UWAGA, UWAGA: obnizka ceny do konca miesiaca... o 1'000 PLN.
Mam dobra oferte na promocyjny zakup JBL PRX, która to obowiazuje do konca Stycznia. Zatem cena Opla tez idzie w dol. Od lutego wroci do pierwotnej, a jesli sie nie sprzeda to na wiosne wykleje, zaloze troleje i będzie latac w „wesolym miasteczku” (takie ma PKD).
Pod nieobecnosc Ducato (w przebudowie na wyprawowke) przejechalem 300 km. Nic nie odpadlo, nie było pozaru. Wrocilem do seryjnych mocowan amortyzatorow – unibale może i dobre są na Tor Poznan... ale nie na Lodz :/ W Bimarco Cobra bardzo ladnie wpasowuje się Recaro Young Sport mojego synka. Kilka razy pojechalismy na perkusje, kilka razy na judo. Sprawial wrazenie zadowolonego ;)
Zwazylem wreszcie bestie... 870 kg. Oczywiscie beze mnie. Jeszcze z 10 mozna przyoszczedzic na desce rozdzielczej i mocowaniach foteli. Sam tez powinienem zejsc z 10...
Do dyspozycji jestem od Poniedzialku, weekend niestety w podrozy. Auto zostawiam u kolegi Kamila, jesli ktos będzie chcial obejrzec w weekend to dam do Niego telefon.
--- --- --- ---
Do sprzedania Astra F z 1995 roku.
Tak jezdzila kiedy jeszcze byla normalnym samochodem https://lh5.googleusercontent.com/-Gi6v ... C_0759.jpg
Auto bylo sluzbowozem Ivi. Sciagnelismy auto od Niemca (ktory zapewne nadal placze) zeby mloda pani doktor mogla dojezdzac na dyzury. Moze to nie ten poziom co szwajcarski lekarz jezdzacy tylko na stacje benzynowa, ale zawsze cos. Przebieg byl troche ponad sto tysiecy(czyli pewnie razy wspolczynnik "n"), popsuty byl lewy przedmi kierunkowskaz, blotnik, drzwi oraz wgnieciona blacha pomiedzy tylna lewa lampa a zderzakiem. Kierunek i blotnik dalismy nowe, reszta wyklepana Objechalismy Opelkiem cala Polske, zaliczylismy kilka pojezdzawek.
Sukcesywnie ewoluowalo. A to doszly kubelki z pasami, a to wylecialo wnetrze, a to wstawilismy poliweglanowe szyby, a to szpere itd. itd. Jezdzili Asterka Jurek Pyzel i Romek Urban na otarcie lez, gdy im sie na pojezdzawce w Imprezie wylaly super-duper-tjuningowe amortyzatory. Jezdzil Marcin Markowicz (ten od Volvo 940 i Punto 4x4), a nawet charytatywnie dzieciaki obwozil (pewnie lecza sie z nerwicy).
Pozniej zrobilismy cos takiego https://lh6.googleusercontent.com/-bzVM ... 2012-06-16 Zostala rozebrana do golej blachy, wyspawana, obspawana, wypiaskowana, sklatkowana, pomalowana i zlozona na w wiekszosci nowych czesciach, lacznie ze swapem silnika po generalce. Zbieglo sie to z urodzeniem Feliksa przez co opelek nawet nie jest porzadnie objezdzony. I nie wyglada na to, by znalazl sie na to czas.
Obecna "specyfikacja" wyglada nastepujaco:
- nadwozie bez dziur, rdzy (miejscami na podlodze powierzchniowy nalot bo sie woda skrapla), dwa lata tamu piaskowana, ubytki blach wyspawane, malowane; wyciete wewnetrzne poszycia tylnych drzwi i wzmocnienia, mocowania kanap itp., wycieta wanna na kolo zapasowe i wstawiona plyta z aluminium; nadwozie obspawane gdzie sie dalo; wspawana klatka bezpieczenstwa z zastrzalami do przednich i tylnych kielichow, z palakiem pod pasy bezpieczenstwa oraz palakiem pod deska rozdzielcza; nie jest szczegolnie piekna, ale parametry trzyma i bardzo usztywnia nadwozie;
- szyby tylnych drzwi i wszystkie tylne z poliweglanu,
- maska, przednie blotniki, tylna klapa, lotka na klapie i oba zderzaki z laminatu;
- silnik 1.6 oznaczany jako C16SE; jest to silnik zaprojektowany do Corsy GSI, zdlawiony do troche ponad 100KM, montowany w Astrach tylko przez rok, bo pozniej weszly Ecotec . To jest sprawdzona osmiozaworowka, parametrami nie ustepujaca 16V, za to idiotoodporna. Istnieja pomowienia, ze ten silnik na poziomie prototypow przekraczal 100KM/1000cc ale z uwagi na trwalosc zdlawili go; ten egzemplarz przeszedl generalny remont, pamietam ze placilem za nowe tloki z pierscieniami, komplet panewek, szlifowanie i wywazanie walu;
- w dolocie zalozona jest wieksza przepustnica; kilka dni temu zalozona nowa karbowana rura od filtra powietrza i sztywniejszy wezyk podcisnienia;
- uklad wydechowy stanowi przerobiony kolektor od dwulitrowki (ktory nie sprawdza sie w 2.0 bo jest za maly, a sprawdza sie w 1.6, hehehe) i cala reszta na zamowienie z kwasowki 2" na dwoch tlumikach; nie przerdzewieje i brzmi fantastycznie (choc niezbyt glosno);
- skrzynka pieciobiegowa z bardzo krotkimi przelozeniami... '5' wrzucamy przy 60kmh; zalozona SZPERA helikalna, sprawdzana przez Carfita, chyba ponad 6kgm wyszlo z pomiarow; rewizji skrzynki teraz nie robilem, ale [1] po podniesieniu z jednej strony auto probuje zjechac z podnosnika, [2] dodanie gazu w skrecie zniecheca do luznego trzymania kierownicy i [3] jedzie zamiast mielic kolem - wnioskuje zatem ze jest i nadal dziala; wzmocnione poduszki pod skrzynia i silnikiem; o kilka centymetrow podniesiona dzwignia zmiany biegow;
- hamulce seryjne, zregenerowane, pod felgi 13"; z przodu tarcze nacinane, z tylu bebny; na tunelu centralnym zalozony korektor sily hamowania Wilwooda, sprawdza sie lepiej niz seryjne korektory na tylnej belce; reczny seryjny, trzyma super, ale nic nie stoi na przeszkodzie by przed korektorem hamowania zalozyc sobie hydrauliczny na pojedynczej pompie;
- uklad kierowniczy zmieniony na bez wspomagania; auto lekkie, do nauki krecenia kierownica, wiec wspomaganie nie potrzebne; do tego brak pompy i przewodow sprawia ze nie ma co sie wylac na goracy kolektor wydechowy ;P Oszczedza sie tez kilka KM. Zalozona zostala nowa/regenerowana przez InterCars przekladnia oraz kolumna kierownicza z Vectry; zmiana kolumny zostala wymuszona palakiem klatki bezpieczenstwa pod deska rozdzielcza - seryjna kolumna nie miescila sie; w zamian kolumna jest duzo swiezsza oraz ma... regulacje wysokosci;
- zawieszenie na nowych elementach gdzie tylko sie dalo; praktycznie wszystkie tuleje z poliuretanu; sprezyny dobrane pod obnizona mase auta; przednie amortyzatory jakis wyzszy model KYB, tylne Bilstein B4; przedni stabilizator najgrubszy seryjny do Opli (chyba z GSI albo diesla) tylny zas projektowany do wyscigowych Saabow 900 (tylne zawieszenie jest identyczne jak w Saabie)... oba baaardzo grube; obecnie na seryjnych mocowaniach amortyzatorow – nie dalo się jezdzic po Lodzi na unibalach;
- wyrzucone prawie wszystko co wydawalo sie zbedne, akumulator w skrzyneczce za fotelem pilota, fotele kubelkowe Bimarco z dolnymi mocowaniami, podstopnice i podlogi z ryflowanego aluminium, pasy czteropunktowe z homologacja E, z takimz znaczkiem kierownica, na konsoli centralnej wlacznik wentylatora chlodnicy, wlacznik pompy paliwa (podaje paliwo zanim zakreci sie rozrusznikiem dzieki czemu silnik odpala natychmiast) i przycisk klaksonu (zeby pilot tez mogl odreagowac); cyfrowy tachymeter z shiftlight;
- kola: komplet 6 zimowek Toyo na waskich stalowkach, malowane proszkowo na bialo https://plus.google.com/u/0/photos/1092 ... 6954970145, komplet uniwersalnych nalewek na ATS/Fondmetal tez 6 sztuk, malowane recznie na czarno, plus siodma sztuka niepomalowana z marna opona jako zapas na codzien; lacznie 13 kol, znaczy szczesliwie.
Co jest do zrobienia?
- deska rozdzielcza jest "na sztuke"; wszystko poprzez palak klatki ktory sobie pod nie zazyczylem jak juz pisalem trzeba przez to bylo zalozyc regulowana kolumne kierownicy i zegary z Kadetta (duzo plytsze od tych od tych z Astry, przy okazji nowa linka); no i sama deska tez nie pasowala wiec czekalo ja ciecie i trytytkowanie na szybko; mozna tak jezdzic, ale mnie osobiscie sie to nie podoba i gdybym mial czas to zmajstrowalbym nowa, estetyczna deske; warto tym bardziej, ze seryjna deska jest bardzo ciezka a skonczyly sie juz mozliwosci odchudzania;
- mocowania kubelkow sa regulowane/przesuwane; wynika to z tego, ze Ivi jest znacznie drobniejsza ode mnie, a ja od. np. Marcina Markowicza; jesli auto bedzie mialo jednego kierowce, to powinno sie je zastapic stalymi mocowaniami mocowanymi do podlogi; urwie sie sporo kilogramow i bedzie mozna usiasc troche nizej (kolumna kierownicy jest regulowana);
- warto zrobic zabezpieczenie antykorozyjne... zrobilem ostatnio w drugiej Astrze i w Imprezie Ivi i mam zajawke na robienie zabezpieczen W kazdym razie mam sprawdzona firme w Lodzi ktora za 600 PLN brutto rozbiera auto z plastikow, myje, odrdzewia, uzupelnia farbami reaktywnymi i zalewa chemia Valvoline; buda byla zregenerowana, podwozie zabezpieczone antykorozyjnie, ale to jest Opel i za kilka lat jesli nie uzupelni sie powlok i nie "obstrzyknie" profili znow bedzie walka. Zwlaszcza ze w takiej blaszance wilgoc lubi sie skroplic;
- jesli bedzie latac po wyrypie to proponuje zalozyc plyte pod silnik;
Podsumowujac, w auto wlozone zostalo sporo pracy i duzo pieniedzy (sama szpera kosztowala 3,5k). Jest zrobione w standardzie pojezdzawek/KJS, w RPP czy wyscigach gorskich raczej nie da sie wystartowac. Co mialo sie zepsuc zostalo naprawione lub wymienione na nowe. Skonfigurowane jest tak, zeby mozliwie niskimi kosztami latac bezawaryjnie pomiedzy pacholkami. Tanie OC, tanie czesci, malo pali.
100-cos koni w osce to nie EVO Killer ale zbiera sie calkiem zywo, dohamowuje i skreca. Jest na tyle lekkie (870kg), ze gdyby sie popsulo to nawet slaba kobieta zepchnie ze skrzyzowania i mozna zaryzykowac ciaganie na lawetce za SUVem czy Vanem. Felg jest na kazda okazje, a zapas opon wystarczy na rok. Ceny 185/60R13 za smieszne. Tak samo jak ceny czegokolwiek do Astry F... "moze lepiej niech pan usiadzie... to kosztuje az 70 zlotych".
Mam mieszane uczucia co do sprzedazy, bo... fajnie to jezdzi :D Mam jednak circa 11 pojazdow na glowie ;) a do wiosny muszę dokupic jeszcze dwa motocykle. Za dużo tego, a za malo czasu.
Zdjecia samochodu rowniez tutaj: https://plus.google.com/u/0/photos/1092 ... 2574585745
Cena: 5'000 PLN "netto" (poprzednia: 6'000 PLN). Autko bylo samochodem firmowym, wiec od ceny sprzedazy na umowie musimy niestety zaplacic 19% podatku. Zatem to co zostanie w reku zalezy od... it depends Zapraszam do rozmow +48 512 747 606, moze nawet i dogadamy sie na 5'000 PLN per saldo.
Astra 1.6... klatka, kubly, szpera, 870kg, 100KM
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
- grzywaczewski
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Impreza 2.5 N/A '07
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0