Strona 1 z 1

Kilka pytań do praktyków

: 9 maja 2018, o 20:31
autor: mareckiL
Dzień dobry,
Szukam,przeglądam i znalazłem Forka III w konfiguracji,która mi najlepiej odpowiada. http://allegro.pl/subaru-forester-2-5-b ... 31303.html
(silnik wolnossący 2,5 z fabrycznym gazem,MT+reduktor)
Ten egzemplarz bardzo długo się sprzedaje i pewnie coś mu dolega.

1.Czy takie zestawienie było tylko na zamówienie i bardzo rzadko występuje?
2.Bi-fuel i ecomatic to jedyna wersja przystosowana do LPG fabrycznie?
3.Ewentualnie, jak znoszą LPG samochody sprowadzane z US i Kanady?
4.Czy skrzynie AT są trwałe i nie sprawiają problemów?
5.Czy zmiany po 2011(rozrząd na łańcuch,zmiana tylnych amorków)znacząco poprawiła eksploatacje?

Re: Kilka pytań do praktyków

: 9 maja 2018, o 20:44
autor: inquiz
Nie było fabrycznego gazu w subaru, w Niemczech np dokładany był przez dealerów.
LPG znoszą wszystkie, najlepsze do zagazowania SOHC często występujące w autach z USA ze względu na tanią regulację zaworów.
Skrzynie AT są trwałe jak olej był zmieniany.

Re: Kilka pytań do praktyków

: 9 maja 2018, o 23:01
autor: Konto usunięte
Hmmm ... A ten gaz na pewno "fabryczny" ? "Fabryczny" był chyba schowany po klapką wlewu benzyny.

Re: Kilka pytań do praktyków

: 9 maja 2018, o 23:19
autor: skwaro
inquiz pisze:Nie było fabrycznego gazu w subaru, w Niemczech np dokładany był przez dealerów.
LPG znoszą wszystkie, najlepsze do zagazowania SOHC często występujące w autach z USA ze względu na tanią regulację zaworów.
Skrzynie AT są trwałe jak olej był zmieniany.
Forek SOHC był tylko pierwszej generacji. W drugiej pod LPG najlepiej szukać wersji z EJ20F z wzmocnionymi gniazdami zaworowymi. W 3 generacji na EU było 2.0 a na Stany 2.5, oba DOHC.

Re: Kilka pytań do praktyków

: 10 maja 2018, o 17:25
autor: mareckiL
Dziekuję za odpowiedzi :-)
Chyba nie będę więcej kombinował i poszukam europejskiej wersji 2.0.z LPG III generacji.
I jeszcze raz odniosę się do 5 pytania z poprzedniego postu :
Czy po lifcie fabryka polepszyła swój produkt ?
Konto usunięte pisze:Hmmm ... A ten gaz na pewno "fabryczny" ? "Fabryczny" był chyba schowany po klapką wlewu benzyny.
Tak twierdzi sprzedawca.

Re: Kilka pytań do praktyków

: 10 maja 2018, o 18:44
autor: Konto usunięte
mareckiL pisze: Czy po lifcie fabryka polepszyła swój produkt ?
.
Fabryka to przestrzeliła grubo z silnikami na ropę do całej swojej gamy plus ten Forek patrz III generacja to chyba najbrzydszy z brzydkich jaki się pojawił :wall:

Re: Kilka pytań do praktyków

: 10 maja 2018, o 20:18
autor: jarmaj
mareckiL pisze: Tak twierdzi sprzedawca.

Więc opowiada bzdury

Jak napisano wyżej. Subaru nie produkowało aut z gazem.

Re: Kilka pytań do praktyków

: 10 maja 2018, o 20:54
autor: Piter 35
mareckiL, akurat ten forester jest wersją Eu , była wersja jubileuszowa właśnie z silnikiem 2.5 l , rzadkość na rynku Eu .
W okresie sprzedaży tego modelu w Niemczech bym bum na instalacje gazowe bo rząd dopłacał do instalacji więc, dilerzy montowali w salonach wraz z gwarancją .
Na pewno nie jest to gaz tzw fabryczny i Koledzy mieli rację ,że sprzedawca pisze bzdury :idea:
Akurat ten model to bardzo wygodny " dupowóz " natomiast nie jest to forek do szaleństw , zawieszenie jest dość miękkie ale to kwestia gustu .
Ja bym nie skreślał tego auta tylko go sprawdź dokładnie w jakimś salonie . Potwierdź przebieg ( jeśli jest książka serwisowa ) dzwoniąc do dilera który go serwisował ( nie ma bazy danych wspólnej dla subaru w Eu )
i tyle :)

Re: Kilka pytań do praktyków

: 11 maja 2018, o 14:37
autor: dzixd
Konto usunięte pisze:
mareckiL pisze: Czy po lifcie fabryka polepszyła swój produkt ?
.
Fabryka to przestrzeliła grubo z silnikami na ropę do całej swojej gamy plus ten Forek patrz III generacja to chyba najbrzydszy z brzydkich jaki się pojawił :wall:
Dlatego jest sprzedawany w miarę korzystnych cenach względem poprzedniej i następnej generacji :mrgreen:

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Kilka pytań do praktyków

: 11 maja 2018, o 18:48
autor: mareckiL
Konto usunięte pisze:
mareckiL pisze: Czy po lifcie fabryka polepszyła swój produkt ?
.
Fabryka to przestrzeliła grubo z silnikami na ropę do całej swojej gamy plus ten Forek patrz III generacja to chyba najbrzydszy z brzydkich jaki się pojawił :wall:
A to już jest kwestia gustu 8-)
Jednemu się podoba córka a drugiemu teściowa
Piter 35 pisze:mareckiL, akurat ten forester jest wersją Eu , była wersja jubileuszowa właśnie z silnikiem 2.5 l , rzadkość na rynku Eu .
W okresie sprzedaży tego modelu w Niemczech bym bum na instalacje gazowe bo rząd dopłacał do instalacji więc, dilerzy montowali w salonach wraz z gwarancją .
Na pewno nie jest to gaz tzw fabryczny i Koledzy mieli rację ,że sprzedawca pisze bzdury :idea:
Akurat ten model to bardzo wygodny " dupowóz " natomiast nie jest to forek do szaleństw , zawieszenie jest dość miękkie ale to kwestia gustu .
Ja bym nie skreślał tego auta tylko go sprawdź dokładnie w jakimś salonie . Potwierdź przebieg ( jeśli jest książka serwisowa ) dzwoniąc do dilera który go serwisował ( nie ma bazy danych wspólnej dla subaru w Eu )
i tyle :)
To przejadę się do Torunia i sprawdzę co w trawie piszczy.
A nie potrzebuję scigacza bo szybkie auto już mam :-)

Re: Kilka pytań do praktyków

: 16 maja 2018, o 18:45
autor: steve
Witam, też się interesowałem tym autem .Jak oględziny i czy auto kupione ? Ja niestety mam daleko (Kraków), ale jestem mocno zdeterminowany by kupić właśnie 2.5 wolnossące ,

Re: Kilka pytań do praktyków

: 22 maja 2018, o 00:57
autor: mareckiL
Byłem,widziałem,zrezygnowałem.
Auto ma dziurę w życiorysie.Musiało trochę stać na placu.
Wnętrze, widać ślady zużycia.Było malowane i szpachlowane.Stan wizualny spowodował ,że nie drążyłem tematu stanu technicznego.
Szukam dalej 8-)