Sprzedam Subaru Forester XT 2.5 400 KM (prawie)

kupię / sprzedam / zamienię / wymienię /dam / nie dam
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
ODPOWIEDZ
MariuszKam4
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester II 2.5 XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Sprzedam Subaru Forester XT 2.5 400 KM (prawie)

Post 1 gru 2018, o 11:35

Forester XT 2.5 r. 2004, modelowo 2005, z polskiego salonu. Przygotowany na ok 400 KM, obecnie jeździ ‘cywilnie’ na mocy ok. 300 KM. Manualna skrzynia biegów. Bezwypadkowy poza przednim zderzakiem i reflektorem (info od poprzedniego właściciela). Samochód robiony dla siebie na lata użytkowania. Sprzedaż z powodu upgrade do Porsche.

Wyposażenie
Centralny zamek, wspomaganie kierownicy, dach panoramiczny, klimatyzacja automatyczna, podgrzewane przednie siedzenia, światła przeciwmgielne, wielofunkcyjna kierownica, elektryczne szyby przednie/tylne, alarm, nawigacja GPS, nawigacja, CD, relingi dachowe, tapicerka skórzana, alufelgi, podgrzewana przednia szyba, szyberdach panoramiczny, tempomat, ABS, immobilizer, poduszka powietrzna kierowcy/pasażera, skórzana tapicerka, elektrycznie ustawiane lusterka, instalacja gazowa, stały napęd 4x4, manualna skrzynia biegów, hak + instalacja elektryczna.

Serwis
Przejechałem nim ok 30 tys km, codziennie użytkowany, wszystko robione na bieżąco. Z ważniejszych:

- auto po wymianie rozrządu (sierpień 2015, przy przebiegu 201 000),

- regeneracja sprężarki klimatyzacji oraz ozonowanie klimatyzacji (przy przebiegu 203000km)

- wymiana świec (przy przebiegu 199000km)

- olej tylko syntetyczny, wymieniany co 3000-5000 km

- wymienione wszystkie płyny (2016)

- fabryczne felgi regenerowane i lakierowany na piękny szary metalik

- wymieniony akumulator (2016)

- całkowity serwis hamulców, łącznie z rozebraniem każdego elementu

- kamera przód i tył

Tuning
Sumarycznie koszty samych części ok 32 tys, nie licząc robocizny. Zakończony w ok. 90% - do zainstalowania zewnętrzna wastegate, większy blow-off (oba załączam) oraz strojenie całości.

Chłodnica wyścigowa Mishimoto (ponad 2 x większy rdzeń od standardu)
Intercooler TMIC 9,6 L rdzeń (największy, jaki się mieści, fabryczny rdzeń 3 L)
Chłodnica oleju
Sprzęgło STAGE 2 CARBON KEVLAR CLUTCH KIT
Turbo 420 KM, na częściach Garret TD05H-20G, chłodzenie olej+woda, łożysko ślizgowe, koło kompresji exd/ind 52,5/67,9, koło wydechowe ext/ind 56/49. Bardzo szybko się wkręca.
Instalacja gazowa STAG do 450 KM. Spalanie w mieście przy dynamicznej jeździe 16 L/100 km.
Najnowszej generacji regulator turbo sprzężony z AFR - Innovate SCG-1_ Solenoid Boost Controller & Wideband O2 Gauge. Poza wyświetlaniem doładowania, wiele funkcji, m.in. ustawianie max ciśnienia doładowania oraz zabezpieczającą kontrolę doładowania poprzez AFR – idealne zabezpieczenie silnika.
Komputer Reveltronic – wskazuje szereg parametrów w tym ma sondę EGT
Zawieszenie Excell G/Iron Man - najlepsze do Forestera, podwyższa o 3 cm, sztywne i sprężyste, w zakrętach trzyma o wiele lepiej niż fabryczne
Downpipe + wysokoprzepływowy katalizator sportowy. Tłumik i część centralna pozostały bez zmian. Dzięki temu dźwięk jest bardzo cywilizowany, aczkolwiek rasowy, samochód nadaje się na długie trasy, a do doładowania 1,3 bara nie było problemów z mocą.
Uppipe przelotowa
Wtryskiwacze Deatschwerks 740cc Side Feed lnjectors for Subaru.
Pompa Deatschwerks 2551Bh in-tank fuel pump wl 9,0'191 install1 kit
Rozpórka przednich amortyzatorów
Spojler dachowy
Radio-CD-Navi na Androidzie
Centralna konsola w karbonie (folia)
Tarcze indiglo na indywidualne zamówienie (ciekawe i drogie)
HKS BLOW OFF SSQV (do założenia)
Wastegate TIAL 44 mm 1 bar (do założenia). Przy zastosowaniu regulacji poprzez Innovate SCG-1_ Solenoid Boost Controller & Wideband O2 Gauge (lub wyłączeniu tego regulatora) najniższy nastaw doładowania będzie wynosił 1 bar (fabryczny: 0,7 bara), co odpowiada mocy przy obecnej turbinie ok 320 KM. Regulator pozwala na płynne ustawianie do 1,3 bara i więcej.
Amortyzatory Excell G + sprężyny Ironman. Podnoszą o 3 cm, sprężyste i sztywne, o niebo lepiej się prowadzi samochód przy dynamicznej jeździe w porównaniu do fabrycznych. W zakrętach też lepiej trzymają. Znane najlepsze rozwiązanie dla Forestera II.

Sytuacja dalszego tuningu
Turbina oryginalnie przyszła z wewnętrzną wastegate na 1,3 bara. Po zamontowanie całego układu chłodzenia oraz pod kontrolą EGT i AFR wykonano przez kilka dni próbne jazdy do max 1,3 bara, jeszcze przy fabrycznych wtryskiwaczach i pompie. Moc na poziomie 400 KM, przyśpieszenie było sporo lepsze niż niezmodyfikowanego STI. Żadnych problemów z przegrzewaniem czy za wysokim EGT. Obecnie założona fabryczna wastegate, dzięki częściowo przelotowemu układowi wydechowego pozwala na nieco więcej niż fabryczne nastawy, udaje się 0,85 bara. Samochód i tak bardzo dobrze przyśpiesza, z racji większej wydajności turbiny i przelotowego układu. Moc obecnie na poziomie ok +300 KM. Silnik i układ napędowy w doskonałym stanie. Konsumpcja oleju na poziomie nominalnym, sprawdzam raz na miesiąc albo rzadziej. Do wykorzystania pełnej mocy układ wymaga konfiguracji ECU (remap, zdjęcie ograniczenia doładowania , aby nie odcinał etc), regulacji wtryskiwaczy i pompy (do benzyny), skonfigurowania regulacji doładowania przez Innovate SCG-1_ Solenoid Boost Controller & Wideband O2 Gauge, założenia zewnętrznej Wastegate TIAL 44 oraz BOV. Teraz kwestia ‘zakuwać’ silnik czy nie. Zakłady tuningu mechanicznego powiedzą, że koniecznie. Wg mojego doświadczenia z tuningowaną Suprą TT oraz Subaru Legacy GT nie ma potrzeby robienia ‘kutego’ silnika, jeśli jeździ się cywilnie większość czasu (i tak inaczej trudno w mieście) i od czasu do czasu skorzysta z ok. 1,2 bara. Przy takim doładowaniu osiąga się 200 km/h po kilku sekundach od poziomu szybkości jazdy miejskiej. Po osiągnięciu szybkości zadanej doładowanie się samo zmniejsza. Natomiast do jazdy rajdowej to już trzeba ‘zakuć’.

Samochód nie ma żadnych problemów, można go użytkować bez wkładu finansowego na gazie przy ok. 300 KM. Dokończenie tuningu bez ‘kucia’ silnika w sensownym zakładzie powinno się zmieścić w 3 tys zł. Cena dotyczy samochodu na felgach fabrycznych (na zdjęciach szare). W chwili obecnej testowo założyłem koła 17 cali (kupione nowe) od Subaru XV. Mogę je sprzedać, cena do uzgodnienia. Samochód sprzedaję znacznie poniżej kosztów.

Posiadam też inne felgi z oponami na sprzedaż – piękne i lekkie, kute włoskie 18’ (nowe kosztowały 8 tys zł + 2 tys opony).

Ogólny stan bdb, nie wymaga wkładu finansowego. Tel. 514456481. Cena 38900 zł.
Załączniki
DSC_0212-2.jpg
DSC_0241-2.jpg
DSC_0220-2.jpg
DSC_0218-2.jpg
DSC_0216-2.jpg
DSC_0215-2.jpg
DSC_0213-2.jpg
DSC_0210-2.jpg
DSC_0211-2.jpg



ODPOWIEDZ