[S] Legacy turbo do kajtków
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
[S] Legacy turbo do kajtków
Postanowiłem rozstać się ze swoim egzemplarzem. Auto ma dość ciekawą historię. Z fabryki wyjechało w 1993 roku jako auto z przednim napędem oraz silnikiem 1.8. Na wyposażeniu był szyby elektrycznie sterowane, lusterka elektrycznie sterowane, elektryczny szyberdach (i chyba ABS).Nabyłem ten egzemplarz pod koniec 2007 roku. Jako, że w tamtym czasie jeździłem w lokalnych KJSach Mercedesem 2.5-16V (apropos jest również na sprzedaż), który okazał się mało konkurencyjny w stosunku do aut 4x4, postanowiłem zmienić auto na coś co da możliwość walki z najszybszymi. Kilka wypraw do POWERON i rozmów z Wiktorem Kozłowskim i pojawił się pomysł. Szukamy zdrowej budy i wstawiamy tam wszelkie graty z wersji Turbo (nomen omen z jego gnijącego wówczas turbodziada Wiktora) plus robimy kilka modyfikacji. Auto powstawało dość długo, na drogi wyjechało w połowie 2008 roku. Od tamtego czasu przejechało kilka imprez i służyło częściowo do zwykłej jazdy.
Co zostało zrobione w POWERON, już piszę:
- wybebeszone wnętrze
- wstawiona klatka robiona na wzór oryginalnej fabrycznej (ale jak Wiktor twierdził trochę ją rozbudował)zgodna z załącznikiem J
- wstawione kubełki Lico
- szelki 2 calowe (homologacja drogowa) dla kierowcy i pasażera
- zawieszenie KYB AGX plus jakieś lepsze sprężyny
- seryjne hamulce z Turbodziada (klocki bodajże TRW)
- całe przeniesienie napędu seria turbo, jedyną zmianą jest zaspawany tylny dyfer (porażka)
- silnik rozebrany, sprawdzony, co trzeba było zostało wymienione na nowe, (łacznie przejechałem na tym silniku całe 23tys km)
- zamontowany MBC (ładuje w okolicy 1 - 1.3 bara)
- stożek
- cały wydech przelotowy od turbo z jednym końcowym tłumikiem (ok. 3 cali średnicy, gada naprawdę nieźle)
- zaspawany szyberdach (położona na dach biała folia)
- dołożony (przeze mnie) spojler w lekko innym kolorze niż auto :)
- standardowe felgi aluminiowe, jakie wychodziły w wersji Turbo.
- wskaźnik doładowania AG
Oczywiście cała elektryka, zbiornik, wszystkie elementy, które powinny być z turbo są wstawione z turbodziada. Auto mimo, że przy obecnej (seryjnej bodajże) sprężarce budzi się do życia dość późno (ok 3700 obr/min) zbiera się naprawę żwawo.
Jaką mocą i momentem się obecnie legitymuje, nie wiem, nie było hamowane, wg Wiktora ma okolo 260KM ale powiem tak, jak mierzyłem się z WRX STI 2004 US spec na prostej, to do piątego biegu oba auta szły łeb w łeb.
Auto jedzie, hamuje, oprócz stuków i puków z zaspawanego dyfra (co jest typowe w takich operacjach) żadnych podejrzanych odgłosów dziad nie wydaje jedyne co może denerwować poza dyfrem to ruda przy nadkolach.
Cena 22tys zł, ofc do negocjacji:)
Więcej info na pw
Co zostało zrobione w POWERON, już piszę:
- wybebeszone wnętrze
- wstawiona klatka robiona na wzór oryginalnej fabrycznej (ale jak Wiktor twierdził trochę ją rozbudował)zgodna z załącznikiem J
- wstawione kubełki Lico
- szelki 2 calowe (homologacja drogowa) dla kierowcy i pasażera
- zawieszenie KYB AGX plus jakieś lepsze sprężyny
- seryjne hamulce z Turbodziada (klocki bodajże TRW)
- całe przeniesienie napędu seria turbo, jedyną zmianą jest zaspawany tylny dyfer (porażka)
- silnik rozebrany, sprawdzony, co trzeba było zostało wymienione na nowe, (łacznie przejechałem na tym silniku całe 23tys km)
- zamontowany MBC (ładuje w okolicy 1 - 1.3 bara)
- stożek
- cały wydech przelotowy od turbo z jednym końcowym tłumikiem (ok. 3 cali średnicy, gada naprawdę nieźle)
- zaspawany szyberdach (położona na dach biała folia)
- dołożony (przeze mnie) spojler w lekko innym kolorze niż auto :)
- standardowe felgi aluminiowe, jakie wychodziły w wersji Turbo.
- wskaźnik doładowania AG
Oczywiście cała elektryka, zbiornik, wszystkie elementy, które powinny być z turbo są wstawione z turbodziada. Auto mimo, że przy obecnej (seryjnej bodajże) sprężarce budzi się do życia dość późno (ok 3700 obr/min) zbiera się naprawę żwawo.
Jaką mocą i momentem się obecnie legitymuje, nie wiem, nie było hamowane, wg Wiktora ma okolo 260KM ale powiem tak, jak mierzyłem się z WRX STI 2004 US spec na prostej, to do piątego biegu oba auta szły łeb w łeb.
Auto jedzie, hamuje, oprócz stuków i puków z zaspawanego dyfra (co jest typowe w takich operacjach) żadnych podejrzanych odgłosów dziad nie wydaje jedyne co może denerwować poza dyfrem to ruda przy nadkolach.
Cena 22tys zł, ofc do negocjacji:)
Więcej info na pw
Re: [S] Legacy turbo do kajtków
No cóż, fura służy do zabawy, więc zabawne lub mniej zabawne wypadki się zdarzają
. Byle było proste
. Cena super szkoda ,że nie mam kasy 



https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: [S] Legacy turbo do kajtków
4:14 komentarz boski
generalnie arcy widowiskowa impreza, organizuja to jeszcze? :)))


generalnie arcy widowiskowa impreza, organizuja to jeszcze? :)))
Re: [S] Legacy turbo do kajtków
widać że fajna zabawa, normalnie aż mnie kusi zmiana planów. a takie fajne sceny że bym się pewno nie wstydził lądować po rowach, piasek na drodze i pies samobójca...
a z ciekawości, skąd tam tyle aut na żółtych blachach?
a z ciekawości, skąd tam tyle aut na żółtych blachach?
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: [S] Legacy turbo do kajtków
inquiz, to rajd dziennikarzy był i przy okazji chłopaki upalają jakimiś klasykami 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: [S] Legacy turbo do kajtków
burat, znaczy się amatorszczyzna czyli dla mnie, a klasyków mi po prostu szkoda do takiej jazdy po rowach.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: [S] Legacy turbo do kajtków
inquiz, po prostu przerost ambicji nad zdolnościami 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: [S] Legacy turbo do kajtków
A jak się ma (z prawnego punktu widzenia) skasowanie klasyka na takim rajdzie względem późniejszej rozmowy z konserwatorem zabytków? W końcu zabytek, to zabytek, dbać trzeba, a nie po rowach latać.... 

Re: [S] Legacy turbo do kajtków
A podobneMaro pisze:Dominikpl pisze:
4:45?
To nie ja![]()
Ja jak również auto wciąż żyje

Sluchaj a jak sie ma sprawa stanu podwozia? duza ruda zaatakowala?
Widzialem dziada w nmp, chcialem podejsc zagadac i wkleic sie na prawy, ale zniknales

W skrzyni cos bylo robione (n.p z czy jest srodek z wrx 2005?)
Stabilizatory seryjne?
Turbo tez seryjne, skoro laduje od 3700 tak?
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka zabić ją na bocznej:)
Re: [S] Legacy turbo do kajtków
Co do podwozia to szczerze nie zerkałem, auto stało w garażu całą zimę, tylko przepalane wiec jeżeli chodzi o sól to w tym roku nie zdołała nic skubnąć z podwozia:)
Skrzynia jest seria i turbo także z lekko podniesioną kompresją.
A jak mnie widziałeś na nmp to trzeba było krzyczeć albo rzucić kamieniem, wtedy na bank bym sie zatrzymał
Skrzynia jest seria i turbo także z lekko podniesioną kompresją.
A jak mnie widziałeś na nmp to trzeba było krzyczeć albo rzucić kamieniem, wtedy na bank bym sie zatrzymał
