Subaru Legacy V / Outback IV 2,5 + LPG

kupię / sprzedam / zamienię / wymienię /dam / nie dam
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
ODPOWIEDZ
mheniek
0 gwiazdek
Auto: Mitsubishi Carisma
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Subaru Legacy V / Outback IV 2,5 + LPG

Post 1 wrz 2018, o 18:13

Witam wszystkich

Na wstępnie chciałbym wszystkich serdecznie powitać.

Obecnie poruszam się autem Mitsubishi Carisma, ale ze wzgledu na jego wiek rozgladam sie za czyms nowszym.
Posiadam również w rodzinie Toyote Corolle, takze japonska technologia jest mi bliska.
Myślałem o Subaru. Opinie mechaników są całkiem skrajne od polecających do całkiem odradzających, ze czesci bardzo drogie i brak zamienników, ze blachy rdzewieją, ze układ wydechowy szybko ulega korozji i trzeba wymieniać cale elementy bez mozliwosci robienia dodatkowych łączeń. Że to samochód niszowy dla zapaleńców, a nie do zwykłego jeżdżenia.
Ja myślałem o Subaru Legacy V lub Outback IV (bardziej outback). Skłaniam sie do wersji 2,5 w benzynie do przerobienia na LPG.
I tu chciałbym zasięgnąć opinii na forum o tym aucie. Czy polecacie, jakie są mocne strony tego auta i co jest niezbyt dopracowane?
Z tego co czytałem to wersja silnika SOHC jest znacznie tańsza w obsłudze jeśli chodzi o regulacje zaworów niż DOHC. Dodatkowo znalazłem że silniki serii FB jest na łańcuchu rozrządu.
Z informacji jakie zebrałem w necie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem pod LPG silnik 2,5 SOHC 167KM.
Jak wygląda kwestia skrzyni biegów? Czy polecacie automat Lineatronic w porównaniu z manualem? Mało egzemplarzy 2,5 jest w manualu, ktory jest bezpieczniejszy jesli chodzi o koszty obsługi.
Za wszelkie opinie bede bardzo wdzieczny.
Alternatywą dla Subaru jest dla mnie Volvo V70 lub XC70.

pozdrawiam



sasek94
0 gwiazdek
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Subaru Legacy V / Outback IV 2,5 + LPG

Post 3 wrz 2018, o 22:04

Manual jest droższy w obsłudze. Automat bardziej ospały.
Interesują Cię więc samochody od 09 w górę?

U siebie w imprezie 2,5 sohc bywają tylko problemy wynikające z złego serwisu lub jego braku przez poprzednich właścicieli.
Przebieg na liczniku prawie 160k km( raczej oryg) i wymagało zmian : sprzęgło, podciekała uszczelka pod głowicą( przypadłość 2,5), no i rozrząd. Przy rozrządzie ktoś się zastosował do interwału ze Stanów( 100 000 mil) i zdjąłem oryginał. Bardzo ładnie pracuje na gazie( chociaż z żadnym samochodem nie miałem problemów, sam reguluje). Przy legacy musisz liczyć pewnie z 15l lpg.

Impreza jest mniejsza, lżejsza ale i tak raczej średnio to jedzie. Jeżeli brałbym pod uwagę znów Subaru to chyba tylko STI, legacy 2,5Gt czy h6.

mheniek
0 gwiazdek
Auto: Mitsubishi Carisma
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Subaru Legacy V / Outback IV 2,5 + LPG

Post 13 wrz 2018, o 15:20

Dzieki za podpowiedz

Tak interesuje mnie 2009 w gore.
Zainteresowal mnie temat uszczelki pod glowica w silniku 2,5l, szczegolnie jest to wazne ze wzgledu na to ze chce w nim zamontowac instalacje LPG. Czy to przypadlosc SOHC czy DOHC czy tez obu? Czy w takim razie nie bedzie problemow przy LPG z wypalaniem uszczelki pod glowica?

pozdrawiam

sasek94
0 gwiazdek
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Subaru Legacy V / Outback IV 2,5 + LPG

Post 13 wrz 2018, o 16:51

Uszczelka się nie wypala, tylko podcieka olej spod głowicy. Wynika to bardziej z konstrukcji silnika.

ODPOWIEDZ