[nieaktualne, sprzedany] Subaru Impreza STI 336KM, 405 Nm
: 30 lis 2015, o 19:59
Sprzedam Subaru Impreza STi.
Historia samochodu:
Produkcja 2000
Pierwszy właściciel kupił ten samochód w ASO w Krakowie. Pierwotnie była to Impreza WRX (nie STi)
Pierwsza rejestracja październik 2001
Ja kupiłem ten samochód w marcu 2004 od pierwszego właściciela. I od tego czasu samochód pozostaje w moim posiadaniu.
We wrześniu 2008 samochód został kompleksowo przebudowany na STI. Z wersji STI włożone zostały:
silnik 2,0 z całym osprzętem
skrzynia biegów 6MT z wałem i tylnym dyfrem
półosie
zwrotnice z piastami 5x100
hamulce przednie i tylne
przekładnia kierownicza
up-pipe
wlot na masce
zegary (wersja angielska, czyli mile i kilometry)
I oczywiście sporo drobiazgów które podczas takiej operacji są niezbędne. Całość przeróbki wykonana była w firmie 4Turbo w Katowicach.
Obecnie samochód jest trochę poprawiony względem seryjnego STI:
turbina FP HTA68
Zawieszenie gwintowane HSD
Stabilizatory Whiteline
Wszędzie tuleje poliuretanowe Whiteline w zawieszeniu
Poliuretanowe (Whiteline) mocowanie maglownicy
Anti-lift kit Whiteline
Remap 336 KM i 406 Nm wykonany przez 4Turbo Katowice
Kompletny przelotowy wydech ze stali nierdzewnej wykonany w firmie MG Motrosport w Siemianowicach
Kierownica 350mm odsadzenie 90mm
Fotele kubełkowe Bimarco na przesuwnych prowadnicach (możliwość regulacji)
4 punktowe 3 calowe pasy Sabelt
W zeszłym roku skrzynia biegów przeszła kompletny remont. Włożony został do niej niemal bezprzebiegowy wkład z wersji Spec C razem z helicalną przednią szperą. Centralna wiskoza została zregenerowana i spięta na 6 kg (seryjnie są 4) w firmie Carsport w Nowym Sączu. Tylny dyfer cały został wymieniony na pochodzący z STI 2008r, w którym jest torsen. Cały remont skrzyni (za wyjątkiem regeneracji wiskozy) przeprowadzony został w firmie Block Motorsport.
Płyny
W silniku stosowany był olej Motul Competition 300V 15w50 latem lub 5w40 zimą. Olej wymieniany co 7-8 tyś km.
Latem tego roku wymieniony płyn hamulcowy na Carbon Lorrain (podczas tej operacji ukręcił się jeden odpowietrznik. Nie cieknie, ale następnym razem trzeba będzie go wymienić)
W skrzyni i dyfrze również olej Motul.
Szkodowość.
W samochodzie wymienione były tylne błotniki z obu stron. Lewy z powodu drobnej kolizji (uderzenie nie było duże, oprócz konieczności wymiany błotnika zmieniony został tylko zderzak i lampa). Naprawa wykonywana przez ASO Subaru w Mikołowie. Prawy błotnik był wymieniony z powodu próby podpalenia samochodu przez jakichś kretynów. Ogień był szybko ugaszony więc spaleniu uległ tylko lakier na tym błotniku. Naprawa wykonana w warsztacie Karczewski w Gliwicach. Po każdej z tych szkód samochód był w stanie samodzielnie jeździć.
Z obydwu szkód mam zdjęcia, zainteresowanym mogę je wysłać.
Poza tymi dwiema sytuacjami samochód nie miał żadnego wypadku, żaden element nośny karoserii nigdy nie ucierpiał. Oczywiście auto ma swoje lata i jest trochę rys, wgniotów „parkingowych” itp.
W tylnych nadkolach na rantach zaczyna pojawiać się korozja. W tym roku wymieniłem przednią szybę. Była już mocno porysowana i miała kilka odprysków.
Samochód NIGDY nie brał udziału w jakichkolwiek zawodach typu KJS, rallysprint itp. Używany był przeze mnie do jazdy na co dzień.
Przebieg
Do 2008 roku będąc jeszcze seryjnym WRX’em samochód przejechał ok 100 tyś km.
Od przeróbki na STI w 2008 znowu przejechano ok 100 tyś km (został wymieniony licznik na wersję STI więc nie ma tu ciągłości wskazań przebiegu)
Niestety samochód posiada obecnie feler silnika. W zeszłym tygodniu zdiagnozowano problem z uszczelką pod głowicą. Wygląda że to sam początek awarii, odczyt podczas testu na CO2 w płynie chłodniczym był „ledwo ledwo”, więc prawdopodobnie przedmuch nie jest jeszcze duży.
Oprócz tego uszkodzony jest jeden z pierścieni (koronka) od ABS. Ja nigdy ABS nie używałem, zawsze był wyciągnięty bezpiecznik, ale gdyby ktoś chciał go uruchomić, trzeba by ten pierścień wymienić.
Samochód mogę sprzedać z takim wnętrzem jak jest obecnie (czyli fotele kubełkowe, pasy szelkowe, kierownica sportowa), lub założyć seryjne fotele z WRX (uwaga – to nie są fotele z STI) i seryjną kierownicę.
Cenę niezwykle trudno mi ustalić, bo z jednej strony przeróbki w o których mowa powyżej kosztowały sporo pieniędzy (sam remont skrzyni w zeszłym roku to coś koło 10 tyś zł), z drugiej jest silnik który należy naprawić.
Cenę wywoławczo dam 29 tyś zł. Ale jeżeli ktoś uważa, że urwałem się z tą ceną z choinki, to o każdej propozycji jestem skłonny rozmawiać.
Kontakt PW lub mail jamajcherek małpa wp.pl
Telefon jak ktoś chce mogę podać na maila.
Dodam że żadna zamiana mnie nie interesuje
Ten licznik kiedy był montowany pokazywał 25 tyś mil. Czyli przejechałem ok 64 tyś mil, czyli jakieś 102 tyś km
Historia samochodu:
Produkcja 2000
Pierwszy właściciel kupił ten samochód w ASO w Krakowie. Pierwotnie była to Impreza WRX (nie STi)
Pierwsza rejestracja październik 2001
Ja kupiłem ten samochód w marcu 2004 od pierwszego właściciela. I od tego czasu samochód pozostaje w moim posiadaniu.
We wrześniu 2008 samochód został kompleksowo przebudowany na STI. Z wersji STI włożone zostały:
silnik 2,0 z całym osprzętem
skrzynia biegów 6MT z wałem i tylnym dyfrem
półosie
zwrotnice z piastami 5x100
hamulce przednie i tylne
przekładnia kierownicza
up-pipe
wlot na masce
zegary (wersja angielska, czyli mile i kilometry)
I oczywiście sporo drobiazgów które podczas takiej operacji są niezbędne. Całość przeróbki wykonana była w firmie 4Turbo w Katowicach.
Obecnie samochód jest trochę poprawiony względem seryjnego STI:
turbina FP HTA68
Zawieszenie gwintowane HSD
Stabilizatory Whiteline
Wszędzie tuleje poliuretanowe Whiteline w zawieszeniu
Poliuretanowe (Whiteline) mocowanie maglownicy
Anti-lift kit Whiteline
Remap 336 KM i 406 Nm wykonany przez 4Turbo Katowice
Kompletny przelotowy wydech ze stali nierdzewnej wykonany w firmie MG Motrosport w Siemianowicach
Kierownica 350mm odsadzenie 90mm
Fotele kubełkowe Bimarco na przesuwnych prowadnicach (możliwość regulacji)
4 punktowe 3 calowe pasy Sabelt
W zeszłym roku skrzynia biegów przeszła kompletny remont. Włożony został do niej niemal bezprzebiegowy wkład z wersji Spec C razem z helicalną przednią szperą. Centralna wiskoza została zregenerowana i spięta na 6 kg (seryjnie są 4) w firmie Carsport w Nowym Sączu. Tylny dyfer cały został wymieniony na pochodzący z STI 2008r, w którym jest torsen. Cały remont skrzyni (za wyjątkiem regeneracji wiskozy) przeprowadzony został w firmie Block Motorsport.
Płyny
W silniku stosowany był olej Motul Competition 300V 15w50 latem lub 5w40 zimą. Olej wymieniany co 7-8 tyś km.
Latem tego roku wymieniony płyn hamulcowy na Carbon Lorrain (podczas tej operacji ukręcił się jeden odpowietrznik. Nie cieknie, ale następnym razem trzeba będzie go wymienić)
W skrzyni i dyfrze również olej Motul.
Szkodowość.
W samochodzie wymienione były tylne błotniki z obu stron. Lewy z powodu drobnej kolizji (uderzenie nie było duże, oprócz konieczności wymiany błotnika zmieniony został tylko zderzak i lampa). Naprawa wykonywana przez ASO Subaru w Mikołowie. Prawy błotnik był wymieniony z powodu próby podpalenia samochodu przez jakichś kretynów. Ogień był szybko ugaszony więc spaleniu uległ tylko lakier na tym błotniku. Naprawa wykonana w warsztacie Karczewski w Gliwicach. Po każdej z tych szkód samochód był w stanie samodzielnie jeździć.
Z obydwu szkód mam zdjęcia, zainteresowanym mogę je wysłać.
Poza tymi dwiema sytuacjami samochód nie miał żadnego wypadku, żaden element nośny karoserii nigdy nie ucierpiał. Oczywiście auto ma swoje lata i jest trochę rys, wgniotów „parkingowych” itp.
W tylnych nadkolach na rantach zaczyna pojawiać się korozja. W tym roku wymieniłem przednią szybę. Była już mocno porysowana i miała kilka odprysków.
Samochód NIGDY nie brał udziału w jakichkolwiek zawodach typu KJS, rallysprint itp. Używany był przeze mnie do jazdy na co dzień.
Przebieg
Do 2008 roku będąc jeszcze seryjnym WRX’em samochód przejechał ok 100 tyś km.
Od przeróbki na STI w 2008 znowu przejechano ok 100 tyś km (został wymieniony licznik na wersję STI więc nie ma tu ciągłości wskazań przebiegu)
Niestety samochód posiada obecnie feler silnika. W zeszłym tygodniu zdiagnozowano problem z uszczelką pod głowicą. Wygląda że to sam początek awarii, odczyt podczas testu na CO2 w płynie chłodniczym był „ledwo ledwo”, więc prawdopodobnie przedmuch nie jest jeszcze duży.
Oprócz tego uszkodzony jest jeden z pierścieni (koronka) od ABS. Ja nigdy ABS nie używałem, zawsze był wyciągnięty bezpiecznik, ale gdyby ktoś chciał go uruchomić, trzeba by ten pierścień wymienić.
Samochód mogę sprzedać z takim wnętrzem jak jest obecnie (czyli fotele kubełkowe, pasy szelkowe, kierownica sportowa), lub założyć seryjne fotele z WRX (uwaga – to nie są fotele z STI) i seryjną kierownicę.
Cenę niezwykle trudno mi ustalić, bo z jednej strony przeróbki w o których mowa powyżej kosztowały sporo pieniędzy (sam remont skrzyni w zeszłym roku to coś koło 10 tyś zł), z drugiej jest silnik który należy naprawić.
Cenę wywoławczo dam 29 tyś zł. Ale jeżeli ktoś uważa, że urwałem się z tą ceną z choinki, to o każdej propozycji jestem skłonny rozmawiać.
Kontakt PW lub mail jamajcherek małpa wp.pl
Telefon jak ktoś chce mogę podać na maila.
Dodam że żadna zamiana mnie nie interesuje
Ten licznik kiedy był montowany pokazywał 25 tyś mil. Czyli przejechałem ok 64 tyś mil, czyli jakieś 102 tyś km