Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ile palą Subaru i czemu amerykańskie mniej?

Encyklopedia Subarowa - baza wiedzy o wszystkim co związane z Subaru, a czasem więcej

Post 13 lip 2008, o 19:02

Zakładam wątek, który zapewne przyda się Nowym i Gościom.

A z tymi amerykańskimi to piękna rzecz. Nudziło mi się dziś chwilę i pierwszy raz w życiu zacząłem przeliczać te ichnie dane (mile/na galonie, jakby kto nie wiedział) na nasze. I proszę: Forester 2.5 XT (wg Subaru US: 22/29) pali 10.7 w mieście i 8.11 na trasie; OBK turbo (19/25) 12.5 i 9.4...

I to benzyny 91.

Ech, Ameryko... :roll:

Może jednak weźmy tę tarczę?

:cofee:
WiS
6 gwiazdek
 
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Skąd: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
  

Post 13 lip 2008, o 20:02

WiS napisał(a):I to benzyny 91.

benzin jest ta sama, tylko liczy sie inaczej (ron vs mon czy jakos)
A poza tym przepraszam. Nie wiem czy mogę z racji pełnionej funkcji.
Alan, Alan, Alan!
Administrator
 
Auto: WiśniaNieWiśnia
  

Post 13 lip 2008, o 20:19

Sensowna wypowiedź z http://www.capri.pl/forum/101267

W Stanach Zjednoczonych/Kanadzie obowiązuje norma wyznaczania liczby oktanowej MON (Motor Octane Number), natomiast w Europie jest to norma RON (Research Octane Number). Przy wyznaczaniu liczby oktanowej metodą MON stwarza się warunki podobne do tych, jakie istnieją w trakcyjnych silnikach, a więc cięższe, niż przy wyznaczaniu LO metodą RON. Tym samym benzyna LO 95 (RON) to ta sama benzyna, co LO 87 (MON).
citan
5 gwiazdek
 
Auto:
Skąd: Bełchatów
  

Post 13 lip 2008, o 22:07

To wcale nie jest takie proste (porównanie MON : RON).
Warto spojrzeć na to:
http://www.refiningonline.com/engelhard ... cr4_29.htm
Nie da się wprost powiedzieć, że MONxx = RONyy - zależy od konkretnego producenta.
Ale różnica jest zwykle oceniana na 3-4 oktany.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Gal
5 gwiazdek
 
Auto: XC 70
Skąd: wieś mazowiecka
  

Post 13 lip 2008, o 22:22

Fragmenty z instrukcji użytkownika:

2.5-liter non-turbo models
The 2.5-liter non-turbo engine is designed to operate using unleaded gasoline with an octane rating of 87 AKI or higher.

Fuel octane rating
This octane rating is the average of theResearch Octane and Motor Octane numbers and is commonly referred to as the Anti Knock Index (AKI). Using a gasoline with a lower octane rating can cause persistent and heavy knocking, which can damage the engine. Do not be concerned if your vehicle sometimes knocks lightly when you drive up a hill or when you accelerate. See your dealer or a qualified service technician if you use a fuel with the specified octane rating and your vehicle knocks heavily or persistently

Gasoline for cleaner air
Your use of gasoline with detergent additives will help prevent deposits from forming in your engine and fuel system. This helps keep your engine in tune and your emission control system working properly, and is a way of doing your part for cleaner air. If you continuously use a high quality fuel with the proper detergent and other additives, you should never
need to add any fuel system cleaning agents to your fuel tank. Many gasolines are now blended with materials called oxygenates. Use of these fuels can also help keep the air cleaner.
Oxygenated blend fuels, such as MTBE (Methyl Tertiary Butyl ether) or ethanol (ethyl or grain alcohol) may be used in your vehicle, but should contain no more than 15% MTBE or 10% ethanol for the proper operation of your SUBARU. ...


Jak rozumiem można tankować PB95 jak i PB98, zalecane jest nawet tankowanie VPower95/99+ i ich odpowiedników. Dobrze kombinuję?
citan
5 gwiazdek
 
Auto:
Skąd: Bełchatów
  

Post 13 lip 2008, o 22:45

citan napisał(a):Fragmenty z instrukcji użytkownika:

2.5-liter non-turbo models
The 2.5-liter non-turbo engine is designed to operate using unleaded gasoline with an octane rating of 87 AKI or higher.

No tak. A w EU zalecana jest w tym (?) silniku benzyna RON 95.
Tylko jaka jest alternatywa w EU?
Benzyny poniżej RON95 w wielu krajach nie uświadczysz.

Nie jestem więc pewien, czy zalecanie w US MON87 a w EU RON95 jest dowodem na to, że MON87 = RON95.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Gal
5 gwiazdek
 
Auto: XC 70
Skąd: wieś mazowiecka
  

Post 14 lip 2008, o 13:45

WiS, zobacz jak Ci ładnie odpowiedzieli. Sam też się czegoś nowego dowiedziałem. W przeciwieństwie do tematu o MY01 vs 03.Powinieneś być zbulwersowany wyciągnąć wnioski i ukarać winnych :!: W końcu jesteś Radcą Staruchów, czy jak to tam się nazywa. Mnie też interesowała odpowiedź tam...
EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
 
  

Post 14 lip 2008, o 17:04

EterycznyŻołądź napisał(a):ładnie odpowiedzieli

Eeetam, ładnie... Liczyłem na jakieś instrukcje, jak jeździć Foresterem XT - choćby po Main Street w jakimś Twin Peaks City - żeby palić 10 litrów na setkę, a tu tylko jakiś offtop petrochemiczny :cofee:
WiS
6 gwiazdek
 
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Skąd: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
  

Post 14 lip 2008, o 17:57

WiS, zastanów się nad dokładnym znaczeniem słowa ładnie. Zobaczysz, że miałem rację. ;-)
EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
 
  

Post 14 lip 2008, o 18:52

WiS, ja mam niewiele ponad 10l na setkę ale sporo kulam się drogami szybkiego ruchu i trochę popier**** po mieście.
deLux
5 gwiazdek
 
Auto: X.X
  

Post 14 lip 2008, o 20:57

Tak w ogóle, to ja nie wiem skąd te wnioski, że w US palą (katalogowo) mniej?
Mój H6 (EU) katalogowo spala "w cyklu pozamiejskim" 7.4l/100km.
No.
:mrgreen:
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Gal
5 gwiazdek
 
Auto: XC 70
Skąd: wieś mazowiecka
  

Post 14 lip 2008, o 21:47

Gal napisał(a):Tak w ogóle, to ja nie wiem skąd te wnioski, że w US palą (katalogowo) mniej?
Mój H6 (EU) katalogowo spala "w cyklu pozamiejskim" 7.4l/100km.
No.
:mrgreen:


mój US H6 "katalogowo" 26mpg łicz is 9,04 l/100km - ale nawet testowa jazda emerycka 70-90km/h (powrót w nocy z openera ;) nie pozwoliła zejść poniżej 22,5mpg (=10,44l/100km), a miasto to 14-17l/100km

To te Twoje 7,4 to z górki, z wiatrem i na wdechu ;-P
Obrazek

NAJLEPSZA OLIWA Z OLIWEK Z KRETY! <-- wyszukaj na FB
Fala
2 gwiazdki
 
Auto: S-Turbo, GT, 328iA i... ;)
Skąd: KPHTH MOU
  

Post 14 lip 2008, o 22:27

the Wave napisał(a):jazda emerycka 70-90km/h (powrót w nocy z openera ;)


Czemu tak wolno? Taki ruch był?
EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
 
  

Post 14 lip 2008, o 23:45

no przecież kolega napisał, że wracał z openera - a tam sie raczej za kołnierz nie wylewa 8-)

ukłony
Śmiech'u
Smiech'u
0 gwiazdek
 
Auto: STi MY05, Omega MV6 3.0
  

Post 15 lip 2008, o 09:48

Smiech'u znaczy po pijaku wracał?
Fido__
Specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam? Nie pisz na public, priv, pokombinuj, wyloguj się i spróbuj jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
6 gwiazdek
 
Auto: C200
Skąd: Ze wsi
  

Post 15 lip 2008, o 10:06

Gal napisał(a):Nie jestem więc pewien, czy zalecanie w US MON87 a w EU RON95 jest dowodem na to, że MON87 = RON95.


Oczywiście, że nie jest. Chodzi tylko o to, czy można bezpiecznie lać RON95 i wyższe do silnika przystosowanego do MON87.
citan
5 gwiazdek
 
Auto:
Skąd: Bełchatów
  

Post 15 lip 2008, o 16:11

Fido__ napisał(a):Smiech'u znaczy po pijaku wracał?

albo na duużżyym kacu :mrgreen:
Smiech'u
0 gwiazdek
 
Auto: STi MY05, Omega MV6 3.0
  

Post 15 lip 2008, o 18:07

Smiech'u napisał(a):
Fido__ napisał(a):Smiech'u znaczy po pijaku wracał?

albo na duużżyym kacu :mrgreen:



Nie nie nie. To przez ten chiński tytoń... :mrgreen:




PS: po pijaku nie jeżdżę.
Obrazek

NAJLEPSZA OLIWA Z OLIWEK Z KRETY! <-- wyszukaj na FB
Fala
2 gwiazdki
 
Auto: S-Turbo, GT, 328iA i... ;)
Skąd: KPHTH MOU
  

Post 15 lip 2008, o 18:17

moj OBK 2,5 w niepolskim miescie 9,4 l/100km, toczenie sie traska do 160 km/h okolo 10l. :E
gregski
6 gwiazdek
 
Auto: busik
Skąd: inąd
  

Post 15 lip 2008, o 18:38

Napisałem to dziś na . , ale wkleję też tu, bo przydatne raczej:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
It should be noted that this higher rating seen in Europe is an artifact of a different underlying measuring procedure. In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in the United States, Canada and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in the US and Canada, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90-91 US (R+M)/2, and deliver 98 (RON), 99 or 100 (RON) labeled as Super Unleaded.
citan
5 gwiazdek
 
Auto:
Skąd: Bełchatów
  

Post 17 lip 2008, o 14:33

Gregski czy TY na pewno masz Subaru :?: :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa


Spotkało Cię gradobicie lub parkingowa szkoda , zadzwoń - 608-42-49-26( rejon dolnego śląska )
Piter 35
Rada forum
 
Skąd: Jelenia Góra
  

Post 17 lip 2008, o 14:40

Piter 35 napisał(a):Gregski czy TY na pewno masz Subaru :?: :mrgreen:

hehe, nie bede pokazywal palcem, kto mi opowiadal jak Wisnia spalila 8.5/100 w niemczech. :mrgreen:

Ale juz pali normalnie...
A poza tym przepraszam. Nie wiem czy mogę z racji pełnionej funkcji.
Alan, Alan, Alan!
Administrator
 
Auto: WiśniaNieWiśnia
  

Post 17 lip 2008, o 14:42

Piter 35 napisał(a):Gregski czy TY na pewno masz Subaru :?: :mrgreen:

On po prostu jeździ z głową. Jeździ na niskich obrotach, używa tylko niektórych biegów, wrzuca na luz, jak nie przsypiesza, na autostradach siedzi ciężarówkom na ogonie, żeby zmniejszyć opór powietrza, poniósł ciśnienie w oponach, żeby zmniejszyć opory toczenia, kupił Webasto, żeby już od startu silnik był rozgrzany, nie używa klimatyzacji oraz radia, nie otwiera też szyb, bo tak mu doradził kolega, spec od aerodynamiki*, a poza tym odelżył samochód. Mówią nawet, że w sandałach jeździ, żeby auto odciążyć :-d


* Ludzie, którzy go znają choć trochę jednak w tę wersję nie wierzą twierdząc , że sam na to wpadł, bo się na wszystkim świetnie zna :mrgreen:
So What!
6 gwiazdek
 
Auto: H6
Skąd: Kraków
  

Post 17 lip 2008, o 14:52

remek napisał(a): hehe, nie bede pokazywal palcem, kto mi opowiadal jak Wisnia spalila 8.5/100 w niemczech. :mrgreen:

A.. to on wszystkim takie bajki opowiada. :mrgreen:

gregski też jeździ po niemieckich drogach. One jakieś mniejsze opory muszą stawiać.

So What!, :mrgreen: :giggle:
Tak podejrzewałem, że on ma tam silnik od motorynki. Wrzuca tylko niektóre biegi, bo to skrzynia 3 biegowa i pozostałe i tak nie wchodzą. ;-)
czarne jest piękne...
vibowit
6 gwiazdek
 
Auto: passerati
Skąd: Kiełpin
  

Post 17 lip 2008, o 15:29

remek napisał(a):hehe, nie bede pokazywal palcem, kto mi opowiadal jak Wisnia spalila 8.5/100 w niemczech

Bo spaliła jak Boga kocham :!: , już wtedy ćwiczyłem ekodriving zanim stało się to modne .
Może szkołe założe :?: :mrgreen:

vibowit napisał(a):A.. to on wszystkim takie bajki opowiada.

Przypominam Boguś ,że sam mówiłeś ,że do dziś nie pobiłeś mojego rekordu spalania w golficzu :!: :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa


Spotkało Cię gradobicie lub parkingowa szkoda , zadzwoń - 608-42-49-26( rejon dolnego śląska )
Piter 35
Rada forum
 
Skąd: Jelenia Góra
  

Następna strona

Powrót do Subarupedia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości