku niemieckim.

Re: Subaru Forester

: 25 cze 2008, o 17:17
autor: So What!
ppmarian, tutaj masz dodatkowo dane techniczne poszczególnych modeli Forestera na rynku niemieckim: http://www.subaru.de/kundenservice/pros ... ester.html

Re: Subaru Forester

: 26 cze 2008, o 08:14
autor: ppmarian
WRC fan, So What!, do tej pory panuje opinia ze pierwsza generacja forestera w wersji TURBO ma LSD w centralnym i tylnym dyfrze a N/A tylko w centralnym :wall:

poza tym jak interpretowac ten schemat? dot. forka N/A MY'99 2.0 UE

http://www.detali.ru/cat/su/pics/0_S10_195_02.gif

Re: Subaru Forester

: 17 wrz 2010, o 00:06
autor: barbie

Historia Forester'a -artykuł

: 15 lis 2010, o 23:01
autor: kitewinger
Poniżej wrzucam ciekawy artykuł o historii Forestera. Jest naprawdę rzetelnie napisany i szczerze mówiąc czegoś takiego szukałem gdy sam kupowałem Forka, mam nadzieję, że komuś się przyda.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

LINK do PDF- http://hotfile.com/dl/82790882/a353d6d/ ... r.pdf.html

Re: Subaru Forester

: 22 lis 2010, o 02:47
autor: damaz
i jeszcze źródło powyższego, ze wszystkimi (no dobra: z większością) szykanami:
Wojciech Buczek, "Klasyk KOMBI", "magazyn off-road 4x4" nr. 10(122) 2010 str. 42-47.

Re: Subaru Forester

: 2 wrz 2011, o 16:42
autor: Gootek
na niekórych rynka, między innymi u naszych wschodnich sąsiadów, dostępny jest obok zwykłego Forestera 2.5 XT (230KM), Forester S-Edition:

silnik H4 2.5 (263 KM)
skrzynia E-5AT z Sti (ze zmiennym rozdziałem momentu)
twardsze zawieszenie,
felgi Sti,
fotele obszyte niebieską alcantarą,
i tym podobne smaczki stylistyczne ala Sti


Link: http://www.youtube.com/watch?v=n31g5Pa9jHk

fajnie to się prezentuje i zapewne fajnie jeździ :)

Re: Subaru Forester

: 7 wrz 2011, o 21:28
autor: Grzesiek_67
Лукашэнка pisze: skrzynia E-5AT z Sti (ze zmiennym rozdziałem momentu)


Nie żebym się czepiał...ale była/jest w ogóle taka skrzynia ??? To, że w przyrodzie występuje automat ze sterownikiem 5EAT to fakt ale żeby opatrzony logiem STI i stosowany w jakiemkolwiek Subaru z logiem STI to nie wiedziałem :o


Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Subaru Forester

: 12 wrz 2011, o 18:07
autor: rrosiak
Grzesiek_67, był (pewnie nadal jest) Lanos STI z taką skrzynią, choć pewnie to to samo co w H6.

Re: Subaru Forester

: 12 wrz 2011, o 18:42
autor: So What!
Grzesiek_67, jest ;-) W Legacy H6.

Re: Subaru Forester

: 12 wrz 2011, o 22:34
autor: Gootek
Grzesiek_67 pisze:
Лукашэнка pisze: skrzynia E-5AT z Sti (ze zmiennym rozdziałem momentu)


Nie żebym się czepiał...ale była/jest w ogóle taka skrzynia ??? To, że w przyrodzie występuje automat ze sterownikiem 5EAT to fakt ale żeby opatrzony logiem STI i stosowany w jakiemkolwiek Subaru z logiem STI to nie wiedziałem :o
a proszę bardzo:

Obrazek

a to co nazwałem "zmiennym rozdziałem momentu" nazywa się w języku FHI - Variable Torque Distribution (VTD).

Re: Subaru Forester

: 13 wrz 2011, o 21:09
autor: Grzesiek_67
No skoro tak, to nie pozostaje mi nic innego, niż powiedzieć :

MAŁO JESZCZE WIDZIAŁEM :oops:

Dzięki za informację :mrgreen:

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Subaru Forester

: 14 wrz 2011, o 22:12
autor: Gootek
Grzesiek_67,
nie widziałeś, bo to na razie egzotyka...
Imprezę Sti z tą automatyczną skrzynią wprowadzili najpierw w Japonii w MY 2010, a w MY 2011 w Australii. Może gdzieś jeszcze - ale nie wiem.

Entuzjazmu to wielkiego jednak nie wzbudza.
Bo raz, że w zasadzie to rozwiązanie techniczne identyczne z tym stosowanym już od ośmiu lat w mocniejszych wersjach Legacy, OBK i w Tribece, czyli 5-biegowy automat tradycyjnej konstrukcji, a nie np. dwusprzęgłowy jak w Mitsu Evo.
Dwa, że w tych Sti z A/T obniżono maksymalny moment obrotowy dla ochrony tej skrzyni
A trzy, manualna zmiana biegów działa tutaj + do przodu, - do tyłu, czyli odwrotnie niż w prawidłowych rozwiązaniach, jak np. tutaj:

Obrazek
:mrgreen:

Re: Subaru Forester

: 28 paź 2011, o 23:21
autor: Supiotr
Kitewinger, nie masz przypadkiem jeszcze tego PDFa? Link się zrobił nieaktualny, a te skany to jakoś mi ciężko odczytać ;-)

Re: Subaru Forester

: 10 gru 2012, o 01:54
autor: KonradMB
Zauważyłem że podawane są dwie wersje silnika 2.0 N/A 122KM i 125KM. Czy te różnice w mocy są spowodowane jakimiś szczególnymi zmianami technicznymi silnika?

Subaru Forester

: 30 lis 2019, o 16:20
autor: Siemax
Mam pytanie do użytkowników obecnych lub byłych Forester II. Jak wygląda sytuacja z poziomem hałasu w trasie? Sytuacja taka, że jedziemy 120-130 km/h ekspresówką. Czy w kabinie jest w miarę znośnie i da się rozmawiać czy trzeba używać megafonów? :) Rozumiem, że ten model to nie jest limuzyna, ale chciałbym poznać opinię bo jestem zainteresowany zakupem Forester II 2,0 156 KM manual a w miarę komfortowa jazda w rozsądnych prędkościach podróżnych jest dla mnie ważnym czynnikiem.

Subaru Forester

: 1 gru 2019, o 00:59
autor: Adam_lbn
Mówisz i masz. Podobne pytanie zadawałem sobie prawie pół roku temu przed zakupem swojego auta (kupiłem dokładnie ten model który Ty chcesz kupić) i mam nadzieję że trochę rozwieję wątpliwości . Przed zakupem naczytałem się na temat głośności przy prędkościach przelotowych (dla jednych to 120 km/h, dla innych 180 km/h), świszczących uszczelkach itd. Kupiłem auto które swoje przeżyło, na pewno nie było używane tylko do niedzielnych wyjazdów do kościoła. W zakresie prędkości o których piszesz jazda ekspresówką jest przyjemnością, ale inne odczucie jest przy bezwietrznej pogodzie, inne kiedy jedziesz pod wiatr, inne kiedy masz wiatr z ukosa (w różnych warunkach pojawiają się mniejsze lub większe świsty na uszczelkach, ale ja spodziewałem się czegoś gorszego). Na Twoim miejscu bardziej obawiałbym się wszechogarniających stuków z każdych możliwych plastików (deska, oparcie kanapy, roleta bagażnika, klapa bagażnika), tu naprawdę poczułem się jakbym cofnął się do auta z połowy lat 80 (mówię o jeździe po mieście, na przelotach po lepszych nawierzchniach o tym zapominam). Ale piszę o tym dlatego że to bardzo istotna sprawa, plastiki w moim aucie na wiosnę będę wygłuszał bo to co jest teraz kaleczy ucho. A teraz wg mnie najważniejsze - jeśli kupisz bardzo pogięte powypadkowe auto to być może i szyb nie da się wyregulować do uszczelek i odczucia będą zupełnie inne.

Subaru Forester

: 2 gru 2019, o 07:41
autor: tomzyl
U mnie pryz 160 świszczą uszczelki dachowe - znaczy relingi od frontu.
Stuków nadmiernie nie ma, ale jak się zmienia nawierzchnia to może być odczucie potworne, cisza a później jakby telewizor śnieżył :o u mnie drzwi wyciszone, nadkola tylne od wewnątrz, klapa bagażnika tyle o ile oraz sam bagażnik aż za zejście siedziska kanapy tylnej.