Auto z 2001 roku, zakupione w salonie w Niemczech gdzie jeździło do 2011 roku, zarejestrowane na właścicielkę, która regularnie serwisowała samochód w ASO, posiadam książkę serwisową i faktury na części/przeglądy. Przyjechała jako fabryczny niebieski WRX bez jakichkolwiek modyfikacji. W 2013 roku została kupiona przez pewnego Pana jako drugie Subaru. Kupiłem ją jesienią 2014 roku i tak zaczęła się moja przygoda z tym samochodem. Zrobiłem go od A do Z po swojemu, zakres prac jest na tyle duży że opisanie Subaru podzielę na kategorie.
Nadwozie:
Jak każde Subaru i to miało oznaki korozji w pewnych miejscach (tylne nadkola, wzmocnienie chłodnicy, belki zderzaków), przez 14 lat zdążyło też otrzymać trochę rys i wgnieceń (wcześniej nie było malowane). Zapadła decyzja o malowaniu ze zmianą koloru na biały z palety Imprezy STI. Elementy posiadające wgniecenia wymienione na nowe, dodatkowo założone upolowane rarytasy takie jak: przedni zderzak i grill Prodrive, duży spoiler STI, klapa tylna USA z rączką do otwierania od wewnątrz, zderzak i lampy od wersji Blobeye. W aucie wyspawano nowe reperaturki nadkoli, mocowania chłodnicy, wymienione belki, zaspawana antena w słupku. Na koniec wszystko polakierowane w kolor Aspen White, komora i wnętrze pod tapicerką w czarną satynę. Poskładany na nowych spinkach i nowych nadkolach. Ostatnio dołożony wlot STI. Lakier w stanie idealnym, zabezpieczony woskiem Poorboys.
Wnętrze:
Seryjne nie było zbyt ciekawe, upolowałem wnętrze z limitowanej wersji WR1 (500sztuk) w czarnej alcantarze. Konsola środkowa wraz z tunelem wymieniona na wersję z 2007 - tak samo licznik z obrotomierzem na środku. Aluminiowa gałka z mieszkiem i ramką STI oraz kierownica MOMO z klaksonem STI kończą wizualne smaczki. Drzwi zostały wygłuszone, z przodu zestaw odseparowany Phonocar natomiast z tyłu postawiłem na 3 drożne Pioneery. Całość zasilana stacją multimedialną Pioneer P3100DVD.
Hamulce/zawieszenie:
Tutaj poprzedni właściciel zdecydował się na wyczynowe amortyzatory Kayaba AGX z 4 stopniową regulacją twardości oraz sprężyny obniżające H&R. Tarcze hamulcowe zmienione na wentylowane EBC. Całość wykończyłem po swojemu felgami RH AS 18x8 na nowych oponach Hankook Ventus 225/45 i kutymi nakrętkami Blox.
Silnik:
Kompletny układ wydechowy od Uppipe po tłumik końcowy został wymieniony na 3" zestaw Prodrive. Dodatkowo seryjny filtr powietrza został zastąpiony wkładką K&N, seryjny zawór upustowy zmieniony na Blow Off HKS. Seryjna jednostka WRX o mocy 218hp została wystrojona na 260hp w Vtech Pomorze. Dla ochrony przed uderzeniami założona kewlarowa płyta pod silnik. Tutaj nie miałem co robić, odświeżyłem jedynie śrubki, pokrywy, polakierowałem intercooler.
Aktualnie auto posiada około 219000km przebiegu (zmieniony licznik na którym aktualny przebieg to 101000km. Nie bierze ani grama oleju, używam go do jazdy na codzień - przebieg wciąż rośnie. 5500km temu zalany olejem Valvoline VR1 Racing 5w50, tankowany tylko PB98. Rozrząd i sprzęgło wymienione przez poprzednika przy 185 000km, olej w skrzyni zmieniony 10000km temu.
Auto w świetnym stanie technicznym i wizualnym, jednak posiada kilka drobnych wad, nie mam nic do ukrycia:
- Puka lewa końcówka drążka
- Klocki mają jeszcze sporo mięsa lecz są kiepskiej jakości i piszczą
- Wspomaganie kierownicy czasami niedomaga przy parkowaniu na wolnych obrotach, wystarczy dodać gazu i wraca do normy :)
- Rozciągnęła się linka klapy bagażnika, trzeba otwierać go ręcznie (wymiana linki jest banalna a używana kosztuje 30PLN)
W związku z wymienionymi wadami do auta dokładam nowe części: Końcówki drążków i sworznie CTR, Klocki OMP Road&Sport, reperaturki zacisków (Aktualnie brak czasu na wymianę)
Historię auta można prześledzić na:
https://www.facebook.com/whitebugeye
37 000 PLN
Możliwość sprawdzenia auta na dowolnej stacji diagnostycznej, dla konkretnego klienta cena do negocjacji - wiem co mam, jest warte więcej.
http://otomoto.pl/oferta/subaru-impreza ... yavml.html









