W PL zostało sprzedanych kilkanaście sztuk tej wersji (Petter Solberg).
Charakteryzowały się:
- motor 2.0 - uznawany za najbardziej niezawodny i pancerny
- DCCD - aktywny centralny dyferencjał z możliwością ustawienia trybu auto oraz kilku manualnych
- 6 biegowa manualna skrzynia biegów
- pakiet PPP (Prodrive Performance Pack), w którego wchodzi: pompa paliwa, wydech przelotowy Prodrive I remap na 320 KM
- bardzo eleganckie i rzadkie czarne wnętrze zamiast seryjnego niebieskiego
- elementy wizualne w postaci "gustownej" siatki Prodrive w przednim zderzaku.
Auto z takim seryjnym setupem było oferowane na rynku ale tylko w ograniczonej ilości.
Ten egzemplarz został zakupiony w polskim salonie przez człowieka z Łodzi (lub Lublina) - właściciel firmy transportowej.
Po zakupie wykonał tuning w Szwajcarii:
- grubszy up-pipe
- dolot perrin
- blow off - Forge
- TurboTimer - Greddy FATT DCIV - z czujnikiem doładowania
- jakieś lekkie koło na pasku klinowym
- front lip z przodu, dyfuzor z tyłu, większe progi po bokach -

- remap na 350 KM (1,7 BAR w peek'u) -

- spiekowe sprzęgło -

Od niego kupił go koleś z Krakowa - prezes pewnej firmy developerskiej (starszy facet).
Auto służyło mu do lansu w Krakowie oraz do wycieczek do Niemiec od czasu do czasu.
Auto było wtedy serwisowane w ASO, gdzie między innymi:
- wymieniono sprzęgło na seryjne
- dokonano jakiś napraw skrzyni biegów
Ja go kupiłem niecałe 3 lata temu (bodajże w grudniu). Auto służy mi do jazdy codziennej oraz do okazjonalnej zabawy na pojeżdżawkach.
Z ciekawszych modów dokonanych przeze mnie należy wspomnieć:
- zmniejszenie doładowania do maks 1,5 bara w Peek'u (około 320 KM obecnie)
- wymiana zawieszenia na TEIN SS dedykowanego do Forka - (bardziej miękkie sprężyny niż w tym dedykowanym do imprezy + większy zakres regulacji wysokości) Auto stoi obecnie na seryjnej wysokości i jest możliwości regulacji twardości. Daje radę na martwych policjantach oraz na torze

- kierownica OMP Corsica - oryginalna z jaśkiem oczywiście jest w zestawie
- czarne, 4-punktowe pasy OMP dla kierowcy
- demontaż blow-off
- demontaż front lipa i progów - ze względów praktycznych
- zamontowanie zegarów Defi Genome Sti z zielonym podświetleniemiem dedykowanych do tego modelu (sprowadzane z Japonii)

- dokupiłem drugi komplet felg (jedna była naprawiana przez poprzedniego właściciela, więc dokupiłem jeszcze jedną sztukę i jeden komplet pomalowałem na kolor "gun metal" w http://www.renowacjafelg.pl)
- anty lift kit - Whiteline
- poliuretany praktycznie wszędzie w zawieszeniu
- różowe tylne wahacze wzdłużne od N grupy

- wymiana kompletu tarcz
- itd itp.... pewnie sporo by tego jeszcze można sobie przypomnieć, ale chyba wolę tego nie robić

Stan techniczny uważam za "elegancki". Wsiadać i jeździć.
Są jednak mankamenty.
Dotyczą one sfery wizualnej 8)
O to nigdy specjalnie nie zadbałem i dlatego:
- auto jest generalnie po gradzie co widać na dachu, masce i prawym boku (nigdy tego nie naprawiłem)
- auto miało przygodę blacharską u właściciela nr1
- oberwało w prawy tył (malowana "kiepsko" klapa, i prawy bok), tył kiepsko naprawiony
- u właściciela nr 2 - oberwał tylny zderzak na parkingu i był naprawiony też w "garażu"
- ja doprawiłem przedni zderzak podczas zimowego upalania na bandach śnieżnych.
- jest generalnie popękany, obdrapany itd...
- rdza pojawia się na przednich błotnikach w miejscu styku ze zderzakiem
Auto daje wściekle dużo frajdy na co dzień oraz na torze.
Uważam że jest mega łatwe w prowadzeniu.
Oto kilka materiałów:
mój kanał na YT:
http://www.youtube.com/user/goory2000/videos
ciekawe inne filmiki:
pewnie w sieci coś tam jeszcze się znajdzie.
jeszcze galeria z Plejad:
https://picasaweb.google.com/1161028942 ... rirhIS83QE
Auto ma obecnie przejechane około 120 tyś km.
Rozrząd robiony przy (hmm chyba koło 80-90 tyś km - do sprawdzenia).
Tarcze i klocki całkiem świeże.
Dodatkowo mamy:
- parę kompletów opon, z czego większość do upalania.
- 2 komplety felg (czarny i złoty)
- progi, front lip
- kierownica seryjna z jaśkiem
Za auto ze wszystkimi gadżetami i w tym stanie chciałbym około 60 tyś PLN.
W związku z mankamentami wizualnymi, jestem gotowy na negocjacje z ludźmi, którzy auto przynajmniej obejrzą.
Na auto wystawiam FV (VAT zw).
Zapraszam do obejrzenia w Wawie (Wilanów)
Michał Górski
604-787-377
[email protected]