Strona 1 z 1

Subaru Legacy V / Outback IV 2,5 + LPG

: 1 wrz 2018, o 18:13
autor: mheniek
Witam wszystkich

Na wstępnie chciałbym wszystkich serdecznie powitać.

Obecnie poruszam się autem Mitsubishi Carisma, ale ze wzgledu na jego wiek rozgladam sie za czyms nowszym.
Posiadam również w rodzinie Toyote Corolle, takze japonska technologia jest mi bliska.
Myślałem o Subaru. Opinie mechaników są całkiem skrajne od polecających do całkiem odradzających, ze czesci bardzo drogie i brak zamienników, ze blachy rdzewieją, ze układ wydechowy szybko ulega korozji i trzeba wymieniać cale elementy bez mozliwosci robienia dodatkowych łączeń. Że to samochód niszowy dla zapaleńców, a nie do zwykłego jeżdżenia.
Ja myślałem o Subaru Legacy V lub Outback IV (bardziej outback). Skłaniam sie do wersji 2,5 w benzynie do przerobienia na LPG.
I tu chciałbym zasięgnąć opinii na forum o tym aucie. Czy polecacie, jakie są mocne strony tego auta i co jest niezbyt dopracowane?
Z tego co czytałem to wersja silnika SOHC jest znacznie tańsza w obsłudze jeśli chodzi o regulacje zaworów niż DOHC. Dodatkowo znalazłem że silniki serii FB jest na łańcuchu rozrządu.
Z informacji jakie zebrałem w necie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem pod LPG silnik 2,5 SOHC 167KM.
Jak wygląda kwestia skrzyni biegów? Czy polecacie automat Lineatronic w porównaniu z manualem? Mało egzemplarzy 2,5 jest w manualu, ktory jest bezpieczniejszy jesli chodzi o koszty obsługi.
Za wszelkie opinie bede bardzo wdzieczny.
Alternatywą dla Subaru jest dla mnie Volvo V70 lub XC70.

pozdrawiam

Subaru Legacy V / Outback IV 2,5 + LPG

: 3 wrz 2018, o 22:04
autor: sasek94
Manual jest droższy w obsłudze. Automat bardziej ospały.
Interesują Cię więc samochody od 09 w górę?

U siebie w imprezie 2,5 sohc bywają tylko problemy wynikające z złego serwisu lub jego braku przez poprzednich właścicieli.
Przebieg na liczniku prawie 160k km( raczej oryg) i wymagało zmian : sprzęgło, podciekała uszczelka pod głowicą( przypadłość 2,5), no i rozrząd. Przy rozrządzie ktoś się zastosował do interwału ze Stanów( 100 000 mil) i zdjąłem oryginał. Bardzo ładnie pracuje na gazie( chociaż z żadnym samochodem nie miałem problemów, sam reguluje). Przy legacy musisz liczyć pewnie z 15l lpg.

Impreza jest mniejsza, lżejsza ale i tak raczej średnio to jedzie. Jeżeli brałbym pod uwagę znów Subaru to chyba tylko STI, legacy 2,5Gt czy h6.

Subaru Legacy V / Outback IV 2,5 + LPG

: 13 wrz 2018, o 15:20
autor: mheniek
Dzieki za podpowiedz

Tak interesuje mnie 2009 w gore.
Zainteresowal mnie temat uszczelki pod glowica w silniku 2,5l, szczegolnie jest to wazne ze wzgledu na to ze chce w nim zamontowac instalacje LPG. Czy to przypadlosc SOHC czy DOHC czy tez obu? Czy w takim razie nie bedzie problemow przy LPG z wypalaniem uszczelki pod glowica?

pozdrawiam

Subaru Legacy V / Outback IV 2,5 + LPG

: 13 wrz 2018, o 16:51
autor: sasek94
Uszczelka się nie wypala, tylko podcieka olej spod głowicy. Wynika to bardziej z konstrukcji silnika.