Strona 1 z 1

[Zamienie] Seat Leon Cupra R CompSport

: 18 wrz 2016, o 22:48
autor: mrasus
Witam serdecznie , zamienie swoje kochane auto za Subraka WRX'a, zapraszam do lektury

Zamienie swoje ukochane auto - Seat Leon Cupra R. DLA zainteresowany fotki auta na meila , prosze o wiadomośćPRIV
Auto zakupione w polskim salonie w drugiej połowie 2003r (POLIFTOWE). Regularnie serwisowane, przebieg autentyczny( 150Tys). Posiadam prawie wszystkie oryginalne faktury, umowy, rachunki i zamówienia, które przekażę drugiej osobie. Auto użytkowane przez pasjonata motoryzacji i osobę ogarniętą która wie jak się obchodzić ze sportowym autem.
W samochodzie jest kilka usprawnień względem serii. Wszystko przemyślane i zrobione z głową, z użyciem oryginalnych części VW/Audi/Seat oraz mocniejszych odpowiedników. W aucie jest zamontowana instalacja gazowa firmy STAG na najlepszych podzespołach spalanie w granicach 14 l gazu.

Auto poliftowe (lusterka, kierownica, silnik, itd.) z pełną dostępną opcją w salonie:
 hamulce BREMBO 4-tłoczkowe przód
 fotele RECARO przód
 tylna kanapa 'kubełkowa' i dzielona, z wbudowanym podłokietnikiem, ze schowkiem
 elektryczne składane i podgrzewane lusterka
 4x elektryczne szyby
 klimatronik
 tempomat
 wspomaganie kierownicy
 ESP/ASR/TCS/ABS
 4x poduszki
 czujnik deszczu
 podłokietnik ze schowkiem

Poniżej lista usprawnień, żadnych głupich tuningów, przeróbek ani tanich części, pasuje plug&play. Wszystko ma swój cel i było robione z głową: części mocniejsze, bardziej wytrzymałe i wydajne, poprawiają prowadzenie i bezpieczeństwo. Cupra przez pierwsze 5 lat serwisowana w polskim ASO (mam książkę). Potem w firmie CompSport - czołowego specjalisty od mocnych samochodów grupy VW/Audi w Polsce http://www.compsport.pl
Cena poniższych komponentów ponad 20 tys zł...
SILNIK I NAPĘD INTERCOOLER (FMIC) Compsport lepsze chłodzenie - małe seryjne intercoolerki z plastikowymi bokami puchną i auto nie trzyma mocy
DOWNPIPE 3" (DECAT) Compsport odetkanie turbiny i obniżenie temperatur w wydechu - seryjny wydech dławi turbinę i za wolno odprowadza gorące spaliny
WYDECH (CATBACK) Milltek millteksport.co.uk - do 3500rpm cichy
DOLOT (TIP) Samco Sport silikonowy - gumowy fabryczny się zapada
SPRZĘGŁO Sachs OEM+ wymienione niecałe 1000km temu
PROGRAM Dynosoft obecnie 250KM/340Nm
ZAWIESZENIE AMORTYZATORY Bilstein B8 seryjne amortyzatory to nieporozumienie http://www.bilstein.de
SPRĘŻYNY PROGRESYWNE Vogtland idealny kompromis między komfortem a trzymaniem w zakrętach
TULEJE BELKI Powerflex 80ShA/fioletowe powerflex.co.uk
TULEJE WAHACZA I STABILIZATORA Strongflex 90ShA/żółte strongflex.eu -fabryczne tuleje są rozlazłe, na poliuretanie prowadzenie bardziej zwarte
WKŁADKA ŁAPY MOCUJĄCEJ SKRZYNI Powerflex lepsza trakcja podczas przyśpieszania powerflex.co.uk
PODUSZKI AMORTYZATORA Deuter-Motosport 85 ShA (żółte) poliuretanowe, trwalsze od fabrycznych
DYSTANSE TYŁ 18mm --- aluminiowe z pierścieniem centrującym, poprawiają stabilność
ROZPÓRKA PRZÓD GÓRNA oryginalna AUDI rozpórka kielichów z Audi TT, poprawia precyzję prowadzenia
OPONY,HAMULCE TARCZE PRZÓD EBC gładkie, ebcbrakes.co.uk
TARCZE TYŁ TRW gładkie
KLOCKI PRZÓD Ferodo DS2500 http://www.ferodoracing.com
OPONY Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC2 225/45/17 94Y XL -bardzo fajne progresywne i przewidywalne opony
FELGI oryginalne Audi S3 7.5J x 17, ET32; idealnie proste, malowane proszkowo w wheelwide.pl
WNĘTRZE ZEGAR BOOST I TEMP. SPALIN Autogauge Stepmaster (szwajcarskie) 52mm w słupku, wygląd fabryczny

 Cupra na filtrach Knecht/Mahle/Filtron. Wymiana oleju wg. książki 15k, ja wymieniam co 5-10k, minimum raz w roku.
 Zalewany olejem Motul X-Cess 5W40 lub Motul Specific 5W30. Co druga wymiana z płukanką Motul Engine Clean.
 Tankowane tylko E98 z BP lub Statoil, bez żadnych dodatków ani wynalazków.
 Płyn chłodniczy oryginał VAG G12/G13, płyn hamulcowy Motul RBF600.
 Co najważniejsze - silnik chodzi gładko i miarowo, nie ma wycieków, nie bierze oleju. Turbina ładnie pompuje, nie przeładowuje i trzyma ciśnienie.
Samochód używany z rozsądkiem i ZAWSZE rozgrzewany przed dynamiczną jazdą (10-15 minut w zależności od temperatury), chłodzony kilka minut przed zgaszenem - co chyba jest oczywistością. Silnik od 2700rpm ma maksymalny, płaski moment i dobrze przyspiesza, więc nie trzeba trzymać go na odcince żeby szybko jeździć, to nie jest japończyk.
Zawieszenie po modyfikacjach jest przyjemnie sprężyste i precyzyjne (i nie jest sztywną taczką).
Hamulce nawet zimne pewnie zatrzymują auto, które potrafi szybko się napędzić, nie piszczą, nie pylą.
Większy intercooler i 3" downpipe lepiej odprowadzają ciepło z silnika i poprawiają cyrkulację, więc przy dłuższej jeździe i upałach Cupra nie łapie zadyszki (a seria owszem). Silikonowy TIP nie zasysa się i nie dławi tak jak fabryczny gumowy dolot.


Auto ma delikatny (konserwatywny) program na ok. 250KM, mi zupełnie wystarcza, jest bardzo szybko bo Seat Leon waży ~1360 kg. Przy obecnych komponentach spokojnie do ugrania jest 280KM. Można pocisnąć dalej 290-300KM na benzynie 100-oktanowej, więc jeśli ktoś potrzebuje jeszcze więcej mocy to można spokojnie skorygować soft, jest duży zapas w sprzęcie. Albo można nie robić nic i tylko codziennie jeżdzić do pracy.

Parę uwag:
I. Nie chcę wyjmować części z Cupry żeby sprzedawać taniej. Nie ma sensu, bo pełnią swoje funkcje.
II. OC do 10/2016
III. Nie wymaga inwestycji!



UPDATE 2016:
1. Założona nowa oryginalna dokładka pod zderzak (150zł), nr części 1ML805903.
2. Zmieniłem olej+filtr, standardowo Motul 8100 X-Cess 5W40 (180zł).
3. Wymieniłem cewkę na nową firmy NGK, wszystkie cztery są już nowego typu (1szt = 130zł).
4. Nowa sonda lambda nr2 (0zł, miałem w zapasie), nr części 06A906262BB.
5. Nowy akumulator Varta Blue (350zł).
Na aucie nie oszczędzam, moja Cupra nie wymaga żadnego wkładu finansowego.

Mimo, że auto jest zadbane mechanicznie i wnętrze jest w stanie bdb, to ma minusy (ma 12 lat). W 2012 poprzedni właściciel miał stłuczkę, więc lakier maska+błotniki przód nie jest fabrycznej grubości, ale za to jest nowy.. Do dopieszczenia jest tylko lakier:
1. Klar w Seatach ma tendencje do matowienia i łuszczenia, w wolnej chwili do poprawienia oba boki i klapa (łuszczenie klaru).

2. Drobne ognisko korozji ok. 2cm długości i 2mm szerokości pod lakierem przy łączeniu tylnego błotnika ze zderzakiem.
Mechanika i wnętrze stan bdb!
Do auta dorzucam sporo przydatnych rzeczy, m.in.:
1. 4x oryginalne felgi z Audi TT 17"x7.5", nr części 8N0601025A.
2. 2x opony zimowe Pirelli SottoZero 225/45/17.
3. Radio Sony z pilotem i joystickiem, na zdjęciu.
4. Nowe tuleje wahacza Strongflex żółte, 1 komplet na zapas.
5. Oryginalne sprężyny CupraR.
6. Oryginalne tuleje stabilizatora CupraR, nr części 1J0411314AB.
7. Oryginalna rozpórka dolna Audi S3/TT, nr części 8N0199403B.
8. Oryginalna nowa nakładka progu CupraR z zaślepkami, numer części 1M0853853D.
9. Klocki Ferodo DS2000 tył.
10. Komplet amortyzatorów Bilstein B6, 2 bdb / 2 do regeneracji.