Strona 1 z 4

[nieaktualne, sprzedany] Subaru Impreza STI 336KM, 405 Nm

: 30 lis 2015, o 19:59
autor: jarmaj
Sprzedam Subaru Impreza STi.

Historia samochodu:
Produkcja 2000
Pierwszy właściciel kupił ten samochód w ASO w Krakowie. Pierwotnie była to Impreza WRX (nie STi)
Pierwsza rejestracja październik 2001
Ja kupiłem ten samochód w marcu 2004 od pierwszego właściciela. I od tego czasu samochód pozostaje w moim posiadaniu.
We wrześniu 2008 samochód został kompleksowo przebudowany na STI. Z wersji STI włożone zostały:
 silnik 2,0 z całym osprzętem
 skrzynia biegów 6MT z wałem i tylnym dyfrem
 półosie
 zwrotnice z piastami 5x100
 hamulce przednie i tylne
 przekładnia kierownicza
 up-pipe
 wlot na masce
 zegary (wersja angielska, czyli mile i kilometry)
I oczywiście sporo drobiazgów które podczas takiej operacji są niezbędne. Całość przeróbki wykonana była w firmie 4Turbo w Katowicach.


Obecnie samochód jest trochę poprawiony względem seryjnego STI:
 turbina FP HTA68
 Zawieszenie gwintowane HSD
 Stabilizatory Whiteline
 Wszędzie tuleje poliuretanowe Whiteline w zawieszeniu
 Poliuretanowe (Whiteline) mocowanie maglownicy
 Anti-lift kit Whiteline
 Remap 336 KM i 406 Nm wykonany przez 4Turbo Katowice
 Kompletny przelotowy wydech ze stali nierdzewnej wykonany w firmie MG Motrosport w Siemianowicach
 Kierownica 350mm odsadzenie 90mm
 Fotele kubełkowe Bimarco na przesuwnych prowadnicach (możliwość regulacji)
 4 punktowe 3 calowe pasy Sabelt


W zeszłym roku skrzynia biegów przeszła kompletny remont. Włożony został do niej niemal bezprzebiegowy wkład z wersji Spec C razem z helicalną przednią szperą. Centralna wiskoza została zregenerowana i spięta na 6 kg (seryjnie są 4) w firmie Carsport w Nowym Sączu. Tylny dyfer cały został wymieniony na pochodzący z STI 2008r, w którym jest torsen. Cały remont skrzyni (za wyjątkiem regeneracji wiskozy) przeprowadzony został w firmie Block Motorsport.

Płyny
W silniku stosowany był olej Motul Competition 300V 15w50 latem lub 5w40 zimą. Olej wymieniany co 7-8 tyś km.
Latem tego roku wymieniony płyn hamulcowy na Carbon Lorrain (podczas tej operacji ukręcił się jeden odpowietrznik. Nie cieknie, ale następnym razem trzeba będzie go wymienić)
W skrzyni i dyfrze również olej Motul.

Szkodowość.
W samochodzie wymienione były tylne błotniki z obu stron. Lewy z powodu drobnej kolizji (uderzenie nie było duże, oprócz konieczności wymiany błotnika zmieniony został tylko zderzak i lampa). Naprawa wykonywana przez ASO Subaru w Mikołowie. Prawy błotnik był wymieniony z powodu próby podpalenia samochodu przez jakichś kretynów. Ogień był szybko ugaszony więc spaleniu uległ tylko lakier na tym błotniku. Naprawa wykonana w warsztacie Karczewski w Gliwicach. Po każdej z tych szkód samochód był w stanie samodzielnie jeździć.
Z obydwu szkód mam zdjęcia, zainteresowanym mogę je wysłać.

Poza tymi dwiema sytuacjami samochód nie miał żadnego wypadku, żaden element nośny karoserii nigdy nie ucierpiał. Oczywiście auto ma swoje lata i jest trochę rys, wgniotów „parkingowych” itp.
W tylnych nadkolach na rantach zaczyna pojawiać się korozja. W tym roku wymieniłem przednią szybę. Była już mocno porysowana i miała kilka odprysków.

Samochód NIGDY nie brał udziału w jakichkolwiek zawodach typu KJS, rallysprint itp. Używany był przeze mnie do jazdy na co dzień.

Przebieg
Do 2008 roku będąc jeszcze seryjnym WRX’em samochód przejechał ok 100 tyś km.
Od przeróbki na STI w 2008 znowu przejechano ok 100 tyś km (został wymieniony licznik na wersję STI więc nie ma tu ciągłości wskazań przebiegu)

Niestety samochód posiada obecnie feler silnika. W zeszłym tygodniu zdiagnozowano problem z uszczelką pod głowicą. Wygląda że to sam początek awarii, odczyt podczas testu na CO2 w płynie chłodniczym był „ledwo ledwo”, więc prawdopodobnie przedmuch nie jest jeszcze duży.

Oprócz tego uszkodzony jest jeden z pierścieni (koronka) od ABS. Ja nigdy ABS nie używałem, zawsze był wyciągnięty bezpiecznik, ale gdyby ktoś chciał go uruchomić, trzeba by ten pierścień wymienić.


Samochód mogę sprzedać z takim wnętrzem jak jest obecnie (czyli fotele kubełkowe, pasy szelkowe, kierownica sportowa), lub założyć seryjne fotele z WRX (uwaga – to nie są fotele z STI) i seryjną kierownicę.

Cenę niezwykle trudno mi ustalić, bo z jednej strony przeróbki w o których mowa powyżej kosztowały sporo pieniędzy (sam remont skrzyni w zeszłym roku to coś koło 10 tyś zł), z drugiej jest silnik który należy naprawić.

Cenę wywoławczo dam 29 tyś zł. Ale jeżeli ktoś uważa, że urwałem się z tą ceną z choinki, to o każdej propozycji jestem skłonny rozmawiać.
Kontakt PW lub mail jamajcherek małpa wp.pl

Telefon jak ktoś chce mogę podać na maila.


Dodam że żadna zamiana mnie nie interesuje
PC010077.JPG
PC010078.JPG
PC010079.JPG
PC010081.JPG
PC010082.JPG
PC010086.JPG
PC010088.JPG
PC010090.JPG
PC010092.JPG
PC010101.JPG
Ten licznik kiedy był montowany pokazywał 25 tyś mil. Czyli przejechałem ok 64 tyś mil, czyli jakieś 102 tyś km

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 30 lis 2015, o 20:38
autor: Chloru
Świat się kończy :o

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 30 lis 2015, o 21:17
autor: GUEST
Szkoda. Zawsze miło posłuchać i popatrzeć na tego klasyka na Gliwickich ulicach.

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 30 lis 2015, o 21:56
autor: jarmaj
Niestety takie życie. Na razie przygoda z Subaru się dla mnie kończy.

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 30 lis 2015, o 23:11
autor: ptk22
Jak to jest możliwe? :-(

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 00:29
autor: Gootek
ptk22 pisze:Jak to jest możliwe? :-(
w Paryżu zapanowała zgoda, że Polska też coś zrobi dla ograniczenia globalnej emisji CO2

jarmaj.jpg

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 09:41
autor: esilon
jarmaj pisze: Na razie przygoda z Subaru się dla mnie kończy.
a co będzie ? coś spokojnego tym razem ?

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 09:57
autor: vojta
astra 5 1.4 turbo ?

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 10:44
autor: Piter 35
Przeca powiedział
jarmaj pisze: Na razie

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 11:03
autor: ptk22
Лукашэнка pisze:w Paryżu zapanowała zgoda, że Polska też coś zrobi dla ograniczenia globalnej emisji CO2
:mrgreen:

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 11:11
autor: jarmaj
vojta pisze:astra 5 1.4 turbo ?

:o


Prorok jaki, czy co...?

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 11:32
autor: rrosiak
jarmaj pisze: Prorok jaki, czy co...?

Ale zapomniał chyba dopisać, że Tourer z AT ;-)

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 11:40
autor: ptk22
W kolorze srebrnym ;-)

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 11:54
autor: jarmaj
rrosiak pisze:
jarmaj pisze: Prorok jaki, czy co...?

Ale zapomniał chyba dopisać, że Tourer z AT ;-)
Kombi dopiero wchodzi do produkcji, na razie nie jest jeszcze dostępny. Chociaż faktycznie można już składać na niego zamówienia.


Ale nie, kombika akurat nie biorę. ;-)

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 12:26
autor: ptk22
jarmaj, a kolor? Najbardziej popularny?

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 14:11
autor: Alan, Alan, Alan!
:o

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 14:38
autor: busik
dżarmadż stajesz się praktyczny... do wątku dla dziada z tym :mrgreen:
to chyba pierwsze objawy SKSu - starzejesz się chopie
na Twoim miejscu kupiłbym beczkę :-p

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 14:56
autor: jarmaj
Ja nie będę kupował teraz dupowozu - będzie leasing.

Pewnie kiedyś kupię sobie jakiego nierozsądnego funcara (najlepiej małe rozrywkowe RWD) , ale na razie jeszcze nie.
ptk22 pisze:jarmaj, a kolor? Najbardziej popularny?
Chciałem czerwony, ale dealer protestował, że to mało popularny kolor i potem będzie miał problem ze sprzedażą poleasingowego samochodu. Więc będzie brązowy.

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 15:09
autor: Gootek
jarmaj pisze:Chciałem czerwony, ale dealer protestował, że to mało popularny kolor i potem będzie miał problem ze sprzedażą poleasingowego samochodu. Więc będzie brązowy.
Z drugiej strony jeśli ktoś będzie szukał mało popularnego koloru, to być może znajdzie tylko Twoje ogłoszenie. A jak będzie szukał popularnego, to znajdzie oferty kilkudziesięciu sprzedających. :cofee:

Jeździłem kiedyś, przez około rok, bordową Astrą 1.4
To była wersja mpi więc miała aż 82 KM :->

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 15:18
autor: Alan, Alan, Alan!
jak Ty wsadzisz graty z sti do tej astry? Silnik to jeszcze ok, ale napędy to się natniesz trochę.

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 15:18
autor: ptk22
Jak tak dalej pójdzie to mało kto z użytkowników forum-subaru będzie jeździł subaru ;-)

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 18:27
autor: jarmaj
Лукашэнка pisze:Jeździłem kiedyś, przez około rok, bordową Astrą 1.4
To była wersja mpi więc miała aż 82 KM :->
Ta ma 150 KM. :cofee:
Alan, Alan, Alan! pisze:jak Ty wsadzisz graty z sti do tej astry? Silnik to jeszcze ok, ale napędy to się natniesz trochę.
Nie noszę się z takimi zamiarami ;-)


UWAGA
W pierwszy poście pojawiły się zdjęcia

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 1 gru 2015, o 19:11
autor: esilon
jarmaj pisze: Ta ma 150 KM.
i nareszecie podobno sporo lżejsza od starszej, tam 150 koni było słabsze od 105 w Leonie

gratulacje

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 2 gru 2015, o 00:30
autor: barton
jarmaj, fotek nie widać... jest tylko lista: 1.JPG 2.JPG 3.JPG itd.

Swoją drogą to ładna ilość lat spędzona z jednym samochodem (choć w dwóch odsłonach) :thumb:

Re: [sprzedam] Subaru Impreza STI 336KM, 406 Nm

: 2 gru 2015, o 00:34
autor: rrosiak
barton pisze: fotek nie widać...
Jako to nie?