Można powiedzieć, że jest to forumowa(kupione na kropce) Impreza, ponieważ my kupiliśmy ją od kolegi Niedźwiedzia, on zaś od innego forumowicza (nie pamiętam nicka niestety), który kupił auto w ASO Kocar.
‘Czarnuch’ ma pełną, opasłą historię serwisową. Mam cały stos faktur i książkę gwarancyjną z masą pieczątek . Początkowo, przez pierwszego właściciela był serwisowany w ASO, kolejny szczęśliwiec robił przeglądy w 4 wiatrakach w Mysiadle, my z kolei jeździliśmy do Carfitu.
Kiedy ją kupowaliśmy, była po dużym przeglądzie, miała m.in. zrobiony kompletny rozrząd (przy 200tys.), sprzęgło, zawory, nowy komplet amortyzatorów KYB AGX z regulacją twardości, inne elementy zawieszenia etc. (na wszystko są faktury).
My dołożyliśmy instalację LPG z komputerem STAG 300 ISA2. Zestaw zakładany w Multiserwis Niwiska koło Mielca – jeden z najlepszych zakładów na Podkarpaciu (o ich renomie może świadczyć chociażby czas oczekiwania na montaż – zawsze czeka się około 2 miesięcy). Sami właśnie założyliśmy tam instalację w naszym Foresterze, a i spora grupka naszych znajomych, za naszą namową zdecydowała się na ich usługi. Chłopaki naprawdę ogarniają temat i instalacja jest super założona, wyregulowana i działa rewelacyjnie. Silnik ma oznaczenie EJ20F więc ma fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe, przez co jest przystosowany do LPG. Przy 265tys. sprawdzaliśmy w Carficie stan luzów zaworowych i wszystko było w jak najlepszym porządku. Instalacja LPG jest serwisowana regularnie co 10tys. W książce serwisowej mamy potwierdzenie wszystkich przeglądów.
Ze względu na to, że hamulce wydawały nam się niewystarczająco skuteczne zrobiliśmy ich kompletny remont(nowe tarcze, klocki przód i tył, płyn). Dodatkowo na przód wpadły Ferodo DS2500...i zaczęło hamować :)
Jak wszyscy wiedzą, fabryczny zestaw audio w Subaru nie powala, dlatego Hawk dostał wygłuszenie drzwi matami STP Silver. Fabryczne głośniki ustąpiły miejsca zestawowi dwudrożnemu Excursion. Fabryczne radio zostało zastąpione dobrej klasy Pioneer’em z bluetooth, usb, mp3, obsługą iPhone i masą innych wodotrysków....i zaczęło ładnie grać :)
Poza jedną sytuacją (pękł kolektor wydechowy) auto całkowicie bezawaryjne. Przy 275tys. profilaktycznie zrobiliśmy w Carficie regenerację mechanizmu różnicowego(zaczął się odzywać po mocnym rozgrzaniu) i przy okazji zmieniliśmy poduszki silnika. Regularnie co 10tys. lejemy tylko MOTUL X-Cess 5W40 (silnik nie bierze ani grama). Olej w skrzyni Millers TRX 75W90.Olej w wisko ENEOS Super Premium Multi Gear 75W90.
Auto mechanicznie jest tiptop , jednak miało w swoim życiu kilka niegroźnych ‘obić’ bądź też ‘obcierek’. Opierając się na zeznaniach poprzedniego właściciela – auto na przełomie lat (czerwiec 2006, luty i grudzień 2009, listopad 2010) miało kilka niegroźnych zdarzeń drogowych. Kończyło się na lakierowaniu, bądź wymianie elementów plastikowych. Za każdym razem szkody były robione w autoryzowanym zakładzie/lakierni z której korzysta (bądź korzystał) ASO Kocar. Na PW prześlę zainteresowanym protokoły szkód i szczegółowy opis wszystkich zdarzeń.
Za naszej kadencji mieliśmy małą przygodę tj. ktoś na parkingu cofał dosyć niefortunnie i wgniótł przedni lewy błotnik oraz rozwalił trochę obudowę lusterka (przez co mechanizm regulacyjny trochę przeskakuje, ale działa). Błotnik wypchnąłem, poklepałem i tak jeździmy. Nowy błotnik leży sobie na strychu i czeka na montaż.
Dlaczego sprzedajemy – w styczniu 2016 kupiliśmy Forestera. Wymagał on trochę troski. Długi czas zwlekaliśmy z wystawieniem ogłoszenia na Imprezę, bo po prostu ciężko się jest z nią rozstać...jednak nadszedł ten czas, poza tym cztery auta pod domem to już trochę za dużo :)
Na koniec skondensowane podsumowanie oraz pros and cons, czyli wady i zalety jak kto woli:
Model: Subaru Impreza 2.0R SW
Rok produkcji: 2006
Pierwsza rejestracja: październik 2006
Przebieg: 286000tys.
Pochodzenie: Polski salon Subaru (ASO) Kocar
Kolor: Czarny
Zalety:
Auto z Polskiego salonu z pełną historią serwisową;
Świetne zawieszenie KYB AGX;
Wydajne hamulce DS2500;
Dobrej klasy audio;
Idealnie działająca instalacja LPG;
Oznaczenie silnika EJ20F;
Felgi po ‘rewitalizacji’ (nowy lakier proszkowy);
Forumowa fura z Świniakiem na lusterku
Dodatkowy komplet idealnych, rewelacyjnych, prawie nowych opon zimowych Pirelli SottoZero Sierie 3
Wady:
Pęknięty od spodu, na kilka centymetrów zderzak przedni, do tego porysowany tu i tam;
Pofalowany przedni lewy błotnik (nowy w kolorze auta daję w cenie, wystarczy przekręcić);
Lusterko lewe ma wyszczerbaną obudowę i mechanizm trochę przeskakuje ( ale regulacja działa);
Nie działa podświetlenie zegarów;
Na lewym tylnym nadkolu wyłazi ruda;
Poci się lewa uszczelka pod pokrywą zaworów;
Cena: 21,900 PLN
Kontakt przez PW lub mob: 600 zero dziewięć 9 zero 9 cztery
























