300KM Subaru GT - samochód zbudowany do rajdów
: 22 kwie 2013, o 11:34
Na prośbę kolegi wystawiam autko, które naprawdę polecam:
OKAZJA !!! 300KM Subaru GT - samochód zbudowany do rajdów amatorskich. NIEUŻYWANY SPORTOWO !!!
Samochód : Subaru Impreza 2.0 turbo 4WD GT
Rok produkcji : 1999
Silnik (pojemność) : 2.0 litry turbo (1994cm3)
Przebieg : 170 tys. km (wg licznika), 30 tys. km (przejechane na nowym silniku po przebudowie samochodu)
Moc : 303 KM / 390 Nm (aktualny skan wyników z hamowni poniżej)
Kolor : srebrny metaliczny
Stan techniczny : typowe „oczko w głowie”, stan bardzo dobry (na bieżąco wymieniany olej silnikowy, olej w skrzyni biegów, olej w dyferencjałach i inne płyny), bezwypadkowy, aktualne badania techniczne (z dnia 22 stycznia 2013 roku) => 100% sprawny. Nie jeżdżony sportowo – plan nie doczekał realizacji. Zawsze rozgrzewany przed jazdą, a po jeździe studzona turbina. Nie bierze oleju.
Historia samochodu : sprowadzony jako nowy do Polski w 1999 roku, jestem 3 właścicielem, samochód posiadam od 2002 roku, regularnie serwisowany, olej silnikowy Motul 300V Competition 15W50, serwisowany w ASO Koper oraz Czoper Piaseczno (http://www.czoper.eu). Niektórzy z was znają ten samochód z czasów aktywności klubsubaru.pl
Zastosowanie : samochód profesjonalnie i kompleksowo przygotowany z myślą o szybszych KJS-ach, amatorskich zawodach na Torze w Miedzianej Górze, Słomczynie lub w MotoParku Kuchara - wzmocniony i odchudzony. Plan nie doczekał się realizacji ze względów zdrowotnych. Od czasu zakończenia modyfikacji używany był sporadycznie wyłącznie do jazdy codziennej.
Subaru było budowane dla siebie - co za tym idzie na niczym nie oszczędzałem. Wszystkie elementy potrzebne do budowy samochodu były kupione jako nowe podzespoły.
W budowę tego samochodu byli zaangażowani najlepsi specjaliści w Polsce :
1. Pan Szczepan Jabłuszewski, firma CZOPER z Piaseczna, http://www.czoper.eu
2. Pan Andrzej Poniedziałek, firma UNITRONIC z Warszawy, http://unitronic.pl
3. Pan Piotr Baran, firma Baran Auto Servis z Sosnowca, http://baranautoserwis.com/
4. Pan Jan Szyszkowski, firma Kwas-Met, http://www.kwasmet.pl/oferta/motoryzacja.html
Podsumowanie
Genialne wrażenia z jazdy nieporównywalne z nowymi skomputeryzowanymi czteronapedówkami typu STI czy EVO. Idealne auto do rajdów amatorskich oraz bardziej wymagających, szybszych KJS-ów.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opis modyfikacji :
Wszystkie modyfikacje mechaniczne zostały własnoręcznie przeprowadzone przez Pana Szczepana Jabłuszewskiego, firma CZOPER z Piaseczna - Certyfikat w załączeniu.
1. Produkcja mocy
a. Silnik :
i. blok 2.0 litra : STi
ii. kute tłoki i pierścienie : CP Pistons
iii. kute korbowody : Eagle
iv. wał korbowy : seryjny od STi
v. panewki główne i korbowodowe : ACL RACING
vi. zawory ssące i wydechowe + 1mm : FERREA
vii. głowice GT po obróbce gniazd, kanałów dolotowych i wylotowych
viii. większe listwy paliwowe wykonane ze stali nierdzewnej
ix. wtryskiwacze od STi, 550cc
x. wałki rozrządu : 272 BRIAN CROWER
xi. sprężynki i talerzyki zaworów : BRIAN CROWER
xii. koło zamachowe : lekkie, firma Radzikowski
xiii. cewki zapłonowe od STI
xiv. śruby i szpilki : ARP
xv. rozrząd : wymieniony kompletnie podczas budowy silnika
xvi. odma : przygotowana na zamówienie
xvii. pompa paliwa : Walbro GSS342 255 LPH
xviii. zimne świece zapłonowe : NGK irydowe ciepłota 7
xix. poduszka silnika : STi
b. Turbo : IHI VF 39
c. Intercooler : FMIC wykonany na zamówienie, rury 2,5 cala
d. Stożkowy filtr powietrza: K&N
e. Zawór upustowy (blow-off) : HKS SSQV
2. Elektronika / zarządzanie mocą
a. Komputer typu stand-alone : KMS (Kronenburg Management Systems) model MP 25, posiada wiele nieaktywnych aktualnie opcji np. procedura startu, podtrzymanie turbo, kilka map paliwa.
b. Wymienione przewody wysokiego napięcia.
c. Wskaźnik AFR i sonda lambda na panelu sterowania komputerem.
Samochód strojony na hamowni przez Pana Andrzeja Poniedziałka (firma UNITRONIC) – Certyfikat w załączeniu.
3. Przeniesienie napędu
a. skrzynia biegów : krótka i mocna 5-biegowa skrzynia z modelu STi (JAPAN spec)
b. sprzęgło : pół-spiekowy zestaw firmy xTREME Clutch (Australia), zestaw ‘stage 2’
c. półosie i przeguby : wzmocnione, wykonane na zamówienie
4. Układ hamulcowy (TAROX)
a. tarcze hamulcowe TAROX G88 (rozmiar seryjny) : przód gładkie, tył nacinane
b. zaciski : przód 4-tłoczkowe, tył 2-tłoczkowe
c. klocki TAROX (komplet) : S-TAROX
d. przewody hamulcowe firmy Goodridge, elastyczne w stalowym oplocie
e. płyn hamulcowy Motul RBF600
5. Układ zawieszenia
a. amortyzatory : Kayaba AGX, regulowane (24 stopnie regulacji)
b. łączniki, tuleje, stabilizatory, uszczelki, zwrotnice – stan bardzo dobry
c. grubsze stabilizatory : Whiteline przód i tył
d. stabilizatory i przekładnia kierownicza : wzmocnione firmy POWERFLEX (poliuretan)
e. rozpórka kielichów amortyzatorów : OMP (przód)
6. Układ wydechowy
Zbudowany na zamówienie : 2.5 cala przelotowy ze stali nierdzewnej na 2 tłumikach z catbackiem firmy MG Motorsport wykonanym specjalnie do tego auta. Kolektor wydechowy rurowy ze stali nierdzewnej
7. Wnętrze auta
a. fotele kubełkowe (oryginalne GT)
b. homologowana klatka bezpieczeństwa, zgodna z załącznikiem J do MKS FIA art. 253, zamontowana przez Piotra Barana, firma Baran Auto Servis - Certyfikat w załączeniu
c. homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa
d. profesjonalnie flokowana deska rozdzielcza, słupki i inne elementy wnętrza
e. karbonowe elementy wnętrza : boczki drzwi, kuwety i półka pod tylną szybą
f. dodatkowe wskaźniki : doładowanie turbo, ciśnienia oleju i temperatury spalin (EGT) – firma DEFi
g. sportowa, skórzana kierownica SPARCO
h. 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, 3 calowe, firma ELTEC
i. system gaśniczy
j. uchwyt na pełnowymiarowe koło zapasowe (w bagażniku)
k. całość wnętrza pozbawiona wygłuszeń i pomalowana na kolor srebrny
8. Inne
a. płyta ochronna pod silnikiem
b. światła BI-XENON (od Porsche Cayenne)
c. zamek centralny na pilota
d. elektrycznie podnoszone szyby
e. immobilizer
f. autoalarm : LANGEFORD
g. dwa komplety kluczyków
h. książka serwisowa, karta gwarancyjna
link do ogłoszenia: http://otomoto.pl/show?id=C28852293
CENA wywoławcza : PLN 62.000 (do negocjacji). Faktura VAT-marża
Poważnie zainteresowanych zapraszam do kontaktu bezpośrednio z właścicielem:
Paweł Bujnowski – 600.955.427 oraz [email protected]
OKAZJA !!! 300KM Subaru GT - samochód zbudowany do rajdów amatorskich. NIEUŻYWANY SPORTOWO !!!
Samochód : Subaru Impreza 2.0 turbo 4WD GT
Rok produkcji : 1999
Silnik (pojemność) : 2.0 litry turbo (1994cm3)
Przebieg : 170 tys. km (wg licznika), 30 tys. km (przejechane na nowym silniku po przebudowie samochodu)
Moc : 303 KM / 390 Nm (aktualny skan wyników z hamowni poniżej)
Kolor : srebrny metaliczny
Stan techniczny : typowe „oczko w głowie”, stan bardzo dobry (na bieżąco wymieniany olej silnikowy, olej w skrzyni biegów, olej w dyferencjałach i inne płyny), bezwypadkowy, aktualne badania techniczne (z dnia 22 stycznia 2013 roku) => 100% sprawny. Nie jeżdżony sportowo – plan nie doczekał realizacji. Zawsze rozgrzewany przed jazdą, a po jeździe studzona turbina. Nie bierze oleju.
Historia samochodu : sprowadzony jako nowy do Polski w 1999 roku, jestem 3 właścicielem, samochód posiadam od 2002 roku, regularnie serwisowany, olej silnikowy Motul 300V Competition 15W50, serwisowany w ASO Koper oraz Czoper Piaseczno (http://www.czoper.eu). Niektórzy z was znają ten samochód z czasów aktywności klubsubaru.pl
Zastosowanie : samochód profesjonalnie i kompleksowo przygotowany z myślą o szybszych KJS-ach, amatorskich zawodach na Torze w Miedzianej Górze, Słomczynie lub w MotoParku Kuchara - wzmocniony i odchudzony. Plan nie doczekał się realizacji ze względów zdrowotnych. Od czasu zakończenia modyfikacji używany był sporadycznie wyłącznie do jazdy codziennej.
Subaru było budowane dla siebie - co za tym idzie na niczym nie oszczędzałem. Wszystkie elementy potrzebne do budowy samochodu były kupione jako nowe podzespoły.
W budowę tego samochodu byli zaangażowani najlepsi specjaliści w Polsce :
1. Pan Szczepan Jabłuszewski, firma CZOPER z Piaseczna, http://www.czoper.eu
2. Pan Andrzej Poniedziałek, firma UNITRONIC z Warszawy, http://unitronic.pl
3. Pan Piotr Baran, firma Baran Auto Servis z Sosnowca, http://baranautoserwis.com/
4. Pan Jan Szyszkowski, firma Kwas-Met, http://www.kwasmet.pl/oferta/motoryzacja.html
Podsumowanie
Genialne wrażenia z jazdy nieporównywalne z nowymi skomputeryzowanymi czteronapedówkami typu STI czy EVO. Idealne auto do rajdów amatorskich oraz bardziej wymagających, szybszych KJS-ów.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opis modyfikacji :
Wszystkie modyfikacje mechaniczne zostały własnoręcznie przeprowadzone przez Pana Szczepana Jabłuszewskiego, firma CZOPER z Piaseczna - Certyfikat w załączeniu.
1. Produkcja mocy
a. Silnik :
i. blok 2.0 litra : STi
ii. kute tłoki i pierścienie : CP Pistons
iii. kute korbowody : Eagle
iv. wał korbowy : seryjny od STi
v. panewki główne i korbowodowe : ACL RACING
vi. zawory ssące i wydechowe + 1mm : FERREA
vii. głowice GT po obróbce gniazd, kanałów dolotowych i wylotowych
viii. większe listwy paliwowe wykonane ze stali nierdzewnej
ix. wtryskiwacze od STi, 550cc
x. wałki rozrządu : 272 BRIAN CROWER
xi. sprężynki i talerzyki zaworów : BRIAN CROWER
xii. koło zamachowe : lekkie, firma Radzikowski
xiii. cewki zapłonowe od STI
xiv. śruby i szpilki : ARP
xv. rozrząd : wymieniony kompletnie podczas budowy silnika
xvi. odma : przygotowana na zamówienie
xvii. pompa paliwa : Walbro GSS342 255 LPH
xviii. zimne świece zapłonowe : NGK irydowe ciepłota 7
xix. poduszka silnika : STi
b. Turbo : IHI VF 39
c. Intercooler : FMIC wykonany na zamówienie, rury 2,5 cala
d. Stożkowy filtr powietrza: K&N
e. Zawór upustowy (blow-off) : HKS SSQV
2. Elektronika / zarządzanie mocą
a. Komputer typu stand-alone : KMS (Kronenburg Management Systems) model MP 25, posiada wiele nieaktywnych aktualnie opcji np. procedura startu, podtrzymanie turbo, kilka map paliwa.
b. Wymienione przewody wysokiego napięcia.
c. Wskaźnik AFR i sonda lambda na panelu sterowania komputerem.
Samochód strojony na hamowni przez Pana Andrzeja Poniedziałka (firma UNITRONIC) – Certyfikat w załączeniu.
3. Przeniesienie napędu
a. skrzynia biegów : krótka i mocna 5-biegowa skrzynia z modelu STi (JAPAN spec)
b. sprzęgło : pół-spiekowy zestaw firmy xTREME Clutch (Australia), zestaw ‘stage 2’
c. półosie i przeguby : wzmocnione, wykonane na zamówienie
4. Układ hamulcowy (TAROX)
a. tarcze hamulcowe TAROX G88 (rozmiar seryjny) : przód gładkie, tył nacinane
b. zaciski : przód 4-tłoczkowe, tył 2-tłoczkowe
c. klocki TAROX (komplet) : S-TAROX
d. przewody hamulcowe firmy Goodridge, elastyczne w stalowym oplocie
e. płyn hamulcowy Motul RBF600
5. Układ zawieszenia
a. amortyzatory : Kayaba AGX, regulowane (24 stopnie regulacji)
b. łączniki, tuleje, stabilizatory, uszczelki, zwrotnice – stan bardzo dobry
c. grubsze stabilizatory : Whiteline przód i tył
d. stabilizatory i przekładnia kierownicza : wzmocnione firmy POWERFLEX (poliuretan)
e. rozpórka kielichów amortyzatorów : OMP (przód)
6. Układ wydechowy
Zbudowany na zamówienie : 2.5 cala przelotowy ze stali nierdzewnej na 2 tłumikach z catbackiem firmy MG Motorsport wykonanym specjalnie do tego auta. Kolektor wydechowy rurowy ze stali nierdzewnej
7. Wnętrze auta
a. fotele kubełkowe (oryginalne GT)
b. homologowana klatka bezpieczeństwa, zgodna z załącznikiem J do MKS FIA art. 253, zamontowana przez Piotra Barana, firma Baran Auto Servis - Certyfikat w załączeniu
c. homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa
d. profesjonalnie flokowana deska rozdzielcza, słupki i inne elementy wnętrza
e. karbonowe elementy wnętrza : boczki drzwi, kuwety i półka pod tylną szybą
f. dodatkowe wskaźniki : doładowanie turbo, ciśnienia oleju i temperatury spalin (EGT) – firma DEFi
g. sportowa, skórzana kierownica SPARCO
h. 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, 3 calowe, firma ELTEC
i. system gaśniczy
j. uchwyt na pełnowymiarowe koło zapasowe (w bagażniku)
k. całość wnętrza pozbawiona wygłuszeń i pomalowana na kolor srebrny
8. Inne
a. płyta ochronna pod silnikiem
b. światła BI-XENON (od Porsche Cayenne)
c. zamek centralny na pilota
d. elektrycznie podnoszone szyby
e. immobilizer
f. autoalarm : LANGEFORD
g. dwa komplety kluczyków
h. książka serwisowa, karta gwarancyjna
link do ogłoszenia: http://otomoto.pl/show?id=C28852293
CENA wywoławcza : PLN 62.000 (do negocjacji). Faktura VAT-marża
Poważnie zainteresowanych zapraszam do kontaktu bezpośrednio z właścicielem:
Paweł Bujnowski – 600.955.427 oraz [email protected]