Jeśli masz pytania odnośnie odczytywania kodów błędów w Subaru, zadaj je tutaj -> http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=1408
KODY BŁĘDÓW ECU (STEROWNIKA SILNIKA)
11 Czujnik położenia wału korbowego
12 Włącznik/przekaźnik rozrusznika lub jego obwód
13 Czujnik położenia wałka rozrządu (czujnik GMP w Justy)
14 Wtryskiwacz nr 1 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT, Loyale, GL, DL)
15 Wtryskiwacz nr 2 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (Loyale, GL, DL); Wtryskiwacz 5 i 6 (XT6)
16 Wtryskiwacz nr 3 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (XT)
17 Wtryskiwacz nr 4 (Legacy, Impreza, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT6)
18 Wtryskiwacz nr 5 (SVX)
19 Wtryskiwacz nr 6 (SVX)
21 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
22 Czujnik spalania stukowego (prawostronny w SVX)
23 Przepływomierz (oprócz Justy); Czujnik ciśnienia (Justy)
24 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego (oprócz Justy); Cewka zaworu regulacji wolnych obrotów (Justy)
25 Wtryskiwacz 3 i 4 (XT6)
26 Czujnik temperatury powietrza dolotowego
28 Czujnik spalania stukowego nr. 2 (SVX, strona lewa)
29 Czujnik położenia wału korbowego (drugi w SVX)
31 Czujnik położenia przepustnicy
32 Sonda lambda (nr. 1, z prawej strony w SVX)
33 Czujnik prędkości
34 Cewka zaworu recyrkulacji spalin
35 Cewka zaworu pochłaniacza par paliwa
36 Cewka zaworu dodatkowego powietrza (Impreza); Układ zapłonu (Justy)
37 Sonda lambda (nr. 2, strona lewa, SVX)
38 Regulator momentu obrotowego silnika (modele z automatyczną skrzynią biegów)
41 Regulator mieszanki paliwowo-powietrznej
42 Włącznik/przekaźnik wolnych obrotów lub jego obwód
43 Włącznik/przekaźnik przepustnicy lub jego obwód (Justy)
44 Cewka zaworu upustowego (turbo)
45 MAP sensor (turbo z manualem, wolnossące) / Cewka zaworu wydatku ciśnienia (turbo z automatem)
49 Przepływomierz / rezystor składu mieszanki (modele bez katalizatora)
51 Włącznik/przekaźnik biegu jałowego lub jego obwód (MT) / Włącznik/przekaźnik hamulca AT lub jego obwód / Włącznik/przekaźnik biegu jałowego AT
52 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (oprócz Justy)/ Włącznik/przekaźnik sprzęgła lub jego obwód (Justy)
53 Obwód immobilisera / Obwód pompy paliwa / Włącznik kompensacji niskiego ciśnienia atmosferycznego gaźnika
54 Układ załączający ssanie w gaźniku
55 Czujnik temperatury systemu recyrkulacji spalin
56 System recyrkulacji spalin
61 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (Loyale) / Cewka zaworu regulacji ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza)
62 Czujnik temperatury paliwa (Impreza) / Sygnał obciążenia instalacji elektrycznej (Justy)
63 Czujnik ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza) / Włącznik/przekaźnik dmuchawy lub jego obwód (Justy)
64 Zawór przewodu podciśnieniowego gaźnika
65 Czujnik podciśnienia
71 Zawór elektromagnesu zmiany biegów AT / układ zapłonowy
72 Obwód elektromagnesu zmiany biegów AT / układ zapłonowy
73 Obwód elektromagnesu wyzwalania sprzęgła nadbiegu AT / Układ zapłonowy
74 Obwód elektromagnesu wyzwalania sprzęgła hamulca AT
75 Obwód elektromagnesu zaworu wydatku ciśnienia AT
76 Obwód elektromagnesu ciśnienia sprzęgła hamulca AT
KODY BŁĘDÓW ABS
11 Kod startowy (rozpoczynający sekwencję kodów błędów)
Uszkodzenie czujnika ABS
(przerwa w obwodzie lub zbyt duże napięcie wejściowe):
21 Koło prawe przednie
23 Koło lewe przednie
25 Koło prawe tylne
27 Koło lewe tylne
Uszkodzenie czujnika ABS
(brak przerwy w obwodzie lub informacji o prędkości):
22 Koło prawe przednie
24 Koło lewe przednie
26 Koło prawe tylne
28 Koło lewe tylne
Uszkodzenie obwodu(ów) elektrozaworu w module hydraulicznym:
31 Koło prawe przednie
33 Koło lewe przednie
39 Koła tylne
Pozostałe uszkodzenia:
29 Uszkodzone koło zębate czujnika itp.
41 Uszkodzony moduł sterowania ABS
42 Zbyt niskie napięcie źródłowe (TBD)
51 Uszkodzenie przekaźnika zaworu
52 Uszkodzenie silnika hydraulicznego lub/i przekaźnika silnika
54 Uszkodzenie obwodu światła stop
56 Użycie niewłaściwego modułu sterowania ABS lub uszkodzenie czujnika przyspieszenia
Autorem tłumaczenia jest niejaki Termojądrowy Prowokator.
Jak odczytać kody błędów ECU?
1. Rozgrzej silnik, wyłącz zapłon
2. Pod kolumną kierowniczą znajdziesz parę czarnych szybkozłączek - połącz je
3. Włącz zapłon
4. Lampka "check engine" zacznie mrugać. Jeśli mruga jednostajnie, oznacza to, że w pamięci ECU nie ma żadnych zachowanych błędów; jeśli "nadaje morsem", oznacza to, że przekazuje zapisane w pamięci kody, począwszy od "najświeższego":
- krótkie mrugnięcia ("kropki") to pierwsza cyfra kodu (od prawej)
- długie mrugnięcia ("kreski") to druga cyfra kodu (dziesiątki)
- na przykład taki kod: _ _ . . . oznacza liczbę 23.
- po przekazaniu wszystkich zachowanych kodów następuje dłuższa przerwa i sekwencja się powtarza.
5. Teraz, w tabeli podanej u góry można odczytać znaczenie kodu. Oczywiście! Padła nam przepływka
Jak odczytać kody błędów ABS?
1. Pod kolumną kierowniczą znajdziesz podwójną, czarną, samotną szybkozłączkę - samiczkę. Wykorzystując kawałek drucika zewrzyj jeden ze styków do masy, wszystko jedno który, chociaż manual dokładnie precyzuje (jeśli ktoś wie dlaczego - niech da znać):
2. Włącz zapłon
3. Lampka ABS zacznie mrugać. Kod odczytuje się podobnie jak kody ECU, z tą różnicą, że każdą sekwencję zapisanych błędów oddziela "sekwencja startowa" czyli kod 11 (kreska kropka).
Jak odczytać kody błędów ECU i ABS - pokręcony i bełkotliwy film instruktażowy
Starałem się wytłumaczyć i pokazać najlepiej, jak potrafię. Sądzę że w połączeniu z powyższą instrukcją każdy powinien sobie poradzić.
Link: http://pl.youtube.com/watch?v=MB1z-BtLvrY
Więcej kodów http://www.troublecodes.net/Subaru/