Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Technika jazdy - literatura.

Encyklopedia Subarowa - baza wiedzy o wszystkim co związane z Subaru, a czasem więcej

Post 9 maja 2008, o 09:23

Tak, tak, wiem, że tylko trening czyni mistrza. Jednak, nim zaczniemy ćwiczyć, dobrze przynajmniej poznać podstawy teoretyczne.
Ja znam dwie pozycje
1. Sportowa Jazda Samochodem - Bogdanow, Cygankow
2. Szybkość Bezpieczna - Zasada

Czy znacie inne tytuły godne polecenia?
czarne jest piękne...
vibowit
6 gwiazdek
 
Auto: passerati
Skąd: Kiełpin
  

Post 9 maja 2008, o 09:30

vibowit napisał(a):Tak, tak, wiem, że tylko trening czyni mistrza. Jednak, nim zaczniemy ćwiczyć, dobrze przynajmniej poznać podstawy teoretyczne.
Ja znam dwie pozycje


Chm... Jakby Ci tu pomóc? :roll:

Może tu zajrzyj?
http://www.tantra.ovh.org/kamasutra.html

Obrazek






:giggle:
hogi
5 gwiazdek
 
Auto: Outback 3.0 H6
Skąd: Warszawa
  

Post 9 maja 2008, o 09:41

Jako uzupełnienie vibowita,

Sportowa Jazda Samochodem - Bogdanow, Cygankow
http://technikajazdy.info/Jazda_Sportowa.pdf

Szybkość Bezpieczna - Zasada
http://technikajazdy.info/szybkosc_bezpieczna.PDF

Piotr Kapuścik - Poradnik KJS
http://technikajazdy.info/poradnik_kjs.pdf
Fido__
Specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam? Nie pisz na public, priv, pokombinuj, wyloguj się i spróbuj jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
6 gwiazdek
 
Auto: C200
Skąd: Ze wsi
  

Post 9 maja 2008, o 09:55

Fido__, linki na pełnym wypasie :!:
esilon
6 gwiazdek
 
Auto: mat
  

Post 9 maja 2008, o 13:24

WRC fan
Moderator
 
Skąd: inąd
  

Post 9 maja 2008, o 13:43

WRC fan napisał(a):Artykuły Wróbla


Nie jeździłem z Wróblem ale pisząc te artykuły zdarza mu się pogubić... Ot choćby "Bez wchodzenia w szczegóły - w przypadku poślizgu nadsterownego, także ujmujemy gazu i wykonujemy kierownicą kontrę w tę stronę, w którą ucieka nam tył samochodu."
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 9 maja 2008, o 16:33

Chloru napisał(a):Nie jeździłem z Wróblem ale pisząc te artykuły zdarza mu się pogubić... Ot choćby "Bez wchodzenia w szczegóły - w przypadku poślizgu nadsterownego, także ujmujemy gazu i wykonujemy kierownicą kontrę w tę stronę, w którą ucieka nam tył samochodu."

Ten cytat jest wyrwany z kontekstu dlatego zapytam: Może w tym przypadku chodziło o auto tylnonapędowe? Z resztą Subaru w pewnych sytuacjach również się zakręci jeśli uparcie będziemy trzymać gaz w podłodze.
pablonas
5 gwiazdek
 
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Skąd: Szczytno (warm-maz)
  

Post 9 maja 2008, o 21:15

pablonas napisał(a):Ten cytat jest wyrwany z kontekstu dlatego zapytam: Może w tym przypadku chodziło o auto tylnonapędowe? Z resztą Subaru w pewnych sytuacjach również się zakręci jeśli uparcie będziemy trzymać gaz w podłodze.


Prosz...
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 9 maja 2008, o 22:23

Faktycznie wystarczy przeczytać cały akapit żeby zauważyć zaprzeczanie samemu sobie. To jest niestety ból opisywania technik jazdy. Szczerze podziwiam osoby które usiłują przelać na papier (czy monitor) jakieś wskazówki dotyczące tego jak jeździć. Nawet gdybym miał coś ciekawego do powiedzenia na ten temat to nie podjąłbym się tłumaczenia "na sucho". Tego się nie da "opowiedzieć". To co się sprawdza w jednej sytuacji, w drugiej może spowodować dzwona. To trzeba poczuć i rozumieć, a książka nawet najlepiej napisana tego nie odda.
Czytałem dawno temu obie książki z pierwszego postu. Napisane są nieźle i dają jakieś podstawy. Ale i tak musiałem kilka rowów zaliczyć żeby mniej więcej zrozumieć jakie siły działają na samochód :razz:
pablonas
5 gwiazdek
 
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Skąd: Szczytno (warm-maz)
  

Post 10 maja 2008, o 11:04

Mnie takie podstawowe informacje były bardzo potrzebne jak zaczynałem jeździć samochodem, bo kompletnie nie wiedziałem, czy dawać gazu, czy cisnąć hamulec, zacieśnić czy wypuścić. Taka książka daje jakiś pogląd na ten problem - potem jedziemy poćwiczyć i do reszty dochodzi się już samemu. Poślizg poślizgowi nie równy i każda sytuacja jest inna. Praktyka i zdobyte doświadczenie zwiększa szansę, że sytuacja drogowa nas nie zaskoczy, a nawet jeśli to uda nam się z niej wyjść cało :)
Tomasz_555
2 gwiazdki
 
Auto: Impreza 2.0RC Type-N/A MY07
Skąd: Katowice / Tychy
  

Post 16 sie 2008, o 18:14

vibowit napisał(a):Czy znacie inne tytuły godne polecenia?


Bardziej taktyka niż technika, i mimo tego, że pewnie niejednokrotnie się nie zgodzimy z zawartością, warto na nią rzucić okiem:

Superkierowca -- Jak jeździć bezpiecznie w każdych warunkach. Paul Ripley.

Żeby nie było o tym, że to same umoralniające nudy: autor opisuje m.in. heel'n'toe czy trail braking.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
ky
6 gwiazdek
 
Auto: die Pflaume
Skąd: Boat City
  

Post 30 wrz 2010, o 21:42

czy międzygaz ma szkodliwy wpływ na sprzęgło ?
esilon
6 gwiazdek
 
Auto: mat
  

Post 15 kwi 2011, o 08:23

Dziękuje za tą wiedzę mi też się przyda
rmarduk
0 gwiazdek
 
  

Post 30 gru 2012, o 09:28

Bob Bondurant on Police & Pursuit Driving
Mi się bardzo, bardzo, bardzo ta książka podoba.
Jest jeszcze Bob Bondurant on High Performance Driving, ale tej książki nie znam, pewnie bez "jak obrócić przed tobą kierowcę nie zabijając go" więc mniej przydatna :)

Strona jego szkółki :o jazdy
http://www.bondurant.com
skokus_2006
2 gwiazdki
 
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Skąd: Niepołomice
  

Post 13 lut 2013, o 16:54

esilon napisał(a):czy międzygaz ma szkodliwy wpływ na sprzęgło ?


Poprawnie wykonany - tzn. obroty zwiększone na sprzęgle wciśniętym do końca - wręcz oszczędza sprzęgło w porównaniu do redukcji bez międzygazu.
xvc517
0 gwiazdek
 
  


Powrót do Subarupedia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron