[S] Subaru Impreza GT/STI GF8

kupię / sprzedam / zamienię / wymienię /dam / nie dam
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
ODPOWIEDZ
Miksu
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Impreza GT 96'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

[S] Subaru Impreza GT/STI GF8

Post 3 paź 2018, o 21:44

Witam,

Nadszedł czas rozstać się z poczciwą babcią, czyli Imprezą GT 1996r (Mechanicznie praktycznie STi). Auto w moim posiadaniu od 5 lat i przez ten czas cały czas dawało wiele powodów do radości i ciekawych przygód. Na początek suche dane o aucie dla mniej cierpliwych. Historia auta będzie później J

Obecna specyfikacja auta:

Silnik:

- Największy plus auta- Silnik z WRX Type RA (czyli z STi V2) z zamkniętym blokiem i natryskiem na denko tłoka. Najbardziej wytrzymały silnik 2.0 T z tych lat.
W chwili włożenia do auta miał przebieg około 120 tyś. W Gteku przejechał 16 tyś km.
- Sterownik silnika Z4 z WRX’a JDM- około 260 KM (poniżej wykres z hamowni jeszcze na starym silniku). Na seryjnym sterowniku moc ok. 230 KM
- Intercooler STI V2 wraz z natryskiem wody sterowanym manualnie
- Turbina TD05
- wydajniejsza pompa paliwa Walbro 255
- Wydech przelotowy, bez katalizatora, końcowa puszka BRT, dobrze wygłusza przez co auto ładnie brzmi, ale nie jest zbyt głośne i męczące (w temacie o aucie filmik z dźwiękiem)

Napęd:

- Skrzynia z STi V3 o przełożeniu 4.44 TY752VBCAA, jedna z krótszych i bardziej wytrzymałych, przebieg skrzyni około 150 tyś km
- Tylny dyferencjał z wiskozą- spięcie około 20% ( wyczuwalne na mokrym i w zimie)
-Short shifter- dużo lepsze czucie biegów (nie służy po to żeby szybciej je wbijać…)

Zawieszenie:

- Amortyzatory regulowane KYB AGX ze sprężynami Eibach -30 mm
- Praktycznie całe zawieszenie na tulejach poliuretanowych Powerflex i Whiteline, jedynie stabilizatory na tulejach Stronglfexa
- Grubsze stabilizatory przód i tył z wersji STi
- Karbonowa rozpórka Sti z przodu, stalowa rozpórka z tyłu

Hamulce:

- Zacisk czterotłoczkowy z STI V4 z OEM tarczami + klocki Hawk HPS założone na wiosnę
- Autorskie chłodzenie tarcz przednich przez doprowadzenie powietrza z przodu auta do środka tarczy z wykorzystaniem specjalnych osłon( temperatury tarcz niższe o ok. 25%).
- Przewody w stalowym oplocie Hel przód + tył
- tylny zacisk seryjny, tarcze Bremo + klocki TRW

Wnętrze + gadżety:
- Kierownica Nardi STI
-Fotele STi- jedne z najlepszych kubłów montowanych w klasykach + tylna kanapa z STi
- Flokowana deska na kolor szary- praktycznie bezobsługowa w porównaniu do czarnego floku
- UKP Pro- komputer wielofunkcyjny z wskazaniami temperatur (wody, wewnętrznej, zewn/temp. Intercoolera), wskazaniami ciśnienia oleju oraz pomiary przyspieszeń.
Możliwość rozbudowania o AFR, EGT i kilka czujników temp.
- Wskaźnik temperatury oleju Stack
- Wskaźnik ciśnienia doładowania VDO
- Turbotimer HKS
- Podwójny shiftlight zabudowany w zegary ( pierwsza lampka zapala się i świeci przy zadanych obrotach, druga mruga przy jednoczesnym sygnale dźwiękowym). Obecnie pierwsza lampka – 3800 rpm, druga 6700 rpm.

- Chlapacze Gigitech

Do auta posiadam 3 komplety kół:
- Felgi Subaru z Forestera 16”x6,5J (malowane proszkowo w grafit) z oponami Falken ZE 914 w świetnym stanie (przejechane kilka tyś km) Kupione w 2015- większość czasu przeleżały
- Felgi subaru srebrne z Imprezy 2.0R 16”x6,5J z oponami zimowymi BF Goodrich – DOT 2008 Sporo bieżnika zostało
- Felgi z Imprezy GT „złote” pomalowane plasti dipem 16”x7J z oponami Federal 595 RS-R, 2 w lepszym stanie, 2 z małymi pęknięciami na rancie, środkiem jeszcze sporo bieżnika

Płyny:
Olej silnikowy : Millers CFS Motorsport Nanodrive 5w40 – wymieniony w maju
Olej Skrzyni biegów: Millers
Płyn hamulcowy: Motul RBF 660– wymieniony w maju
Płyn chłodniczy - Motul

Historia:
Auto kupione przeze mnie 5 lat temu od forumowicza, przez ten czas sporo zostało zainwestowane szczególnie w mechanikę auta. Impreza od początku była odpowiednio użytkowana (grzana i chłodzona, nie kręcona na zimnym itp.), a jako że było moim jedynym autem to zawsze obchodziłem się z nią z należytym szacunkiem. Auto zaliczyło 3 SJS (szkolenie jazdy subaru) i kilkanaście wypadów na tor, z których zawsze wracało o własnych siłach. Ci którzy jeździli ze mną na szkoleniach wiedzą że mimo, że było to najtańsze auto z całej stawki zawsze dbałem o nie najbardziej. Dzięki takim wizytom na torze mogłem wykorzystać i nauczyć się potencjału auta, dlatego nigdy nie było katowane na placach i parkingach, jak większość tych „perełek” które nigdy „nie widziały toru” i nie brały udziału w żadnych imprezach motoryzacyjnych…
Auto cały czas utrzymywane w dobrej kondycji mechanicznej, ponieważ wszystkie części miały zostać przełożone do sedana tak aby powstało STi w sedanie, niestety plany przygody z subaru trochę się zmieniły. Licznikowy przebieg to 214 tyś km, ale tym bym się zbytnio nie sugerował, ponieważ praktycznie wszystko co mechaniczne zostało w tym aucie już kiedyś wymienione. Wnętrze auta w wersji STI w bardzo dobrym stanie. Około dwa lata temu padła uszczelka pod głowicą, przez nieszczelny korek zb. Płynu chłodniczego i silnik zmieniony został na taki z STi V2 na zamkniętym bloku kupiony od forumowicza, który sprowadził go z Japonii i przez krótki czas jeździł u niego w aucie. rozrząd został wymieniony przy 115 tyś, obecnie niecałe 140 tyś. Posiadam większość rachunków z tego co było wymieniane w aucie, ale jest tego na tyle dużo, że wrzucę tylko ich zdjęcie… Auto było serwisowane m.in. w MTS Dzierżoniów, Yaco motorsport we Wrocławiu, podstawowe naprawy i czynności serwisowe były również wykonywane przeze mnie.

Zalety:
W Imprezę włożone zostały spore nakłady finansowe, żeby była sprawna i utrzymana w dobrej kondycji mechanicznej. Mocny silnik i krótka skrzynia sprawia, że to auto jest szybsze niż seryjne STi w Newage’u oraz inne auta których wartość jest 10krotnie wyższa. Jeśli chodzi o mechanikę to do oryginalnego STi brakuje tylko aluminiowych wahaczy i krótszej przekładni. Obecny silnik i cały osprzęt odpowiada temu z STi V2 więc wystarczy wrzucić komputer z oznaczeniem 6K, żeby mieć seryjną moc tego silnika czyli ok. 280 KM. Mi nie była ona potrzebna, dlatego zostałem przy sterowniku Z4. Na zdjęciach jest wykres z hamowni na tym sterowniku oraz seryjnym jeszcze na starym GTekowym silniku. Auto wg mnie obecnie jest w najlepszym ustawieniu, jeśli chodzi o kompromis pomiędzy jazdą na co dzień, a sporadycznymi wizytami na torze bądź szkoleniach. Na Federalach daje mnóstwo frajdy z jazdy po torze bądź krętych górskich drogach. Dodatkowe chłodzenie hamulców powoduje, że dobre tarcze w zupełności wystarczają i nie trzeba inwestować w typowo motorsportowe komplety tarcz i klocków. Według mnie jest to jeden z najlepszych stosunków osiągów do ceny w tym budżecie. Dodatkowy plus kombiaka to fakt lepszego rozłożenia masy i możliwości wrzucenia do bagażnika 4 kół bez konieczności składania siedzeń :D



Wady:

Z racji tego, że cała mechanika miała zostać przełożona do innej budy obecna potrzebowałaby trochę troski tak, żeby jeszcze spokojnie pojeździć. Nie ma tragedii, ale przed zimą przydałoby się zrobić nadkola tylne i próg od strony kierowcy.Trzeba by też zrobić mocowanie koła zapasowego w bagażniku, bo przerdzewiało. Elementy nośne i konstrukcyjne auta nie są przerdzewiałe.
Jeśli chodzi o budę to była ona ponownie malowana przez poprzedniego właściciela oraz robione były reperaturki nadkoli.. Sama w sobie ma sporo rys , wgnieceń i niedoskonałości, dlatego nie jest to auto dla tych którym na pierwszym miejscu zależy na wyglądzie i stanie karoserii. Dla mnie priorytetem była dobra mechanika. Wiadomo auto ma ponad 20 lat więc zawsze znajdzie się coś do zrobienia. Pompa wspomagania trochę wyje, ale nic innego się z nią nie dzieję. W zapasie mam cały czas drugą z wymienionymi łożyskami. Od kiedy mam to auto skrzynia głośniej pracuje przy odpuszczeniu gazu na 2 i 3, ale jeżdżę tak już od prawie 4 lat i nic innego złego z nią się nie dzieje, a zapasowa skrzynia z STi z przebiegiem około 100 tyś km leży cały ten w garażu (mogę ją oraz wzmocnienia skrzyni by Konto usunięte sprzedać razem z autem).

O aucie mógłbym jeszcze sporo pisać, ale to już zapraszam zainteresowanych do kontaktu, wtedy chętnie odpowiem na wszystkie pytania.
Prace przy aucie były aktualizowane na forum z kropką - dla zainteresowanych link, natomiast tutaj na forum zaprzestałem aktualizacji jakiś czas temu:
viewtopic.php?f=10&t=12203

Z racji strasznie upierdliwego dodawania zdjęć tutaj tylko jedno, więcej na dysku: h ttps://drive.google.com/open?id=13PSmAkKZLZtzlI6BN3BY5m2QR4Uxg_bp
(trzeba usunąć spację pomiędzy h i ttps, bo inaczej nie pokazuje linka...)
Obrazek
https://zapodaj.net/1ab48f26d3365.jpg.html
Szkoda mi sprzedawać auto dające tyle pozytywnych wspomnień, ale musi ustąpić miejsca nowemu nabytkowi spod znaku Plejad. Chciałbym żeby trafiła w ręce osoby, która będzie z głową korzystała z możliwości tej Imprezy albo wykorzysta ją do stworzenia fajnego projektu jak to ja miałem w planach.



Cena:
Zależy od tego co zostanie z autem, a co zostanie z niego zdemontowane (czyt. m.in. rozpórka, UKP, sterownik silnika itp.) i jakie koła będą w cenie, dlatego też podaję widełki 14-16 tyś .


Auto do obejrzenia w Świdnicy. Od ponad roku garażowane. Posiadam również kanał, jakby ktoś chciał pooglądać je od spodu. Możliwość sprawdzenia w serwisie- polecałbym takie specjalizujące się w subaru np. MTS Dzierżoniów.
Kontakt:
607 547 117 lub mail: [email protected]

Pozdrawiam Paweł



Miksu
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Impreza GT 96'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

[S] Subaru Impreza GT/STI GF8

Post 7 paź 2018, o 23:11

Auto sprzedane :( Do wzięcia został komplet kół z federalami + graty typu kolektory, przepływka, koło zamach i pompy wspom.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 67 razy
Polubione posty: 74 razy

[S] Subaru Impreza GT/STI GF8

Post 8 paź 2018, o 16:34

dobra cena, samochód zadbany, lista pełna to szybko poszło :thumb:

ODPOWIEDZ