sprzedaję wiernie mi służącego od ponad 10 lat Forestera S-turbo, skrzynia manualna, bez LPG, najbogatsza wersja tj. z szyberdachem, skórą i podgrzewanymi wycieraczkami i przednimi siedzeniami (działa).
Samochód jest z końcówki 1998r., poza nowym backboxem MG Motorsport to pełna seria. Przebieg zdaje się coś ponad 242kkm.
Raport z historiapojazdu.gov.pl:
------
1998 Rok produkcji
11.12.1998 Pierwsza rejestracja za granicą
26.01.2007 Pierwszy właściciel w Polsce
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: dolnośląskie
26.01.2007 Dodanie współwłaściciela
Współwłaściciel: osoba fizyczna
12.02.2007 Pierwsza rejestracja w Polsce
25.01.2011 Badanie techniczne (ważne do 25.01.2012)
12.01.2012 Zmiana właściciela
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: dolnośląskie
24.01.2012 Badanie techniczne (ważne do 24.01.2013)
23.01.2013 Badanie techniczne (ważne do 23.01.2014)
27.01.2014 Badanie techniczne (ważne do 27.01.2015)
27.01.2015 Badanie techniczne (ważne do 27.01.2016)
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 225 570 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)
27.01.2016 Badanie techniczne (ważne do 27.01.2017)
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 230 800 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)
27.01.2017 Badanie techniczne (ważne do 27.01.2018)
Ostatni zarejestrowany stan licznika: 238 132 km
(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)
09.10.2017 14:00:38 Wygenerowanie raportu
Podsumowanie zdarzeń:
Właściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 2
Współwłaściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 1
Stan aktualny:
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: dolnośląskie
Polisa OC: aktualna
Badanie techniczne: aktualne
Liczba właścicieli: 1
Liczba współwłaścicieli: 0
------
Przez 10 lat auto miało dwie stłuczki:
- przodem trąciłem busa, który wyskoczył mi z podporządkowanej. Robione u Marka w MTS: wymiana maski (delikatnie zgięta, ale z OC nie było sensu prostować), grilla, zderzaka, reflektora, kierunkowskazu, lakierowanie jednego błotnika. Prędkość nieduża, poduszki nie wystrzeliło
- w tył wjechał focus, trzeba było wypchnąć wgięty zderzak - trochę wobec tego jest zmaltretowany, więc można zaliczać jako do wymiany - ja tego nie robiłem
Poza tym nie miał żadnych poważnych przygód.
Dwa lata temu robiony rozrząd (więc jeszcze pojeździ), regenerowane zaciski i wymiana klocków. Skrzynia (synchronizatory i wiskoza) robione kilka lat temu, tak samo chłodnica i przepływka. Sprzęgło prawie na początku, więc niedługo do 100kkm się zbliżać będzie, ale sprawne. Z tyłu wymienione sprężyny pod zwykłe amortyzatory - obecnie są SLS, ale jeden właśnie puścił, więc gotowy do wymiany. Świeżo (pod koniec września) wymienione:
- uszczelki pod deklami zaworów (trochę jeszcze śmierdzi olej, gdzie kapał na osłonę kolektora, jak się rozgrzeje)
- świece
- jakieś wężyki stwardniałe
- chłodniczka oleju i uszczelki
- olej silnikowy (Millers Motorsport CFS NT+, bodajże 10W50)
- filtr oleju
- filtr powietrza
- czujnik spalania stukowego.
Napędy sprawne, silnik sprawny (pistonslap na zimnym), oleju bierze stosunkowo niewiele (tak ok. 0,5l/1000km), choć już chyba tylu koników nie ma, co na początku, ale nie dławi się, nie szarpie, nie ma wypadajacych zapłonów, ani stukających panewek. W zeszłym roku kompletny remont rozrusznika. Zimowe opony jeszcze z sezon pojeżdzą, letnie na upartego też, ale ja bym zmienił - oba komplety na stalowych felgach Subaru 15". Klima sprawna. Atut - sprawny szyberdach i płyta alu pod silnikiem :)
Do końca 2015r. serwisowany zawsze u Marka, ostatnio w autoplejadzie i tech-art.
Teraz z trochę mniej przyjemnych spraw, bo jestem zdania, że lepiej powiedzieć więcej, niż mniej:
- karoseria w stanie takim sobie - jak to po 10 latach parkowania na ulicy - ludzie niestety nie szanują stojących obok samochodów, więc sporo wgniotek i zadrapań (największą wgniotkę na drzwiach rozwiązałem wymieniając drzwi na używkę miesiąc temu)
- ruda na prawym tylnym nadkolu, ale widziałem, że na alle pojawiły się jakieś reparaturki za grosze
- jeden spryskiwacz reflektora do wymiany, bo popuszcza (aktualnie odłączyłem wężyk od silniczka i szukam spryskiwacza)
- amory tylne do wymiany (lub tylko prawy - któryś kolega z forum ma taki na sprzedaż za 250zł, jak ktoś woli)
- lewe lusterko bez ogrzewania (tylko takie udało mi się kupić, jak ktoś wziął mi i złamał)
- po wymianie rozrządu i pasków nie przestał piszczeć na zimnym pasek klinowy - albo kijowy pasek, albo czegoś mechanik zapomniał wymienić ;)
- do wymiany tuleje met-gum w tylnym zawieszeniu
- nie wiem, czy któreś koło nie jest do delikatnego prostowania/wyważania, ale dawno nim nie jechałem w trasę, więc mogło mi się pomylić z samochodem żony lub ojca
- trochę podrdzewiałe uchwyty foteli (ponoć standard) i przetarta tapicerka na lewym nadkolu od buta i pod pedałami.
- zużycie wewnątrz adekwatne do przebiegu i troche mniejsze, niż wskazywałby wiek ;)
- niewykluczone, do roboty jest łożysko tylne prawe
Zdjęcia robione rano z rosą na karoserii - jak się uda być w domu w dzień, a nie po zmroku, to zrobię foty suchego auta. Wrzucę też później foty wnętrza. Jeszcze nie wiem, czy sprzedaję z bagażnikiem dachowym - muszę sprawdzić, czy będzie pasował do Forka SG.
Nad ceną jeszcze się dogłębnie nie zastanawiałem, jako że forum nie śledzę uważnie od paru lat. Zacznijmy od 9000 do negocjacji i zobaczymy, co brać forumowa na to.
Auto do obejrzenia we Wrocławiu, w godzinach mocno popołudniowych. Nr tel. 784031793





