Strona 1 z 1

Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 15 lut 2014, o 01:45
autor: demasoni
SUBRU ENGINE.JPG
:mrgreen:

Witam, właśnie wróciłem z garażu i chciałem pokazać efekt mojej kilkudniowej pracy...
To co szło to wykręcałem i czyściłem, każda możliwą śrubkę, to co zostało wykręcone zostało oczyszczone z nalotu rdzy i potraktowane smarem miedzianym.
Alternator i sprężarkę klimy czyściłem wkrętarką z nakładką drucianą
Większość metalowych elementów łącznie z obudową rozrządu zawiozłem do malowania proszkowego (antracyt i niebieski mat) większość elementów nie widoczne na zdjęciu, ale było ich ok.20
Co sądzicie o tych niebieskich wstawkach bo moim zdaniem trochę przesadziłem, no ale nic na razie tak zostanie.

Większe zabrudzenia czyściłem preparatem Dimer (oczywiście tylko metalowe) a tam gdzie nie było swobodnego dojścia to pędzelek i nafta (całkiem fajnie puszczało)

teraz pytanie do was:
czym można wyczyścić gumowe węże tak aby się nie świeciły jak po plaku, chciałbym uzyskać głęboką czerń w macie


tylko proszę nie pisać że te czerwone wtryskiwacze gazu tam nie pasują, one tam już były jak go kupiłem :wall:

Re: Odp: Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 15 lut 2014, o 11:18
autor: bzikus7
Wygląda fajnie czysto jak na sprzedaż w komisie. Jeżeli chodzi o wtryskiwacze i ogólnie poprowadzenie instancji lpg to tragedia ciekawe czy chociaż wezyki równie. Lepiej zainwestuj w instalację

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Re: Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 15 lut 2014, o 11:52
autor: Krzychu91
demasoni, Skąd jesteś to swój podstawie :) Mycie wyszło bardzo dobrze efekt naprawdę zadowalający ;)

Re: Odp: Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 15 lut 2014, o 15:47
autor: demasoni
bzikus7 pisze: Jeżeli chodzi o wtryskiwacze i ogólnie poprowadzenie instancji lpg to tragedia ciekawe czy chociaż wezyki równie. Lepiej zainwestuj w instalację
no to mnie zaskoczyłeś, akurat z instalacją LPG żadnych problemów nie mam, auto jeździ bez zarzutu, dobrze że piszesz bo za niedługo wybieram się na przegląd do firmy która to montowała, to przekaże im twoje uwagi, a tak wogóle to co mam rozumieć zainwestuj w instalację?to wywalić całkowicie i wszystko od nowa czy tylko jakieś drobne przeróbki..

bzikus7 pisze: Skąd jesteś to swój podstawie :) Mycie wyszło bardzo dobrze efekt naprawdę zadowalający ;)
wskocz na A-4 i kierunek Katowice
bzikus7 pisze: Wygląda fajnie czysto jak na sprzedaż w komisie
no nie wiem czy ktoś szykując auto na sprzedaż w komisie demontuje wszystko co się da, zawozi do piaskowania
i zapiernicza kilka wieczorów z małym pędzelkiem w ręku :-/

Re: Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 15 lut 2014, o 17:57
autor: bzikus7
Trochę się cytowanie rozjechalo ale to nic. Zwróć im uwagę ze miedzy dwoma listwami powinna być kompensacja lub powinna być równa odległość węży od tego filtr podwójnego do lewej i prawej listwy. Wszystkie wezyki od wtryskiwaczy powinny być równe. Jak auto jeździ ok to dobrze mnie uczulali na to co napisałem ale to maniacy LPG wiec może i ja się taki robię. Przyjemności z jazdy, zwracaj tylko uwagę na regulacje zaworów.

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

Re: Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 16 lut 2014, o 22:35
autor: josedinner
Czy mógłbyś napisać jakich preparatów i środków używałeś? Głównie chodzi mi o czyszczenie elementów plastikowych i gumowych.

Pozdrawiam,
Piotrek

EDIT: Aha, zapomniałem napisać - efekt wygląda niesamowicie! Gratulacje!

Re: Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 17 lut 2014, o 17:45
autor: demasoni
..tak jak wcześniej pisałem do metalowych elementów gdzie nie było żadnych uszczelek Dimer w proporcji 1/4 na pędzelek tak aby to nie ściekało tylko pokryło brud, po kilku minutach wszystko trzeba dokładnie zetrzeć i efekt murowany (nie wolno przesadzić z preparatem na opakowaniu pisze ze trzeba go zmyć wodą, w moim przypadku używalem niewielkich ilości preparatu i nie na gumę)
na gumowe elementy można zastosować benzynę ekstrakcyjną, gorącą wodę z ludwikiem a nawet cif lub jakies mleczko, w trudno dostepnych miejscach szczoteczka do zębów i heja, na koniec elementy gumowe pokryść dowolnym preparatem do gumy np. sonax (najlepiej będzie jakiś matowy np. forch p308) tak co by się nie świeciło jak po plaku

na skorodowane elementy można szczotkę drucianą na wkretarkę i delikatnie poczyścić lub coś takiego:


Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 12 lip 2018, o 18:42
autor: Layla
Silnik prezentuje się bardzo dobrze. Jakby autko prosto z linii produkcyjnej zjechało.

Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 4 gru 2018, o 14:07
autor: PattyDr
O kurde, dawno nie widziałem tak czyściutkiego silnika. Wygląda jak nówka sztuka, podziwiam.

Silnik n/a po praniu ręcznym :)

: 25 sty 2019, o 21:03
autor: recki
No ładne cacko żeś Pan zrobił!
Na detailingu się nie znam, myje silnik żeby się nie ukidac jak coś grzebią. Używam wody z płynem do naczyń i pedzelka- domywa, chociaż zapieczony smar bywa że i kilka razy trzeba myć. Mi już weszło w krew mycie na wiosnę i na jesien- po 2 latach w moich rękach prezentuje się nieźle.
Jedna sugestia- zamiast szczotki na wiertarka spróbuj takiej na szlifierke/ flexa/ Boscha (różne nazwy). Robię właśnie cała zabudowe garażu, praktycznie ze zlomu- mam porownanie- na szlifierce idzie milion razy szybciej a i żywotność szczotki nieporownywalna