Impreza GF8 - Stroker 2.2 (zakuty) - 22 tys km, Faktura VAT

kupię / sprzedam / zamienię / wymienię /dam / nie dam
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
ODPOWIEDZ
kozi
0 gwiazdek
Auto: SI GT Wagon '00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Impreza GF8 - Stroker 2.2 (zakuty) - 22 tys km, Faktura VAT

Post 30 lis 2015, o 21:39

Czołem,

po długiej batalii z samym sobą muszę podjąć tę trudną decyzję i wystawić swoją Wannę GT na sprzedaż. Sytuacja zmusza mnie do zakupu czegoś bardziej rodzinnego i komfortowego.

Zaczynając od początku…

Samochód został wyprodukowany w maju 2000 roku i przez pierwsze 7 lat jeździł w Niemczech. W połowie 2007 roku został sprowadzony do Polski przez pierwszego właściciela i jeździł nim do końca 2013 roku, po czym sprzedał go komuś na Śląsku uderzonego w drzwi kierowcy, a po kilku miesiącach ja odkupiłem ten samochód naprawiony i polakierowany po całości, znając praktycznie całą jego historię od pierwszego właściciela. W samochodzie zrobione wówczas było:
- pompa paliwa Walbro,
- łączniki stabilizatorów STI,
- sztywniejszy tylny stabilizator.

2 miesiące po zakupie silnik nie wytrzymał próby obwodnicy Warszawy i, jak to w tych samochodach przy przebiegu blisko 200 tys km, obróciła się panewka. Miałem do wyboru 2 opcje: tańszą - kupić używany silnik w niewiadomo jakim stanie, który równie dobrze mógł za 3 miesiące zakończyć tak samo albo wybrać droższą ale pewniejszą opcję czyli zbudować silnik od podstaw na nowych częściach. Jak wiadomo ‚chytry dwa razy traci’ więc wybrałem opcję pewniejszą. W poniższej rozpisce znajduje się dokładny opis kiedy i co zostało zrobione, więc nie będę się rozpisywał tutaj.

Licznik na tę chwilę wskazuje ok. 215.000 km (czyli silnik ma przejechane ok. 22.000 km) i cały czas rośnie. Korzystam z niego na co dzień do przemieszczania się do pracy czy w weekendy z rodziną. Nie używam tego auta do upalania na track day’ach czy tego typu imprezach.

Samochód jest wystrojony na turbinie VF22, którą dorzucam w pakiecie po pełnej regeneracji, do zamontowania przez nowego właściciela. Na dużym turbo miał ok. 300 KM i 420 Nm, co naprawdę urywało cztery litery w połączeniu z krótszą od seryjnej skrzynią biegów. Aktualnie jeżdżę na seryjnej turbinie z wyższym doładowaniem (ta charakterystyka mi bardziej odpowiada na miasto), pomiaru mocy w tym setupie nie robiłem. Dzięki temu można osiągnąć w trasie spalanie nawet poniżej 10 l / 100 km ;-)

Poniżej dość dokładnie opisałem, co i kiedy za mojej kadencji zostało popełnione w samochodzie.

Kwiecień 2014 (191.000 km):
Regeneracja przekładni kierowniczej,
manżety,
filtr powietrza,
wymiana oleju
Koszt: 2.000 zł

Maj 2014 - (193.000 km):
Wymiana silnika - Stroker 2.2:
półzamknięty blok STI Spec C,
wał STI 2.5,
korbowody STI,
kute tłoki Mahle,
panewki Cosworth,
pompa oleju STI ’08,
komplet rozrządu,
komplet uszczelek,
przegląd i wymiana oraz regulacja zaworów.
Docieranie bez doładowania turbo przez ponad 3.000 km, płukany olejem 4-krotnie.
Koszt: 17.500 zł

Lipiec 2014 - (196.000 km):
Wymiana zawieszenia na WRX.
Rozpórka tylna.
Wymiana 2 łożysk koła, przednich.
Wymiana oleju, Valvoline 5w40.
Koszt: 2.450 zł

Wrzesień 2014 - (199.500 km):
Zakup oraz montaż turbiny VF22.
Hamulce przód (tarcze - zimmermann, klocki - zimmermann).
Hamulce tył (tarcze - ferodo, klocki - brembo).
Olej valvoline 5w40.
Geometria by Sylwek.
Koszt: 3.700 zł

Październik-Listopad 2014 - (201.500 km):
Wymiana skrzyni biegów z Legacy Turbo 2001-03, przełożenie 4.11, przednia szpera helikalna - TY754VBBCA.
Montaż skrzyni + olej Motul LS (do skrzyń ze szperą).
Akumulator Varta.
Sterownik silnika z licencją ecutec.
Koszt: 4.650 zł

Styczeń 2015 - (205.000 km):
Instalacja turbo timera
Nowa chlodnica.
Olej Valvoline 5w40
Koszt: 1.200 zł

Marzec 2015 - (206.000 km):
Strojenie silnika przez poznańską firmę.
Wymiana silnika krokowego.
Instalacja seryjnego turbo po awarii VF22.
Koszt: 2.100 zł

Maj 2015 - (209.000 km):
Regeneracja turbo (VF22).
Wymiana oleju - Valvoline 5w40.
Wymiana uszczelniacza skrzyni (wyjście na wał).
Polepienie starej rury od turbo.
Koszt: 3.300 zł

Lipiec 2015 - (210.000 km):
Wymiana rury dolotowej do turbiny.
Przegląd zawieszenia.
Koszt: 800 zł

Sierpień 2015 - (211.500 km):
Ponowna awaria turbiny VF22 (wadliwe łożyska), wymiana na seryjne turbo z wyższym doładowaniem.
Wymiana IC na seryjny w idealnym stanie.
Koszt: 1.000 zł

Październik 2015 - (212.900 km):
Wymiana filtra kabinowego.
Wymiana oleju Valvoline 5w50.
Koszt: 450 zł

Łączny koszt wykonanych przeze mnie prac przy samochodzie: 39.150 zł (choć pewnie nie wszystko zapisałem).


Do samochodu dorzucam:
turbina VF22 po kompleksowej regeneracji,
opony letnie Bridgestone Potenza RE050 (na ostatni sezon wystarczą),
seryjna skrzynia biegów (podobno zgrzyta któryś bieg przy wkładaniu - tak powiedział poprzedni właściciel),
seryjny dyfer.

Polecam ten samochód osobie, która przede wszystkim wie, co to jest Subaru i ile radości daje jazda tymi autami w zamian za troskliwą opiekę ;-) Tylko taka osoba będzie w stanie docenić ten egzemplarz i wkład, jaki poczyniłem podczas jej użytkowania.

Na samochód wystawiam fakturę VAT.

Cena: chciałbym wziąć 30.000 zł, ale dla zdecydowanego kupującego jestem otwarty na negocjacje.

Zachęcam do kontaktu: 609661066 lub [email protected].

Poniżej kilka fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



JonesB
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: Nissan GT-R + Alfa 156 Spotrwagon
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GF8 - Stroker 2.2 (zakuty) - 22 tys km, Faktura VAT

Post 7 gru 2015, o 17:48

39 150...podziwiam za wytrwałość ;-) Nowy właściciel będzie zadowolony z zakupu...auto jak nowe.

kozi
0 gwiazdek
Auto: SI GT Wagon '00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GF8 - Stroker 2.2 (zakuty) - 22 tys km, Faktura VAT

Post 23 gru 2015, o 23:03

Zapraszam na świąteczną obniżkę. Nowa cena 28.999 zł :)

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 24 gru 2015, o 15:11

kto regenerował vf22?
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

kozi
0 gwiazdek
Auto: SI GT Wagon '00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GF8 - Stroker 2.2 (zakuty) - 22 tys km, Faktura VAT

Post 11 sty 2016, o 01:59

Temat zamknięty, auto sprzedane.

ODPOWIEDZ