Rocznik 2001, pierwotnie pochodzi ze Szwajcarii. Obecny przebieg ok. 191 tkm.
Cena 30 tyś. PLN do negocjacji, bądź 28 bez negocjacji.
26 bez letnich kół(jest już na nie chętny)
Trochę dodatkowych informacji:
Pełna dokumentacja, 2 kluczyki, 2 pastylki do antynapadu, 2 piloty, karta pojazdu i co tam jeszcze powinno być(instrukcje itd).
Jakby ktoś uznał, że chce go dokładniej sprawdzić to oczywiście zgadzam się na sprawdzenia na stacjach kontroli, serwisach na koszt zainteresowanego. :)
Wyposażenie seryjne(typowe dla tego modelu):
- 4 elektr szyby;
- elektryczne lusterka, podgrzewane;
- klimatyzacja automatyczna;(działająca, napełniona, odgrzybiona itd)
- centralny zamek;
- szyberdach wychylany i odsuwany elektrycznie;
Z ciekawszych rzeczy posiada(i ile za to dałem):
1. Fotel kierowcy Sparco Torino z regulacją pochylenia oparcia - czerwony;(ori nie żadna podróba) Niestety na lewym boczku puścił szew, temat jak najbardziej do ogarnięcia, nie przeszkadza w normalnej eksploatacji.
2. Zegar doładowania Autostyle(nie jest to jakiś markowy sprzęt, ale to montował poprzednik, a skoro zdaje egzamin to nie widziałem potrzeby go wymieniać);
3. Zegar DEPO 4 w 1(made in Japan) - ciśnienie oleju, temp. oleju, ładowanie, temp. cieczy;
4. Shortshifter i gałka zmiany biegów Skunk2 z polerowanej stali;
5. Metalowa ramka zmiany biegów z STI oraz nowy mieszek;
6. Oryginalne JDM'owe zegary z STI(czarne z czerwonym podświetleniem, wyskalowane do 180 km/h(jak miały wersje produkowane na japoński rynek) z ustawianym shiftlightem i open ceremony. Ale jak coś od razu szczerze mówię, że pokazuje 91 tkm, a jest zrobione 191 tkm.
7. Światła przednie Hella(tzw. morett'y) dedykowane do tego modelu; Dodatkowo 2 tyg temu wymieniłem żarniki(bo tam siedzą xenony z żarnikami D2S, nie ja je montowałem, ale przegląd przechodziłem bez problemu, poza tym ani w Polsce, ani w Niemczech nie miałem żadnego problemu z Policją)
8. Duży wlot na masce z dodatkową siatką zabezpieczającą, żeby owady i małe ptaszki nie uszkodziły Intercoolera;
9. Wymienione czarne plastikowe klamki wewnętrzne na chromowane(z któregoś z nowszych modeli);
10. Środkowy spojler tylnej klapy;
11. Oryginalny JDM'owy duży napis I M P R E Z A na tylnej klapie(europejskie wersje mają napis SUBARU); bardzo rzadko spotykany, ściągnięty z Japonii
12. Różówy JDM'owy znaczek na grillu i oryginalny(nie żadna podróba) różowy "STI" na grillu jak w oryginalnym Sport Wagonie na Japonię.
13. Zaślepki halogenów STI (halogeny oczywiście są);
14. Antyradar ukryty w podsufitce(działa na fotoradary - sprawdzone);
15. Regulowany Blow Off marki GFB.
16. Profesjonalne Car Audio składające się z:
- jednostka sterująca Alpine 7638r;
- highendowy wzmacniasz Audison LRX 5.600 - 5'cio kanałowy; - w momencie zakupu kosztował ok 3000 pln.
- cyfrowy procesor dźwięku Alpine PXA-H600;
- 4 x średnio i średnioniskotonowe głośniki Focal zabudowane w przednich drzwiach;
- głośniki wysokotonowe Focal zabudowane w przednich słupkach;
- zwrotnice Focal;
- kondensator Helix 1 Ohm;
- grube kable ze złotymi końcówkami; - Całość profesjonalnie poprowadzona po aucie;
- zabudowany w podłodze bagażnika subwoofer Focal;
Całość ładnie zabudowana w bagażniku i schowana przed wzrokiem osób nieporządanych.
17. Wysokiej klasy autoalarm z antynapadem; Mam oczywiście do tego wszelkie papiery, instrukcje, gwarancje itd.
18. Klamra akumulatora z napisem Impreza STI.
19. Przednia rozpórka regulowana rzymską śrubą marki OMP;
20. Tylna rozpórka chyba Cusco;
20. Dolna przednia rozpórka zawieszenia.
21. Chlapacze a'la Rally Armor;
22. Prodrive'owe zaślepki między reflektorami, a grillem.(seryjne dorzucę ci gratis)
23. Letnie alu 17 cali marki Versus Competizione Sesto by RAYS(rzadko spotykane oryginalne Made in Japan) + oryginalne nakrętki kół RAYS; - bardzo lekkie z oponami ważą 17,5 kg(jeśli średnia waga opony w tym rozmiarze to ok 10 - 11 kg, to łatwo policzyć ile ważą felgi) Miałem je malować, ale niech lepiej kolejny właściciel pomyśli nad kolorem jaki zechce.
24. Wydech przelot 2,5 cala końcowa puszka El-Tec dedykowana(ładnie wydobywa brzmienie boksera, ale nie męczy w trasie, a powyżej 3.5 tys obr. ładnie drze japę) , brak kata, uppipe z STI(bez prekatalizatora),
wydajniejsza pompa paliwa Wabro GSS 342 255L/h,
nowy przepływomierz(koszt nowego to 1030 pln)
- AUTO PRZYGOTOWANE POD REMAP - tą kwestię zostawiam następcy, bo nie wiem ile zechce wyciągnąć(czy na bezpiecznie czy ile da radę;
25. Auto było prawie całe malowane(oprócz dachu), z prostej przyczyny: lakier był w opłakanym stanie; Zgadzam się na wszelkie kontrole czy był bity czy nie. Co najważniejsze dół jest prosty, nic nie spawane, ani kombinowane; To rzadkość przy wszelkich mocniejszych Subaru, sam odrzuciłem 5 wcześniej oglądanych właśnie ze względu na opłakany stan spodu.
26. Gruby stab z tyłu. :)
27. Z przodu amortyzatory z regulowaną twardością i sprężynami progresywnymi. Całość to oryginalny GAB(Made in Japan, w Polsce mało znane, bardziej w Stanach)
28. W zeszłym tygodniu wymieniłem maglownicę na tą z STI. Ta w WRX'ie ma troszkę ponad 3 obroty, a ta ma 2.5. (znacznie fajniejsze prowadzenie w zakrętach) Seryjną WRX'ową mogę dorzucić. Koszt STI'owej ok 2300 PLN + robocizna. Dorzucę też pompę wspomagania, bo kupiłem używaną(ta moja działa, ale zaczyna coś się odzywać).
29. Założona też jest oryginalna trójramienna kierownica Nardi dedykowana do STI(trochę mniejsza od seryjnej MOMO i jak dla mnie wygodniejsza), ale jak coś seryjną z poduchą i taśmą dorzucam.
Z rzeczy eksploatacyjnych:
Do tej pory wymieniłem:
1. Kompletny rozrząd (oryginalne części, pasek Contitech) wszystkie rolki, simmeringi, pompa wody oraz napinacz hydrauliczny- ok 30 tkm temu.
2. przód Tarcze Brembo + klocki Ferrodo, Tył klocki TRW - 22 tkm temu; płyn hamulcowy Motul DOT 5.1 - 3 tys. km temu;
3. Olej w dyfrach i skrzyni Motul 300 75W90 - 22 tkm. temu
4. Olej silnikowy Valvoline SynPower 5W30 - jakieś 5 tkm temu
5. Sworznie stabilizatora przód i tył OEM - 5 tkm temu
6. Gumy przedniego i tylnego stabilizatora - jakieś 1 tkm temu;
7. Wszystkie filtry(tylko porządnych marek, żadnych tanich - badziewnych zamienników) włącznie z przeciwpyłkowym - na bieżąco zgodnie z tabelą z instrukcji obsługi
8. Ok 25 tkm temu został wyjęty silnik, a przy okazji wymieniłem(wszystko zrobione prewencyjnie, żeby w przyszłości uniknąć jakichś dziwnych sytuacji):
- uszczelki głowic (OEM);
- zrobiłem planowanie głowic
- ustawiłem zawory + uszczelniacze zaworowe(OEM)
- wymieniłem oringi na wałkach rozrządu i wale korbowym(wszystkie OEM);
- uszczelki kolektorów ssących i wydechowych(OEM);
- wszystkie świece irydowe DENSO;
- gumowe wężyki,które były pęknięte bądź zachodziło podejrzenie, że wkrótce zakończą żywot;
- szczotki w rozruszniku;
- jeden z węży wspomagania, bo miał wyciek;
- wymieniłem płyn chłodniczy na Prestone;
- sprawdzona turbina; - bez najmniejszego luzu
9. Zeszłej zimy wymieniłem akumulator na japoński Yuasa;
10. Wymieniłem uszczelki pokryw zaworów(OEM) bo się delikatnie pociły;
11. Wiosną sprawdziłem szczelność, uzupełniłem klimę i ją odgrzybiłem, wymieniłem też filtr przeciwpyłkowy;
12. 5 kwietnia 2012 na badaniu technicznym wyszła następująca sprawność amortyzatorów: przód - po 81 %, tył po 76 %
13. Wymieniłem siłowniki tylnej klapy(oba);
14. Wstawiona siatka w zderzak(chroni chłodnicę przed wyskakującymi spod kół kamieniami)
15. wymieniłem czujnik spalania stukowego na nowy(OEM) - 8 tkm temu
Ogumienie:
LATO - Felgi Versus Competizione Sesto by RAYS 17 cali białe, + oryginalne nakrętki RAYS wraz zabezpieczeniem antykradzieżowym, opony Dunlop Formula FM901 215/45 ZR17; - opony nowe kupione zeszłej wiosny;
ZIMA - Felgi 5'cio ramienne oryginalne Subaru w kolorze Gunmetal, opony Falken Eurowinter HS-439, 205/55R16; - opony po drugim sezonie kupione nowe;
Obecnie stoi na zimówkach. Co do spalania to dojeżdżam nim do pracy 35 km i naprawdę nie ma tragedii. Normalnie jadąc to między 8-9 L/100km, miasto pewnie ok 13-14 l/100km, a średnio między 12 a 14, wszystko w zależności od buta. :) Co najważniejsze w przeciwieństwie do nowszych WRX'ów i STI tutaj zalecana jest 95, a nie jak w nowszych 98.
Auto użytkowane tak jak się takie auta używa, ale bez przesady(brak czasu, a na wszelkie obiekty daleko) zawsze rozgrzewane przed ostrzejszą jazdą, studzone po, nigdy nie deptane na zimno.
P. S. Zdjęcia cyknięte na szybko komórką, więc nie oddają pełni efektu. Auto robi wrażenie i naprawdę zwraca uwagę.
P.S. 2 Do auta posiadam wydrukowaną serwisówkę.
P.S 3 Posiadam całą fotorelację z wyjęcia silnika i tego jak wszystko wewnątrz po wyjęciu wyglądało.
Co do minusów:
- lewy bok kubełka kierowcy można by obszyć na nowo bo zaczyna się przecierać. Nie jest to żadna tragedia, nie przeszkadza w eksploatacji.
- małe burchelki na lewym tylnym nadkolu(niestety standard w japońćzykach, na szczęście niedrogi do usunięcia). Najważniejsze, że podłoga jest niepognita i prosta.

Tak wygląda w porównaniu do seryjnego Buga:

Z szaleństwa na żwirowni:


Tak wygląda na zimówkach:

El doopa:

Artystycznie: 3 nad ranem.

Wszelkie info dokładniejsze podeślę na maila, bądź PW.
Pozdrawiam
Marcin