Strona 1 z 1

[s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 7 paź 2016, o 12:58
autor: AMI
Na sprzedaz:



Subaru Impreza STi TypeR, MY99 - RHD



Moze na poczatek obecny setup:



Auto ponad standard Type-R i z rzeczy w miare nowych ma obecnie:



* Kompletny blok silnika ej207 pol zamkniety, zakupiony jako nowy z Subaru w 2011 - zakladany u Carfita.

Tak wiec powinien jeszcze troche raczej pojezdzic :) Zrobil do tej pory cos okolo bodaj 50tys. km

* Rownolegle listwy paliwowe CDF Racing, spiete wezami i zlaczkami Goodridge (na zyczenie moge rozpisac konkretnie, bo byly uzyte dwa rodzaje przewodow i zlaczek - same listwy polaczone sa sztywniejszymi przewodami teflonowymi, doprowadzenia do filtra i regulatora cisnienia sa zrobione bardziej elastycznymi przewodami; zeby byc konkretniejszym - uzyte byly serie 200 i 600 z oferty Goodridge'a - o ile mnie pamiec teraz nie zawodzi)

Zalozone jakies pol roku temu.

* Regulator cisnienia paliwa Sard

* Zalozone jakies 2-3 miesiace temu kompletne sprzeglo Xtreme (zamiennik serii niby - ale ma wytrzymywac do 540Nm) - dosc mocny i szybko chwytajacy docisk.

* Turbo twin-scroll VF37 z wymaganymi do konwersji przyleglosciami - kolektor Subaru, miska olejowa, miarka do oleju, downpipe 3 cale z wspawanym katalizatorem Prodrive (przechodzi przeglady bez problemu)

* Reszta wydechu to Fujitsubo Legalis - 3 cale, ale nieszczegolnie glosne, bo na dosc duzej puszce. Troche pociete i przespawane, zeby zgrac z downpipem twin-scroll z new age'a.

* W downpipe jest takze wspawana flansza pod dodatkowa szerokopasmowa sonde przed katalizatorem.

* A w tej flanszy zamontowana szerokopasmowka Boscha podpieta do Innovate LS-1 - nie jest to najbardziej precyzyjne rozwiazanie, ale jakis obraz sytuacji daje. W zestawie zegar Moates O-Meter

* Silnik sterowany ecu Alcatek (po aktualizacji firmware) bazujacym na speed density (dwie mapy, na 95 i 98 oktanow) - w zwiazku z czym usunieta jest tez przeplywka, a dodany czujnik temperatury w intercoolerz (intercooler z WRX new age)

* Do ecu dolaczam soft i klucz do softu, w zwiazku z czym mozna mapowac w sumie u kogokolwiek.

* wtryskiwacze Denso/Power Enterprise 550cc

* Zawieszenie Kayaba AGX z dosc twardymi sprezynami obnizajacymi Apec (O ile mnie pamiec nie zawodzi) - zestaw raczej na asfalt. Dla bardziej szutrowych upalaczy wskazana bylaby raczej wymiana przynajmiej sprezyn, bo z tymi na nierownosciach powypadaja plomby i generalnie buda sie predzej czy pozniej rozleci.

* Z przodu dolna rozporka trapezowa.

* Ogolnie sporo poliuretanow w zawieszeniu i przy mocowaniach, zalozonych tez w okolicach 2011.

* Wzmocnione poduszki silnika i skrzyni - tez okolice 2011

* Hamulce przednie Prodrive/Alcon kupione jako NOWE w 2013 (chyba jeden z ostatnich nowych zestawow na swiecie ;)) - nie zrobily do tej pory jakiegos duzego przebiegu, wiec tarcze i klocki sa nadal oryginalne z zestawu i raczej jeszcze pojezdza.

* Przewody hamulcowe w oplocie sa do tego zalozone - sam juz nie pamietam albo Goodridge albo HEL

* Lampa tylna przeciwmgielna rodem z malego fiata podpieta pod zderzakiem tylnym :)

* z przodu dalekosiezne Wesemy. Oryginalne zaslepki beda przekazane kupujacemu.

* wspomne moze jedynie tylko jeszcze o zegarach - doladowanie i cisnienie oleju - Apexi (analogowe) - widoczne gdzies na zdjeciach pewnie.

* jakies tam radio kenwood i glosniki :) Nie bede wypruwal :)



To chyba z grubsza tyle, jesli idzie o istotniejsze roznice w stosunku do serii - chyba, ze o czyms jeszcze zapomnialem.



Z prac remontowych w tych okolicach 2011 sa zdjecia w linku na dole.

Oczywiscie teraz juz nie wyglada to wszystko tak pieknie i swiezo jak wowczas.



Z gorszych rzeczy - Pare przycierek (nie z mojej winy :) - sasiedzi) :)) na zderzakach. Pare rys i nagniotkow, zwlaszcza z ostatniej proby wlamania.

Wymieniona prawa tylna szyba przyciemniana - ramka zostala tak jak jest, wiec nosi drobne slady uszkodzen (ani szyba, ani ramka niestety do tanich nie naleza)

Przednia szyba tez wymieniana byla jakis czas temu po kamieniu - listwa nad szyba wymieniona na nowa.

Komora silnika niestety juz tez sie przyszarzyla znow.



Niezbyt dobrze, niestety, zrobiona naprawa z przygody w Hiszpanii (gdzies tam wczesniej w nielegalu opisane - spotkanie z barierka na zakrecie) - niestety trzeba poprawic lewa strone pasa przedniego i koncowke podluznicy, ktora sie niestety przygiela - wiem, ze nei brzmi to dobrze, ale trzeba to zobaczyc, przygiela sie dziwnie, bo jeszcze przed mocowaniem czegokolwiek - podejrzewam, ze mogla tutaj troche rozporka dolna pomoc. Problemow z ustawianiem geometrii nie stwierdzono.

Mozna tak jezdzic i upalac, ale dla estety pewnie lepiej byloby poprawic.



Wnetrze tez mogloby troche zostac odswiezone - dziur nie ma nigdzie, ale przytarcia od krecenia sie dupskiem na fotelu sa :) Zwlaszcza po stronie kierowcy.



Ogolnie pewnie troche przydaloby sie znow odswiezyc auto, jesli komus zalezy bardzo na elegancji. Ostatnio auto bylo prawie cale lakierowane dla odswiezenia w 2011, przy okazji remontu silnika itp.

Plus lewy blotnik i zderzak po przygodzie w Hiszpanii.



Do tego wszystkiego troche "bonusow":

* auto ma dwa komplety kol 17 cali z WRX'a - na jednym letnie, na drugim zimowe. Oba zestawy w sumie raczej powoli na wykonczeniu.

* zapasowy intercooler z WRX'a new age :)

* dodatkowy centerpipe z katalizatorem Magnaflow - gdyby ktos mial wieksze problemy na przegladach :) Ale prawde mowiac magnaflow nie porzadzil...

* sporo jakichs duperelesow nagromadzonych przez lata, typu zapasowa cewka z przewodami zaplonowymi (obecnie sa zalozone NGK raczej pojezdza jeszcze troche), krokowiec od wolnych obrotow, intercooler wrx z zaworem zapasowym, zapasowe dywaniki na tyl - noweczki :) - przod jezdzi juz w aucie, jakies uszczelki i uszczeleczki itp. pierdelesy - jakies drobiazgi leza jeszcze tez w Polsce u brata.

* wspomniany juz soft do Alcateka



Nie mam nic do ukrycia, co sie stalo, to sie stalo, co bylo naprawione, to bylo naprawione - jesli komus przeszkadzaja mankamenty, sa inne auta do kupienia na pewno :)



Ogolnie jest to w miare dziarski, ale jednak staruszek - 18 lat puknelo w sumie, wiec swiezosci nie nalezy oczekiwac.

Mimo swojego wieku i relatywnie nieduzej obecnie mocy - sa obecnie na forum wieksze potwory - jest raczej dosc zwawe i potrafi nadal dac duzo przyjemnosci z jazdy, nawet od swiatel do swiatel :)

Auto zhamowane ostatnio w 2014 na jakies okolice 270KM/370Nm - z pamieci- na 95 oktanach z katalizatorem - tyle wyplula Maha, wczesniej DynoDynamics na podobnym setupie wyplul 300KM/400Nm w Irlandii - roznice moga wynikac po czesci z warunkow, po czesci pewnie z roznic w hamowniach. Nie bede sie roztrzasal nad tym, ktore sa blizsze prawdy - zalozmy dla spokoju, ze auto ma obecnie 270KM/370Nm - jak na te parametry jest calkiem rzeskie.

Jest tez mapa na "98 oktanow"- ktora na hamowni dala cos okolo 10KM wiecej, z tego co pamietam.

Ograniczeniem moze byc katalizator pewnie, wiec dla jakichs upalaczy, ktorym katalizator potrzebny nie jest - auto ma nadal jakis potencjal do zaoferowania.



I to chyba na tyle z grubsza... w weekend postaram sie podpiac jakies aktualne fotki, takze otarc, dla jasnosci.



Co do ceny? Prawde mowiac zupelnie nie mam pojecia - bo, jak u wielu osob na tym forum, mam rozjazd mentalny miedzy tym, co bylo w to auto wpompowane, a co realnie mozna sobie za takie auto zazyczyc.



Jest to tak czy inaczej JDM i do tego coupe, wiec powiedzmy na start, ze 45tys. - w tym juz zawarty jest, oczywiscie, koszt transportu auta do PL.

Cena oczywiscie jest negocjowalna w jakims tam zakresie - ale za 25tys, nie puszcze :)



Zaleznie od sytuacji auto jeszcze pewnie chwile pojezdzi po Irlandii, a potem i tak zostanie przeslane bratu do PL, gdzie w razie czego moze byc do obejrzenia w okolicach Aleksandrowa Lodzkiego.



Osobiscie nie planuje przekladki - jesli kupujacy bedzie odczuwal taka potrzebe, jego sprawa. Nawet jesli bym przerejestrowywal auto na siebie w PL, to auto raczej chcialbym pozostawic RHD - bo tak jest ladniej :)



Tak ogolnie to jak sobie mysle o tym aucie z perspektywy czasu, to bardzo fajne auto do jezdzenia - ale duzo rzeczy bym zrobil zupelnie inaczej teraz.

A teraz i tak juz zaczyna mi troche brakowac checi i energii na takie dlubanie - stad pomysl na sprzedaz.



No i przede wszystkim chyba juz zmeczony jestem tez uzeraniem sie z ubezpieczalniami w Irlandii - bo JDM, bo modyfikowane, bo tylko weekendowka moze byc itp. itd.



No i jak by na to nie patrzec - zawsze mam jeszcze Focha ;)



Dla zainteresowanych - watek w nielegalu na kropce: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/39404-szuwar/



Tak dla przypomnienia - zdjecia z "hiszpanskiej przygody", czy tez raczej jej efektow: https://get.google.com/albumarchive/101 ... SqcwysF9QV

I zdjecia z remontu - 2011: https://get.google.com/albumarchive/101 ... 4q3q9lCVHo

I troche poczatkow: https://get.google.com/albumarchive/101 ... _Nm1wSDcEg



I jeszcze moze tylko raz wyraznie, na koncu, zeby nie szukac w tekscie - cena: wstepnie 45tys. zl z transportem do PL w tej cenie.

Cena w jakims zakresie negocjowalna, oczywiscie - jak zawsze.

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 25 paź 2016, o 12:28
autor: AMI
Up - i tak na zachete - 42tys. z transportem do PL

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 7 lis 2016, o 10:18
autor: misiek00781
Czy masz moze i jestes w stanie wstawic zdjecia jak dokladniej wygladal przod po tej przygodzie ? :) glownie chodzi o pas i podluznice :)

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 8 lis 2016, o 13:00
autor: AMI
Niestety mam tylko to co w galerii.
Moze gdzies kiedys uda mi sie podniesc auto jeszcze, to cykne zdjecie.
Generalnie jak widac ze zdjec z kolicji to tak dziwnie poszlo.
W sumie to jestem w ogole zdziwiony, ze ta koncowka podluznicy sie przygiela, bo to nie bylo nawet mocne uderzenie, ale weszlo pod barierke i pewnie masa poszlo.

Dol zawieszenia z przodu jest spiety rozporka trapezoidalna na wahaczach i to zgiecie jest jeszcze przed tymi mocowaniami z przodu.

Jesli sie zdarzy tak, ze auto nie sprzeda sie tutaj i pojedzie do PL, to pewnie wjedzie wtedy na warsztat i sam to zrobie u kogos kumatego (bo w Hiszpanii to troche nie szlo sie dogadac :), zwlaszcza, ze troche na pierdziszewie bylem)

Ale ew. moze po prostu pojsc na sprzedaz tak jak stoi - bo podejrzewam, ze i tak pewnie ktos to auto bedzie dlubal wiecej, zeby zrobic z tego jakis pojezdzawkowoz, wiec wtedy bylaby dobra okazja zrobic i to.

Tak czy inaczej - chce, zeby byla swiadomosc, ze taki mankament jest, zeby potem nie bylo, ze cos ukrywalem itp.

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 8 lis 2016, o 13:01
autor: AMI
BTW - nowa cena, na zachete - 42tys. z dostawa do PL

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 8 lis 2016, o 13:03
autor: AMI
A jeszcze - co do pasa przedniego - wlasnie problem w tym, ze po lewej stronie pas jest troche sciagniety w dol przez te podluznice.
Tam trzebaby zdjac blotnik, zderzak itp. i naprostowac to i wtedy sie pasy gorny i dolny tez ladnie uloza.
Ew. wymienic blotnik kiedys.
Maska nie byla ruszona, poszlo pod spodem.

: 12 lis 2016, o 19:27
autor: siewcu
trochę szkoda, że musisz sprzedać z w sumie tak bzdurnego powodu jakim jest ubezpieczenie auta...

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 12 lis 2016, o 19:51
autor: AMI
Takie zycie - czas na zmiany. Moge go wyslac do PL, ale dwa subaraki w PL tez mi potrzebne nie sa. Ktores musi byc sprzedane.

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 12 lis 2016, o 20:51
autor: impreza555
wyloguj go z taxu i nie płać ubezpieczenia i do stodoły w siano :-)

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 13 lis 2016, o 15:14
autor: AMI
Prawde mowiac wole go sprzedac komus, kto bedzie nim mial czas jezdzic i go dopieszczac.
Bez sensu, zeby auto stalo i sie kurzylo/rdzewialo.

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 14 lis 2016, o 13:09
autor: AMI
I na zachete dalej - 40tys. z transportem do PL

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 21 lis 2016, o 20:41
autor: AMI
38tys.

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 25 lis 2016, o 23:53
autor: AMI
37tys.
Auto bedzie niebawem do obejrzenia w Zgierzu badz Aleksandrowie Lodzkim - wowczas ew. mozna ponegocjowac cene :)

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 20 kwie 2017, o 22:59
autor: malina7288
aktualne??

Re: [s] Szuwar - STi TypeR, MY99 RHD

: 25 kwie 2017, o 17:06
autor: AMI
Hej - sorry za powolna odpowiedz, ostatnio jakos rzadko zagladam na fora.

Ogolnie aktualne, z tym, ze przez najblizsze 2 tygodnie za wiele w temacie sie nie wydarzy, bo bede w rozjazdach.
Po powrocie bede szukal jakiegos zastepstwa dla Szuwara tutaj i wtedy bede mogl spokojnie sprzedawac auto.

Jak cos, to najlepiej uderzac na PW - przyjdzie mi wtedy powiadomienie na maila ;)

pozdrawiam