KubbaRK pisze:Witam. Od niedawna zacząłem się interesować marką subaru i wpadł mi w oko model legacy IV.
Dlatego prosił bym o pomoc w znalezieniu przyzwoitego modelu do 20 000, w wersji silnikowej 2.0 lub 2.5 pod lub z instalacją lpg, skrzynia AT lub MT z przebiegiem tak do 230 tys.
Dla przykładu znalazłem taką propozycje:
http://brzozowiak.pl/ogloszenia/Subaru- ... 95813.html
Z tego co się dowiedziałem skrzynia i tylni dyfer został wymieniony, a zawory wyregulowane.
Dodatkowo na zimnym czuć lekkie wibracje których nie czuć po 4-5 minutach po nagrzaniu silnika i przełączeniu się na gaz.
Czy 2.5 tak ma.
Jak będziesz kupował auto już z lpg, sprawdź dokładnie jak często były sprawdzane/regulowane zawory - jeśli regulacja była za często, znaczy że instalacja jest do dupy i może to skutkować różnymi niefajnymi efektami ubocznymi. Z kolei jeśli co 150tys, znaczy że ktoś miał wszystko w dupie i też nie warto :)
Jeśli brać 2.5 sohc, to najlepiej po dobrym remoncie UPG, albo 2.0 sohc. Dohc ja ogólnie omijałem, bo z tego co popytałem (+ na podstawie różnych prób kupna) to jednak za dużo z tym problemów.
Jeśli chodzi o wibracje, to ja mam 2.5 i nie nigdy czuć żadnych wibracji.
A to auto o którym piszesz... cztery miesiące temu zaczynałem poszukiwania i ono już było na otomoto. I nadal wisi. Mnie się w takiej sytuacji zapala żółte światełko. + Po rzeźnickim umiejscowieniu wlewu lpg wnioskuję, że auto z niemiec więc zorientuj się czy będziesz miał w takim przypadku gdzie serwisować dealerską instalację, która na ogół jest na holenderskich podzespołach (nie wszędzie chcą przy tym robić).
Uprzedzam też, że nie pytałem właściciela o nic, po prostu to jedno z ogłoszeń, które świadomie pominąłem.
Generalnie, jeśli nie zależy Ci na bogactwie wyposażenia, to chyba łatwiej będzie znaleźć auto.
Ja bym zadzwonił m.in. do tego:
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-le ... z062r.html, pomimo że podgląd raportu na Automo.pl wskazuje, że ma parę rekordów szkód (akurat nic strasznego nie musi to oznaczać) i zastanawia ten zderzak USDM. Pogadać nie zaszkodzi bo wygląda dobrze i opis też nietragiczny.
Tu też bym z ciekawości zadzwonił, chociaż bałwany nawet nie wrzuciły jeszcze zdjęć
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-le ... z3ql9.html
Przynajmniej raport jest czysty
Ten wygląda też ciekawie:
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-le ... z3s01.html - po wyglądzie skóry i kierownicy jestem w stanie nawet uwierzyć w te 185tys. Cena jest tylko trochę wyższa niż napisałeś, a już w ogóle jeśli dodać do tego montaż lpg.
Tym się interesowałem, ale odpuściłem:
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-le ... yXyf9.html / VIN JF1BP5LK45G036219 - sprzedaje go komis, więc ch* wiedzą lub nie chcą powiedzieć nic o tym co istotne. Dowiedziałem się tylko, że maglownica cieknie, pompa wspomagania piszczy i że koło dwumasowe po konwersji. Wiskoza też bez trzasków. Nic nie wiadomo o regulacji
Ten mnie zaciekawił poważniej:
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-le ... yXGNL.html / VIN JF1BP5LK45G033551- dobrze mi się rozmawiało z właścicielem. Z rozmowy tel:
Pierwsza rejestracja w Polsce: 12.09.2013, przebieg 186 tys. km na dzień 1.10.2014. Drugi właściciel w kraju. Auto kupione przy 195 tys. km i wtedy założone świece platynowo irydowe.
Przy 200 tys. km wykonana konwersja na koło jednomasowe. Zawory regulowane co 60 tys. km, ostatnio 5tys. km temu. Rozrząd robiony przy 138 tys. (następny przy 240 tys.)
Olej 5W40, zużywa 1l na 12tys km.
Maglownica trochę zapocona.
Zimówki na felgach stalowych, letnie opony na ostatni sezon.
Tu bym też zadzwonił:
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-le ... z3lBA.html
Nie sugeruj się za mocno tą listą, nie miałem za dużo czasu żeby przegryźć się przez wszystko co wisi. Powodzenia