Strona 1 z 1

Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 18 lut 2014, o 14:36
autor: Gaceq
Impreza WRX STI ver. III
VIN – GC8-058377
VIN model number: GC8D4ED
Engine type: EJ20KDW6PR 280 HP
Transmission type: TY752VBCAA
Diff: 4.444

Witam, rozważam sprzedaż świetnie zachowanej sztuki. Scooby u mnie półtora roku, jako dodatkowe autko. Jestem pierwszym właścicielem w Polsce, a trzecim w ogóle. Ślicznie udokumentowana historia od Japonii przez UK po Polskę uwzględniająca wszystkie przeglądy i wymiany. Zwłaszcza ostatnie 10 lat. Lista z dokładnym opisem dla zainteresowanych. Autentyczny przebieg to 134 tkm. Niedawno zmieniony rozrząd, filtry i oleje oraz komplet przednich hamulców (TRW). Samochód jest w idealnym stanie technicznym. Totalnie seryjny. Nic w w nim jeszcze nie zmieniane, nie ruszane, nie rozkręcane, nie kombinowane, nie tuningowane, słowem dziewica :) Scooby nie miał nigdy wypadku. Wszystkie szyby oryginalne, maska oczywiście alu. Buda zdrowa, niewyhuśtana, zawieszenie seria STI z różowymi kropkami w świetnej kondycji. Co do wyposażenia wszystko działa. Od elektrycznie wysuwanej anteny, przez szyby i lusterka (dodatkowo składane elektrycznie), centralny zamek (sprzężony z alarmem). Klimatyzacja też jest i działa lepiej niż w nie jednym paroletnim aucie. Jest niezdjęty fabryczny limiter prędkości – 180 km/h. Kończąc Scooby technicznie nie wymaga żadnych napraw i wymian. Co do karoserii można by się pokusić o odświeżenie przedniego zderzaka i naprawę przednich lewych drzwi (wgniotka). Jest materiałem na egzemplarz kolekcjonerski. Użytkuje go cały czas, mniej lub więcej w zależności od pogody. Jak jest śnieg innym autem nie jeżdżę :thumb: Dysponuje kompletną przekładką dopasowaną do niej. Mogę ją dorzucić.

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 18 lut 2014, o 15:14
autor: zino
od razu bym zrobił miejsce w garażu :-)
i nawet quada bym wystawił :razz:


up!

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 18 lut 2014, o 18:23
autor: ryjeks
Gaceq pisze: Diff: 4.111

Tam masz 4.444 ;-)

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 18 lut 2014, o 19:06
autor: Gaceq
ryjeks pisze:
Gaceq pisze: Diff: 4.111

Tam masz 4.444 ;-)
Zgadza się, 4.444. Dzięki za zauważenie błędu ;-) 4.111 to chyba GT mają

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 19 lut 2014, o 11:02
autor: przemu
Witam,

jak jest w tym modelu z napedami? Jakie sa sprzery i czy jest z przodu? Jak wyglada zywotnosc skrzyni?

: 19 lut 2014, o 14:02
autor: darecki1981
ja też swojego odrestaurowuje z tym że u mnie zostały graty przełożone do budy europejskiej! mój plan to go odrestaurować i wstawić do stodoły pod słomę na 10 lat,a potem wystawić na e-bay :-)

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 20 lut 2014, o 11:25
autor: Gaceq
przemu pisze:Witam,

jak jest w tym modelu z napedami? Jakie sa sprzery i czy jest z przodu? Jak wyglada zywotnosc skrzyni?
Wklejam z tabeli:

JDM Impreza WRX STi Ver.III/IV MY97-98 (also STi V-Limited Ver.III MY97) TY752VBCAA 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 3.416 1.000 4.444 Viscous (4kgf) Open Double-cone 3rd synchro added

Nie ma seryjnie szper. Były tylko w niektórych RA seryjnie. Ale jest krótko zestopniowana, przez co napędza się strasznie no i np. po mieście jeździ się bardzo wygodnie - na czwórce sobie śmigasz i nie przymula. W porównaniu do mojej poprzedniej Imprezy (WRX MY01) gdzie po mieście to auto się męczyło i dużo paliło, to tutaj w STI można powiedzieć przyjemność czysta :) Zresztą generalnie jak porównuje te oba auta to jak na razie na plus dla BUG eye'a to jedynie otwór na narty w kanapie (trochę mnie to irytowało poprzedniej zimy że w STI nie ma ;) W każdej innej kategorii GC8 jest zdecydowaną górą.
A co żywotności to podobno są wytrzymalsze od GTkowych.

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 20 lut 2014, o 15:05
autor: przemu
Z tym
Nie ma seryjnie szper
to sie nie zgodze.
Z tego co widze nie ma tylko z przodu, a w srodku i z tylu jest wiskoza:

JDM Impreza WRX & WRX STi Ver.III/IV MY97-98 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 3.416 1.000 4.444 Viscous (4kgf) Open R160 - Viscous

Udalo mi sie znalezc :)

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 21 lut 2014, o 22:34
autor: ryjeks
przemu pisze: to sie nie zgodze.
Z tego co widze nie ma tylko z przodu, a w srodku i z tylu jest wiskoza:

W centralnym jest wiskoza, bo jest w każdym, nawet w wolnossących.
Z tyłu też jest wiskoza, ale nadaje się do niczego, więc tak jakby jej nie było :-)

Sama skrzynia krótka, jeździ się przyjemnie ale jeśli chce ktoś latać po autostradach to jest za krótka.

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 2 mar 2014, o 13:54
autor: Gaceq
Dokładnie tak. Wydaje mi się że żadne GC8 STI nie ma seryjnie typowych szper z przodu i z tyłu, poza tą wiskozą z tyłu.
Widać że kolega ryjeks chyba się doktoryzował na napędach w GC8 ;) i tak jak mówi skrzynia w GTeku jest lepsza na autostradę bo długa ale na tym się jej zalety kończą. GTeka na własność nie miałem ale trochę nim jeździłem. Osobiście od razu poszłem w STI. TY752VBCAA jest w każdym innym miejscu, czy to tor, czy miasto, czy krótkie trasy zdecydowanie lepsza i wygodniejsza, a przy tym wytrzymalsza. Generalnie jak się nie ma całkiem przelotowego wydechu to do 160 nie urywa głowy w środku. Jak jest pełen przelot w takim STI to tak góra do 100 jest znośnie ;-)

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 2 mar 2014, o 15:37
autor: kamil83nh
wygląda obłędnie :thumb:

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 2 mar 2014, o 15:38
autor: kamil83nh
wygląda obłędnie :thumb:

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 6 lip 2014, o 12:22
autor: Gaceq
Scooby trafiła wczoraj w ręce pewnego forumowicza, który jestem pewien wybitnie o nią zadba i będzie u niego tylko piękniejsza. Zdradzę jedynie że nie będzie na nic przerabiana, a jedynie doprowadzona do "broszurkowej" doskonałości co mnie niezmiernie cieszy :thumb:

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 6 lip 2014, o 20:37
autor: grygo
a cena w ogloszeniu jest? mi ta skrzynia konczyla sie na licznikowych 260, jakies elektroniczne limitery byly w tych subaru?

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 6 lip 2014, o 23:35
autor: Gaceq
grygo pisze:a cena w ogloszeniu jest? mi ta skrzynia konczyla sie na licznikowych 260, jakies elektroniczne limitery byly w tych subaru?
Kiedyś była ;-) Zdaje się że jest elektroniczny ten limiter. Przy licznikowych dokładnie 180ciu odcina paliwo. Dzieje się to na dokręconej czwórce (o włos od odcinki silnikowej) także strzelam że bez ogranicznika pójdzie trochę ponad 200, może 220, ale na pewno nie 260 ;-) Gdzieś czytałem że sposobem na jej obejście jest montaż GTkowego licznika UK spec (w milach) Wtedy podobno auto myśli że 160 mil/h to 160 km/h i nigdy do tej odcinki nie dojdzie. Ale czy to prawda to nie wiem.

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 7 lip 2014, o 00:29
autor: whitepoint
Naprawdę piękne auto.

: 12 lip 2014, o 10:14
autor: siewcu
nie zapominajcie o tym, że STi ma długą skrzynię - i ver 4 udało się rozbujać do licznikowych okolic 260 ;)

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 18 lip 2014, o 10:51
autor: Gaceq
A nie pomyliłeś sobie modelu skrzyni? Nie chce mi się wierzyć żeby TY752VBCAA w parze z oryginalnym dyfrem R180 pojechało faktycznie 260 (licznik czasem cuda pokazuje ;-) ). W czarnej licznik był bardzo dokładny i różnica z gps wynosiła 5 km/h. 180 to prawie koniec czwórki był więc gdzie tam do 260... Mimo stosunkowo długiej 5tki w porównaniu do 4 pierwszych biegów to wydaje mi się to niemożliwe :roll:

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 18 lip 2014, o 12:32
autor: grygo
ja osobiscie na tej skrzyni lecialem 258km/h i bylo to milimetry przed odcinka w okolicach 7000 tys. dyfer tam jest fabrycznie R160

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 18 lip 2014, o 19:08
autor: ryjeks
Skrzynia musiała być modzona ewentualnie większa koła i inne zmienne.
Seryjnie nie ma takiej opcji, chyba że koła jakieś większe niż seria + przekłamania licznika i może tak wyjść.

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... zynia-411/

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 18 lip 2014, o 22:35
autor: grygo
258 licznikowe, wiec podejrzewam, ze realnie bylo to kolo 225-230km/h, ciekawe cyferki tylko przy jakich obrotach silnika to podane? ;)

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 18 lip 2014, o 22:53
autor: ryjeks
Wczytaj się dokładnie ;-)

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 20 lip 2014, o 00:11
autor: grygo
nie czytalem tego tylko zerknalem. to jak wrozenie z fusow, odcinke masz przy okolo 7000, wiec to jaka predkosc masz przy 6000 nic zupelnie nie mowi

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 20 lip 2014, o 00:24
autor: ryjeks
Mówi wiele, są dostępne kalkulatory, policz jak jesteś ciekaw :-)

//
Inna sprawa, że sprawdziłem dzisiaj i okazało się, że te okolice 250 km/h są realne przy odcince.
Potem przeliczyłem właśnie przy tych 7000 rpm i wyszło 246 km/h dla opon 205/50/16.
Także licznikowe wyższe wartości jak najbardziej.
Jechałeś na odcince na 5 biegu ? :-)

Dla GTkowych skrzyń 3.9 przy 7000 rpm to jest 280 km/h :mrgreen:

Re: Impreza WRX STI ver. III MY97 JDM

: 20 lip 2014, o 14:03
autor: grygo
odcinka byla jakos 7000-7100 a ja mialem 69xx obrotow