[s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD
: 7 paź 2016, o 12:58
Na sprzedaz:
Subaru Impreza STi TypeR, MY99 - RHD
Moze na poczatek obecny setup:
Auto ponad standard Type-R i z rzeczy w miare nowych ma obecnie:
* Kompletny blok silnika ej207 pol zamkniety, zakupiony jako nowy z Subaru w 2011 - zakladany u Carfita.
Tak wiec powinien jeszcze troche raczej pojezdzic :) Zrobil do tej pory cos okolo bodaj 50tys. km
* Rownolegle listwy paliwowe CDF Racing, spiete wezami i zlaczkami Goodridge (na zyczenie moge rozpisac konkretnie, bo byly uzyte dwa rodzaje przewodow i zlaczek - same listwy polaczone sa sztywniejszymi przewodami teflonowymi, doprowadzenia do filtra i regulatora cisnienia sa zrobione bardziej elastycznymi przewodami; zeby byc konkretniejszym - uzyte byly serie 200 i 600 z oferty Goodridge'a - o ile mnie pamiec teraz nie zawodzi)
Zalozone jakies pol roku temu.
* Regulator cisnienia paliwa Sard
* Zalozone jakies 2-3 miesiace temu kompletne sprzeglo Xtreme (zamiennik serii niby - ale ma wytrzymywac do 540Nm) - dosc mocny i szybko chwytajacy docisk.
* Turbo twin-scroll VF37 z wymaganymi do konwersji przyleglosciami - kolektor Subaru, miska olejowa, miarka do oleju, downpipe 3 cale z wspawanym katalizatorem Prodrive (przechodzi przeglady bez problemu)
* Reszta wydechu to Fujitsubo Legalis - 3 cale, ale nieszczegolnie glosne, bo na dosc duzej puszce. Troche pociete i przespawane, zeby zgrac z downpipem twin-scroll z new age'a.
* W downpipe jest takze wspawana flansza pod dodatkowa szerokopasmowa sonde przed katalizatorem.
* A w tej flanszy zamontowana szerokopasmowka Boscha podpieta do Innovate LS-1 - nie jest to najbardziej precyzyjne rozwiazanie, ale jakis obraz sytuacji daje. W zestawie zegar Moates O-Meter
* Silnik sterowany ecu Alcatek (po aktualizacji firmware) bazujacym na speed density (dwie mapy, na 95 i 98 oktanow) - w zwiazku z czym usunieta jest tez przeplywka, a dodany czujnik temperatury w intercoolerz (intercooler z WRX new age)
* Do ecu dolaczam soft i klucz do softu, w zwiazku z czym mozna mapowac w sumie u kogokolwiek.
* wtryskiwacze Denso/Power Enterprise 550cc
* Zawieszenie Kayaba AGX z dosc twardymi sprezynami obnizajacymi Apec (O ile mnie pamiec nie zawodzi) - zestaw raczej na asfalt. Dla bardziej szutrowych upalaczy wskazana bylaby raczej wymiana przynajmiej sprezyn, bo z tymi na nierownosciach powypadaja plomby i generalnie buda sie predzej czy pozniej rozleci.
* Z przodu dolna rozporka trapezowa.
* Ogolnie sporo poliuretanow w zawieszeniu i przy mocowaniach, zalozonych tez w okolicach 2011.
* Wzmocnione poduszki silnika i skrzyni - tez okolice 2011
* Hamulce przednie Prodrive/Alcon kupione jako NOWE w 2013 (chyba jeden z ostatnich nowych zestawow na swiecie ;)) - nie zrobily do tej pory jakiegos duzego przebiegu, wiec tarcze i klocki sa nadal oryginalne z zestawu i raczej jeszcze pojezdza.
* Przewody hamulcowe w oplocie sa do tego zalozone - sam juz nie pamietam albo Goodridge albo HEL
* Lampa tylna przeciwmgielna rodem z malego fiata podpieta pod zderzakiem tylnym :)
* z przodu dalekosiezne Wesemy. Oryginalne zaslepki beda przekazane kupujacemu.
* wspomne moze jedynie tylko jeszcze o zegarach - doladowanie i cisnienie oleju - Apexi (analogowe) - widoczne gdzies na zdjeciach pewnie.
* jakies tam radio kenwood i glosniki :) Nie bede wypruwal :)
To chyba z grubsza tyle, jesli idzie o istotniejsze roznice w stosunku do serii - chyba, ze o czyms jeszcze zapomnialem.
Z prac remontowych w tych okolicach 2011 sa zdjecia w linku na dole.
Oczywiscie teraz juz nie wyglada to wszystko tak pieknie i swiezo jak wowczas.
Z gorszych rzeczy - Pare przycierek (nie z mojej winy :) - sasiedzi) :)) na zderzakach. Pare rys i nagniotkow, zwlaszcza z ostatniej proby wlamania.
Wymieniona prawa tylna szyba przyciemniana - ramka zostala tak jak jest, wiec nosi drobne slady uszkodzen (ani szyba, ani ramka niestety do tanich nie naleza)
Przednia szyba tez wymieniana byla jakis czas temu po kamieniu - listwa nad szyba wymieniona na nowa.
Komora silnika niestety juz tez sie przyszarzyla znow.
Niezbyt dobrze, niestety, zrobiona naprawa z przygody w Hiszpanii (gdzies tam wczesniej w nielegalu opisane - spotkanie z barierka na zakrecie) - niestety trzeba poprawic lewa strone pasa przedniego i koncowke podluznicy, ktora sie niestety przygiela - wiem, ze nei brzmi to dobrze, ale trzeba to zobaczyc, przygiela sie dziwnie, bo jeszcze przed mocowaniem czegokolwiek - podejrzewam, ze mogla tutaj troche rozporka dolna pomoc. Problemow z ustawianiem geometrii nie stwierdzono.
Mozna tak jezdzic i upalac, ale dla estety pewnie lepiej byloby poprawic.
Wnetrze tez mogloby troche zostac odswiezone - dziur nie ma nigdzie, ale przytarcia od krecenia sie dupskiem na fotelu sa :) Zwlaszcza po stronie kierowcy.
Ogolnie pewnie troche przydaloby sie znow odswiezyc auto, jesli komus zalezy bardzo na elegancji. Ostatnio auto bylo prawie cale lakierowane dla odswiezenia w 2011, przy okazji remontu silnika itp.
Plus lewy blotnik i zderzak po przygodzie w Hiszpanii.
Do tego wszystkiego troche "bonusow":
* auto ma dwa komplety kol 17 cali z WRX'a - na jednym letnie, na drugim zimowe. Oba zestawy w sumie raczej powoli na wykonczeniu.
* zapasowy intercooler z WRX'a new age :)
* dodatkowy centerpipe z katalizatorem Magnaflow - gdyby ktos mial wieksze problemy na przegladach :) Ale prawde mowiac magnaflow nie porzadzil...
* sporo jakichs duperelesow nagromadzonych przez lata, typu zapasowa cewka z przewodami zaplonowymi (obecnie sa zalozone NGK raczej pojezdza jeszcze troche), krokowiec od wolnych obrotow, intercooler wrx z zaworem zapasowym, zapasowe dywaniki na tyl - noweczki :) - przod jezdzi juz w aucie, jakies uszczelki i uszczeleczki itp. pierdelesy - jakies drobiazgi leza jeszcze tez w Polsce u brata.
* wspomniany juz soft do Alcateka
Nie mam nic do ukrycia, co sie stalo, to sie stalo, co bylo naprawione, to bylo naprawione - jesli komus przeszkadzaja mankamenty, sa inne auta do kupienia na pewno :)
Ogolnie jest to w miare dziarski, ale jednak staruszek - 18 lat puknelo w sumie, wiec swiezosci nie nalezy oczekiwac.
Mimo swojego wieku i relatywnie nieduzej obecnie mocy - sa obecnie na forum wieksze potwory - jest raczej dosc zwawe i potrafi nadal dac duzo przyjemnosci z jazdy, nawet od swiatel do swiatel :)
Auto zhamowane ostatnio w 2014 na jakies okolice 270KM/370Nm - z pamieci- na 95 oktanach z katalizatorem - tyle wyplula Maha, wczesniej DynoDynamics na podobnym setupie wyplul 300KM/400Nm w Irlandii - roznice moga wynikac po czesci z warunkow, po czesci pewnie z roznic w hamowniach. Nie bede sie roztrzasal nad tym, ktore sa blizsze prawdy - zalozmy dla spokoju, ze auto ma obecnie 270KM/370Nm - jak na te parametry jest calkiem rzeskie.
Jest tez mapa na "98 oktanow"- ktora na hamowni dala cos okolo 10KM wiecej, z tego co pamietam.
Ograniczeniem moze byc katalizator pewnie, wiec dla jakichs upalaczy, ktorym katalizator potrzebny nie jest - auto ma nadal jakis potencjal do zaoferowania.
I to chyba na tyle z grubsza... w weekend postaram sie podpiac jakies aktualne fotki, takze otarc, dla jasnosci.
Co do ceny? Prawde mowiac zupelnie nie mam pojecia - bo, jak u wielu osob na tym forum, mam rozjazd mentalny miedzy tym, co bylo w to auto wpompowane, a co realnie mozna sobie za takie auto zazyczyc.
Jest to tak czy inaczej JDM i do tego coupe, wiec powiedzmy na start, ze 45tys. - w tym juz zawarty jest, oczywiscie, koszt transportu auta do PL.
Cena oczywiscie jest negocjowalna w jakims tam zakresie - ale za 25tys, nie puszcze :)
Zaleznie od sytuacji auto jeszcze pewnie chwile pojezdzi po Irlandii, a potem i tak zostanie przeslane bratu do PL, gdzie w razie czego moze byc do obejrzenia w okolicach Aleksandrowa Lodzkiego.
Osobiscie nie planuje przekladki - jesli kupujacy bedzie odczuwal taka potrzebe, jego sprawa. Nawet jesli bym przerejestrowywal auto na siebie w PL, to auto raczej chcialbym pozostawic RHD - bo tak jest ladniej :)
Tak ogolnie to jak sobie mysle o tym aucie z perspektywy czasu, to bardzo fajne auto do jezdzenia - ale duzo rzeczy bym zrobil zupelnie inaczej teraz.
A teraz i tak juz zaczyna mi troche brakowac checi i energii na takie dlubanie - stad pomysl na sprzedaz.
No i przede wszystkim chyba juz zmeczony jestem tez uzeraniem sie z ubezpieczalniami w Irlandii - bo JDM, bo modyfikowane, bo tylko weekendowka moze byc itp. itd.
No i jak by na to nie patrzec - zawsze mam jeszcze Focha ;)
Dla zainteresowanych - watek w nielegalu na kropce: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/39404-szuwar/
Tak dla przypomnienia - zdjecia z "hiszpanskiej przygody", czy tez raczej jej efektow: https://get.google.com/albumarchive/101 ... SqcwysF9QV
I zdjecia z remontu - 2011: https://get.google.com/albumarchive/101 ... 4q3q9lCVHo
I troche poczatkow: https://get.google.com/albumarchive/101 ... _Nm1wSDcEg
I jeszcze moze tylko raz wyraznie, na koncu, zeby nie szukac w tekscie - cena: wstepnie 45tys. zl z transportem do PL w tej cenie.
Cena w jakims zakresie negocjowalna, oczywiscie - jak zawsze.
Subaru Impreza STi TypeR, MY99 - RHD
Moze na poczatek obecny setup:
Auto ponad standard Type-R i z rzeczy w miare nowych ma obecnie:
* Kompletny blok silnika ej207 pol zamkniety, zakupiony jako nowy z Subaru w 2011 - zakladany u Carfita.
Tak wiec powinien jeszcze troche raczej pojezdzic :) Zrobil do tej pory cos okolo bodaj 50tys. km
* Rownolegle listwy paliwowe CDF Racing, spiete wezami i zlaczkami Goodridge (na zyczenie moge rozpisac konkretnie, bo byly uzyte dwa rodzaje przewodow i zlaczek - same listwy polaczone sa sztywniejszymi przewodami teflonowymi, doprowadzenia do filtra i regulatora cisnienia sa zrobione bardziej elastycznymi przewodami; zeby byc konkretniejszym - uzyte byly serie 200 i 600 z oferty Goodridge'a - o ile mnie pamiec teraz nie zawodzi)
Zalozone jakies pol roku temu.
* Regulator cisnienia paliwa Sard
* Zalozone jakies 2-3 miesiace temu kompletne sprzeglo Xtreme (zamiennik serii niby - ale ma wytrzymywac do 540Nm) - dosc mocny i szybko chwytajacy docisk.
* Turbo twin-scroll VF37 z wymaganymi do konwersji przyleglosciami - kolektor Subaru, miska olejowa, miarka do oleju, downpipe 3 cale z wspawanym katalizatorem Prodrive (przechodzi przeglady bez problemu)
* Reszta wydechu to Fujitsubo Legalis - 3 cale, ale nieszczegolnie glosne, bo na dosc duzej puszce. Troche pociete i przespawane, zeby zgrac z downpipem twin-scroll z new age'a.
* W downpipe jest takze wspawana flansza pod dodatkowa szerokopasmowa sonde przed katalizatorem.
* A w tej flanszy zamontowana szerokopasmowka Boscha podpieta do Innovate LS-1 - nie jest to najbardziej precyzyjne rozwiazanie, ale jakis obraz sytuacji daje. W zestawie zegar Moates O-Meter
* Silnik sterowany ecu Alcatek (po aktualizacji firmware) bazujacym na speed density (dwie mapy, na 95 i 98 oktanow) - w zwiazku z czym usunieta jest tez przeplywka, a dodany czujnik temperatury w intercoolerz (intercooler z WRX new age)
* Do ecu dolaczam soft i klucz do softu, w zwiazku z czym mozna mapowac w sumie u kogokolwiek.
* wtryskiwacze Denso/Power Enterprise 550cc
* Zawieszenie Kayaba AGX z dosc twardymi sprezynami obnizajacymi Apec (O ile mnie pamiec nie zawodzi) - zestaw raczej na asfalt. Dla bardziej szutrowych upalaczy wskazana bylaby raczej wymiana przynajmiej sprezyn, bo z tymi na nierownosciach powypadaja plomby i generalnie buda sie predzej czy pozniej rozleci.
* Z przodu dolna rozporka trapezowa.
* Ogolnie sporo poliuretanow w zawieszeniu i przy mocowaniach, zalozonych tez w okolicach 2011.
* Wzmocnione poduszki silnika i skrzyni - tez okolice 2011
* Hamulce przednie Prodrive/Alcon kupione jako NOWE w 2013 (chyba jeden z ostatnich nowych zestawow na swiecie ;)) - nie zrobily do tej pory jakiegos duzego przebiegu, wiec tarcze i klocki sa nadal oryginalne z zestawu i raczej jeszcze pojezdza.
* Przewody hamulcowe w oplocie sa do tego zalozone - sam juz nie pamietam albo Goodridge albo HEL
* Lampa tylna przeciwmgielna rodem z malego fiata podpieta pod zderzakiem tylnym :)
* z przodu dalekosiezne Wesemy. Oryginalne zaslepki beda przekazane kupujacemu.
* wspomne moze jedynie tylko jeszcze o zegarach - doladowanie i cisnienie oleju - Apexi (analogowe) - widoczne gdzies na zdjeciach pewnie.
* jakies tam radio kenwood i glosniki :) Nie bede wypruwal :)
To chyba z grubsza tyle, jesli idzie o istotniejsze roznice w stosunku do serii - chyba, ze o czyms jeszcze zapomnialem.
Z prac remontowych w tych okolicach 2011 sa zdjecia w linku na dole.
Oczywiscie teraz juz nie wyglada to wszystko tak pieknie i swiezo jak wowczas.
Z gorszych rzeczy - Pare przycierek (nie z mojej winy :) - sasiedzi) :)) na zderzakach. Pare rys i nagniotkow, zwlaszcza z ostatniej proby wlamania.
Wymieniona prawa tylna szyba przyciemniana - ramka zostala tak jak jest, wiec nosi drobne slady uszkodzen (ani szyba, ani ramka niestety do tanich nie naleza)
Przednia szyba tez wymieniana byla jakis czas temu po kamieniu - listwa nad szyba wymieniona na nowa.
Komora silnika niestety juz tez sie przyszarzyla znow.
Niezbyt dobrze, niestety, zrobiona naprawa z przygody w Hiszpanii (gdzies tam wczesniej w nielegalu opisane - spotkanie z barierka na zakrecie) - niestety trzeba poprawic lewa strone pasa przedniego i koncowke podluznicy, ktora sie niestety przygiela - wiem, ze nei brzmi to dobrze, ale trzeba to zobaczyc, przygiela sie dziwnie, bo jeszcze przed mocowaniem czegokolwiek - podejrzewam, ze mogla tutaj troche rozporka dolna pomoc. Problemow z ustawianiem geometrii nie stwierdzono.
Mozna tak jezdzic i upalac, ale dla estety pewnie lepiej byloby poprawic.
Wnetrze tez mogloby troche zostac odswiezone - dziur nie ma nigdzie, ale przytarcia od krecenia sie dupskiem na fotelu sa :) Zwlaszcza po stronie kierowcy.
Ogolnie pewnie troche przydaloby sie znow odswiezyc auto, jesli komus zalezy bardzo na elegancji. Ostatnio auto bylo prawie cale lakierowane dla odswiezenia w 2011, przy okazji remontu silnika itp.
Plus lewy blotnik i zderzak po przygodzie w Hiszpanii.
Do tego wszystkiego troche "bonusow":
* auto ma dwa komplety kol 17 cali z WRX'a - na jednym letnie, na drugim zimowe. Oba zestawy w sumie raczej powoli na wykonczeniu.
* zapasowy intercooler z WRX'a new age :)
* dodatkowy centerpipe z katalizatorem Magnaflow - gdyby ktos mial wieksze problemy na przegladach :) Ale prawde mowiac magnaflow nie porzadzil...
* sporo jakichs duperelesow nagromadzonych przez lata, typu zapasowa cewka z przewodami zaplonowymi (obecnie sa zalozone NGK raczej pojezdza jeszcze troche), krokowiec od wolnych obrotow, intercooler wrx z zaworem zapasowym, zapasowe dywaniki na tyl - noweczki :) - przod jezdzi juz w aucie, jakies uszczelki i uszczeleczki itp. pierdelesy - jakies drobiazgi leza jeszcze tez w Polsce u brata.
* wspomniany juz soft do Alcateka
Nie mam nic do ukrycia, co sie stalo, to sie stalo, co bylo naprawione, to bylo naprawione - jesli komus przeszkadzaja mankamenty, sa inne auta do kupienia na pewno :)
Ogolnie jest to w miare dziarski, ale jednak staruszek - 18 lat puknelo w sumie, wiec swiezosci nie nalezy oczekiwac.
Mimo swojego wieku i relatywnie nieduzej obecnie mocy - sa obecnie na forum wieksze potwory - jest raczej dosc zwawe i potrafi nadal dac duzo przyjemnosci z jazdy, nawet od swiatel do swiatel :)
Auto zhamowane ostatnio w 2014 na jakies okolice 270KM/370Nm - z pamieci- na 95 oktanach z katalizatorem - tyle wyplula Maha, wczesniej DynoDynamics na podobnym setupie wyplul 300KM/400Nm w Irlandii - roznice moga wynikac po czesci z warunkow, po czesci pewnie z roznic w hamowniach. Nie bede sie roztrzasal nad tym, ktore sa blizsze prawdy - zalozmy dla spokoju, ze auto ma obecnie 270KM/370Nm - jak na te parametry jest calkiem rzeskie.
Jest tez mapa na "98 oktanow"- ktora na hamowni dala cos okolo 10KM wiecej, z tego co pamietam.
Ograniczeniem moze byc katalizator pewnie, wiec dla jakichs upalaczy, ktorym katalizator potrzebny nie jest - auto ma nadal jakis potencjal do zaoferowania.
I to chyba na tyle z grubsza... w weekend postaram sie podpiac jakies aktualne fotki, takze otarc, dla jasnosci.
Co do ceny? Prawde mowiac zupelnie nie mam pojecia - bo, jak u wielu osob na tym forum, mam rozjazd mentalny miedzy tym, co bylo w to auto wpompowane, a co realnie mozna sobie za takie auto zazyczyc.
Jest to tak czy inaczej JDM i do tego coupe, wiec powiedzmy na start, ze 45tys. - w tym juz zawarty jest, oczywiscie, koszt transportu auta do PL.
Cena oczywiscie jest negocjowalna w jakims tam zakresie - ale za 25tys, nie puszcze :)
Zaleznie od sytuacji auto jeszcze pewnie chwile pojezdzi po Irlandii, a potem i tak zostanie przeslane bratu do PL, gdzie w razie czego moze byc do obejrzenia w okolicach Aleksandrowa Lodzkiego.
Osobiscie nie planuje przekladki - jesli kupujacy bedzie odczuwal taka potrzebe, jego sprawa. Nawet jesli bym przerejestrowywal auto na siebie w PL, to auto raczej chcialbym pozostawic RHD - bo tak jest ladniej :)
Tak ogolnie to jak sobie mysle o tym aucie z perspektywy czasu, to bardzo fajne auto do jezdzenia - ale duzo rzeczy bym zrobil zupelnie inaczej teraz.
A teraz i tak juz zaczyna mi troche brakowac checi i energii na takie dlubanie - stad pomysl na sprzedaz.
No i przede wszystkim chyba juz zmeczony jestem tez uzeraniem sie z ubezpieczalniami w Irlandii - bo JDM, bo modyfikowane, bo tylko weekendowka moze byc itp. itd.
No i jak by na to nie patrzec - zawsze mam jeszcze Focha ;)
Dla zainteresowanych - watek w nielegalu na kropce: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/39404-szuwar/
Tak dla przypomnienia - zdjecia z "hiszpanskiej przygody", czy tez raczej jej efektow: https://get.google.com/albumarchive/101 ... SqcwysF9QV
I zdjecia z remontu - 2011: https://get.google.com/albumarchive/101 ... 4q3q9lCVHo
I troche poczatkow: https://get.google.com/albumarchive/101 ... _Nm1wSDcEg
I jeszcze moze tylko raz wyraznie, na koncu, zeby nie szukac w tekscie - cena: wstepnie 45tys. zl z transportem do PL w tej cenie.
Cena w jakims zakresie negocjowalna, oczywiscie - jak zawsze.